Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Poliisi pamputtaa taas

Keskustelua yhteiskunnallisista ja vakaumuksellisista aiheista. Edellyttää kirjautumista. Muista kohteliaisuus, kunnioitus ja alueen säännöt.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
SJR
munillepotkija
Lauteille: Kesäkuu 2007

Poliisi pamputtaa taas

Viesti SJR »

No tarkalleenhan Mika puhui fyysisestä pelotteesta, saatoin käsittää termin väärin. :) Jos sillä tarkoitetaan vain keinoja, joilla oppilas saadaan poistettua luokasta yms eikä "karttakeppiä sormille jos ei muuten tottele" -asennetta niin olen toki samaa mieltä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

SJR kirjoitti: Tarkennan nyt hieman. Tietysti opettajilla tulee olla oikeus heittää häiriköt ulos luokasta ja puuttua tarvittaessa tappeluihin fyysisesti yms, se on selvä. Tämä on kuitenkin aika lailla eri asia kuin fyysisten keinojen käyttäminen rangaistuksena.
Niin, nythän ei puhuttu rangaistuksesta, vaan voimakeinojen käytöstä. Ne ovat tyystin kaksi eri asiaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Kun se väärinkäsitys nyt selvitettiin, edelleen olisi nuo pari kysymystä vailla vastausta.

Tämähän lähti oikeastaan tästä:
SJR kirjoitti: Meinaatko nyt että koulujen kurinpidon tulisi nojata fyysiseen pelotteeseen? Siinä vaiheessa on kyllä IMO koulussa jotain muutakin pielessä.
Jos nyt sitten tässäkin ei ollut jotakin käsitetty väärin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
SJR
munillepotkija
Lauteille: Kesäkuu 2007

Poliisi pamputtaa taas

Viesti SJR »

Niin, sinähän sanoit aluksi että miesopettajilla on suurempi fyysinen pelote. Mielestäni kurinpito kouluissa voi nojautua esimerkiksi pelkoon jälki-istunnosta, pelkoon numeron alenemisesta, vanhemmille ilmoittamisesta jne., mutta ei pelkoon siitä että opettajalta tulee turpaan jos häiriköi (=fyysinen pelote). Siinä ei minusta ole kyse pelotteesta jos opettaja menee väliin esimerkiksi tappeluun tai taluttaa väkisin häiriköivän oppilaan ulos luokasta.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

SJR kirjoitti: Niin, sinähän sanoit aluksi että miesopettajilla on suurempi fyysinen pelote. Mielestäni kurinpito kouluissa voi nojautua esimerkiksi pelkoon jälki-istunnosta, pelkoon numeron alenemisesta, vanhemmille ilmoittamisesta jne., mutta ei pelkoon siitä että opettajalta tulee turpaan jos häiriköi (=fyysinen pelote). Siinä ei minusta ole kyse pelotteesta jos opettaja menee väliin esimerkiksi tappeluun tai taluttaa väkisin häiriköivän oppilaan ulos luokasta.
Mutta loppujen lopuksi suurin nöyryytys on se, että joku opettaja kantaa sen häirikköteinin, wannabe-koviksen ulos luokasta, ja hän ei voinut tehdä asialle mitään.

edit: ja sen jälkeen saa vielä rangaistuksen, eli ilmoituksen vanhemmille tms. Ainka kuitenkin löytyy niitä oppilaita, joilla ei ole kotona mitään auktoriteetteja. Ei haittaa, ilmoitetaanko vanhemmille tai numero alenee. Se, mitä nämä uskovat on voima. Kun poliisi tarvittaessa hoitaa jampan kouluun ja siellä opettajat pitävät kurissa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Poliisi pamputtaa taas

Viesti JanneM »

Fyysinen peloite tarkoittaa luonnollista pelkoa tai kunnioitusta fyysisesti isompaa tai vahvempaa kohtaa.
Jos otetaan esimerkki eläinmaailmasta, niin esimerkiksi pieni chihuahua saa räksyttää sen naapurin sekarotuisen sessen edessä huomattavasti kauemmin kuin esimerkiksi dobermanni tai rotikka. Koirilla (ja muilla eläimillä) se on ihan luonnollista, että kun isompi ärähtää, niin helpommin luikitaan pakoon. SAma myös ihmisellä. Tosin nyky yhteiskunnan "MÄÄ TIEDÄN ETTÄ SÄ ET SAA KOSKEA MUHUN!!!" asenne on pilannut tästä luonnollisesta reaktiosta paljon. Jos opettajille annettaisiin esim mahdollisuus poistaa häiriköivä oppilas luokasta tarvittavia voimakeinoja käyttäen, niin tämä luontainen reaktio saisi taas vahvistusta. Ehkä sitten myöskään poliisin, tai vaikka arkipäiväisemmän järjestyksenvalvojan auktoriteetti säilyisi myöhemmässä vaiheessa elämää ja kaikken toimiminen yhteiskunnassa olisi helpompaa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Elina
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Elina »

