Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Valvoja: Valvoja
-
Thelema
- sääreenpotkija
- Viestit: 82
- Lauteille: Elokuu 2009
- Aiheet: 0
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Noista paitojen provosoinnista:
Työkaveri kertoi tuttunsa olleen krav maga huppari päällä baarissa, istumassa baaritiskillä.
Joku äijä mietti et toi on varmaa kova tappelee ku sil on tommonen huppari ja löi pullolla takaraivoon.
Työkaveri kertoi tuttunsa olleen krav maga huppari päällä baarissa, istumassa baaritiskillä.
Joku äijä mietti et toi on varmaa kova tappelee ku sil on tommonen huppari ja löi pullolla takaraivoon.
-
Mjölnir
- etupotkija
- Viestit: 25005
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Aiheet: 241
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Kerran JanneM:n kanssa naurettiin sitä, kun Blazessa oli yksi taistelija Krav Maga -huppari päällä... Kaveri oli vielä ulkoiselta olemukseltaan sen oloinen, että olisi melkein tehnyt mieli kokeilla, että kirjoittaako sen ego shekkejä, joita ruumis ei pysty lunastamaanThelema kirjoitti: Noista paitojen provosoinnista:
Työkaveri kertoi tuttunsa olleen krav maga huppari päällä baarissa, istumassa baaritiskillä.
Joku äijä mietti et toi on varmaa kova tappelee ku sil on tommonen huppari ja löi pullolla takaraivoon.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
Lasse Candé
- etupotkija
- Viestit: 21606
- Lauteille: Joulukuu 2007
- Aiheet: 215
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Tuossa provosoitumisjutussa on läsnä kolme avainsanaa FESTARIJUNA, KOUVOLASTA, MERIPÄIVILLE. 
Esim täällä pääkaupunkiseudulla saa melko rauhassa pukeutua miten tykkää. Ei tietenkään aina, mutta useammin.
Esim täällä pääkaupunkiseudulla saa melko rauhassa pukeutua miten tykkää. Ei tietenkään aina, mutta useammin.
-
Sami Tolvanen
- polveenpotkija
- Viestit: 210
- Lauteille: Huhtikuu 2009
- Aiheet: 0
- Paikkakunta: Helsinki
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Olikohan tuo nyt sellainen paljon puhuttu pre-emptive strike tai miksikä sitä nyt militaarikielessä kutsutaankaan...?Thelema kirjoitti: Noista paitojen provosoinnista:
Työkaveri kertoi tuttunsa olleen krav maga huppari päällä baarissa, istumassa baaritiskillä.
Joku äijä mietti et toi on varmaa kova tappelee ku sil on tommonen huppari ja löi pullolla takaraivoon.
-
JanneM
- etupotkija
- Viestit: 20585
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Aiheet: 296
- Paikkakunta: JKL
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Tää kaveri sitten loppujen lopuks lopetti Blazessa käymisen.Mjölnir kirjoitti:Kerran JanneM:n kanssa naurettiin sitä, kun Blazessa oli yksi taistelija Krav Maga -huppari päällä... Kaveri oli vielä ulkoiselta olemukseltaan sen oloinen, että olisi melkein tehnyt mieli kokeilla, että kirjoittaako sen ego shekkejä, joita ruumis ei pysty lunastamaanThelema kirjoitti: Noista paitojen provosoinnista:
Työkaveri kertoi tuttunsa olleen krav maga huppari päällä baarissa, istumassa baaritiskillä.
Joku äijä mietti et toi on varmaa kova tappelee ku sil on tommonen huppari ja löi pullolla takaraivoon.
En tiedä johtuiko se sitten siitä, että aina kun se tuli sisään, niin sanoin "Krrrav- magaaa" ja aloin tekemään 360 torjuntoja.
-
Jarppa
- etupotkija
- Viestit: 5552
- Lauteille: Heinäkuu 2005
- Aiheet: 60
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
JanneM kirjoitti:Tää kaveri sitten loppujen lopuks lopetti Blazessa käymisen.Mjölnir kirjoitti:Kerran JanneM:n kanssa naurettiin sitä, kun Blazessa oli yksi taistelija Krav Maga -huppari päällä... Kaveri oli vielä ulkoiselta olemukseltaan sen oloinen, että olisi melkein tehnyt mieli kokeilla, että kirjoittaako sen ego shekkejä, joita ruumis ei pysty lunastamaanThelema kirjoitti: Noista paitojen provosoinnista:
Työkaveri kertoi tuttunsa olleen krav maga huppari päällä baarissa, istumassa baaritiskillä.
