Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Yleissivistyksen taso

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2007

Yleissivistyksen taso

Viesti nassesetä »

Millainen yleissivistys mielestänne on riittävä? BB-talon wannabe-julkkisten ja tissimissien taso on pääosin hirvittävä, mutta miten on perussuomalaisten laita?

Lievästi järkytyin kun fiksu luonnontieteitä opiskeleva kaverini paljastui historiantuntemuksessaan todelliseksi aasiksi. Talvisodasta: "kai se joskus 1900-luvun puolivälissä käytiin". Ei myöskään tiennyt, että jatkosota käytiin vasta talvisodan jälkeen. Oireen syy on kuulemma se, että historia ei ole koskaan voinut vähempää kiinnostaa eikä siksi jaksa tuhlata vähimmässäkään määrin aikaa asioihin, jotka joskus ovat tapahtuneet.

Taas pakko laittaa Scriptasta hyvä juttu

Valtiomies Vanhanen, terroristi Schauman ja laulaja Abreu

http://www.halla-aho.com/scripta/valtio ... abreu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tästä ei logiikka parane:
Hesarin Nyt-liitteessä kysyttiin 25.1.2008 erinäisiltä julkisilta henkilöiltä, mitä nimitystä heidän mielestään pitäisi käyttää vuoden 1918 tapahtumista. Muiden erinomaisten vastausten joukossa palkintopöydän puhdistaa Idols-tähti ja laulaja Anna Abreu:

"Turhaa luettavaa. En tykkää historiasta. Miksi jäädä menneeseen, kun voi ajatella tulevaa? Historiaan juuttumisen takia ei ole vielä keksitty, miten Afrikan lapsille saataisiin ruokaa."
Kaverillani, joka siis nyppii vitosia joka ainoasta tentistä, on täysin sama asenne. Maatilan poikana hänen mielipiteensä EU:sta on myös äärimmäisen kielteinen, mutta luulen, että hän ei edes muista liittymisvuotta, saati sitten osaa luetella yhtäkään syytä liittymiselle, eikä yhdenainutta koko ruljanssin pääarkkitehtiä.

Ehkä kyse on vain mielenrakenteesta. Kaverini on älykäs ja totaalinen työnarkomaani ja tällaiset tapaukset usein elävät hetkessä suorittaen, eivät sen kummemmin pohdi ja mietiskele tai ole kiinnostuneempia laajemmista asiayhteyksistä.

Jos historiaa ei tunneta, ei siitä myöskään oteta opiksi ja samoja virheitä toistetaan, mutta onko tämä vain luonnonlaki? Jokaisen väkivaltaisen konflkitin/puhdistuksen jälkeen: "ei koskaan enää", eikä tarvi kun yksi tai kaksi sukupolvea mennä, niin lähes kaikki on unohdettu ja taas alkaa sapelinkalistelu, kunnes raatokasan ääressä taas nyykytetään ja näin ympyrä sulkeutuu.

Ei yleissivistys toki kaikki historiaa ole, eikä kaikki historia ole sotahistoriaa. Maantietoa pidän toisena hyvänä mittarina ja senkin suhteen aikuisilla ja nuorilla on valtavasti parantamisen varaa. Kerran punttisalilla kaksi nuortamiestä treenin ohella jauhoi sitä sun tätä.
Huomioni heräsi kun toinen kysyi yhtäkkiä minulta: "Tiedäkkö sä missä on Islanti"
Hetken oli sulateltava kuulemaa ja muistella milloin on viimeksi tullut korvat pestyä. Mietin myös, voisiko kyseessä olla joku baari, mutta sitten vastasin vaan että siinä pohjoisella Atlantilla, Britanniasta luoteeseen muutama sata kilometriä.

Ei ollut pojilla maantieto oikein hyvin hallussa ja samaa on kertonut myös yksi historiaa opettava sukulaiseni, joka usein kokeisiin liittää karttoja; vielä yläasteikäiset saattavat sijoittaa Turkin Ruotsin paikalle ja luulla Yhdysvaltoja eurooppalaiseksi maaksi.

Kommentteja? Mikä on oma sivistystasonne? Onko jossakin pahoja aukkoja?

