Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Poliisi pamputtaa taas

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

"Itä-Uudenmaan käräjäoikeus antaa tuomionsa asiassa myöhemmin."

Tästä luultavasti uutisoidaan.

Julkisuuteen annetun perusteella vaikuttaa, että nuo poliisit kärsivät jonkinlaisista mielenterveyden ongelmista. Toivottavasti heille pystytään järjestämään tarvitsemaansa apua.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit: 2302
Lauteille: Maaliskuu 2006
Aiheet: 43

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Paanari »

Jaksa uskoo että, ko. partiossa olisi ollut mitään mielenterveys ongelmia.
Ehkäpä partion johtaja oli oikeesti väsynyt ja tämä vaikutti hänen kognitiivisiin kykyhin.
Eli suomeksi väsymys korosti Hinkun pissipäisyyttä ja Vinkun vikikinä ei vaikkuttanut.
Eniten tässä surettaa että, hoitaja oli kehoittanut ennen säilöön ottoa käyttämään lekurissa.
Noin vain Hinku sivuutti kehoituksen ja päätti kouluttaa häirikköä.
Onneksi ei käynyt kummemmin.
Kalliiksi tuli, sakot, korvaukset, oikeudenkäyntikulut jne...
Tulee kiertää kaikki oikeusasteet eli odotamme pari vuotta päätöstä-.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Täysijärkinen ihminen ei varsinkaan tuollaisessa virassa jätä toista ihmistä heitteille. Kyllä noilla kahdella joitakin isoja ongelmia on. Kusipäisyyskin on mielenterveysongelma, vaikkei se olisi kroonista.

Onkohan noiden tyyppien työnkuva muuttunut tai muuttuko se, jos heidät tuomitaan esimerkiksi heitteillejätöstä?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
sinappi
etupotkija
Viestit: 3815
Lauteille: Tammikuu 2006
Aiheet: 44
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Poliisi pamputtaa taas

Viesti sinappi »

En ole terveydenhoidon ammattilainen, mutta minusta sinä, Mika, virheellisesti pyrit selittämään kaiken julmuuden ja pahuuden mielisairauksilla. Kyllä mieleltään terveetkin ihmiset tekevät moraalittomia asioita. Veikkaan, että Paanari osuu ihan oikeaan siinä, että tuossa on koetettu kouluttaa eli rankaista uhria jostakin tämän tekemästä tai sanomasta. Eli kyse olisi pohjimmiltaan samasta asiasta kuin kontrolliammattilaisen ojennusmielessä suorittamassa fyysisessä väkivallassa, jota tälläkin foorumilla on kerrottu vanhaan aikaan harrastettavan. Tuollaista rankaisemistahan on täälläkin monet kerrat puolustettu, ja sen hyötyjä perusteltu. Varmaankin muistat ja suunnilleen osaat ajatella tiettyjä kirjoittajia.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Kyllä muistan. Ja olen myös aika suoraan ilmaissut mielipiteeni niistä tarinoista. Monet noista jutuista on kirjoitettu julkisille alueille, joten niitä kuuluukin kommentoida tai muuten olisi vastuuntunnoton tai veltto. Mutta kyllä maailmaan silti puhetta mahtuu.

Vähintään tuo heitteillejättö vaikuttaa sadismilta. Edelleen pidän tärkeänä, että Suomessa nämä tapaukset käsitellään ja niistä uutisoidaan. Heti itärajan takana eletään aivan toisenlaisessa todellisuudessa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
sikajudoka
munillepotkija
Viestit: 953
Lauteille: Helmikuu 2009
Aiheet: 7

Poliisi pamputtaa taas

Viesti sikajudoka »

Isot pojat ovat kertoneet, että hankalien asiakkaiden "lähisiirto" olisi vanhan liiton hyväksymä toimintamalli. Juoppoja kuskattiin jo 1970-luvulla jonnekin Espoon korpeen ja käskettiin kävelemään takaisin stadiin.
sinappi
etupotkija
Viestit: 3815
Lauteille: Tammikuu 2006
Aiheet: 44
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Poliisi pamputtaa taas

Viesti sinappi »

Jos kyse on häiriköstä, on tuo wanhaan aikaan voinut olla ihan perusteltua, kun toimenpiteellä on voitu välttää pidempiaikainen vapauteen puuttuminen. Häirikön käyttäytymisen perusteella on esimerkiksi voinut olla perusteltua ajatella, että häiriö toistuu. Koska putkaan vieminen on viimesijainen keino, on sitten tehty tuollaisia lähisiirtoja. Paikalta poistettu ei ole päässyt uudelleen häiriköimään esimerkiksi kaupungin keskustaan, koska hänellä ei ole ollut mahdollisuutta tilata matkapuhelimella uberia. Ei silloin ennenvanhaankaan tuollaisella lähisiirrolla ole saanut vaarantaa henkilön terveyttä tai turvallisuutta. Myös poliisioikeuskirjallisuudessa sivutaan henkilön poistamisesta paikalta nimenomaan kuljettamalla autolla muualle, ja sitä tunnutaan pitävän lievempänä vaihtoehtona säilöönottamiselle.