Joku äijä mietti et toi on varmaa kova tappelee ku sil on tommonen huppari ja löi pullolla takaraivoon.
En tiedä johtuiko se sitten siitä, että aina kun se tuli sisään, niin sanoin "Krrrav- magaaa" ja aloin tekemään 360 torjuntoja.
Mä oisin ainakin käyny entistä tiheämpään ja baarissa käyttäny varman vaikutuksen tekevää ensilausetta tytöille, baarimikolle ja ehkäpä muille portsareillekin "siis minähän olen Maunosen kavereita".
-
Esa Koivu
- polveenpotkija
- Viestit: 207
- Lauteille: Heinäkuu 2008
- Aiheet: 0
- Paikkakunta: Pori
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Nyrkkeily on hieman puutteellinen iplaji, mutta yks parhaita tappeluiden estäjiä. Kova isku leukaan,
niin et joudu tappeluun.
niin et joudu tappeluun.
-
Clancy B.
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3386
- Lauteille: Kesäkuu 2009
- Aiheet: 0
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
näinkin se on, ja vielä parempi jos kopsuttaa kropasta kaverin niin tod.näk.kaatuutuupertuu eteenpäin eikä murru naama :p
etusuoralla solariinkin on nähty pudotettavan/tehtävän haluttomaksi jatkaa, jos on itsevarmuutta ja teknistä/taktista kykyä niin tääkin onnistuu. Itse en kannata sitä että lyödään ekaksi muutoin kun silloin kun 100% varmuudella ollaan muutoin tulossa tuhotuksi, jos tiedät olevasi jollain tavalla vahvoilla niin on pelkuruutta täräyttää ensin uhkaajaa/mahdollista hyökkääjää joka muutoinkin hoidettavissa. Elämässä pitää olla sen verran riskinottokykyä ettei "varmuuden vuoksi" kovimman kautta vedellä perustaktiikkana. Miettikää niinpäin että teidät koitetaan pudottaa sucker punchilla esim. väärinkäsityksen vuoksi (luullaan uhaksi tms.) ja kaveri ei onnistukaan, miten reagoit tällöin?
Harva osaaja kaveri on siltikään tullut hakatuksi vaikkeivät itse kovassakaan paikassa ole aloittaneet fyysistä toimintaa.
Jos koen varmuudella että ongelmatapaus on itseäni kovempi luu niin tällöin hyvä muistaa että voipi osata ottaa sen oman parhaani vastaan, mieluummin mittailisin tällöin tilanteen siihen että se tilanne jää siksi henkien/eläinten mittelöksi eikä mene lyöminkiin. Eri asia jos hyökkäys jo tapahtumassa. Nyrkkeilytekniikoiden osaamisesta ei ole mitään haittaa ainakaan, pelkkää hyötyä kuin hengittämisestä...monet nyrkkeilijät kyllä hakeutuvat erilaiseen oppiin kun esim.ovihommissa huomaavat puutteita mutta tällöin kiinnostus on voimankäytöllistä eikä ip-johdatteista vaikka hyöty sinnekin osastolle menee, muttei siis ole itsetarkoitus.
etusuoralla solariinkin on nähty pudotettavan/tehtävän haluttomaksi jatkaa, jos on itsevarmuutta ja teknistä/taktista kykyä niin tääkin onnistuu. Itse en kannata sitä että lyödään ekaksi muutoin kun silloin kun 100% varmuudella ollaan muutoin tulossa tuhotuksi, jos tiedät olevasi jollain tavalla vahvoilla niin on pelkuruutta täräyttää ensin uhkaajaa/mahdollista hyökkääjää joka muutoinkin hoidettavissa. Elämässä pitää olla sen verran riskinottokykyä ettei "varmuuden vuoksi" kovimman kautta vedellä perustaktiikkana. Miettikää niinpäin että teidät koitetaan pudottaa sucker punchilla esim. väärinkäsityksen vuoksi (luullaan uhaksi tms.) ja kaveri ei onnistukaan, miten reagoit tällöin?