Omalla kohdalla pahin puute on luullakseni populaarikulttuurin suhteen, koska teeveetä tulee niin vähän katsottua. Mm. Kola-Ollin "liian hapokasta" selvisi minulle vasta noin puolivuotta tapahtuneen jälkeen, kun kaverini jossain yhteydessä sen möläytti ja olin aivan pihalla.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Elina
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Yleissivistyksen taso

Viesti Elina »

No, kieltämättä vähän huvitti, kun pari oppilasta tunnin päätteeksi keräsi siinä tavaroitaan ja yksi tokaisi, "Menoks, sanoi Annie Lennox", johon sitten jatkoi: "Onks se Annie Lennox muuten joku oikee tyyppi?" :smt003

Omat puutteeni ovat ehdottomasti politiikan puolella. Suvusta löytyy poliittisesti valveutunutta porukkaa (mm. kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettuja), joten jotenkin politiikkaan on vaikea osoittaa kiinnostusta, kun se on ollut niin paljon esillä lapsuudessakin.

Uskoisin, että perussivistys on varmaan ihan ok. Kotona ollaan pelattu hirveästi Pursua (varsinkin lapsena ja teininä kysymykset tuntuivat hiukan vaikeilta, kun meillä oli 80-luvun Pursuit-versio ja mm. viihteen kysymykset koskivat 50-60-lukua...nyt on jo uusi Pursu, mutta siinä taas osa kysymyksistä on liian helppoja), ja tykkään noista yleistietoa mittaavista peleistä ihan sikana :smt003
jussip
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2006

Viesti jussip »

nassesetä kirjoitti: Ei yleissivistys toki kaikki historiaa ole, eikä kaikki historia ole sotahistoriaa. Maantietoa pidän toisena hyvänä mittarina ja senkin suhteen aikuisilla ja nuorilla on valtavasti parantamisen varaa.

...

Olen tätä asiaa mietiskellytkin aina silloin tällöin, ja minun on tunnustettava että suurimmat aukot omassa yleissivistyksessäni ovat juuri sotahistoriassa ja maantiedossa. Tiedän toki suurinpiirtein ensimmäisen ja toisen maailmansodan tapahtumat jne., mutta esimerkiksi Suomea koskevissa yksityiskohdissa on hirveästi aukkoja (mitä sotia ja taisteluita käytiin milloin ja missä, ketkä johtivat joukkoja/maita, mitkä olivat suuremmat poliittiset ja taktiset kuviot jne., miksi sotiin/rauhoihin oikeastaan päädyttiin). Olen miettinyt että tätä tietoutta pitäisi jossain vaiheessa oikeasti parantaa. Mikähän olisi hyvä sopivan kevyt lähde tutustua aiheeseen tarkemmin? Varmaan joku 9. luokan historian kirja :)

Maantieto on tosiaan toinen juttu jossa olisi parantamisen varaa. Olen kyllä matkustellut aika paljon, mutta silti maailmassa on niin paljon maita joista minulla ei ole kunnollista käsitystä, siis esimerkiksi tyyliin: rahayksiköt, kielet, lippu, perustamisvuosi, pääuskonnot, historian tärkeimmät tapahtumat, valtiomuoto, johtaja jne.. Suoraan voin sanoa että esimerkiksi Euroopasta löytyy lukuisia valtioita joista minulla ei ole juurikaan hajua, vaikkapa jotkut Andorra, Montenegro, Armenia jne.. Jostain Afrikan maista nyt puhumattakaan.

Noin muuten uskon että minulla on aika korkea yleissivistyksen taso, seuraan aktiivisesti eri tiedotusvälineitä ja opiskelujen kautta minulla on aika laaja tietämys monista eri asioista. Olen kiinnostunut asioista ihan yleisesti ja ahmin niihin liittyvää tietoa. Ehkä voisi sanoa että yleissivistykseni taso on erinomainen, maantieteen hyvä, ja sotahistorian kohtalainen.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2007

Viesti DeusVult »

