Joo, siinä jos ois alkanu enemmän vetään porukkaa lakoon ni ois noi äidin tissiposket voinu saada jostain rohkeuden puuskan ja käydä ihan fyysisiksi.Mika kirjoitti:No jaa, kyllä ne musta antoi aika suvereenisti teinixien häiritä tehtäviensä suorittamista - tosin tähän saattoi kyllä olla syynä jo aiemmin mainitsemasi virkaryhmän koko.bodyguard kirjoitti: Loppukaneettina voisi sanoa että oon helvetin ilonen että kaiken kukkahattuisuuden kotimaassa Ruotsissakin poliisi vielä sentään hoitaa hommansa asiallisesti.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Poliisi pamputtaa taas
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Katupainia
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2007
Katupainia
Ööh, mähän en siis väittänyt että tuossa nimenomaisessa tilanteessa olisi tästä kyse. Jos luulet että sun kaveri on pidätetty ilman mitään syytä väärinkäsityksen takia, niin vähän epäilen ettetkö sanoisi millään tapaa vastaan.bodyguard kirjoitti:JoopajooNauses kirjoitti: Jos kokee että kaveri pidätetään syyttä niin mielestäni ei voi olettaa että kaikki "on okei" sillä hetkellä kun poliisisetä niin sanoo.
En kai mä väittänytkään että se on hyväksyttävää? Mielestäni sanoin ihan selkeästi että paheksun tollasta v1ttumaista käytöstä, siltikään se ei mielestäni ole tarpeeksi oikeuttamaan putkaan heittämistä. Mua ärsyttää ihmiset jotka roskaa luontoa, puhumattakaan jostain uunoista jotka päätti silpoa yhden lähimetsän täysin turhilla hiekkateillä, mutta en silti koe olevani oikeutettu vetämään näitä pataan.(olettaen että omistaisin fyysiset resurssit tähän...)bodyguard kirjoitti:Minun mielestäni tuollainen huutaminen ja meuhkaaminen ei kyllä tulisi kyseeseen minkään muunkaan ammattiryhmän kohdalla. Jos kokee poliisin toimineen väärin niin sitä varten on omat kanavansa olemassa.Nauses kirjoitti: Mielestäni sananvapaus sallii poliiseille kiihtymisen siinä missä muillekin, on absurdia ajatella etteikö virkavallan käytöstä saisi protestoida sanallisesti.
Hei haloo, näitä keskustelupalstan viestejä ei kannata lukea kuin piru raamattua, on huomattavasti rakentavampaa miettiä mitä se toinen on tarkoittanut. Tai no voihan tietty olla että tosta edellisestä viestistä välittyy sanoma että "nyyh kun ilkeet poliisit kiusaa viattomia", mutta vähän epäilen... Sä olet ihan liian fiksu että voisit oikeasti ymmärtää mun viestin noinbodyguard kirjoitti: Tietysti ymmärrystähän nuo nuoret ovat vailla vaan. Turhaan edes lähetetään poliisia paikalle kun se vaan provosoi viattomat nuoret käyttäytymään tuolla tavalla.
Loppukaneettina voisi sanoa että oon helvetin ilonen että kaiken kukkahattuisuuden kotimaassa Ruotsissakin poliisi vielä sentään hoitaa hommansa asiallisesti.
Poliisien asiallisesta toiminnasta olen aika samaa mieltä ja todennäköisesti niissä mielestäni epäselvissä(videon puutteellisuuden takia ei tiedä mitä tapahtuu) kohdissakin on oikeus tapahtunut.
Erillisyyden harhan pauloissa
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Katupainia
Yksi poliiseista piti kokoajan sitä toiseksi raudoitettavaa kaveria aloillaan kun yritti tulla auton luokse. Viimeinen tikki ja rautoihin joutaa sekin nulikka. Ääliö joka saa pampusta taas käy poliisiin käsiksi ja siitä hyvästä olis pitänyt mielestäni lyödä vielä kerran enemmän. TOdella harmi, että ei nähty koiraa toiminnassa. Mitä nyt vähän nappas lahkeesta kiinni raudoituksen tueksi.
