Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hyvän mielen ketju vol. 2

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2551

Viesti Mjölnir »

Elina kirjoitti: 8-)

Jopa Mahtava Kyykkykin on vähän optimaalinen, koska riveä ja tempausta voi tehdä sekä raakana että syväkyykkyyn. Ja mave treenaa kuitenkin koko takaketjua.
Jees, minäkin olen vaihtanut "perinteisen" kyykyn etukyykkyyn, ja teen joko etukyykkyä tai sitten riveä + työntöä reilulla allemenolla ja näin ollen tulee kyykättyä samalla.

Olisipa jo nuorena tajunnut, miten nerokkaita painonnostoliikkeet ovat.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 311
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2552

Viesti bodyguard »

Tuli tosta Elinan viestistä mieleen:
Kuva

:smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 196
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2553

Viesti Elina »

Hahah! :smt003 Mä lainaan tuon! Jonnekin!

Tossa sinapin kuvassa toi penkkaava tyyppi on muuten ihan vinossa, kattokaa sen jalkoja. Aijjaijjai.

Itse olen nytten tehnyt sitä leveätä syväkyykkyä smithissä, kun sillä lailla saa aika hyvin tuntua takalistolle ja takareisiin. Etureidet kun on ainakin mulla sen verran isommat, että tarvii vähän miettiä lihastasapainoakin. Mutta mave on kyllä ihan rakkautta.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2554

Viesti Kari Aittomäki »

Say hello to my little friend!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 92
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2555

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti:
Elina kirjoitti: 8-)

Jopa Mahtava Kyykkykin on vähän optimaalinen, koska riveä ja tempausta voi tehdä sekä raakana että syväkyykkyyn. Ja mave treenaa kuitenkin koko takaketjua.
Jees, minäkin olen vaihtanut "perinteisen" kyykyn etukyykkyyn, ja teen joko etukyykkyä tai sitten riveä + työntöä reilulla allemenolla ja näin ollen tulee kyykättyä samalla.

Olisipa jo nuorena tajunnut, miten nerokkaita painonnostoliikkeet ovat.
Miksi vaihtanut takakyykyn etukyykkyyn - kyllä ne kilpanostajatkin tekevät molempia.
Ja tuo rive ja tempaus syvään kyykkyyn ei tod. suinkaan mahdollista samojen lihasten maksimitehoista treeniä, kuin kyykyllä tehdään.

Painonnostosta samaa mieltä - kunpa tekniikan olisi opetellut lapsena. Muutenhan tuo tempaus on sitten kovakuntoisten ja vahvojenkin kaverien tekemänä sellaista, että alta pois. Seuraavassa videossa on vajaaseen minuuttiin mahdutettu kaksi potentiaalista hengen tai liikuntakyvyn menetystä, kun kunto ja into ovat kovin paljon tekniikkaa edellä.

[youtube][/youtube]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 80
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2556

Viesti Mjölnir »

Jorge kirjoitti: Miksi vaihtanut takakyykyn etukyykkyyn - kyllä ne kilpanostajatkin tekevät molempia.
Minä en olekaan kilpanostaja, ja painonnostoliikkeiden kautta olen saanut uutta mielenkiintoa tekemiseen ja selkeän mittarin kehityksestä.

Aiemmin vihasin punttisalihommia, tein niitä vaan oikeastaan siksi, että se oli suojelualan ammateissa vähän sellainen "must do" juttu. Sitten kahvakuulailun myötä löysin voimaharjoittelun kiinnostavana, kahvakuulaliikkeiden kautta painonnostoliikkeet ja Ross Enamaitin sekä Martin Rooneyn kautta lähti kiinnostus myös tähän fysiikkaharjoitteluun, jossa osana ovat painonnostoliikkeet.

Nyt kun teen vain paria liikettä ja niiden osa-alueita, niin ohjelman keksiminen on selkeämpää, ja kehitystä on helppo seurata.

Ja ihan lopuksi vastaus kysymykseen, mun työhommissa hajonnut niska ja selkä tykkäävät enemmän suorasta asennosta, jossa etukyykyssä ollaan. Voi olla, että olen tehnyt aiemmin väärin kyykkäämisen, mutta niska / hartiat eivät tykkää tangosta niiden päällä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 92
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2557

Viesti Jorge »

Menee nyt vähän nosteluketjuksi, mutta takakyykyssäkin on monia tyylejä esim. voimanostotyyli (low bar, wide stance) ja sitten tuo olympianostajien l. painonnostajien tyyli (high bar), jota varsinkin seuraavan videon valkopaitainen kaveri tekee melkoisen suorassa asennossa