Johonkin ketjuun kirjoitinkin että miten on asianlaita maantiedon kanssa täälläpäin. Keskiviikkona minulta kysyttiin että kuuluuko Suomi Skandinaviaan. Kysyjänä oli sama tytsi joka viime vuonna vielä oli kuvitellut Suomen ja Hollannin olleen rajanaapureita. Tosin eräs toinen sälli aikaisemmin oli siinä uskossa että Hollantikin kuuluu Skandinaviaan, joten...? (Vaikkakin engl. puhekielessä Scandinavia=Pohjoismaat) No, joka tapauksessa, vieressä istunut tanskalainen karpaasi nyökytteli päätään. Selitin kuitenkin eukolle että se on vähän tulkintakysymys, ja Tanskan kaverillakin leuka putos lattialle kun selitin että Wikipedian mukaan kaikki eivät laske edes Tanskaa skandinavian osaksi. Jatkoin kertomalla miten termi Nordic Countries pitää sitten sisällään Norjan ja Ruotsin lisäksi myös Islannin, Tanskan ja Suomen, mutta epäilen ettei muija tullut siitä hullua hurskaammaksi. Luultavasti olisin voinut heti sanoa Suomen sijaitsevan Afrikassa, Slovakian länsipuolella, ja olisi mennyt täydestä. Myös muutamalla muulla jo valmistuneella ja muuten fiksulla tuntuu olevan pohjoismaiden kokoinen aukko sivistyksessä... tiedetään kyllä missä Pohjola on, mutta ei tiedetä mitkä maat siihen kuuluu ja miten päin ne siellä sijaitsee. Mutta juu, en kyllä minäkään juuri tiedä noista kaakkois-euroopan pikkuvaltioista tuon taivaallista.

Keskiviikkona haastoin kaikki paikallaolleet kertomaan että mikä on vikana baarin seinällä roikkuneessa Skotlannin leijonalipussa. Yllättäen kukaan ei osannut sanoa, vaikka ko. jellona on täällä samassa asemassa kuin Suomen vaakunaleijona Suomessa. No toisaalta, jos poistaisin Suomen vaakunasta jonkun elementin ja kysyisin suomalaisilta kavereilta että mikä puuttuu, niin enpä tiedä huomaisivatko mitään.

--
Itse en tiedä politiikasta tai poliitikoista hevon vttuakaan :D.. Tiedän kuka on suomen presidentti ja että Suomi kuuluu euroopan unioniin, mutta melkein siihen se sitten jääkin. Ei ole ne jutut koskaan oikein kiinnostaneet, kun tuntuu ettei ne liity meikäläisen elämään millään tavalla. Muilla yleissivistyksen alueilla olenkin sitten ässien ässä. ;)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija

Viesti nassesetä »

jussip kirjoitti: Olen tätä asiaa mietiskellytkin aina silloin tällöin, ja minun on tunnustettava että suurimmat aukot omassa yleissivistyksessäni ovat juuri sotahistoriassa ja maantiedossa. Tiedän toki suurinpiirtein ensimmäisen ja toisen maailmansodan tapahtumat jne., mutta esimerkiksi Suomea koskevissa yksityiskohdissa on hirveästi aukkoja (mitä sotia ja taisteluita käytiin milloin ja missä, ketkä johtivat joukkoja/maita, mitkä olivat suuremmat poliittiset ja taktiset kuviot jne., miksi sotiin/rauhoihin oikeastaan päädyttiin).
Mielestäni jo se, että sisällissodan, talvisodan, jatkosodan ja lapinsodan ja osaa laittaa oikeaan järjestykseen ja tietää vähän syyseuraussuhteista riittää. Ei varsinaista sotataktista historiaa tarvi kenenkään osata ja kunhan tapahtumat sijoittaa suurin piirtein oikealle vuosikymmenellä niin hyvä, mutta monen fiksun ihmisen kohdalla näin ei ole.
Maantieto on tosiaan toinen juttu jossa olisi parantamisen varaa. Olen kyllä matkustellut aika paljon, mutta silti maailmassa on niin paljon maita joista minulla ei ole kunnollista käsitystä, siis esimerkiksi tyyliin: rahayksiköt, kielet, lippu, perustamisvuosi, pääuskonnot, historian tärkeimmät tapahtumat, valtiomuoto, johtaja jne.. Suoraan voin sanoa että esimerkiksi Euroopasta löytyy lukuisia valtioita joista minulla ei ole juurikaan hajua, vaikkapa jotkut Andorra, Montenegro, Armenia jne.. Jostain Afrikan maista nyt puhumattakaan.
Nyt asetat itsellesi liian suuria tavoitteita :) . Mielestäni maailmanhistoriasta tulee tuntea pääkohdat ja oman maan historiasta merkittävimmät tapahtumat, mutta ei välttämättä enempää. Ja jo se, että osaa sijoittaa maan oikealle mantereelle on käytännössä aivan riittävää ja toki myös suurkulttuuripiirien rajat olisi jotakuinkin tunnettava.