Tässä uutisen rikostapauksessahan kyse ei ole pelkästään muualle viemisestä, vaan selvästikin siitä, että muualle viemisellä on vaarannettu uhrin terveys ja turvallisuus. Minusta kiinnioton puolustettavuutta ylipäänsä voidaan pitää kyseenalaisena uutisen rikostapauksessa. Miksi henkilöä on koetettu viedä putkaan, jos kotiin vieminen on ollut vaihtoehto? Lopultahan kuitenkin päädyttiin siihen, että uhri vietiin kotiinsa.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit: 4512
Lauteille: Helmikuu 2005
Aiheet: 138
Paikkakunta: Lohja

Poliisi pamputtaa taas

Viesti YJT »

En ole tätä tapausta kommentoinut, koska mielestäni siihen ei ole aihetta, ellei keskusteluun ole annettavana jotain lisää. Toki halutessaan saa kommentoida; en tarkoita sitä.

Komppaan tässä sitä, että paikalta poistaminen on ihan hyväksytty toimintamalli; tosin tuollainen nk. Lintukotoon vieminen ei ole ok. Lintukoto on kuulemani mukaan erään eteläisen Suomen kaupungin laidalla oleva metsäalue, jonne häiriköt tavattiin viedä, ja oli kyseisessä kaupungissa yleinen käytäntö.
sinappi kirjoitti: elo 14, 2025, 11.44 Myös poliisioikeuskirjallisuudessa sivutaan henkilön poistamisesta paikalta nimenomaan kuljettamalla autolla muualle, ja sitä tunnutaan pitävän lievempänä vaihtoehtona säilöönottamiselle.
Minusta on tehty kantelu, kun vein asiakkaan putkaan. Vastineessa selvitin, että ensin veimme henkilön pois keskustasta bussipysäkille ja neuvoimme että tästä menee busseja siihen kaupunginosaan jossa henkilö asui. Jouduimme sitten kuitenkin viemään putkaan, mutta päätöksessään laillisuusvalvoja totesi, että tämä paikalta poistaminen oli nimenomaan lievempi keino kuin putkaan vieminen, ja kiitteli että poliisi oli yrittänyt ensin vähemmän haitan keinoa. Eli kyllä, henkilön kuljettaminen pois paikalta ei sinänsä ole väärin, vaan voi olla vähemmän haitan keino.

Toki tässä nimenomaisessa tapauksessa henkilö oli nimenomaan muilutettu; sen perusteella mitä olen julkisista lähteistä lukenut.
sinappi kirjoitti: elo 14, 2025, 11.44 Miksi henkilöä on koetettu viedä putkaan, jos kotiin vieminen on ollut vaihtoehto? Lopultahan kuitenkin päädyttiin siihen, että uhri vietiin kotiinsa.
Voihan se olla, että henkilön käyttäytyminen tms. on muuttunut; alun perin on ollut selvää että ei voida päästää vapaaksi, mutta sittemmin tilanne on muuttunut.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
sikajudoka
munillepotkija
Viestit: 953
Lauteille: Helmikuu 2009
Aiheet: 7

Poliisin työ

Viesti sikajudoka »

Tuomio tuli, ehkä virkakin katkolla.

https://yle.fi/a/74-20180577

Valvomo:
@sikajudoka, poliiseiden ja poliisilaitoksen toimintaan kuuluvat muut aiheet kuin varsinaiset voimankäyttötilanteet ja työn erityispiirteet kuuluvat tähän ketjuun.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Lahjuksen vastaanottamisesta kiinni jäänyt poliisi sai 60 päivää ehdollista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011497472.html
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit: 19641
Lauteille: Tammikuu 2005
Aiheet: 687
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Andy »

Melko käsittämätön tapaus, kun lahjussumma on noin pieni. Miksi vaarantaa työpaikkansa kolmen tonnin takia?

