Eli aloitan itseni esittelyllä:
Nimeni on Jasse Markus Junkkari. Syntynyt tammikuun kahdestoista vuonna 1984. Olen urheilullinen, huumorintajuinen ja pidän eläimistä..
Eiku, aloitin kamppailutaidot kuusivuotiaana Shukokai karatella josta suoritin vihrean vyön parissa vuodessa. Tämän jälkeen kokeilin nopeasti aikidoa, painia ja taekwondoa. Sitten jumiuduin jonkin aikaa taidoon, sillä olin aina tykännyt volteista. Seuraavaksi pidin parisenvuotta luovaa taukoa budoilusta, harjoitellen katutanssia ja akrobatiaa Helsingin tanssiopistolla. Testasin eskrimaa, jatkoin tanssimista. Yläasteen alussa breikkasin ja lopussa ninjailin. Taijutsu treenin katkaisi vaihto-oppilavuosi Amerikan erämaassa jossa treenasin paikallisella Mc Dojolla ties mitä, karatea, kungfua, grapplingia, airobick kikkaria...
Olin jo ennen USAan lähtöä kiinnostunut vapaaottelusta ja heti palattuani otin yhteyden Jan Tillekseen joka veti shootfightin treenejä Combatilla.
Treenasin shoottia ja potkista muutaman kerran viikossa. Vuoden 2003 alussa alon treenata taistelusukeltajien testejä varten Sammy Hämäläisen opastuksella. Pääsin sukeltajiin, mutta silloisen terveydentilani takia jouduin jättämään firman heti kättelyssä. Yli puolen vuoden jokapäiväinen kuntojumppa, uinteineen ja lenkkeineen teki tehtävänsä ja loi mahtavan peruskunnon jonka päälle aloin rakentamaan vapaaotteluosaamistani Tuomas Murdochin henkilökohtaisessa valmennuksessa. Treenasin pari vuotta todella kovaa, n.10-14 treeniä viikossa. Harjoitteluun kuului vapari, potkis ja BJJ treenien lisäksi punttia, lenkkiä, kuntopiirejä ja mäkijuoksua. Pari viimeistä vuotta olen treenaillut oman fiiliksen mukaan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tuoreimpiin vaparikisoihin minut on ruoskinut kuntoon BJJ valmentajani Sammy.
Vapaaotteluita on kertynyt tusinan verran. Potkis-otteluita on ehkä kuusi, josta lajista on suomenmestaruus vuodelta 2007. Painilajeissa matseja on varmasti päälle sata.
Tämän hetken pidemmän aikavälin tavoitteena on suorittaa sekä potkunyrkkeilyn että brasilialaisen jujutsun mustavyö kolmenkympin hujakoilla. Tavoitteen saavuttamiseksi on kummassakin lajissa harjoiteltava ja kisatava ahkerasti. Vapaaottelemaan menen kun on fiilistä... se on nimittäin raskasta puuhaa "ammatti" tasolla. Etenkin henkisesti.
Lyhyen aikavälin tavoitteena on vuoden sisällä venyä spagaattiin (kiirettä pitää!) ja selvittää "kahjoit ninjat" apinaratani joka sijaitsee lähimetsässä. Rata sisältää 29 leuanvetoa ja n.60 otteen vaihtoa (selitän tuonnempana).
Aloitin muutama viikko sitten parkourin ja kyokushinkai karaten. Jälkimmäinen saattaa tuoda mielenkiintoisia uusia haasteita ja tavoitteita..
So this is me!