"..missä on Islanti" on jo aika huolestuttavaa, samoinkuin se, että luulee Suomen itsenäistyneen 1952.
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Tuohon lippujen opettelemiseen oli ainakin joskus loistava väline sellainen Mah Jong -tietsikkapeli, jossa palikoissa oli valtioiden lippuja. Lienee jotain yli kymmenen vuotta vanha peli. Toimii :smt003
Säkki
polveenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

Viesti Säkki »

nassesetä kirjoitti: Ei ollut pojilla maantieto oikein hyvin hallussa ja samaa on kertonut myös yksi historiaa opettava sukulaiseni, joka usein kokeisiin liittää karttoja; vielä yläasteikäiset saattavat sijoittaa Turkin Ruotsin paikalle ja luulla Yhdysvaltoja eurooppalaiseksi maaksi.
Kyse lienee huumorista.
Samasta syystä ei kannata ottaa kovin tosissaan niitä "yhdysvaltalaiset eivät löydä yhdysvaltoja kartalta" tutkimuksia.

Noista sodista sen verran, että ilmeisesti ne eivät jää päähän ihmisille joita ne eivät pätkääkään kiinnosta.
Äitini ei tietää vain talvisodan. Eikä ole koskaan jatko- ja lapinsodasta koskaan muka kuullutkaan vaikka isänsä molemmissa palveli.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija

Viesti nassesetä »

Säkki kirjoitti: Kyse lienee huumorista.
Ei todellakaan ollut.
Noista sodista sen verran, että ilmeisesti ne eivät jää päähän ihmisille joita ne eivät pätkääkään kiinnosta.
Äitini ei tietää vain talvisodan. Eikä ole koskaan jatko- ja lapinsodasta koskaan muka kuullutkaan vaikka isänsä molemmissa palveli.
Niin, kaikkia ei kiinnosta, mikä on sinänsä suuri vahinko, koska päättäjiksikin todennäköisesti valittaisiin silloin fiksumpia ja asioista perilläolevampia ihmisiä.
jussip
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2006

Viesti jussip »

Elina kirjoitti: Tuohon lippujen opettelemiseen oli ainakin joskus loistava väline sellainen Mah Jong -tietsikkapeli, jossa palikoissa oli valtioiden lippuja. Lienee jotain yli kymmenen vuotta vanha peli. Toimii :smt003
Olen joskus pelannut kavereiden kanssa semmoista lippu-korttipeliä jossa pitää tunnistaa eri maiden lippuja. Kyseisen pelin pelaaminen on yksi syy minkä takia pidän maantieteellistä yleissivistystäni heikkona :)
nassesetä kirjoitti: Mielestäni jo se, että sisällissodan, talvisodan, jatkosodan ja lapinsodan ja osaa laittaa oikeaan järjestykseen ja tietää vähän syyseuraussuhteista riittää. Ei varsinaista sotataktista historiaa tarvi kenenkään osata ja kunhan tapahtumat sijoittaa suurin piirtein oikealle vuosikymmenellä niin hyvä, mutta monen fiksun ihmisen kohdalla näin ei ole.
Olen aika usein joutunut selittämään Suomen sotahistoriaa ulkomaalaisille, ja juuri jossain tämmöisessä on tullut ne oman tietämyksen rajat vastaan. Nolottaa kun ei ole osannut kertoa yhtään sen tarkemmin sotien syistä ("no ne venäläiset nyt vaan halus hyökätä") ja muutenkin yksityiskohdat ovat minulle aika hämärän peitossa.
nassesetä kirjoitti: Nyt asetat itsellesi liian suuria tavoitteita :) . Mielestäni maailmanhistoriasta tulee tuntea pääkohdat ja oman maan historiasta merkittävimmät tapahtumat, mutta ei välttämättä enempää. Ja jo se, että osaa sijoittaa maan oikealle mantereelle on käytännössä aivan riittävää ja toki myös suurkulttuuripiirien rajat olisi jotakuinkin tunnettava.
Juu, mutta on sekin minun mielestä vähän kaksinaismoralistista että nauretaan sille kun Jenkit ei tiedä jotain Euroopan maita kun ei niitä sitten tiedä itsekään vaikka asuu Euroopassa..
DeusVult kirjoitti: Keskiviikkona minulta kysyttiin että kuuluuko Suomi Skandinaviaan.
Keväällä muuten olin vetämässä koulutusta jonka yhtä osuutta veti Ulkoministeriön kulttuuri- ja viestintäosaston päällikkö. Hänen mielipiteensä oli että ulkomaalaisille pitää surutta sanoa että Suomi kuuluu skandinaviaan :)