Onko poliisi sitten ajatellut, että kiinnijäämisriski on olematon? Vai onko ollut joku sellainen elämäntilanne, että tuo kolme tonnia on tuntunut aivan välttämättömältä saada heti?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Tuo on erikoinen tapaus kyllä, eikä siitä ole ainakaan tuossa uutisessa kerrottu paljoakaan. Mietein myös sellaista vaihtoehtoa, että jos tuo nainen on tyrkyttämällä tyrkyttänyt rahaa, eikä tuo poliisi ole sitten jaksanut taistella takaisinsiirtojen kanssa. Nainen voisi olla myös tuon poliisin tuttu, mikä olisi loogista, sillä tuntemattomalta poliisilta tuollaisen laittoman avun pyytäminen olisi hieman outoa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Sotapurren_soutaja
reiteenpotkija
Viestit: 451
Lauteille: Helmikuu 2025
Aiheet: 7
Etulaji: Tai Shin Mun
Sivulajit: muotomääräinen voimankäyttö
Takalajit: Han Moo Do, Choy Lee Fut

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Sotapurren_soutaja »

On täysin mahdotonta ajatella, etteikö kaksikolla olisi jonkinlainen voimakkaampi sosiaalinen rajapinta; mahdollisesti jopa fyysinen ja intiimi pinta.
"I hate going to the gym so I decided I'd go veggie twice a week. It's brutal! I can only make it till about five o'clock. That's what I realized about my self... something has to die every day just in order for me to survive." -Bill Burr

(kunniakyu omistautumisesta Bujinkanin suomalaiselle sosiaalihistorialle, Mänzyltä)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 97927
Lauteille: Joulukuu 2004
Aiheet: 2841
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Höntsäily
Sivulajit: Miksologia
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Rikollinen poliisi on kyllä ikävä ja yhteiskunnan kannalta hyvin ongelmallinen työntekijä. Onneksi Suomessa tällaisissa tapauksissa syyttäjä johtaa tutkintaa.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun Helsingin poliisin ihmiskaupparikosyksikkö on tutkinnan kohteena. Viime syksynä tuli ilmi, että Helsingin poliisilaitoksella työskennellyttä poliisia epäillään poliisilaitoksen tiloissa tapahtuneesta raiskauksesta. Poliisimies kiisti syyllisyytensä, mutta hänet erotettiin poliisista. Helsingin poliisista on paljastanut muitakin rikostapauksia viime aikoina. Poliisilaitoksella työskennellyt rikostutkija sai hiljattain tuomion kollegansa pahoinpitelystä kesken työpäivän. Pahoinpitely tallentui poliisilaitoksen valvontakameraan.
https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-poli ... /#806bfe62
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
sikajudoka
munillepotkija
Viestit: 953
Lauteille: Helmikuu 2009
Aiheet: 7

Poliisin työ

Viesti sikajudoka »

Valtakunnansyyttäjän toimisto käynnisti viime vuonna harvinaisen esitutkinnan, jossa Helsingin poliisilaitoksen väkivaltarikostutkinnan rikoskomisarion epäiltiin uhanneen ampua kaksi esihenkilöään.

https://yle.fi/a/74-20218249

Seuraajat

-JP-
Alapotku
ALehtonen
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Anapiros
Kuvake
Andy
Kuvake
Clancy B.
Kuvake
Daddy
Kuvake
DeusVult
Kuvake
Dojon Jäykin
ed1
FTale
Gaijin
Heikki Haverinen
Hemmukka
Kuvake
Hukka
Ilkka
incubus
J-A
Jaakko Suhonen
Jaska
jjs
Kuvake
jonne.härkänen
ka1
Kuvake
Kari Aittomäki
kartsa_bjj
kimmokammo
kivi
KonDe
Lasse Candé
Le1kkola
Lowclass
Lybeck
magamies
meht
MikkeM
Kuvake
Mjölnir
mrkekkerinorsu
Kuvake
NCP
Kuvake
Neo
Kuvake
ninja
Oar
Kuvake
Paanari
Kuvake
Pasi Lunden
Kuvake
Point
Rahanpesijä
Ralle Ryökäle
Riposte
RWAT
saarikko
Kuvake
Safor
Sakuk
Samuli Suoniemi
Kuvake
sanppa75
sihteerilintu
sikajudoka
sinappi
Kuvake
Sotapurren_soutaja
speksi
taistovainaa
TeLa
Kuvake
Templar
Teurassika
Kuvake
Timpa
Tomppa
Kuvake
Totte
TumasL
Villi Sika
YJT
yloneha
Yrittäjä
zzkettu