9.1.
Luistelua n. 30 min. Ilalla vajaa 10 km juoksulenkki.
12.1.
PT-tapaaminen 1,5h
Uusi ohjelma: fokuksessa lantion ja lonkkien liikkuvuus sekä voimantuotto (mm. syväkyykystä ja kasakasta liikkeitä sekä aktivointeja), pakaraa ja keskikroppaa. Yläkropan harjoitteet on kaikki karsittu pois. Dragon squatiin jälleen astetta vaativampi variaatio. Curtsyyn valittiin myös jo vähän vaikeampi versio, koska edistymistä oli tullut viikkomäärään nähden ihan mukavasti. Muutama ihan uusi liikekin treeneihin tuli mukaan!
Illalla Pilatesyksäri vol 2.
Alkuun availuja tangolla rintarangalle. Erinäisiä mattoliikkeitä ja liikkeitä seisten. Haettiin palikoita paikoilleen ja vedettiin vetoketjuja kiinni

. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen olin hämmentynyt liikkeiden ja erinäisten muistettavien asioiden määrästä. Toisella kerralla olin paremmin kartalla. Moni liike oli jossain määrin tuttu, mutta näissä oli omia hienouksiaan, joita ei kyllä ole tullut aiemmin vastaan. Vaikeinta on keskittyä moneen asiaan samaan aikaan. Sitten pitäisi muistaa vielä hengittää! Esimerkiksi satasestakin saa kyllä aika hirveän liikkeen, kun ottaa isot kädet mukaan, jokainen oikea lihas aktivoituna ja rinta kunnolla irti maasta.
Ohjaajalla on hyvin yksilöllinen ote ohjaamiseen. Ensimmäisellä kerralla hän totesi, että koska olen tehnyt "juttuja", voidaan peruskurssin asioita skipata ja mennä vähän vaativampiin liikkeisiin. Monet liikkeet purautuvat hyvin omiin ongelmakohtiini, joten olen todella tyytyväinen, että pääsen jatkamaan ohjatuilla viikkotunneilla yksäreiden jälkeen.
Tämän päivän perusteella voin sanoa, että seuraavien viikkojen treenipaletti näyttää tosi kivalta! Pilates ja omat salitreenit tukevat ja täydentävät toisiaan hienosti.