vanhemmille ilmoittamisesta jne.
Aika monella oppilaalla tuohonkin sisältyy fyysinen pelote.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti: Jos opettajille annettaisiin esim mahdollisuus poistaa häiriköivä oppilas luokasta tarvittavia voimakeinoja käyttäen, niin tämä luontainen reaktio saisi taas vahvistusta.
Tämähän on mahdollista, mutta periaatteessa opettajan pitäisi tehdä siitä kirjallinen raportti ja koulun pitää raportoida muistaakseni lääninhallitukselle poistoista, joissa on käytetty fyysistä voimaan. TJSP

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Atomic
reiteenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Atomic »

SJR kirjoitti: Niin, sinähän sanoit aluksi että miesopettajilla on suurempi fyysinen pelote. Mielestäni kurinpito kouluissa voi nojautua esimerkiksi pelkoon jälki-istunnosta, pelkoon numeron alenemisesta, vanhemmille ilmoittamisesta jne., mutta ei pelkoon siitä että opettajalta tulee turpaan jos häiriköi (=fyysinen pelote). Siinä ei minusta ole kyse pelotteesta jos opettaja menee väliin esimerkiksi tappeluun tai taluttaa väkisin häiriköivän oppilaan ulos luokasta.
Eihän kyse ole siitä että opettajan pitäisi pelotella fyysisellä väkivallalla, vaan siitä että ihmismieli nyt vaan helpommin alistuu isommalle ja maskuliinisemmalle persoonalle.
Meillä aikanaan oli ylä-asteella kaksi atk:n opettajaa, toisen lempinimi oli Tyson, iso äijä ja ihan mukava. Sen tunneilla oltiin kiltisti ja opiskeltiin. Toisen nimeä en edes muista mutta sellainen puunhalaajavegaanihipin ja nörtin sekoitus. Sen tunneilla ei tehty mitään opiskeluun liittyvää, vaikka ehkä hippi niin olisi halunnut.
Siis... Tysonin läsnäolo riitti siihen että käyttäydyttiin hyvin.
Ei järjellä, vaan täysillä!
Kuvake
JanneM
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti JanneM »

Mjölnir kirjoitti:
JanneM kirjoitti: Jos opettajille annettaisiin esim mahdollisuus poistaa häiriköivä oppilas luokasta tarvittavia voimakeinoja käyttäen, niin tämä luontainen reaktio saisi taas vahvistusta.
Tämähän on mahdollista, mutta periaatteessa opettajan pitäisi tehdä siitä kirjallinen raportti ja koulun pitää raportoida muistaakseni lääninhallitukselle poistoista, joissa on käytetty fyysistä voimaan. TJSP
Niin...
Onko sillä opettajalla sitten realistista mahdollisuutta poistaa häirikköä luokasta?
-Janne Maunonen-
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Niin...
Onko sillä opettajalla sitten realistista mahdollisuutta poistaa häirikköä luokasta?
Tottakai. Kunhan sitten seuraavalla välkällä tekee raportit ja ottaa rehtorin moitteet siitä, kun tälle tulee lisää hommia :)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Enkä vain aluksi, sillä juuri muuta en olekaan sanonut.

Sinä ymmärrät tämän pelotteen edelleen väärin, vaikka se jo sinulle selitettiin ja myönsit ymmärtäneesi sen väärin. Tämä on vähän kummallista.

Kuten Mölkkis jo sanoi, kyse ei ole rangaistuksesta, vaan voimankäytöstä. Mieti nyt itsekin, jos sen häirikön poistaa luokasta tuo Vasara-Virtanen tai jos sen häirikön yrittää poistaa Elatiivi-Söderström.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Kari Aittomäki »

Määpäs olen ollu myös opettajana, jopa tarkkislaisten.
Eikä tehny heikkookaan, yksi ärähdys riitti.
Enkä usko että syynä olivat pedagogiiikani väkevyys, ei, luulisin että paksut forkut, tarvittaessa viileä katselutapa ja sopevansorttinen maine riittivät. Tai ehkä kyse oli yhteisvaikutuksesta.
Yhdestä niistä sälleistä tuli sittemmin karaten nuorten suomenmestari.
Ajaa nykyän mäkee ylös kaikilla bensavehkeillä ja kaatuilee lopuks. Eli hullu on edelleen.

