Morjesta iltaa! Jees, olen uusi foorumilla, mutta asioista silti tiedän jotakin. Aloitin itse puntinnoston 11-vuotiaana ja nyt olen 16-vuotias. Tuolloin painoin 55 kg ja olin pitkä 165 veikkaisin., kun olin laihduttanut siihen 80 kg:sta. Nyt painan 103 kg (eli mahaa on,ja dieetti menossa) ja pituutta 180 cm. Minulla on myös diabetes, että AD/HD. Tässä 95kg (ja 15 ikävuoden loppupuolella),tehtyjä tuloksia: Penkkipunnerrus 140,maastaveto 200, polvilta 2 x 240 kg. Kyykky 185 kg. Jalkaprässistä 470 kg. Lihasmassaa saa kun syö proteiinia,mitä ovat proteiinipitoiset ruoat? Tonnikala,raejuusto,Ehrmann maitorahka,kananmuna,jauheliha,lihat yleensäkin. Noita syömällä on lihasta tullut itselleni kuten myös lisäproteiineilla (kreatiini,massanlisääjät,beta-alaniini ja niin edespäin. Kaikki täysin laillisia, esimerkiksi Prismoista saatavia proteiinivalmisteita.,mutta kuten mahastani huomaa,on tullut herkuteltua liikarasvaisilla ruoilla. Vältä niitä. Nyttemmin olen itse siirtynyt punttipuolella kestävyystreeniin. Pitkät sarjat,painot; noin puolet maksimeista.
Älä hinkkaa kahdensadan toiston sarjoja vatsalihasliikkeitä,punnerra sataa punnerrusta päivässä. Niin tulee enemmän kestävyyttä. Vaihtele. Pitkät sarjat, keskiraskaat painot = kestävyyttä. Lyhyet sarjat, suuret painot = voimaa. Tee eri jaksoissa, voima- ja kestävyysjaksot. Harrasta aerobista liikuntaa, siitä saat myös kestävyyttä ja hapenottokyky paranee. Kun teet painonnostoliikkeitä tai aerobista, hengitä suun kautta sisään,ja nenän kautta ulos. Näin opit oikeaoppisen hengitystekniikan, josta on hyötyä. Älä keskity tiettyihin kehon osa-alueisiin. Treenaa, rintaa,selkää,jalkoja,käsiä,vatsaa,kyynärvarsia (ranteita) ja niin edespäin. Hyvää aerobista liikuntaa ovat; kävely,lenkkeily,hiihto,uinti,kamppailulajit,juokseminen ja näin edespäin. Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin. Tässä minä, 95 kg painoisena:
http://irc-galleria.net/user/3BEPb/blogs" onclick="window.open(this.href);return false; <- (selaa hiukka alaspäin) tuolloin oli jo kunnon vararengas joka ei ole muuttunut juurikaan mihkään. Nyt on lisänä jenkkakahvat. Kuten sanottu, painoa pudotan kokoajan (sadastakuudesta sataankolmeen parissa kuukaudessa), ja tupakoinninkin lopetin. Alkoholia en ole juurikaan käyttänyt n. 10 kuukauteen.
Ps. Kyllä mullakin tuntuu pirun kovat palikat tuolla rasvakerroksen alla

Eipä mulla ole niin tarvetta edes saada niitä näkyvään, vähän makkaraa poies vaan. =)