Harva osaaja kaveri on siltikään tullut hakatuksi vaikkeivät itse kovassakaan paikassa ole aloittaneet fyysistä toimintaa.
Jos koen varmuudella että ongelmatapaus on itseäni kovempi luu niin tällöin hyvä muistaa että voipi osata ottaa sen oman parhaani vastaan, mieluummin mittailisin tällöin tilanteen siihen että se tilanne jää siksi henkien/eläinten mittelöksi eikä mene lyöminkiin. Eri asia jos hyökkäys jo tapahtumassa. Nyrkkeilytekniikoiden osaamisesta ei ole mitään haittaa ainakaan, pelkkää hyötyä kuin hengittämisestä...monet nyrkkeilijät kyllä hakeutuvat erilaiseen oppiin kun esim.ovihommissa huomaavat puutteita mutta tällöin kiinnostus on voimankäytöllistä eikä ip-johdatteista vaikka hyöty sinnekin osastolle menee, muttei siis ole itsetarkoitus.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.
Sun Tzu
Sun Tzu
-
Lohikäärmepallo
- munillepotkija
- Viestit: 792
- Lauteille: Syyskuu 2006
- Aiheet: 0
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Yksi vanhan liiton nyrkkelijäpatu, rekkamies ammatiltaan, innostui joskus valistamaan meitä junioreita. Kertoi että kannattaa harjoitella selkärankaan asti sellainen temppu, että joka lyöntiin vastataan kahdella lyönnillä. Ilmeisesti tuo homma oli tarkoitettu nimenomaan itsepuolustukseksi.
Nyrkkeilijät treenaavat kovaa ja ainakin minun näkemilläni nyrkkeilijöillä on ollut asenne kohdallaan tekemiseen. Moni itämaisen lajin harrastaja tuo mukanaan salille kaikenlaista väärinymmärrettyä mystiikkaa, kuin se vastustajan voiman kääntäminen tätä vastaan, joka on kyllä ihan oikea ja toimiva juttu, mutta ei perustu mihinkään kosmisten mantrojen meditointiin. Nyrkkeilyssä on selkeänä se miksi lyödään ja mitä.
Nyrkkeilijät treenaavat kovaa ja ainakin minun näkemilläni nyrkkeilijöillä on ollut asenne kohdallaan tekemiseen. Moni itämaisen lajin harrastaja tuo mukanaan salille kaikenlaista väärinymmärrettyä mystiikkaa, kuin se vastustajan voiman kääntäminen tätä vastaan, joka on kyllä ihan oikea ja toimiva juttu, mutta ei perustu mihinkään kosmisten mantrojen meditointiin. Nyrkkeilyssä on selkeänä se miksi lyödään ja mitä.
-
Ralle Ryökäle
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3522
- Lauteille: Maaliskuu 2005
- Aiheet: 38
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Olen vääntänyt kaikenlaista pehmeämpää itsepuolustusjuttua pitkin elämääni, mutta nyrkkeily on aina ollut se mun juttu ja lajien kuningas.
Kun olen joutunut pahoihin paikkoihin ja todellinen vaara on leijunut ilmassa, välillä toteutunutkin, olen aina ennen tapahtumia sanonut itselleni "Nyt ollaan kehässä, eikä turpiin oteta".
Mutta juu.. Nykypäivän Suomessa, olkaa tarkkana koska lyötte ja mistä syystä, ikävä kyllä :evil:
Kun olen joutunut pahoihin paikkoihin ja todellinen vaara on leijunut ilmassa, välillä toteutunutkin, olen aina ennen tapahtumia sanonut itselleni "Nyt ollaan kehässä, eikä turpiin oteta".
Mutta juu.. Nykypäivän Suomessa, olkaa tarkkana koska lyötte ja mistä syystä, ikävä kyllä :evil:
-
kollegiassessori
- kylkeenpotkija
- Viestit: 2405
- Lauteille: Kesäkuu 2006
- Aiheet: 70
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Ip-lajit ovat parhaimmillaan jonkin kamppailu-urheilullisemman säädöksen seurassa, osattavaa kun on niin paljon ja jokaiselta osa-alueelta pitäisi osata jotain, siksi mä suosinkin jonkin erikoistuneemman lajin treenausta itsepuolustelun seurana. Kun jokin osa-alue on paremmin hanskassa, niin olo on varmempi kun pakista löytyy jotain tujumpaakin, if all else fails. Kamppailu-urheilusta kun saa tappelullista kuntoakin tankkiin ihan toisella tavalla, hyvästä fyiikasta ei ainakaan ole haittaa, tapeltiin tahi ei. Joka tapauksessa judo on antanut mulle hirveästi evästä defistelyyn, iholla kun usein ollaan niin se tuntuu siltä omalta reviiriltä ja paikalta, missä voi selvitäkin. Mun judotyyli ei tosin kelpaa kadulle ollenkaan, vähän turhan kisapainoitteista menoa (vasta- ja uhrautumisheittoja) mutta runsaan randorin tähden saan väänneltyä itseäni otteista irti, oltiin räteissä tai ei.
