Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Poliisi pamputtaa taas

Keskustelua yhteiskunnallisista ja vakaumuksellisista aiheista. Edellyttää kirjautumista. Muista kohteliaisuus, kunnioitus ja alueen säännöt.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

Mä olen joskus isoille ja pahoille riidanhaastajille käyttänyt (ovella ollessani) sellaista keinoa, että kun joku on kommentoinut esim sisäänpääsyn eväämistä, "mitäs meinaat mikkihiiri tehdä, jos me päätetään tulla sisään", niin olen siihen sanonut, että jotakuta teistä sattuu todella pahasti, ja sen jälkeen noi muut poket tuolta salista tulee hakkaamaan porukalla teidät. Koskaan ei tämän dialogin jatkona ole voimakeinoja jouduttu käyttämään.

Jos joku on niin sivistymättömällä tasolla, että käyttäytyy tuolla tavalla, niin pitää osata puhua sille sitä kieltä, mitä se ymmärtää.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Lauteille: Maaliskuu 2008

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Paha Kani »

Mjölnir kirjoitti: jotakuta teistä sattuu todella pahasti, ja sen jälkeen noi muut poket tuolta salista tulee hakkaamaan porukalla teidät
Laiton uhkaus, mahdollisesti henkisten ruumiinvammojen aiheuttaminen, solvaus ja veronkierto.

Kortit pois kirjastokorttia unohtamatta ja ziljoona euroa vahingonkorvauksia.

"Järjestyksenvalvoja on ensisijaisesti asiakaspalvelija, eikä tällainen kielenkäyttö sovi kyllä siihen imagoon," muistuttaa Florence Nightingale-Muikkunen Salon poliisista järjestyksenvalvojan kortteja tuhkakupissa poltellessaan.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Totte
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2008

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Totte »

Mjölnir kirjoitti: Mä olen joskus isoille ja pahoille riidanhaastajille käyttänyt (ovella ollessani) sellaista keinoa, että kun joku on kommentoinut esim sisäänpääsyn eväämistä, "mitäs meinaat mikkihiiri tehdä, jos me päätetään tulla sisään"
Pitää sanoa että en oo koskaan tajunnu tota käyttäytymistä, tai sitten sitä että vastustetaan kun käsketään baarista pois. Siis ei ole mitään mahiksia että saisi päästä sisään/jäämään sisään viettämään normaalia iltaa. Ulos lennät joka tapauksessa, jos ei poken niin sitten vartijan tai poliisin toimesta. Ei ole sellaista tilannetta että poke luovuttaa kun vähän vänkäät vastaan ja saatkin jatkaa iltaa. Jotkut ehkä tykkää painia poken kanssa tai nauttii siitä uhoamisleikistä?

PS. Veronkiertoa :badgrin:
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

Paha Kani kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: jotakuta teistä sattuu todella pahasti, ja sen jälkeen noi muut poket tuolta salista tulee hakkaamaan porukalla teidät
Laiton uhkaus, mahdollisesti henkisten ruumiinvammojen aiheuttaminen, solvaus ja veronkierto.

"Järjestyksenvalvoja on ensisijaisesti asiakaspalvelija, eikä tällainen kielenkäyttö sovi kyllä siihen imagoon," muistuttaa Florence Nightingale-Muikkunen Salon poliisista järjestyksenvalvojan kortteja tuhkakupissa poltellessaan.
Mää olenki niit vanhankansan portsareit. En mikää järjestyksevvalvoja
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Katupainia

Viesti Mika »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Minä en usko, että nuorison kunnioitus auktoriteetteja kohtaan on muuttunut juuri mihinkään suuntaan.

---

Opettajien auktoriteetti on kyllä vähentynyt, siitä olemme samaa mieltä.
Eikö tässä ole ristiriita?

Ja olet Kristian väärässä. Nuoriso ON muuttunut. Missä määrin ja kuinka paljon, sitä en osaa sanoa, mutta muutoksen voi kyllä nähdä.

Muista että mä olen yli kaksi kertaa sun ikäinen. Mä olen ehtinyt nähdä koulumaailmaa omien kouluvuosien jälkeenkin 20 vuoden ajalta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Paha Kani kirjoitti:

:nauruhammas: :nauruhammas:

Ja Mölkkis, ihan oikein. Todellakin puhutaan sitä kieltä, mitä asiakas ymmärtää. Tämä on todettu tässäkin ketjussa ja eilen jossakin toisessa ketjussa. Totuus ei muutu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006

Katupainia

Viesti Kristian Hyvärinen »

Mika kirjoitti:
Kristian Hyvärinen kirjoitti: Minä en usko, että nuorison kunnioitus auktoriteetteja kohtaan on muuttunut juuri mihinkään suuntaan.