Samaa käyttäytymismallia viistoten, Redarissa kerran eräs oikeen esimerkillisen inhottava limasilmä/talihammas-teini potkas mua! Sellanen viimisen päälle jälkiabortti-tapaus.
Kun olin vieny kaverinsa pihalle tai jotain, eli kuitenkin olin selin.
Yritti karkuun, tempasin tukasta ja lärvistä oxennuksen kaaressa tonttiin ja painoin polven napaansa (positio tuttu bjj:stä). Kattelin ympärilleni aluks kaveriensa takia, mutta sitten tajusin jotta mua vahtaa puoli martsaria, aivan sattans mykky näkynäitä Myyrmäensuunnan pahiksia.
Joten annoin naaman valahtaa marmoriksi, tuijottelin jokaista silmiin ja pyöritin polvea hemmopaskiaisen paksunsuolen päällä.
Jengi riehu ja räyhäs mutta pysy kaukana, vähäpojan itsevarma virne vaihtu valituskitinäks..
Koko sessio kesti varmaan 7-kymmenen minuuttia, joka on hirveä aika.
Muutama tampio kävi tosi kuumana mutta eivät tulleet lähemmäs, olin siinä vaiheessa jo yksin kun näille boudarikolleegoille tais sattua rahkatuokio justsilloin.
Lopulta paiskasin rätin betonille, jätkä yritti jatkaa sitä uhripeliään, ambulanssit ja poliisit tilattiin.
Tai poliisit tais tulla siihen omia iakojaan, olemuksessa ei ollut hälysoundia.
Yks polizei yritti mulle jotain tilittää, mä en ollu sillä tuulella. Kehotin katsastaan tampion vammat ennenku alkaa esittää asennekasvattajaa.
Onneks parinsa oli vähä kokeneempi tapaus.
Lanssijätkät läträs aikansa ja tuli kysyyn multa vammamekanismejä, kerroin.
Kaasuttivat tiehensä. Limasilmä jäi tihkusateeseen sääliin itteensä.

Pitkä tarina jolle seuraa jatkoa:
Hyvä kolme kuukautta meni ettei yksikään paikallinen pahis räyhänny ensinkään.
Ei tarvinnu ku seisoskella sillai sopivasti sivussa ja nyökkäillä tutuille, jengi oli kunnolla.
Eli mä olen tätä sanonu, väkivallalla tai pikemminkin sen sävyllä on myös vahva sosiaalinen funktionsa.

Sesiitä.
Nauses, elä ota paiseita.
Se amis rimmas vaan niin hyvin. Tarkotin tietysti viitata ilmeiseen ikääsi ja siihen kummalliseen röyhkeyteen, joka ei lopultakaan liity juurikaan ikään..
Joka on turva-alan ammattimiehelle jotain syväkäsittämätöntä, eli miten turvattua elämää elävät jotenkin kokevat turvallisuudentunteensa omaksi ansiokseen?
- En mä sua pelkää!
Kuinkahan monta miljoonaa kertaa mä olen tuon lauseen variantteineen kuullut..
Kyse ei ole halusta herättää pelkoa, ei-ei.. vain tyrmistys siitä kunnioituksen puutteesta ja asialla leijumisesta.
Tähänon tultu kun luunappikin mielletään väkivaltana, nimimerkillä potkua-päähän-varoituksenomaisesti-käyttäneenä.
Eli sulla oli pointteja kirjoittamissasi kyllä.
Mutta niinku JanneM sano, teinixit on hampaitavihlovan ärsyttäviä, enimmän aikaa.
Tähän ajattelin antaa esimerkkejä kovien(kin) krimien käytöksestä poliisien ja portsarien kans, mutta tules liikaa pituutta..

Pahakani, kiitos meganauruista ja hyvistä näkemyksistä.
Mä kans kattelin tätä että tapauhkailu ei aina ihan pelitä, itte olisin antanut aina muutaman kevyen näpäyksen röyhkeimmille.. Kuten myös sveapoliisit ilmeisen mielellään olisivat.
Itte en kyllä veisi asetta näkökentän ulkopuolelle noin huolettomasti.
Hyvää työskentelyä: Huomatkaa kuinka poliisit, etenkin tää yksi kuuma, rikkovat putkinäkönsä erittäin oikeaoppisesti ja toistuvasti.
Ammattilaisia.
Kuvake
JanneM
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti JanneM »

Mjölnir kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Niin...
Tottakai. Kunhan sitten seuraavalla välkällä tekee raportit ja ottaa rehtorin moitteet siitä, kun tälle tulee lisää hommia :)
Toistan ehkä hieman itseäni, mutta onko se mahdollisuus silloin realistinen? ;)
-Janne Maunonen-
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2007

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Fubarbarian »

Ihme urpoilua noilta sveduteineiltä, ihan käy vituttammaan! On se nyt stana kun auktoriteetteja ei kunnioiteta. Olisi poliisi kyllä saanut jakaa runtua enemmänkin.
A suspicious mind is a healthy mind

Seuraajat

-JP-
Alapotku
ALehtonen
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Anapiros
Kuvake
Andy