Hyvää toimintaa poliiseilta ja erittäin suotavaa olisi, että kaikki teinit hirtettäisiin tai laitettaisiin kasvatuslaitokseen...
edit: Nauses ihan kuriositeettina. Minkä ikäinen olet?
Hyvää toimintaa poliiseilta ja erittäin suotavaa olisi, että kaikki teinit hirtettäisiin tai laitettaisiin kasvatuslaitokseen...
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Katupainia
Heh, Jannen viesti on identtinen kaavailemani kanssa.
Se tokaraudotus tuli tosiaan sällille joka kerjäs ja kerjäs ja lopulta sai mitä halus, aspia sai tampio joka yritti tulla väliin sählään. Liian vähä sai hän hoipakkaa, tosin ei niin näjymutta minä tonkaltasissa tilanteissa annoin pikku ylimääräistä polvihieronnalla. Ehkä tuo svedukyttäkin jolle kyllä tarjoisin kaljan tai parikin.
Mä olisin heittäny unihiekkaa aika lailla laajemmalti.
Se koiranohjaaja oli erittäin nynny. Kiintiöneekeri.
Mutta vielä nynnympiä oli nää raudotetetut. Ollaan isoomiestä kunnes tuuli käy kylmäks.
Tollaset tarttis betoniporsaan hanuuriinsa, poikittain.
Mutta mitä en tajua on tää raudotettujen makailuttaminen, ehkä ei tahdottu vähentää miehitystä.
Ja Nauses, kommenttisi ovat tosiaan aika amiksesta.
Se tokaraudotus tuli tosiaan sällille joka kerjäs ja kerjäs ja lopulta sai mitä halus, aspia sai tampio joka yritti tulla väliin sählään. Liian vähä sai hän hoipakkaa, tosin ei niin näjymutta minä tonkaltasissa tilanteissa annoin pikku ylimääräistä polvihieronnalla. Ehkä tuo svedukyttäkin jolle kyllä tarjoisin kaljan tai parikin.
Mä olisin heittäny unihiekkaa aika lailla laajemmalti.
Se koiranohjaaja oli erittäin nynny. Kiintiöneekeri.
Mutta vielä nynnympiä oli nää raudotetetut. Ollaan isoomiestä kunnes tuuli käy kylmäks.
Tollaset tarttis betoniporsaan hanuuriinsa, poikittain.
Mutta mitä en tajua on tää raudotettujen makailuttaminen, ehkä ei tahdottu vähentää miehitystä.
Ja Nauses, kommenttisi ovat tosiaan aika amiksesta.
-
- etupotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Katupainia
Mika kirjoitti:Mitä ne sweduteinit solkkas? Oliko siinä tapahtunut jotakin erikoistakin?remo kirjoitti: hyvät biitit oli poliiseilla huulessa.
ainakin että "ottakaa iisisti!" ja että "[poliiseille] tehän tässä ootte kierroksilla."
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2007
Katupainia
Jooh, ei tuon videon esiintyjät tosiaankaan miltään älyn jättiläisiltä vaikuttaneet ja en usko että sä todella tarkoitat esim. tuota hirttämiskommenttia, mutta mielestäni tuollainen "olisi pitänyt pamputtaa enemmänkin" -asenne ole vähän kyseenalainen.JanneM kirjoitti: Yksi poliiseista piti kokoajan sitä toiseksi raudoitettavaa kaveria aloillaan kun yritti tulla auton luokse. Viimeinen tikki ja rautoihin joutaa sekin nulikka. Ääliö joka saa pampusta taas käy poliisiin käsiksi ja siitä hyvästä olis pitänyt mielestäni lyödä vielä kerran enemmän. TOdella harmi, että ei nähty koiraa toiminnassa. Mitä nyt vähän nappas lahkeesta kiinni raudoituksen tueksi.