---

Opettajien auktoriteetti on kyllä vähentynyt, siitä olemme samaa mieltä.
Eikö tässä ole ristiriita?

Ja olet Kristian väärässä. Nuoriso ON muuttunut. Missä määrin ja kuinka paljon, sitä en osaa sanoa, mutta muutoksen voi kyllä nähdä.

Muista että mä olen yli kaksi kertaa sun ikäinen. Mä olen ehtinyt nähdä koulumaailmaa omien kouluvuosien jälkeenkin 20 vuoden ajalta.
Siinä ei ole ristiriitaa. Minusta häirikkö on häirikkö, sai opettaja komentaa tai ei.

Miten tämän muutoksen voi nähdä, jos nyt pysytään aihepiirissä? Vaikka asiat olisivat menneet huonompaan suuntaan siinä, että enää niille häiriköille ei saa sanoa: "Suu suppuun", sehän ei tarkoita että häiriköinti olisi lisääntynyt. Vaikka se hatuttaisikin enemmän.

Ja niin varmasti oletkin. Sinulla on varmasti enemmän aineistoa mielipiteidesi pohjaksi, mutta se ei estä minua olemasta eri mieltä. Minusta nyt vain tällä hetkellä tuntuu tältä. :D
MUOKKAUS: Tai siis häirikkö on häirikkö = ei se, että opettajalla oli ennen valtaa estänyt ihmsiiä häiriköimästä. Vai väitättekö te nyt aivan vakavissanne, että kun ne kaverit olivat kerran olleet putkassa, kaikki sekoilu loppui siihen paikkaan? Mitä, oliko pari vuosikymmentä takaperin sitten täysin siistit kadut kun kaikki viisastuivat turpasaunasta ja putkareissusta?
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Mika
etupotkija

Katupainia

Viesti Mika »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Miten tämän muutoksen voi nähdä, jos nyt pysytään aihepiirissä? Vaikka asiat olisivat menneet huonompaan suuntaan siinä, että enää niille häiriköille ei saa sanoa: "Suu suppuun", sehän ei tarkoita että häiriköinti olisi lisääntynyt. Vaikka se hatuttaisikin enemmän.
Mä lähinnä käsittelin asiaa oppilaiden käyttäytymisen suhteen - mutta siis tottakai nuo kaksi asiaa liittyvät aivan kiinteästi toisiinsa, siinä olet oikeassa. Näitä kahtahan tässä ketjussa on pyöritelty ja pähkäilty.

Siis ennen ei vain esiintynyt siinä määrin samanlaista suukopua kuin nykyään. Tietysti voidaan kysyä, että "Oletko ollut jokaisessa suomalaisessa koulussa 20 vuotta sitten ja nyt?", kuten suurinpiirtein eräs potkulainen multa kysyi eräässä kouluruokailua koskevassa keskustelussa vuosia sitten :D :D No, sinä et ole trolli.

Kun olin yläasteella, Ville L. haistatteli uskonnonopettaja Liisa S:lle ja sai siitä hyvästä kaksi viikkoa lomaa koulusta. Tuo oli todella, todella iso juttu silloin. Nykyään tästä seuraa monessa paikassa nuhtelu. Tällainen röyhkeä käyttäytyminen on yleistynyt ja siitä on tullut hyväksyttävää. Jos mun aikana joku oppilas häiriköi, tiettyyn rajaan asti muut villit oppilaat osallistuivat tähän, mutta sitten kun alettiin mennä henkilökohtaisuuksiin tai muuten sen hyvän maun rajan yli, se yksi häirikkö jäi kyllä aika yksin. Saattoi olla että hiljaa itsekseen monia nauratti ja jännitti (eustressi, ei distressi) se tilanne, mutta sitä ei kyllä näytetty. Liika oli liikaa. Nyt niitä rajoja ei enää samalla tavalla ole lainkaan niin laajalti.

Yksi oppilas haistatteli mulle pari viikkoa sitten. Se oli kesken hiihdon, joten en nähnyt häntä enää sillä tunnilla. Näin hänet sitten sattumalla erään luokan edessä istumassa. Kävelin kaverin eteen (mua isompi, muuten) ja muistutin tapahtuneesta. Menin ihan iholle ja kädet sivuilla. Olin todellakin valmis. Kysyin kaverilta mitä tehdään. Häntä pelotti selvästi, eikä hän uskaltanut juurikaan katsoa minua silmiin. Tilannetta hänen kannaltaan pahensi se, että hänen vieressään istui hänen (hyvä?) kaverinsa. Hän ei osannut vastata, joten sanoin että vaihtoehtoja on tasan kaksi: joko soittaisin häneen kotiinsa ja istuttaisin häntä jälki-istunnossa tai hän pyytäisi minulta anteeksi ja lupaisi olla haistattelematta enää ikinä. Nopeasti ja pelokkaasti hän pyysi anteeksi. Heti perään sanoin - nyt normaalilla äänensävyllä - että asia on käsitelty ja poistuin. Annoin hänen säilyttää kasvonsa ja samalla opetin, että virheitä voidaan korjata ja sen jälkeen kaikki jatkuu normaalisti. Jos olisin vielä anteeksipyynnön jälkeenkin käyttäytynyt uhkaavasti, olisin pilannut kaiken ja lähettänyt väärän signaalin ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta ongelmatilanteiden ratkaisemisessa.