En näe mitään syytä, iksei nyrkkeily olisi mahottoman jees jonkin ip-lajin parina. Olisi sitä tujumpaa ihan tosissaan hihassa.
En näe mitään syytä, iksei nyrkkeily olisi mahottoman jees jonkin ip-lajin parina. Olisi sitä tujumpaa ihan tosissaan hihassa.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
-
Poika
- kylkeenpotkija
- Viestit: 2446
- Lauteille: Kesäkuu 2007
- Aiheet: 0
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
...ettei käy niinkuin "sulle" tossa sun kuvakkeessa...Ralle Ryökäle kirjoitti: Mutta juu.. Nykypäivän Suomessa, olkaa tarkkana koska lyötte ja mistä syystä, ikävä kyllä :evil:
Nice asses - make the world a better place.
-
Ralle Ryökäle
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3522
- Lauteille: Maaliskuu 2005
- Aiheet: 38
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
No joo.. Myönnetään että tollon vähän läikähti, mut pannaan viinan piikkiin, niin on sit sillä hyvä 
-
planter
- kylkeenpotkija
- Viestit: 1676
- Lauteille: Huhtikuu 2007
- Aiheet: 0
- Paikkakunta: Tampere
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Nyrkkeily on erinomainen itsepuolustuslaji harrastelija tasolla, ammattilais- ja amatöörinyrkkeily tasolla se on äärinmäisen kovaa ja armotonta, jopa liian kovaa. Nyrkkeilijällä on oltava hyvä itsetunto sekä taustajoukot jotka ohjaavat ja opastavat tätä äärimmäisiin suorituksiin. Olen harrastanut lajia 1970 alusta alkaen ja se on tukenut minua myöhemmissä kamppailulajeissa mm. karate, kick boxing ja tietenkin milmaga ja defendo harastuksessa.
Itse seuraan nyrkkeilyä ja se täyttää osan vapaa-ajastani. Nyrkkeily on helppo aloittaa....
Suosittelen kaikkia tutustumaan armottomien miesten ja naisten maailmaan = nyrkkeily
Itse seuraan nyrkkeilyä ja se täyttää osan vapaa-ajastani. Nyrkkeily on helppo aloittaa....
Suosittelen kaikkia tutustumaan armottomien miesten ja naisten maailmaan = nyrkkeily
Mitä kylvät, sitä niität.
-
Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit: 16407
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Aiheet: 125
- Paikkakunta: Kokkola
Nyrkkeily itsepuolustuslajina?
Pää ei ole tehty lyötäväksi.Sami Tolvanen kirjoitti: Mitä Kari tarkoitat tuolla "terveellisyydellä"?
Ei sen kummempia. Siksi mä ite lopetin, katoin mitä tapahtu lyhyelläkin ajalla tutuille vanhemmille sälleille.
Tosin silloin se treeni oli vaan hiukan pässinpäistä.
Mutta parhaita näkemiäni katumyllyttäjiä on vanhankoulun bokraajat.
Se itsevarmuus ja tilannetajuinen röyhkeys on vaan jotain niin murskaavaa.
Nojaa, oikeestaan parhaat tietämäni katujätkät on tavalla tai toisella kilpalyömiseen painottavia.
Oli ne sitte karatejätkiä tai lakkipäitä tai traditiobokraajia tai muita.
Ja ne stadilaiset vanhankoulun portsarit, ristiintreenaajat, bokrausta ja judoa ja silkkaa tilannetajua. Vaikkapa eräs Pena.
Melko häjy veikko.. kerron joskus mitä tapahtu eräälle mustalaispahikselle Hesperiassa.