Mielestäni idioottejakaan kohtaan ei pidä käyttää ylimääräistä väkivaltaa "opetustarkoituksessa". Kun poliisilla on aika paljon valtaa(kuten pitääkin), niin mielestäni heidän tulee erityisesti välttää ylilyöntejä. Poliisiin pitää voida luottaa ja mä en todellakaan luottaisi poliisiin joka jakelee ylimäärästä hittiä jos paljon vähemmälläkin selviäisi. Poliisi on suojelija, ei rankaisija.
Myös poliisi voi tehdä virhearvioita ja se on vähän ikävää jos joku pahoinpidellään sen takia. En siis väitä että tässä videossa olisi tapahtunut pahoinpitely, mutta kyllä se svedu mielestäni sai ihan tarpeeksi pamppua. Poliisin tehtävä ei ole satuttaa ihmisiä, ELLEI se ole välttämätöntä suuremman harmin estämiseksi. Kuten nähtiin niin se olisiko ollut 5 iskua(en jaksa tarkistaa) oli kyllä vähintäänkin tarpeeksi kyseisen kaverin rauhottamiseen.
Ikää on tällä hetkellä tasan 20.
Kari Aittomäki kirjoitti: Heh, Jannen viesti on identtinen kaavailemani kanssa.
Se tokaraudotus tuli tosiaan sällille joka kerjäs ja kerjäs ja lopulta sai mitä halus, aspia sai tampio joka yritti tulla väliin sählään.
Missasin osittain sen tokan hepun säätämisen joten kaipa se raudoittaminen oli perustellumpaa kuin mitä aluksi tulkitsin. Aspin käytön tarpeellisuudesta en ole varma, mutta en sen "poikaparan" puolesta ole yöuniani kyllä menettämässä
Mikä tälläisen ylimääräisen "pikkukivan" funktio on, siis muukin kuin satuttamishalu? Liian löysät rangaistukset joten toteutetaan vähän oman käden oikeutta? Jos tilanteen saa ratkeamaan ilman pamppua, tai vähäisellä hutkimisella, niin mä en oikein jaksa hyväksyä (mielestäni)ylimääräistä kuritusta. Tosin mä olen kyllä varmaan liian idealisti ja uskon että ihmisiä voi muuttaa pehmeämmilläkin keinoilla. Johtuu varmaan osittain siitä että tulee vahingossa aina ajateltua asioita oman mielen ja maailmankuvan kautta, joiden uskoisin (ainakin toivottavasti) eroavan edes hitusen näiden ruotsalaisten vastaavista.Kari Aittomäki kirjoitti: Liian vähä sai hän hoipakkaa, tosin ei niin näjymutta minä tonkaltasissa tilanteissa annoin pikku ylimääräistä polvihieronnalla. Ehkä tuo svedukyttäkin jolle kyllä tarjoisin kaljan tai parikin.
Ensin serkku väittää että lukio on pilannut mut ja en osaa enään ajatella kuin jäykästi ja nyt sitten suollan kuulemma amiskamaa, itkisin itseni tänään uneen jos ei naurattaisi niin paljoaKari Aittomäki kirjoitti: Ja Nauses, kommenttisi ovat tosiaan aika amiksesta.
Mutta joo, kaipa joku itseäni amismaisempi(mä en ihan oikeasti myönnä olevani henkilö jota amis-stereotypia kuvaisi osuvasti) heppu voisi tässä asiassa heittää osittain samantyylistä juttua. (osui kyllä yllättävän arkaan paikkaan, tollasta iskua vyön alle en ihan heti odottanut, amis?1!)
Erillisyyden harhan pauloissa
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2006
Katupainia
Sillä ei ole nähdäkseni suurtakaan merkitystä, onko tuollaisessa tilanteessa jokin mielestäsi okei vai ei - vaikka olisikin niin, että poliisi on oikeasti toiminut väärin ja napannut tosiaan väärän kaverin kyytiin, selviää väärinkäsitys takuuvarmasti nopeammin kun kolmannet osapuolet jättävät suosiolla huikeat vapautusyrityksensä väliin. Kiva ilta voi jatkua, kukaan ei saa mustelmia ja housunlahjekin pysyy ehjänä...mutta kun ei.Nauses kirjoitti: Jos kokee että kaveri pidätetään syyttä niin mielestäni ei voi olettaa että kaikki "on okei" sillä hetkellä kun poliisisetä niin sanoo.
