Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eri tekniikoiden turvallisuudesta ja vaarallisuudesta

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
TKDman
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 64
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Jossain

#16

Viesti TKDman »

jussip kirjoitti: Haluaisitko tarkentaa vähän? Esimerkiksi että vaarallisia kenelle, missä mielessä ja minkälaisessa tilanteessa?

Tekniikoiden vaarallisuuttahan voidaan miettiä monesta eri näkökulmasta (vaarallisia tekijälle, vaarallisia kohteelle, vaarallisia tietyssä tilanteessa, aiheuttaa tietyn tyypistä vaaraa jne).

Ja kun erityisesti puhut taistelutekniikoista, niin ensimmäisenä mieleen tulevat erilaiset asetekniikat. Taisteluissahan nyt järestään on ollut aina jotain kättä pidempää mukana. Näitä et kuitenkaan ilmeisesti tarkoittanut..

Kamppailu-urheilussa voitaisiin esimerkiksi luokitella kohteelle vaarallisiksi tekniikat joissa on suuri pysyvästi vammautumisen riski. Toisaalta jos kyseessä on oikea taistelutilanne, niin tajuttomuuden aiheuttava tekniikka voi tarkoittaa samaa kuin kuolema. Asiaa vois myös lähestyä vaikka siltä kantilta, että nykypäivänä monet itsepuolustustekniikat ovat tekijälle siinä mielessä vaarallisia, että niiden perustelu rikosoikeudellisesti on hankalaa. Näin niinkuin ihan vaan sekavina esimerkkeinä että miten monelta eri suunnalta tuota "Mitkä ovat maailman vaarallisimpia taistelutekniikoita?" kysymystäsi voi miettiä.
Pahoittelen. Kirjoitin hieman hassusti. Tarkennetaan hieman: Tarkoitan siis vastustajalle vaarallisia, aseettomia tekniikoita.
[smilie=ppsmilie.gif] TKD [smilie=ppsmilie.gif]
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#17

Viesti AriJ »

Eric van Lustbader muistaakseni kirjoitti jossain ninj3r-kirjassaan, että ninjutsun vaarallisin tekniikka olisi shihonage.... Teoria oli, että olisi soittanut ekaan luettelosta löytämäänsä kamppailulajiseuraan, osui aikidoa opettaneeseen, ja kysyi mikä on heidän vaarallisin tekniikkansa; shihonage, kun siinä sattuu eniten onnettomuuksia kertoo legenda vastaukseksi...
:ninja:
______________________
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#18

Viesti L.K. »

Tietenkin snagarilla 2,5 promillen humalassa paikallisille mopopojille seuraava legendaarinen heitto:"Onpas isolla rumalla miehellä pieni mopo" :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#19

Viesti Verr »

Luulenpa että murskausmainen veto kyynärpäällä niskaan voi olla aika kärkipäässä jos kaverin saa kyykkyyn.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#20

Viesti riku »

Mielenkiintoinen kysymys, joka saa pohtimaan kysymyksenasettajan motiiveja :?
Itse en mistään mitään tiedä, mutta luultavasti välttäisin sinne "viimeinen mahdollisuus" -tilanteisiin asti henkitorveen ja niskaan suunnattuja voimatekniikoita. Eli stressitilanteessa kaikkia (paniikki päällä tuskin tulisi hienosäädettyä voimaa kovinkaan hyvin).

