Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Keskustelua Cooper-testistä ja tuloksista

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
JL_
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 283
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#91

Viesti JL_ »

Andy mittaatko maksimihapenottokykyäsi, juoksumatto- tai fillariergometritesteillä tms tai onko kickboksaajilla muita tapoja seurata tuota? Siis kisaporukalla joka treenaa ohjelman mukaan.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#92

Viesti MarkkuT »

Näinpä. Lihaskunto ja hapenotto ovat hieman eri asioita. Taitaa olla melkeinpä niin, että lihaskunto on jossain määrin pois hapenottokyvystä kun on tehokkaammat lihakset jotka käyttävät paljon happea. Ei nyt tietenkään suoraan noin, mutta sinnepäin.
Ain't no one.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#93

Viesti sivarinlötkö »

Eli mä en vaan osaa juosta kun ei coopperissa yli 2000 metriä mene. Jees.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#94

Viesti Jussi Häkkinen »

sivarinlötkö kirjoitti: Eli mä en vaan osaa juosta kun ei coopperissa yli 2000 metriä mene. Jees.
Sekin on osana. Kuntokin kyllä voi olla huono. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#95

Viesti MarkkuT »

Tässähän alkaa olla aineksia Kootut Kuupperiselitykset listaan:

- Juoksisin 3000, mutta en viitsi.

- Juoksisin kolme tonnia, mutta juoksutekniikkani riittää vain kahteen.

- Ulkona on liian kuuma.

- Ulkona on liian kylmä.

- Ulkona on lunta.

- Olen liian painava.

jne jne...

;)
Ain't no one.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#96

Viesti sivarinlötkö »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Eli mä en vaan osaa juosta kun ei coopperissa yli 2000 metriä mene. Jees.
Sekin on osana. Kuntokin kyllä voi olla huono. :)
Ei voi olla! Leposyke alle 50!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#97

Viesti tabitha »

sivarinlötkö kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Eli mä en vaan osaa juosta kun ei coopperissa yli 2000 metriä mene. Jees.
Sekin on osana. Kuntokin kyllä voi olla huono. :)
Ei voi olla! Leposyke alle 50!
Voi se olla silti... ;)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#98

Viesti Jussi Häkkinen »

sivarinlötkö kirjoitti: Ei voi olla! Leposyke alle 50!
Heh. Niin minullakin ja olen silti huonokuntoinen.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#99

Viesti sivarinlötkö »

Noh, tänään koittamaan taas jos kenttä on vapaana. 2200 tavoite.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#100

Viesti Vlad Tepes »

Ei kannata Sivarinlötkö liikaa katsella tollasia leposykkeitä ja muuta hauskaa triviaa. Kyllä se hyvä kunto määrittyy ihan puhtaasti sillä sinun tuloksella, eli millaisia suorituksia saat itsestäsi irti ei-loukkaantuneena ja järkevissä olosuhteissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#101

Viesti bodyguard »

MarkkuT kirjoitti: Niin mikäs se sinun tuloksesi olikaan? Veikkaanpa, että jos sellaisen tänne ilmoitat niin se ei tämän statementin jälkeen ainakaan alle 3 tonnin ole... Viitseliäisyyskin on aika kulunut (teko)syy kun arvioidaan omaa kuntoa. Kyllähän minä 3 tonnia juoksisin, mutta en viitsi. Hei kamoon!
Jaa aika "hyvä" vasta-argumentti :roll:
ASia on niin että jos minä en juokse 3000 metriä coopperissa (mikä juuri tällä hetkellä on mahdollista koska kesäkuussa treenikertoja on noin 5) niin menen peilin eteen ja sanon että saatanan laiska tårta på tårta, et ole treenannut tarpeeksi. En lähde etsimään syitä painosta, jalkojen pituudesta, sääolosuhteista tai kuun asennosta :roll:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#102

Viesti L.K. »

bodyguard kirjoitti:
MarkkuT kirjoitti:
Niin mikäs se sinun tuloksesi olikaan? Veikkaanpa, että jos sellaisen tänne ilmoitat niin se ei tämän statementin jälkeen ainakaan alle 3 tonnin ole... Viitseliäisyyskin on aika kulunut (teko)syy kun arvioidaan omaa kuntoa. Kyllähän minä 3 tonnia juoksisin, mutta en viitsi. Hei kamoon!
Jaa aika "hyvä" vasta-argumentti :roll:
ASia on niin että jos minä en juokse 3000 metriä coopperissa (mikä juuri tällä hetkellä on mahdollista koska kesäkuussa treenikertoja on noin 5) niin menen peilin eteen ja sanon että saatanan laiska torttapotortta, et ole treenannut tarpeeksi. En lähde etsimään syitä painosta, jalkojen pituudesta, sääolosuhteista tai kuun asennosta :roll:
Niin,voithan toki olla BG oikeassa,mutta itse näen päivittäin kavereita,jotka eivät juokse 3000 cooperissa.Ja kyseessä on nuoria kundeja,jotka oletettavasti harrastavatkin jotain.Ainakin ovat kohtalaisen hyväkuntoisen näköisiä.Lisäksi ystäväpiirissäni on kavereita,jotka treenaavat mielestäni kovaa,mutta eivät juoksemista,sen takia he eivät juokse cooperissa 3000m.
Tuolla väitöstavalla voitaisiin sanoa,että jos juoksee cooperissa 3500m,niin jaksaa varmasti vetää vaikkapa 5 erää matsia.Ja väitän,että ei jaksa.Olen ainakin omin silmin nähnty kaverin,joka varmasti vetää yli 3000m cooperissa,eikä jaksanut hädin tuskin kolmea erää vielä suht kevyttä sparria.
Lajinkunto,mitä treenaa ja miten.Kovaa voi treenata montaa asiaa,mutta jos ei juoksemista,niin mitenhän se juoksukunto siitä itsekseen nousisi?!