"Pallomerimies on erimies"
-
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2008
Katupainia
On siinä sitten sekin puoli, että jos aina tekee ihan kaikkensa, ettei vain tule annettua yhtään enempää kuin on ihan välttämätöntä, niin saattaa joutua antamaan useinkin. Kun taas jos antaa turhaan kitsailematta, se saattaa riittää pitemmäksi aikaa ja siitä riittää kavereillekin.
Mun mielestäni pitää antaa sen verran kuin pyydetään.
Mun mielestäni pitää antaa sen verran kuin pyydetään.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Katupainia
Paha Kani, aika hyvin sanottu. Ihan tottahan tuo on.
-
- etupotkija
Katupainia
Nauses: Hirttokommentti oli kuin olikin liitoletua provoamista. Mutta teinit on ärsyttäviä. Ne on todella ärsyttäviä. Teini on sitten eri asia mun kirjoissa kun nuori ihminen. Ne voivat olla saman ikäisiäkin, mutta toinen ei ole pääasiassa ärsyttävä.
Mutta tuossa tilanteessa olisi ollut pampun käytölle perusteita mielestäni jo aikaisemminkin. Jos en ihan väärin nähnyt, niin aikaisemmassakin kohdassa joku kävi poliisiin käsiksi. Jopa sen jälkeen kun aspi oli esillä ja verbaalinen kielto sekaantua asioihin oli esitetty.
Toki poliisi voi tehdä virhearvioita ja varmasti niin välillä myös käy. Ihmisiähän hekin ovat. Mutta nämäkin tapaukset selviävät pienemmällä vaivalla kun ollaan rauhassa.
Mutta tuossa tilanteessa olisi ollut pampun käytölle perusteita mielestäni jo aikaisemminkin. Jos en ihan väärin nähnyt, niin aikaisemmassakin kohdassa joku kävi poliisiin käsiksi. Jopa sen jälkeen kun aspi oli esillä ja verbaalinen kielto sekaantua asioihin oli esitetty.
Toki poliisi voi tehdä virhearvioita ja varmasti niin välillä myös käy. Ihmisiähän hekin ovat. Mutta nämäkin tapaukset selviävät pienemmällä vaivalla kun ollaan rauhassa.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2006
Poliisi pamputtaa taas
Lihavointi omani. Halla-allah on kivasti tiivistänyt oman kantani. Satunnainen kohdalle sattunut fasismi on pieni hinta yleisestä järjestyksestä ja virkavallan kunnioittamisesta.Poikien kanssa pohdin, että suoranaisiin laittomuuksiin ja vaaratilanteisiin puuttuvan poliisin ohella meillä pitäisi olla jonkinlainen muhamettilaisyhteiskunnista tuttu partasuumiliisi, jonka toimialaa olisivat kaikenlaiset intuitiivisesti tunnistettavat mutta lainsäädännön kannalta vaikeasti kodifioitavat ärsyttävyydet. Miliisit voisivat partioida jalkakäytävillä ja jaella sähköpiiskalla tärskyjä mölyäville pultsareille, häiritseville hare krishnoille ja Unicefin rahankerääjille, ihmisiä töniville mummoille sekä räkiville ja kiroileville teineille.
Kaikenymmärtäjiä en ymmärrä.
