Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Työttömyys

Keskustelua yhteiskunnallisista ja vakaumuksellisista aiheista. Edellyttää kirjautumista. Muista kohteliaisuus, kunnioitus ja alueen säännöt.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Työttömyys

Viesti Mjölnir »

tapsaattori kirjoitti: maalis 23, 2024, 16.25 Toinen juttu on ihmisten omat valinnat, johon liittyy just nämä kannustinloukut, työnhaun aktiivisuus ja sen sellaiset. Ovatko ne merkittäviä? Kyllä varmasti, mutta minä epäilen että kysyntä-tarjonta työmarkkinoilla vaikuttaa enemmän.
Oon tästä täysin samaa mieltä. En syyllistä mitenkään työttömiä, vaan valtiota siitä, että työn vastaanottaminen ei ole kannattavaa. Tämä voitaisi korjata sillä, että tuloverotusta tulee alentaa reilusti, että niillä, kellä on reilut tulot, on mahdollista käyttää reilusti enemmän rahaa esimerkiksi palveluihin, mikä luo lisää työpaikkoja.

Ongelma on tietysti gaussin käyrän alin 10% jotka ovat ns. vaikeasti työllistettäviä, koska meillä on nykyään on aika vähän töitä, joissa pärjää vähäisemmillä taidoilla
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Työttömyys

Viesti Andy »

Pitkäaikaistyöttömiähän on hyvin monenlaisia ja usein työllistyystoimia vastustetaan sillä perusteella, että se ei auta työllistämään yhtä tyyppiä, vaikka auttaisi toista. Itse erottelen tilanteet ainakin seuraaviin:

1. Periaatteessa haluttaisiin olla työelämässä, mutta koulutus on puutteellista tai vanhentunutta ja mahdollisesti asuinpaikan lähellä ei ole soveliaita töitä. Vaikka tilanne koetaan epätyydyttäväksi ei saada omin voimin aikaan riittäviä toimia työhön pääsemiseksi. Näitä on paljon ja heitä voi auttaa laadukkailla TE-toimiston toimenpiteillä.

2. Sama kuin kohdassa 1. mutta lisäksi päihde- ja/tai mielenterveysongelmia, eikä ole todellisuudessa työkykyinen. Heitäkin on runsaasti, eivätkä he kuuluisi työttömyyspalveluihin ollenkaan vaan terveydenhuollon vastuulle.

3. Ideologisesti työttömät, jotka eivät edes halua tehdä töitä. Merkittävästi vähemmän kuin edellisiä, eivätkä he ole varsinainen kansantaloudellinen ongelma. Lähinnä oikeudenmukaisuussyistä heidät tulisi patistaa töihin tienaamaan oma elantonsa.

4. Kannustinloukussa olevat. Ne jotka halutessaan pääsisivät töihin, mutta työllistyminen realistiseen työpaikkaan ei lisää käytettävissä olevia tuloja niin paljon, että siinä olisi järkeä. Näitäkin ihmisiä on merkittävä määrä. Heihin voi vaikuttaa kannustimilla, eli joko alentamalla työn verotusta tai heikentämällä sosiaalitukia.

On varmaan sellaisiakin ihmisiä, joiden tilanne ei sovellu näihin, mutta nämä ovat nähdäkseni ne pääluokat. On tärkeää ymmärtää, että he vaativat erilaisia toimenpiteitä ja vaikka joku toimenpide ei auta ryhmää X, se voi auttaa ryhmää Y.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Seuraajat

Kuvake
Beefcake
Kuvake
Eppu
Kuvake
finnjet
Jarppa
JuusoJ
Jörri
Kuvake
Kari Aittomäki