Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Metsästys

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MtJ
takapotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Metsästys

Viesti MtJ »

Mikäli ansat kiinnostavat enemmänkin historiallisessa kontekstissa, niin täältä löytyy varsin kattavasti erilaisista ansoista otettuja kuvia.

https://finna.fi/Search/Results?lookfor ... "0/Image/"
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Metsästys

Viesti MtJ »

Tässä vielä pyyansa, josta tuossa aiemmassa postauksessa viittaus.

Kuva

Haa, löysin myös sorsa-ansan, en edes tiennyt et tämmöisiä on olemassa.

Kuva
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Metsästys

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: touko 17, 2023, 04.52. @Mjölnirilta moinen voisi onnistua jousella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Metsästys

Viesti Mika »

Olisihan tämä pitänyt arvata! :grinning: :thumbsup: :sunglasses:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Metsästys

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti: touko 18, 2023, 07.25
Mika kirjoitti: touko 17, 2023, 04.52. @Mjölnirilta moinen voisi onnistua jousella.
Minkälaisella kärjellä ammuit sorsaa?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Metsästys

Viesti Mjölnir »

Jorge kirjoitti: touko 18, 2023, 07.36
Mjölnir kirjoitti: touko 18, 2023, 07.25
Minkälaisella kärjellä ammuit sorsaa?
Normaali kiinteä leikkuri, jossa on prikka kärjen ja putken välissä tehostamassa iskua
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Metsästys

Viesti katar »

https://www.is.fi/uutiset/art-2000009797046.html Pienen karhun ampuminen herättänyt voimakkaita tunteita twit... äsh X:ssä. (ot, mutta niin typerä nimimuutos tuokin, että...). Onhan tuo pienennäköinen kaveri, mutta onhan isoakin karhua metsästämässä enemmän kuin pari kaveria. Onko tuo poikkeuksellista, että noin pieni on kaadettu? Vai onko tuo ollut jotenkin häiriöksi, tms. ?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Lasse Candé
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

Metsästys

Viesti Lasse Candé »

:P Ihmeellinen argumentti tuo, että jotenkin pitäisi olla reilu tappelu karhua vastaan ja että siispä on jotenkin ongelmallista että metsästäjiä on useampi.

Samassa noiden kuvien hyvän maun mukaisuuden voi mielestäni ihan oikeutetusti kyseenalaistaa. Ja niitä voi myös ottaa monin tavoin ja julkaista monin saatesanoin. Olisi tärkeää vähintään osoittaa kunnioitusta eläintä kohtaan. Ei siksi että se eläin sillä enää mitään tekee, mutta se viestii ihmisille arvostusta.

Tuosta jutusta ei mitään todellista ongelmaa löydy varsinaisesta kaadosta. Pelkkiä Iikka Kiven mutuilevia syytöksiä motiiveista.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Metsästys

Viesti Mjölnir »

katar kirjoitti: elo 21, 2023, 09.33 https://www.is.fi/uutiset/art-2000009797046.html Pienen karhun ampuminen herättänyt voimakkaita tunteita twit... äsh X:ssä. (ot, mutta niin typerä nimimuutos tuokin, että...). Onhan tuo pienennäköinen kaveri, mutta onhan isoakin karhua metsästämässä enemmän kuin pari kaveria. Onko tuo poikkeuksellista, että noin pieni on kaadettu? Vai onko tuo ollut jotenkin häiriöksi, tms. ?
Ei se mitenkään poikkeuksellista ole, karhun pennut ovat rauhoitettu mutta aikuiset karhut ovat metsästettäviä kaatolupamenettelyn mukaisesti. Ja luonnossa nuorten yksilöiden kuolema on kaikkein luonnollisinta, mutta tässäkin kohussa taas huomaa että sukupolvi sukupolvelta vieraannumme luonnosta, enemmän ja enemmän

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lasse Candé
etupotkija

Metsästys

Viesti Lasse Candé »

Mikä helvetin hymiö mun viestin alussa on. :D :D

Olin aiemmin näkevinäni sen ilman sellaista, enkä muista laittaneeni tuollaista. SuPo ja CIA valvoo meitä ja lisäilee noita tuonne. :D

Jääköön, koska hauska. :lol:
Lasse Candé
etupotkija

Metsästys

Viesti Lasse Candé »

Missä vaiheessa karhu on aikuinen? Tuossa mainittiin ylivuotinen karhu. Onko sellainen jo?

Oletan tietenkin kaiken olevan kunnossa tuossa tapauksessa, oli kyse mistä tahansa.

(Pidän silti kiinni edellistä kommentistani liittyen hyvän maun mukaiseen julkaisutoimintaan.)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Metsästys

Viesti Kari Aittomäki »

Mua ärzyttää vaan se että voittajien ryhmäkuvassa ei ole niitä semmosia pikku taivaskoptereita joilla se karhu kuitenkin on spotattu ja jäjitetty.
Kun koiria ei näy.