Yläasteella olin itse häirikkö, joten väitän ymmärtäväni heitä. Minut meinattiin ensin siirtää tarkkikselle ja sitten toiseen kouluun, mutta hyvä keskiarvoni (olin koulumme parhaita poikaoppilaita) ja varmaan vanhempieni ja opettajien väliset keskustelut (en tiedä tätä, tuli itse asiassa tätä kirjoittaessa mieleen) pitivät minut omalla luokallani. Minulle annettiin tarkkailuvihko™, johon joka tunnin jälkeen opettaja merkitsi, miten olin käyttäytynyt. Viikonloppuna vanhempieni piti allekirjoittaa vihko, ja maanantaina minun tuli näyttää tämä allekirjoitus rehtorille hänen kansliassaan.
Olin koulumme toinen ja tietääkseni viimeinen oppilas, johon moista vihkoilua sovellettiin. Toinen oli yksi vuotta minua vanhempi Minna, joka sitten olikin jo tässä vaiheessa tarkkiksella. Mukava tyttö, hengasimme sitten vähän myöhemmin samoissa piireissä.

Minuun tuo tehosi aika hyvin, vaikkei sitä jatkunutkaan kuin joitakin kuukausia (en muista enää tarkkaan). Sama voisi tehota moneen muuhunkin, luulen ma. Mutta sillä välin pitää pohtia muita keinoja, ja niiden selvittämiseksi ja asian penkomiseksi muutenkin on pakko etsiä syitä tälle entistä suuremmalle röyhkeydelle peruskouluissa. En muuten väitä tämän olevan epidemia, mutta tällaisessa asiassa pienikin muutos on iso muutos. Suurin osa nuorista - ja kaikista ihmisistä - on tietenkin asiallista ja järkevää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Ja Mölkkis, ihan oikein. Todellakin puhutaan sitä kieltä, mitä asiakas ymmärtää. Tämä on todettu tässäkin ketjussa ja eilen jossakin toisessa ketjussa. Totuus ei muutu.
Tähän liittyi yksi toinenkin psykologinen aspekti: paskiaisille jäi ikäänkuin kunniallinen perääntymistie, kun "tunnustin" että en voi voittaa heitä, vaan olen "raukka" joka luottaa vaan siihen, että kavereittensa kanssa ollaan ylivoimaisia. Näinollen he pystyivät perääntymään tilanteesta "kunnialla".

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

Mölkky, heh, hyvin sanottu. Jos luet edellisen viestini, näet ehkä jonkinlaisen yhtymäkohdan :)

Niin, se piti vielä lisätä, että muistan kyllä varsin hyvin omilta kouluajoiltani, kuinka me pikkukovikset uskalsimme kettuilla enemmän nais- kuin miesopettajille. Muistan vielä kuinka omat vanhempani näihin aikoihin puhuivat samasta asiasta - se siis tiedostettiin laajasti jo silloin. Muistan senkin, kun koulumme apulaisrehtori raahasi minun niskasta rappuset ylös kansliaan puhutteluun. Siinä rappusia hyppiessäni hänen otteessaan tuli kyllä mieleen, että nyt on kyllä tullut mokattua.

Sillä oli silloin, on nyt ja tulee aina olemaan merkitystä, onko koulussa miesopettajia. Tätä ei mikään muuta.

Räkäteinit, jollainen minäkin olin, etsivät rajojaan. Ne voi näyttää sellainen henkilö, jolla on siihen rahkeita. Elatiivi-Söderström ei tähän niin hyvin pysty kuin Vasara-Virtanen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
sinappi
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Poliisi pamputtaa taas

Viesti sinappi »

Vaikka hattunsa näyttävät hölmöiltä, niin poliisin toiminta oli mielestäni ammattitaitosta. Vaikka ihan pelkästään oman työturvallisuuden takia ei nuoria olisi saanut päästää riehumaan niin lähelle. Miksi TKP:llä varautunut poliisi päästi piipan miltei iholle tyrkkimään? Jos on varoitettu patukan käytöstä ja kohdehenkilö ei noteeraa käskyä pysyä omalla tontilla, vaan tulee kohti, pitäisi ilman muuta käyttää patukkaa!

