Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#1

Viesti Mika »

- Ruoanlaittoharrastus on lisääntynyt miesten parissa todella paljon. Kun 15 vuotta sitten aloitimme kokkikurssit, oli 11 daamia ja yksi herra. Nykyään se on toisinpäin, kertoo keittiömestari Gero Hottinger Helsingin Kulinaarisesta Instituutista.

Myös kokkikursseja järjestävässä Team Kitchenissä miesten harrastuneisuus on huomattu.

- Todella paljon on miehiä jos vertaa edellisiin vuosiin. Miehet todellakin harrastavat tänä päivänä ruoanlaittoa, kertoo keittiömestari Janna Wahlberg.


Mitä luulette, onkohan niillä useilla erilaisilla kokkiohjelmilla ollut osansa tässä?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#2

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Mitä luulette, onkohan niillä useilla erilaisilla kokkiohjelmilla ollut osansa tässä?
Varmasti. Nykyään vässykätkin tajuaa sen minkä tosimiehet ovat aina tajunneet, ruoanlaitto on yhtälailla miesten hommaa.

Vastasin että osaan jonkinverran. Mielestäni teen varsin hyvää ruokaa mutta skaalani on suppeampi kuin haluaisin. Tykkään kuitenkin ruoanlaitosta ja yritän oppia aina uusia juttuja.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#3

Viesti Sitav Abdullah »

Tykkään kokkailla, ja jonkin verran osaankin. Mutta koskaan siis en ole ymmärtänyt sitä ajatusta, että tosimiehet eivät osaa kokata ;-D
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Kokkaaminen

#4

Viesti Ale »

Kokkiohjelmilla on luultavasti osansa. Lapsena tuli katsottua Jaakko Kolmosen kokkiohjelmia ja niistä jäi intohimo ruuanlaittoon. Joskus 12 vanhasta alkaen olen ollut se, joka perheessä sapuskat yleensä laittaa. Hirveän kaukana ei ollut aikanaan kokiksi opiskelukaan ja luultavasti eläkkeelle jäätyäni vielä moiseksi opiskelenkin.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Manny
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 444
Lauteille: Syyskuu 2009

Kokkaaminen

#5

Viesti Manny »

Tokihan miehen pitää osata omat safkansa laittaa. Ei se äitee tai vaimo ole aina persausta pyyhkimässä.

IRON KÖÖKKÄRÖÖÖÖÖ!"#¤!"#&%!
Kuva

Takki ->
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Kokkaaminen

#6

Viesti Ronin »

Osaan vaikken ole kokkiohjelmia juuri katsellut tai kirjoja lukenut. Etenkin lihojen paistaminen on jostain syystä aina onnistunut minulta hyvin samoin kuin maustaminenkin. Koen, että saa olla aika uusavuton, ettei osaa ruokaa tehdä, oli sitten mies tai nainen.

Tänään meillä syötiin itse sekoitetulla chili-soosilla höystettyä kanaa. 8-)
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
SotaRonsu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 527
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Ylöjärven syrjäkolkka

Kokkaaminen

#7

Viesti SotaRonsu »

Kai sitä aika hyvin osaa ruokaa tehdä. Jos ohjeen saan nenän eteen ja on kaikki asialliset välineet niin teen kyllä melkein mitä vaan.
Useimmiten perusruuat tosin teen ihan tuntumalla enkä niinkään mittailemalla ja sekuntikellon kanssa. Tekemiäni kastikkeita on melkoisen moni kehunut. Riistaruokiin panostan, koska sitä tulee melko paljon syötyä ja se on kuitenkin sellaista arvokamaa mitä ei tohdi pilata.
* Hokutoryu Ju-Jutsu - 5. kyu *

&%¤#¤ kun sattui mutta tekipäs se hyvää. :D
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Kokkaaminen

#8

Viesti Mänzy »

En osaa. Kaikki ohjeet ovat liian epäeksakteja eivätkä oikeasti opasta ummikkoa yhtään. Ennen kokkaamisen opettelun aloittamista tarvittaisiin vihkonen tms., joka selittäisi ja kuvaisi tarkasti termit ja työtavat, kuten kuullotus tai suurustus. Ei, ne eivät ole itsestäänselvyyksiä, kuten eivät myöskään "hyppysellinen" tai "loraus".