Riku Ylönen
Kuvake
BrainDamage
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 160
Lauteille: Marraskuu 2006

#21

Viesti BrainDamage »

Vaarallisin tekniikka riippuu ympäristöstä. Heitto Asfaltille ei ole sama kuin tatamille. Keskimäärin on vaarallista just se että kolauttaa päänsä katuun tai muuhun kovaan elementtiin. Sen voi aiheuttaa lyönti tai heitto tai muu tekniikka.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#22

Viesti Verr »

Oikeasti ei riitä mielikuvitus kuvittelemaan mitä tapahtuu kun joku judosälli heittää känniörvelön jollain morote-seoilla katuun. :? Onko judossa muuten kielettyä heittää-heittää? Elikkä siis päästää irti kesken heiton. Tuo tuntuisi vielä vaarallisemmalta.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#23

Viesti Jutoka »

Ei se kiellettyä ole, mutta jos haluaa heitosta pisteitä, niin hallintaa täytyy olla.
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#24

Viesti PaavoH »

Yamazu kirjoitti: Eric van Lustbader muistaakseni kirjoitti jossain ninj3r-kirjassaan, että ninjutsun vaarallisin tekniikka olisi shihonage.... Teoria oli, että olisi soittanut ekaan luettelosta löytämäänsä kamppailulajiseuraan, osui aikidoa opettaneeseen, ja kysyi mikä on heidän vaarallisin tekniikkansa; shihonage, kun siinä sattuu eniten onnettomuuksia kertoo legenda vastaukseksi...
:ninja:
OT: Minkälainen on shihonage ? Tiiän tolta vaan sen yhen suomennetun ninja kirjan, missä se ninja listii vuorotellen niitä tyyppejä ja sitte se ei tiiä et se yks toinenki on ninja.. kirjan nimi oli ootas nyt "Ninja" . Onko sama kirja vai onko muita ehkä ton sarjan kirjoja saatavilla jostain suomeksi ? :shock:
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#25

Viesti Verr »

Shihonage:
Kuva

Toimiiko tuo oikeasti?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
tomato can
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 354
Lauteille: Lokakuu 2006

#26

Viesti tomato can »

Slämmit on vaarallisia kehässä ja tappavia kadulla.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#27

Viesti Miklu »

Verr kirjoitti: Toimiiko tuo oikeasti?
Vähä löysä kyseinen yksilö mutta kyllä se toimii. Toisaalta sillä ei ole enää tuossa vaiheessa väliä onko löysä vaiko eikö.

Kaikki heitot on tappavia jos ne tehdään oikealla/väärllä ohjauksella elikä jossa päällekarkaaja saatetaan sementtiin pää ensteks.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Telepath Carbon
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 742
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#28

Viesti Telepath Carbon »

Mielenkiintoista. Meidän repertuaarista löytyy myös tuo. Aina löytyy kaikkea samaa... 8)
"Oh no, beacuse you do not truly know someone until you fight them." -Serafi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#29

Viesti Mjölnir »

Mulla on sellaisia kokemuksia shihonagesta, että siinä voi helposti paukahtaa joko kyynärpää tai olkapää, mutta en kyllä hengenvaarallista siitä saa tekemälläkään.

Tietysti jos tekee Steven Segal -elokuvatekniikan, jossa uke kääntyy rinta kiinni käsivarteensa ja hyppää lennokkaan ukemin, voi tulla päälleen alas. Mutta kyseistä liikettä ei kukaan perusjantteri kyllä keksi omaksi tuhokseen tehdä..
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18969
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#30

Viesti Andy »

Takasuora kasvoihin. Olen varma, että sillä on tapettu sekä kehässä että kadulla enemmän ihmisiä kuin millään muulla tekniikalla. Sillä on helppo osua - verrattuna muihin tekniikoihin siis - ja teho on melko kova. Kehäottelijat voivat lyöntivoimallaan vammauttaa sillä pahasti ja tappelussa vastustajan kaatuminen voi tuottaa pahoja päävammoja, joihin on kuollut lukemattomia ihmisiä.

Mahdollisesti sormin kaulasta puristamalla tehdyllä kuristuksella on tapettu enemmän väkeä, mutta tätä tekniikkaa on melkein mahdoton tehdä, jos vastustaja on fyysisesti tasavertainen eikä häntä ole ensin murjottu joillain muilla keinoilla puolustuskyvyttömäksi. Sama pätee stomppeihin ja futispotkuihin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 87 kurkkijaa