Koiranohjaaja oli aika söpö. :heart:

Mika ja kumppanit, muistan yläasteelta yhden tarkkailuluokan opettajan, jolla oli aina pesäpallomaila luokkahuoneessa. Se ukko kun vähän ärähti "LUOKKA!", ei kellään tehnyt mieli aukoa päätään.
Nyt myöhemmin kun ajattelee, niin tajuaa miehen vain vetäneen eräänlaista roolia. Ei varmasti olisi oikeasti ketään mailalla lyönyt - ei edes koskaan uhannut lyövänsä - mutta pelotteena se toimi ja porukka osasi käyttäytyä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Mölkky, heh, hyvin sanottu. Jos luet edellisen viestini, näet ehkä jonkinlaisen yhtymäkohdan :)
Kappas, en huomannut viestiäsi, ennen kuin postasin omani. Mutta ilman muuta, sama aspekti..

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

sinappi kirjoitti: Mika ja kumppanit, muistan yläasteelta yhden tarkkailuluokan opettajan, jolla oli aina pesäpallomaila luokkahuoneessa. Se ukko kun vähän ärähti "LUOKKA!", ei kellään tehnyt mieli aukoa päätään.
Nyt myöhemmin kun ajattelee, niin tajuaa miehen vain vetäneen eräänlaista roolia. Ei varmasti olisi oikeasti ketään mailalla lyönyt - ei edes koskaan uhannut lyövänsä - mutta pelotteena se toimi ja porukka osasi käyttäytyä.
Tässä kuvassa vasemmalla on Kalevi Lamminen, tunnettu poliitikko, joka aiemmin toimi Itä-Porin yläasteen tarkkailuluokan opettajana. Sillä luokalla ei muuten pelleilty, vaikka siellä kaikenlaisia koviksia olikin.

Se ei ehkä kuvasta niin hyvin näy, mutta Kalevi on aika massiivisen kokoinen mies (karkea arvio: 200 cm, 130 kg).

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti mronkain »

Heh, tuosta tulee mieleen yläasteen ja lukion (sama koulu) liikunnanopettajamme. Suht. pieni mies, ehkä joku 160 cm (muistikuva), mutta tiukka tapaus. Kuljetti mukanaan sellaista katkennutta keihästä (urheilumallia kuitenkin). Pari kumiselkärankaista lörttiä pyrki aina loistamaan velttoilullaan. Kerran tämä sitten ärähti että "Nyt saatte jätkät valita, juoksetteko koulun ympäri vai otatteko perseillenne tästä!" keihästä heristäen. Muu porukka lähti juoksemaan, mutta pahin pukari pyllisti ja sanoi että anna tulla. Ilman epäröintiä keppi humahti, kaveri irvisti ja mutisi että "Ens kerralla kyllä juoksen...".

Sehän on selvä, että nykyään jutun olisi kuvannut kännykkäkameralla kymmenen kaveria ja viimeistään lounastunnilla se olisi ollut Youtubessa, Amnesty olisi kutsuttu apuun ja tukiryhmä Facebookissa perustettu illan kuluessa, seuraavana päivänä lehdissä, viikon päästä kaveri itkemässä tuskaansa jossain aamutv:ssä ja opettajalle kenkää ja tuomio päälle. Siihen aikaan äijää alettiin pitää hyvänä tyyppinä, arvostus nousi huippulukemiin ja löysäilijät palasivat ruotuun.

Että terveisiä vaan sinne Kurikan kulmille missä mies tietääkseni majailee! :) En sano että näin hommat pitäisi hoitaa, mutta sanon että ajat oli toiset.

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija

Poliisi pamputtaa taas

Viesti Mika »

mronkain kirjoitti: Sehän on selvä, että nykyään jutun olisi kuvannut kännykkäkameralla kymmenen kaveria ja viimeistään lounastunnilla se olisi ollut Youtubessa, Amnesty olisi kutsuttu apuun ja tukiryhmä Facebookissa perustettu illan kuluessa, seuraavana päivänä lehdissä, viikon päästä kaveri itkemässä tuskaansa jossain aamutv:ssä ja opettajalle kenkää ja tuomio päälle. Siihen aikaan äijää alettiin pitää hyvänä tyyppinä, arvostus nousi huippulukemiin ja löysäilijät palasivat ruotuun.
:smt040
Että terveisiä vaan sinne Kurikan kulmille missä mies tietääkseni majailee! :) En sano että näin hommat pitäisi hoitaa, mutta sanon että ajat oli toiset.
Minä sanon.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!

Seuraajat

-JP-
Alapotku
ALehtonen
Kuvake
Aleksi T
Kuvake