Juu, oli se toista kun kitukasvuinen Martti Kitunen kävi soolona karhun kitaa kohti kerranlaukeavalla ja perkele keihäällä.
Se oli niinku semmosempaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Metsästys

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: elo 21, 2023, 14.55 Ja luonnossa nuorten yksilöiden kuolema on kaikkein luonnollisinta, mutta tässäkin kohussa taas huomaa että sukupolvi sukupolvelta vieraannumme luonnosta, enemmän ja enemmän
Kohusta en osaa sanoa, koska en seuraa somea tai iltapäivälehtiä, mutta kuten Lasse sanoi, onhan tuo kuva mauton, ja sitä mieltä on varmasti todella moni. En tarkentanut kuvaa mutta yhdellä katsomisella se näytti melkein siltä, että karhun päällä maataan. Hyvin lähellä siinä ainakin ollaan, mikä luo kuvaa alistajasta ja alistetusta. Useilla metsästäjillä arvomaailma on uskoakseni hyvin päinvastainen − saalista kunnioitetaan.

Luulisin ettei Suomessa kovin usein oteta tai ainakaan julkaista ihan tuollaisia metsästyskuvia.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Metsästys

Viesti Mjölnir »

Muutama juttu karhunmetsästyksestä, itse en ole koskaan ollut mukana, mutta "viran puolesta" Metsästäjäsyndikaatissa, olen siitäkin hiukan perillä. Tässä on tänä aamuna laadittu ketju X:ään ja myöhemmin tämä tulee myös instagramiin tilile "kysymetsastajalta"

Karhukanta on kasvanut Suomessa hallitusti osittain kannanhoidollisen metsästyksen ansiosta. Karhunmetsästyksessä ja niiden elinalueella elävien kesken ei ole ollut samanlaista konfliktia kuin suden kohdalla ja hyvä niin. Karhukanta vaihtelee Suomessa paljon. Tiheimmällä esiintymisalueella kanta kestää metsästystä hyvin, kun taas muualle sen soisi levittäytyvän enemmän. Kannanhoito toimii ennaltaehkäisevänä keinona välttää konflikteja ihmisen ja karhun välillä, mikä on myös karhujen etu. Säädellyn metsästyksen periaatteisiin kuuluu nuorien yksilöiden suosiminen, jotka eivät yhtä todennäköisesti selviydy tai pääse lisääntymään. Tämä jäljittelee luonnon omaa tapaa, jossa kuolleisuus on nuorilla yksilöillä suurempaa eikä metsästyksen tulisi poiketa tästä.Ihmistoiminta vaikuttaa luontoon huomattavan paljon, maankäytön ja rakentamisen yms kautta. Jos vaikutamme saaliseläinten pärjäämiseen ja kantoihin, eettinen toimintatapa on vaikuttaa myös petoeläimiin.

Karhu on oikea suurpeto, jonka kohtaaminen voi olla pahimmillaan hengenvaarallista. Kannanhoidollinen metsästys pitää niitä myös ihmisarkana. Itä-euroopassa on nähty varoittavia esimerkkejä miten käy kun karhua ei metsästetä. Karhunmetsästyksessä tulee suuri määrä kontakteja, jotka eivät johda kaatoon. Ihmisarkuuteen johtava pelotevaikutus karhulle syntyy näistä kohtaamisista, sekä rohkeimmat ja sitä myötä riskialttiimmat yksilöt päätyvät myös helpommin saaliiksi. Moni mieltää teknologian takia metsästyksen liian helppona ja se mielikuva voi syntyä helposti, jos ei näe miten jahtia toteutetaan. Pyyntitapojen kehittyessä helpoimmat ja epäeettisimmät tavat on rajattu lainsäädännöllä pois ja näin tullaan jatkossakin toimimaan. Entisaikoina karhuja pyydettiin keväisin pesältä, käytettiin jalkarautoja ja haaskoja jne. Nykyään nämä menetelmät on rajattu lainsäädännöllä pois. Teknologinen kehitys tulisi nähdä myös siten, että se mahdollistaa eettisemmän ja turvallisemman metsästyksen nykypäivänä.

Karhu on riistalaji, kuten monet muutkin. Saalis hyödynnetään täysimittaisesti ja se on riistaeläimenä kaikkein arvostetuimpia ja kunnioitetuimpia. Karhujahdilla on myös alueellisesti taloudellista vaikutusta. Kun someen laitetaan kuvia metsästyksestä, niin kannattaa harkita millaiset kuvat sinne soveltuvat. Sisältövaroitukset ovat myös hyvä käytäntö. Vastakkainasettelua ja pahennusta ei kannata tarkoituksella hakea.

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Metsästys

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti: elo 21, 2023, 18.34 Missä vaiheessa karhu on aikuinen? Tuossa mainittiin ylivuotinen karhu. Onko sellainen jo?

Oletan tietenkin kaiken olevan kunnossa tuossa tapauksessa, oli kyse mistä tahansa.

(Pidän silti kiinni edellistä kommentistani liittyen hyvän maun mukaiseen julkaisutoimintaan.)
Pentu on alle vuoden ikäinen, sitä vanhemmat ovat lakiteknisesti aikuisia. Pentujen ja naaraan, jota pentu seuraa, metsästäminen on kielletty

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

Kuvake
AlexMachine
Kuvake
Eelo
Kuvake
Eppu
halmehe