Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#76

Viesti bodyguard »

Enpä oo ollu tietonen. Pitääpä tutkia.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#77

Viesti Mika »

Intialaisia kasvisruokia -kurssi alkoi tänään. En olisi edes tajunnut mennä tälle kurssille, mutta "eräs" ehdotti, joten kiitos! :)

Aloitimme jutustelulla intialaisista mausteista ja niin edelleen. Kurssin opettaja Merja Nykänen-Spira on viettänyt Intiassa käsittääkseni paljonkin aikaa. Oikein mukava ja lämmin ihminen.

Tänään teimme seuraavia ruokia:
  • mungpapukeitto
  • Chapati-leivät
  • kurkkuraita
  • Alu Parathi -leivät
  • Kofta-pyörykät tomaattikastikkeessa
  • omenachutney (minä tein parin kanssa)
  • perunaa ja kukkakaalia jogurttikastikkeessa (Alu phul gobth ki bhaji)
  • mannaryyni-halavah
  • Nimbu pani -sitruunajuoma
Mihinkään ruokaan ei tullut sipulia, vaikka sitä Intiassa paljon käytetäänkin, koska ope ei itse niin välitä. Voihan nenä :p

Huhhuijaa! Olipa hyvää. Yritin syödä maltilla, mutta eihän se onnistunut... Ja ruokaa vielä jäikin, mutta opettaja latoi ne mulle mukaan, joten koska lupasin kokata huomenna lounasta 2½:lle henkilölle, niin se on nyt tehty :D

On nää vaan mukavia.


Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#78

Viesti bodyguard »

FST:ltä tulee sellanen ohjelmasarja kuin "Intialaista helposti" tms. Kannattaa kattoa jos Intialainen ruoka kiinnostaa, siellä on hyviä reseptejä ja sellaisia joita oikeasti pystyy kotona helposti tekemään.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#79

Viesti bodyguard »

Tämä ohjelma siis: http://svenska.yle.fi/matochfritid/program.php?id=28" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#80

Viesti Mika »

Kovia sällejä!
Suomen parhaaksi kokiksi on valittu helsinkiläisen ravintolan Bläkin kokki Mika Palonen. Gastro-messuilla käydyn tiukan taiston toiseksi tuli Heikki Liekola, (Restaurant Lux, Tukholma) ja kolmannen sijan nappasi Eric Räty (Ravintola Chez Dominique, Helsinki).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#81

Viesti AlexMachine »

Mika kirjoitti: Kovia sällejä!
Suomen parhaaksi kokiksi on valittu helsinkiläisen ravintolan Bläkin kokki Mika Palonen. Gastro-messuilla käydyn tiukan taiston toiseksi tuli Heikki Liekola, (Restaurant Lux, Tukholma) ja kolmannen sijan nappasi Eric Räty (Ravintola Chez Dominique, Helsinki).
Olin koko viikon Helsingissä työmatkalla ja ke-pe olin töissä Gastromessuilla. Seurasin tuota finaalia ja myös illan palkintojen jakoa. Olivat todellakin kovia kaikki 6 kisaajaa, joskin nuorin näytti sille ettei saisi edes mopolla vielä ajaa, mutta siitä huolimatta oli loistava keittiössä.
Oli muuten hyvät messut, loistavaa ruokaa joka päivä ja sai seurata edustamani yrityksen huippukokkien työskentelyä läheltä. Unohtamatta myöskään keskusteluja kokkaamisesta heidän kanssaan olutlasien äärellä illalla. (en ole alan ammattilainen, ainoastaan intohimoinen harrastaja, mutta satun olemaan myyntihommissa alan tuotteita myyvässä yrityksessä)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#82

Viesti bodyguard »

Mitkäs ovat teidän suosikki kokkiohjelmianne? Ite tykkään siitä Gordon Ramsayn ohjelmasta (oliko se joku keittiössä Gordonin kanssa tms.?). Siinä tehtiin aika sellaista konstailematonta, laadukasta perusruokaa. Ite en ole minkään hienostelun ja viidestätoista aineesta viidellä eri valmistusvaiheella laitetuista ruoista. Toinen hyvä oli tuo aiemmin linkkaamani SVT:llä pyörinyt BBC:n sarja Indian food made easy. En ite tykkää noista joissa käytetään aikaa yksityiskohtaisten reseptien selittämiseen vaan tärkeämpää on mielestäni kamppailulajeistakin tuttu konseptiajattelu :D Eli kun kattelee noita niin tajuaa mitkä aineet sopivat minkä kanssa ja miten niitä pitää valmistaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#83