Olen luonnontieteilijä, tarvitsen riittävän tarkat ohjeet. Sitäpaitsi "kokkaan" töissä lähes joka päivä, ruoanlaitto vertautuu siis aivan liikaa työhön jota teen, jotta sitä jaksaisi alkaa opetella vapaa-ajalla.

;) , mutta vain vähän.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#9

Viesti Mjölnir »

Tunnen ruoanlaiton perusteet, eli suunnilleen mitkä ruoka-aineet sopivat yhteen, missä lämmössä tai montako minuuttia mitäkin kypsennetään, mitkä mausteet sopivat mihinkin jne.

Lisäksi olen tehnyt niin useasti ruokaa, että muistan (konseptitasolla) ulkoa useita reseptejä.

Leipomista en osaa ilman tarkkoja ohjeita.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 19

Kokkaaminen

#10

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

En osaa, mutta sen sijaan osaan grillata itseni ja läheiseni.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#11

Viesti AlexMachine »

Osaan suhteellisen hyvin. Johtunee varmaankin siitä että äiti on ravintola-alan ammittilainen ja niin nuoresta kuin muistan olen kotona joutunut/saanut olla keittiössä mukana tekemässä. Sitten ensimmäisessä oikeassa työpaikassa olin lihan kanssa tekemisissa ja luin lähes valmiiksi liha- ja ruokamestariksi. Sitten tuli alan vaihto.
En kokkaa yleensä reseptien mukaan tarkasti. "katsottu on mutta ei kopioitu" sopisi tapaani käyttää reseptejä, eli katson yleiset periaatteet ja sovellan oman maun mukaan.
Kalaa pitäisi oppia valmistamaan vielä paremmin. (ja useammin)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kokkaaminen

#12

Viesti JanneM »

Vastasin, että osaan jonkin verran. Mikään Jaakko Kolmonen en ole, mutta haluaisin kyllä osata tehdä ruokaa paremmin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
SJR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 941
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#13

Viesti SJR »

Meidän taloudessa äiti hoitaa ruoanlaiton... eli osaan tehdä voikkarin ja se riittää. brushteeth
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Kokkaaminen

#14

Viesti Tyttö »

Tuo ruuanlaitto kulkee suvussa vähän niinku verenperintönä. Puolet suvusta kun on jonkin sortin keittiöihmisiä. Pyrin tekemään joka päivälle "kunnon ruokaa", välillä hektinen elämänmeno vaan haittaa tätä mainiota harrastusta. Vähintäänkin kaikki ruuat, joiden valmistuksessa menee pidemmän aikaa, jäävät tekemättä tai sitten niitä tulee tehtyä viikonloppuisin. Olen myös välillä vähän tylsä eli päädyn monesti tekemään samoja ruokia. Joskus myös iskee pihi viimeistään kaupassa, kun katsoo, miten paljon kaikki yrtit, vihanteet, tahnat ja muut mausteet tulisivat maksamaan johonkin uuteen kivaan reseptiin...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kokkaaminen

#15

Viesti Elina »

Vastasin myös, että osaan muka hyvinkin :smt003 Tosin kokemus on opettanut, että ohjeissa ei kannata noudattaa mausteiden määrää, vaan maustaa reilulla kädellä oman maun mukaan. En yleensä muutenkaan kokkaa mitään mittaillen (paitsi leipoessa, jota teen harvoin), vaan arvioin silmämääräisesti paljonko mitäkin tarvitaan. Kyllä sen suurin piirtein tietää, kun on ruokaa tehnynnä. Mausta ei tingitä - se on tärkein.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 13 kurkkijaa