...Muuten, itsellä on tässä ollut suunnitelmissa että esim. ensi kesänä tekisin videoprojektin jossa kiertäisin kaupungilla videokameran kanssa kyselemässä ihmisiltä ihan yleistietoon liittyviä kysymyksiä (YouTubehan on täynnä videoita joissa näillä nöyryytetään ihmisiä, usein esimerkiksi jenkkejä). Olen aika varma että aika "helpohkoihinkin" kysymyksiin saisi aika sekalaisia vastauksia kun vaan kyselisi tavallisilta kadun tallaajilta esimerkiksi että mitkä ovat Suomen naapurimaiden rahayksiköt, kuka on Suomen oikeusministeri, mitkä seuraavista kiertävät toisiaan ympäri: maapallo, kuu, aurinko, tai että mitkä väestöryhmät kärhämöivät Israelissa...
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Mua kiinnosti lukiossa nuo sotahistorialliset asiat niin paljon, että vastasin yoyo-kirjoituksissa kysymykseen siitä, kuinka Suomi irtautui sodasta toisen maailmansodan aikana (muistin siis tunneilta koko asian) :smt003 Pisteitä 5/6. Toisaalta, meillä oli kyllä todella hyvä historianopettaja (Arvo Polvi). Yläasteella historianopettaja luki suoraan kirjasta alueen tunnilla, siinä tuntisisältö. Arvo taas kertoili erilaisia tarinoita ja yksityiskohtia kirjojen ulkopuolelta, sitoen politiikkaa ja historiaa yhteen. Noilla tunneilla ekan kerran jotenkin hoksasin historian tärkeyden nykyihmisen elämää ajatellen, ja myöskin sen, miksi politiikka on tärkeää (vaikka se ei minua kiinnostakaan, mutta ei siis siitä syystä, etten pitäisi sitä tärkeänä asiana).
navajas
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti navajas »

Asia kai riippuu siitä, mikä kenellekin on tärkeää. Itse en muista Suomen presidenttejä missään järjestyksessä Paasikivestä alaspäin. Toisille sekin on henki ja elämä. Enkä osaa kansallislaulun sanoja kovinkaan pitkälle. Sen sijaan osaan kyllä USA:n Pledge of Allegiancen ulkoa, kun se tuli Waspin yhden biisin alussa :)

No, itse asiassa mulla on humanistitaustaisena aika pirun hyvä yleissivistys suuntaan jos toiseen, mutta politiikka ja urheilu tökkii aivan totaalisesti. En seuraa urheilua, niin mitkään kisat missään lajissa ei sano yhtään mitään. Vastasin Pursuitissakin jokaiseen urheilukysymykseen Manchester United (tuli kerran sentään).

Hissan maikka aina sanoi, ettei vuosilukuja tarvitsekaan osata, kunhan asiat menee suunnilleen sinne päin. (Mulla muistissa vielä ainakin Maldon, Hastings, Agincourt, Pavia, Usa:n itsenäistyminen, Great Fire of London, Jack the Ripper, WW1, WW2 ja muutama muu, mutta mun pää ei ole vaan tehty numeroita varten)
Lasse Candé
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

Viesti Lasse Candé »

Itse luulisin että nyt kun tieto lisääntyy ja maailma muuttuu pienemmäksi, muuttuu yleistiedonkin luonne. Varmaan niin että yleissivistyksen sisälle tulee erikoistumista ja jotkut tietää jotain, toiset toista. Samalla se, mitä voi pitää "uutena yleissivistyksenä", eli sinä mikä "kaikkien pitäisi tietää", pienenee.

Yleissivistyksellä on merkitystä jos sillä on merkitystä. Kivaa sitä on omata esim ymmärtääkseen mitä muut puhuvat ja joskus se voi helpottaa orientoitumista. Välttämättä sitä ei kuitenkaan tarvitse.

