Meillä oli yläasteella liikunnanopettajana jääkiekkovalmentaja ja entinen sm-liiga maalivahti Teijo Räsänen. Ukko oli pirun mukava reilu. Sen tunneilla puhuttiin asioista niiden oikeilla nimillä. Esim jos ope käski venyttelemään niin sit venyteltiin ja vähän ajan päästä opettaja saatoi huutaa että: "On niin kankeen oloista sakkia että ei ole taidettu venytellä muuta kuin esinahkaa".sinappi kirjoitti: Mika ja kumppanit, muistan yläasteelta yhden tarkkailuluokan opettajan, jolla oli aina pesäpallomaila luokkahuoneessa. Se ukko kun vähän ärähti "LUOKKA!", ei kellään tehnyt mieli aukoa päätään.
Nyt myöhemmin kun ajattelee, niin tajuaa miehen vain vetäneen eräänlaista roolia. Ei varmasti olisi oikeasti ketään mailalla lyönyt - ei edes koskaan uhannut lyövänsä - mutta pelotteena se toimi ja porukka osasi käyttäytyä.
Okei, meni ohi aiheesta. Eli takaisin aiheeseen...
Oltiin sällien kanssa kerran pikkuisen kiusattu luokan hiljaisempaa kaveria ja jäätiin tästä Teijolle kiinni. Teijo kertoi meille sitten että jos saa meidät vielä kerran kiinni moisesta touhusta niin vetelee meitä turpaan niin että meidän äiditkään ei enään tunnistä meitä.
Ei kiusattu sälliä enään.
Mutta uskon että Teijo katsoi tarkkaan kelle voi noin sanoa. Varmasti katsoi että me emme saa traumoja moisesta. Kukkahattu tätien puunhalaaja lapsille tuskin olisi käyttänyt noin karkeaa kieltä.
Teijosta tuli vielä mieleen toinen hauska tarina. Meidän luokalla oli muutamia juniori jääkiokkoilijoita joista yksi oli aika pirun hyvä (pelaa nykyään NHL:ssä). No pelattiin sit liikuntatunnilla lätkää ja tämä nyk.nhl-miäs meni ja taklas yhtä sälliä joka oli myös junnukiekkoilija (taklaaminenhan oli liikka tunneille kielletty). Teijo näki tämän kaukalon reunalta, meni ja veti hokkarit jalkaan,tuli kaukaloon, kävi taklaamassa "nhl-sällin" kumoon ja poistui kaukalosta. Ilmoitti lähtiessään että taklailu on kielletty koska on niin kovasti eri tason pelaajia kentällä.