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
-
- etupotkija
Katupainia
Sama tuli minullekin mieleen. Jos auktoriteetti sanoo jotain, defaultti on, että totellaan. Jos toimitaankin väärin, auktoriteetilla on vastuu. Eikä esim. ryhmissä muutenkaan voi mennä sen mukaan, mikä jokaista kiinnostaa. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä sille, miksi tuommoinen vastaanurputtaminenkin on lisääntynyt (itse en hakisi syytä ainoastaan vanhemmista, vaan myös siitä, miten kasvatustehtävissä olevat koulutetaan).Geezer kirjoitti: Ehkä tässä nimenomaan nousee esiin joidenkin nykynuorten ajattelu.Poliisin tai muun auktoriteetin käskyttäessä tai toimiessa aletaan ensimmäisenä urputtamaan vastaan.Oman käytöstä ja sen seuraamuksia on joidenkin mahdotonta hahmottaa.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Katupainia
Samaa nauroin minäkin. Tää yks joka saa tkp:stä niin lyyhisty samantien, varmaan eka kerta kun tuli fyysinen palaute omasta perseilystäKari Aittomäki kirjoitti: Mutta vielä nynnympiä oli nää raudotetetut. Ollaan isoomiestä kunnes tuuli käy kylmäks.
Luulen että pojat tuhersivat itkua koko yön putkassa kun ei ollut kaverit näkemässä
Blogi
Blogi
-
- etupotkija
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Katupainia
Suomessa yksi syy voisi olla huutava pula miesopettajista tietyillä alueilla.Elina kirjoitti: Mielenkiintoista olisi pohtia syitä sille, miksi tuommoinen vastaanurputtaminenkin on lisääntynyt (itse en hakisi syytä ainoastaan vanhemmista, vaan myös siitä, miten kasvatustehtävissä olevat koulutetaan).
Joissakin kouluissa esim. jälki-istunnon langettaminen on tehty niin byrokraattiseksi, etteivät opettajat turvaudu tähän sanktioon kuin aniharvoin. Jos jälki-istunnon antaminen vaatii normaalin paperityön (kuka, missä, milloin, miksi, koska annettu jälki-istuntolomake käteen jne.) lisäksi oppilaan virallisen kuulemisen (joka tietysti myös kirjataan), yhteydenoton huoltajaan sekä oman ja oppilaan aikataulujen selvittämisen ja sen jälkeen vapaan luokkatilan varaamisen, ei voida sanoa koulun johdon toimivan vastuullisesti.
-
- kylkeenpotkija
Poliisi pamputtaa taas
Eiköhän tuossa ihan hyvin olisi voinut useammankin ottaa kiinni yleisen turvallisuuden ja häiriköinnin nimissä. Virkatehtävää suorittavilla poliiseille auotaan päätä ja käyttäydytään aggressiivisesti. Ilmeisesti jonkinlaisista festivaaleista oli kyse, niin olisivatko siksi sietäneet vähän enemmän pään aukomista? Ettei putka täyty yhdestä porukasta.
Hyvin hoitivat homman kotiin minunkin mielestäni.
Hyvin hoitivat homman kotiin minunkin mielestäni.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Seuraajat
-JP- • Alapotku • ALehtonen • Aleksi T • AlexMachine • Anapiros • Andy • Clancy B. • Daddy • DeusVult • Dojon Jäykin • ed1 • FTale • Gaijin • Heikki Haverinen • Hemmukka • Hukka • Ilkka • incubus • J-A • Jaakko Suhonen • Jaska • jjs • jonne.härkänen • ka1 • Kari Aittomäki • kartsa_bjj • kimmokammo • kivi • KonDe • Lasse Candé • Le1kkola • Lowclass • Lybeck • magamies • meht • MikkeM • Mjölnir • mrkekkerinorsu • NCP • Neo • ninja • Oar • OlliM • Paanari • Pasi Lunden • Point • Rahanpesijä • Ralle Ryökäle • Riposte • RWAT • saarikko • Safor • Sakuk • Samuli Suoniemi • sanppa75 • sihteerilintu • sikajudoka • sinappi • speksi • taistovainaa • TeLa • Templar • Teurassika • Timpa • Tomppa • Totte • TumasL • Villi Sika • YJT • yloneha • Yrittäjä • zzkettu