Mun mielestä tämä Abreun lausahdus ei osoita mitään suurempaa tyhmyyttä...
nassesetä kirjoitti:
paljastus:
Hesarin Nyt-liitteessä kysyttiin 25.1.2008 erinäisiltä julkisilta henkilöiltä, mitä nimitystä heidän mielestään pitäisi käyttää vuoden 1918 tapahtumista. Muiden erinomaisten vastausten joukossa palkintopöydän puhdistaa Idols-tähti ja laulaja Anna Abreu:

"Turhaa luettavaa. En tykkää historiasta. Miksi jäädä menneeseen, kun voi ajatella tulevaa? Historiaan juuttumisen takia ei ole vielä keksitty, miten Afrikan lapsille saataisiin ruokaa."
... koska aika harva ikäisensä tai muukaan osaisi vastata kysymykseen. Kyseessä on laulaja jolta luultavasti on lähdetty hakemalla hakemaan hölmöä lausahdusta. Saivat mitä tilasivat ja järkeä kaupan päälle. Jos taustalla on ajatukset roolimalliudesta jne, ei ole siinä tapauksessa fiksua kaivaa ei-toivottuja piirteitä nuorelta pop-laulajalta esiin. Oikea vastaushan siis selvästikin on: Who gives a f*ck. Lausuntonsa saattoi viedä ihmisiä eteenpäin tämän ymmärtämisessä.

Ehkä kyse on vain mielenrakenteesta. Kaverini on älykäs ja totaalinen työnarkomaani ja tällaiset tapaukset usein elävät hetkessä suorittaen, eivät sen kummemmin pohdi ja mietiskele tai ole kiinnostuneempia laajemmista asiayhteyksistä.
Tämä on juuri se mitä ajoin takaa. Meitä mahtuu monenmoista tänne. Tietäkööt jotkut yleistiedot...

Jos historiaa ei tunneta, ei siitä myöskään oteta opiksi ja samoja virheitä toistetaan, mutta onko tämä vain luonnonlaki?
Mulle on aina jäänyt tuon viisauden anti hieman mystiseksi. Vaikka kivalta kuulostaakin. Jos tarkoitat, mitä luulen sun tarkoittavan luonnonlailla niin luulisin että kyllä.

Ihan kiva. Nippelistä en ole koskaan pitänyt. Muistaminen tapahtuu, jos on tapahtuakseen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Lasse Candé kirjoitti: ... koska aika harva ikäisensä tai muukaan osaisi vastata kysymykseen.
Meinaatko? Voi olla. Aika helppohan tuo kysymys sinänsä on.

Mitäs Potkun 18-kesäiset virkkovat?
Kyseessä on laulaja jolta luultavasti on lähdetty hakemalla hakemaan hölmöä lausahdusta.
Mulla on tämä perusoletuksena nykyään aina, kun jotakin tuollaista julkaistaan. Siksi en noteeraa moisia "uutisia" lain.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija

Viesti Elina »

Tuosta Abreun vastauksesta - ehkä laulajattaren tarkoitus oli siirtää keskustelu tähdellisempiin asioihin, kuten nälänhätään maailman toisissa kolkissa. Ihan hyvä näpäytys tavallaan toimittajaa kohtaan. Varsinaiset sanamuodot eivät nyt ehkä ole ihan fiksuimpia, mutta Abreun ja meidän välillämmehän on se toimittaja näppäimistöineen...

Ja onhan Anna oikeassa. Nippelitiedot kalpenevat, kun toisessa vaakakupissa ovat nälkään kuolevat lapset. Kun kerran nykyhetkessä eletään, kannattanee keskittyä asioihin, joihin voimme vaikuttaa.

Tykkään silti historiasta :smt003 Pipona. :smt003
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti bodyguard »

Elina kirjoitti: Tuosta Abreun vastauksesta - ehkä laulajattaren tarkoitus oli siirtää keskustelu tähdellisempiin asioihin, kuten nälänhätään maailman toisissa kolkissa. Ihan hyvä näpäytys tavallaan toimittajaa kohtaan. Varsinaiset sanamuodot eivät nyt ehkä ole ihan fiksuimpia, mutta Abreun ja meidän välillämmehän on se toimittaja näppäimistöineen...

Ja onhan Anna oikeassa. Nippelitiedot kalpenevat, kun toisessa vaakakupissa ovat nälkään kuolevat lapset. Kun kerran nykyhetkessä eletään, kannattanee keskittyä asioihin, joihin voimme vaikuttaa.

Tykkään silti historiasta :smt003 Pipona. :smt003
Miten nuo asiat liittyvät toisiinsa? Tämä ei ole kai mikään valintakysymys. Ihan sama kun sanoisi että turha pyyhkiä p€rsettä vessakäynnin jälkeen kun maailmassa on tärkeämpiäkin asioita.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi

Seuraajat

Kuvake
Antti
Kuvake
Kari Aittomäki
Lasse Candé
Kuvake
Mänzy
saarikko
Kuvake
Timpa