Daddy kirjoitti: ↑maalis 6, 2021, 10.50
Mutta ei minun nähdäkseni vielä oikein näillä näytöillä voi koko poliisilaitosta natsikortittaa mitenkään. Vai mitä mieltä muut ovat?
Tämä on niin erikoinen kysymys, että saat kohta kertoa ”natsikortitanko” minä koko poliisilaitoksen, kun kerron mitä siitä ja natsiudesta ajattelen. Siis ellei tuon kysymyksen tarkoitus ole pyrkiä leimaamaan keskustelua natsikortittamiseksi. Tämä olisi vähän outoa toki ja vaikea ymmärtää sellaisen motiiveja.
1. Jos poliisien suunnalta ilmenee usein tällaisia yhteyksiä natsismiin, muukalaisvihaa, toisaalta valituksia mukkalaisvihamielisyyttä vastustavassa mielenosoituksessa näkymisestä, on poliisissa selkeästi läsnä natsismiin kallellaan olevia suuntauksia. Se, miten poliisi suhtautuu tähän sisällään vellovaan turvallisuusuhkaan vaikuttaa mielikuviin siitä, mitkä organisaation ja natsismin väliset yhteydet ovat.
2. Mitä luultavimmin poliisiorganisaatiossa on lukuisia henkilöitä jotka halveksuvat natsismia kollegoissaan ja ottavat tämän asian mitä suurimmalla vakavuudella. Ei taatusti voi sanoa että jokainen poliisi on natsi.
Kummanlaista hait asettelullasi? Täytyy vielä kysyä, että mistä natsiasioista voi puhua natsikortittamatta ja kuinka vaikkapa minun tulisi käydä tätä keskustelua jotta en natsikortita? Vai onko tämä sillä tapaa loppuun käsitelty aihe, että jos ei väitä kategorisesti että natsismia ei ole missään, natsikortittaa? Jos historian tunnilla käsittelisi natsien nousua faktapohjaisesti, olisiko tämä natsikortittamista? Miten tämä tilanne poikkeaa tästä vai poikkeaako mitenkään?