Viesti AlexMachine »

Keittokirjoja miettiville voin suositella yhtä.
"Ranskalaisen keittiön salaisuudet"
800-sivua täynnä asiaa. Osa resepteistä on todella monimutkaisia, mutta löytyy helppoja, perusruokiakin, lisäksi kirjassa on valtavasti tietoa yleensä kokkaamisesta.
Jos haluaa yhden perusteoksen, niin tämä on se.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kokkaaminen

#84

Viesti Elina »

Mie pien Nigellasta - sen kokkailut on aika suurpiirteisen oloisia eikä mitään pipertelyä. Two hairy bikers on tosi hauska ohjelmana, mutta ohjeissa on usein sen verran erikoisia raaka-aineita ja sen verran hankalaa tekemistä, etten ole niitä koskaan kokeillut. Jamie Oliverin juttuja on myös kiva katsoa, mutta se tuntuu jotenkin säätävän aina kauheasti - melkein jokaisen ruokaan tungetaan miljoona erilaista juttua. Hyviä ideoita sieltä on kyllä saanut. Rachael Rayn 30-minute mealsia katoin joskus jo Jenkkilässä - kiireiselle ja ihan tavallista ruokaa haluavalle ehken se paras ohjelma. Aika paljon tosin samat raaka-aineet pyörii resepteissä, mutta haitanneeko se mitään.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#85

Viesti bodyguard »

Joo, noi Jamie Oliverin jutut on kanssa ihan hyviä, itekki saanu sieltä ideoita. Ne Jamie Oliverin keittokirjatkin on ihan mukavia.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Kokkaaminen

#86

Viesti Pirunnyrkki »

Hirvenlihakeittoa koetan väkästellä. Just revin lihoja irti luista, etteivät luut täytä koko kattilaa. Onhan tuo hauskaa puuhaa, kokkaaminen. Reseptejä ei tosin kovinkaan reilusti ole plakkarissa. Mutta muutama bravuuri helpottaa elämää kummasti.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kokkaaminen

#87

Viesti Paappa »

Vaimon syntymäpäivät ensi viikonloppuna. Ajattelin viedä sen suolle (en kuitenkaan jättää sinne). Eli Torronsuon kansallispuistoon retkelle, mukaan tulee toivottavasti biologikaveri joten saadaan opastusta suon saloihin. Lintuja pitäisi olla kiikaroitavaksi. Edellisenä iltana laitan kanipataa,[/linkki] joka sitten vain lykätään tulille kotiin tultaessa. Valitettavasti eivät ole lähilihaa eli pihakaneja, olisi jotenkin komeaa tarjota itse hankittua. Ehkä joskus vielä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#88

Viesti Mika »

Mjaha, pitäisi taas alkaa vähän kokkailla, kun kaikki muut palikat ovat jälleen kohdillaan.

No niin, jos sen valkosipulin yrittäisin korvata jollakin, mitä ehdottaisitte? Toki sen voi useimmista resepteistä kylmästi hylätä, mutta joissakin yksinkertaisimmissa resepteissä se olisi hyvä korvata jollakin. Joku ehdotti korianterinjuurta (tms.), mutta onko muita ehdotuksia?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#89

Viesti AlexMachine »

Mika kirjoitti: Mjaha, pitäisi taas alkaa vähän kokkailla, kun kaikki muut palikat ovat jälleen kohdillaan.

No niin, jos sen valkosipulin yrittäisin korvata jollakin, mitä ehdottaisitte? Toki sen voi useimmista resepteistä kylmästi hylätä, mutta joissakin yksinkertaisimmissa resepteissä se olisi hyvä korvata jollakin. Joku ehdotti korianterinjuurta (tms.), mutta onko muita ehdotuksia?
Joskus olen itse laitattanut valkosipulin tilalle piparjuuritahnaa. Makuasia sitten on kenelle maistuu, kenelle ei.
Itse pidin kyllä.
Korvaaminen onnistuminen riippuu paljolti ihan siitä mitä ruokaa tekee.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 5273
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kokkaaminen

#90

Viesti MikaM »

Inkiväärillä voi kanssa koittaa, maku vaihtuu, mutta pikku jämäkkyys säilyy?
Monesta reseptistä, joka on tuntunut monimutkaiselta, tai jokin aine on puuttunut, tulee ihan hyvän ruoka kun antaa mennä vaan niillä mitä on. Eli jos on lohikäärmeen vasemman kinkun perskarva reseptissä, ja ei löydy kotoa, niin älä anna sen häiritä. Tee loput sinne päin, ja syö.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 12 kurkkijaa