Minua ei sinällään toi cooperin tulos kiinnostaa pätkääkään,koska en sitä varten treenaa.Mutta on vaan mielestäni vähän absurdia väittää,että 3000m cooperissa pääsee kuka vaan joka kohtalaisesti treenaa liikuntaa.
Miksihän esim. armeijassa hyvin pieni osa juoksee tuon 3000m ja kyseiseen otantaan varmasti mahtuu aika paljon kohtalaisesti liikuntaa treenaavia?

Itse näkisin nimenomaan,että monesta muusta tekijästä johtuen tuo 3000m on sellainen "maaginen raja" monelle.Esim. juuri nuo polvivaivat yms.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#103

Viesti MarkkuT »

Hihhei. Kuten niistä virnupalloista saattoi päätellä, tarkoitukseni oli todellakin esittää erinomainen vasta-argumentti, jolla kumota viestisi sanoma...

Eli ei. Mun mielestä vaan oli jossain määrin hassua, että kaveri, joka ei ole postannut omaa tulostaan, kirjoittaa, että 3000 on ihan helppo nakki. Ei siitä olis herneitä tarvinnut vetää.

Piis mään! :hippy2:

Kyselin tuossa, että mikä mielestäsi on aktiivista liikkumista. Itse olen nyt kolmisen vuotta reenaillut keskimäärin jotain 4-5 kertaa viikossa ja ei se 3 tonnia kyllä yksinkertaisesti vaan mene. Jos tuo 4-5 kertaa olisi pelkkää juoksua niin olen aika varma, että menisi. Sitä treenauksen laatua koskevaa pointtia koitin siinä viestini asiallisemmassa, eli jälkimmäisessä, puoliskossa tuoda esille. Tuommoinen karatehuitominen kun on ihan testitulostenkin perusteella aika selkeästi lihaskuntotreeniä. Lihaskuntoni on kuulemma erinomainen.

OT: Tuosta argumentoinnista tuli mieleen, että semmoinen mitkälie yliopistostandardit täyttävä ajatustenvaihto ei minua oikein kiinnosta. Joskus vähän mietityttää, että onko näitä edes oikein kutsua keskustelupalstoiksi. Jos jengi oikeassa elämässä keskustelee noin miten noissa kuumimmissa aiheissa "keskustellaan" niin taidan jättää miitit jatkossakin väliin. Ja tämäkin oli sitten muuten vitsi.

:lol:
Ain't no one.
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#104

Viesti JKoskinen »

Luulis, että 3000 on aika helppo, kun itse juoksin muistakseni pari vuotta sitten 2700. Samassa paikassa, kuin sivari. Enkä muuten ole koskaan harjoitellut tai harrastanut juoksua ja silti nuorempana jotain potkupalloa pelanneet kevyempirakenteisemmat kaverit juoksi toisella puolella kenttää perässä. :)
Yksi kaveri oli matkalla kentälle syönyt puusta poimimansa omenan, joka ei meinannut pysyä sisällä ja siksi vain käveli.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#105

Viesti bodyguard »

K.Maga kirjoitti: Niin,voithan toki olla BG oikeassa,mutta itse näen päivittäin kavereita,jotka eivät juokse 3000 cooperissa.Ja kyseessä on nuoria kundeja,jotka oletettavasti harrastavatkin jotain.Ainakin ovat kohtalaisen hyväkuntoisen näköisiä.Lisäksi ystäväpiirissäni on kavereita,jotka treenaavat mielestäni kovaa,mutta eivät juoksemista,sen takia he eivät juokse cooperissa 3000m.
Tuolla väitöstavalla voitaisiin sanoa,että jos juoksee cooperissa 3500m,niin jaksaa varmasti vetää vaikkapa 5 erää matsia. Ja väitän,että ei jaksa. Olen ainakin omin silmin nähnty kaverin,joka varmasti vetää yli 3000m cooperissa,eikä jaksanut hädin tuskin kolmea erää vielä suht kevyttä sparria.
Siis toisin sanoen väittämäsi perustuu siihen että oletettavasti hyväkuntoiset kaverit eivät pääse kolmea tonnia coopperissa, ja toisaalta
kaveri joka oletettavasti juoksee kolme tonnia niin ei jaksanut kolmea erää sparria?

Cooperin testi mittaa hapenottokykyä, ei juoksukuntoa, ja on tässä asiassa vieläpä varsin hyvä testi

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 62 kurkkijaa