[youtube][/youtube]

muuten kyykyssä (samoin kuin penassa) yläkroppa kannattaa laittaa "pakettiin" ns. vetämällä lapoja yhteen - itselläni ei ole tuntunut niskoissa ja hartioissa ollenkaan pahalta (tosin ne painot, joilla kyykkään, eivät todista mitään, mutta isotkin pojat tekevät niin)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 311
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2558

Viesti bodyguard »

Jorge kirjoitti: Seuraavassa videossa on vajaaseen minuuttiin mahdutettu kaksi potentiaalista hengen tai liikuntakyvyn menetystä, kun kunto ja into ovat kovin paljon tekniikkaa edellä.
Jostain syystä nykyään kaikki nämä jäätävimmät videot on aina jotain Crossfit- juttuja.

edit: Niinku tämä:

[youtube][/youtube]

Joskus sitä ihmisten tyhmyys vaan vetää sanattomaksi :?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2559

Viesti PDC »

MaVesta vielä ja siitä vähempi on parempi. Totta! Ennen luulin, että mun selkä ei kestä MaVea... tårta på tårta v1tut! Se kestää kun tekee oikein. Ja kuinka mahtava liike voikaan olla kun, no perkele! Siinä tuntuu kaikissa paikoissa oikein! Ei sitä tarvi muutakuin MaVen ja pystypunnerruksen :D Ja ehkä Zercher kyykyn.

Nostaa tavaraa maasta käsillä = MaVe

Nostaa tavaraa maasta käsivarsien varassa = Zercher

Nostaa tavaran päänpäälle, jonkun esteen tms. yli tai hyllylly = pystypunnerrus

And life is complete.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2560

Viesti Totte »

Kävin tiedekunnassa hakemassa kandin paperit. Muodollisuushan se nyt on kun oon jo tässä vaiheessa maisterin opintoja, mutta on ainakin yks kokonaisuus sitten takanapäin.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 196
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2561

Viesti Elina »

Jorge kirjoitti: Miksi vaihtanut takakyykyn etukyykkyyn - kyllä ne kilpanostajatkin tekevät molempia.
Ja tuo rive ja tempaus syvään kyykkyyn ei tod. suinkaan mahdollista samojen lihasten maksimitehoista treeniä, kuin kyykyllä tehdään.
Minkä takia tämä olisi tarpeen? Muuta kuin siksi, että haluaa kyykätä isompia kuormia. Toiminnallisuuden kannalta sillä ei ole väliä - eikä välttämättä edes perusvoiman kannalta. Voin omalta kohdaltani sanoa, että maastaveto on kasvattanut kyykkypainoja samassa suhteessa (en siis ole juurikaan viime aikoina kyykännyt muuta kuin kokeilumielessä). Kyykky omana liikkeenään lisää varmasti kykyä kyykätä isommat romut selässä, mutta maastaveto on kokonaisvoimakehityksen kannalta mielestäni paljon parempi liike.

Toki eri mieltä saa olla :smt003
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2562

Viesti Urkki »

[video][/video]
8-)
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 92
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2563

Viesti Jorge »

Elina kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Miksi vaihtanut takakyykyn etukyykkyyn - kyllä ne kilpanostajatkin tekevät molempia.
Ja tuo rive ja tempaus syvään kyykkyyn ei tod. suinkaan mahdollista samojen lihasten maksimitehoista treeniä, kuin kyykyllä tehdään.
Minkä takia tämä olisi tarpeen? Muuta kuin siksi, että haluaa kyykätä isompia kuormia. Toiminnallisuuden kannalta sillä ei ole väliä - eikä välttämättä edes perusvoiman kannalta. Voin omalta kohdaltani sanoa, että maastaveto on kasvattanut kyykkypainoja samassa suhteessa (en siis ole juurikaan viime aikoina kyykännyt muuta kuin kokeilumielessä). Kyykky omana liikkeenään lisää varmasti kykyä kyykätä isommat romut selässä, mutta maastaveto on kokonaisvoimakehityksen kannalta mielestäni paljon parempi liike.

Toki eri mieltä saa olla :smt003
Monihan on sitä mieltä (jopa ihan "tosinostajat"), että mave kasvaa kyykyllä :smt003 Eli mavea harvemmin ja kyykkyä useammin. Mielestäni mave ei muutenkaan ole mielekäs pidempien sarjojen liike, vaan sen anti on "all-out" korkeintaan 5 toiston sarjoina ja todellakin dead liftinä, eli kuoletetaan lattiaan joka toistolla. Pidempien sarjojen hinkkaamiseen sitten suorin jaloin veto, jonka ei tarvitse mennä maahan asti, jos kropan mittasuhteen eivät anna myöten.

Noin muutenkin, jos kyykyn tekee ass-to-grass, niin vaikuttaahan se aivan eri tavalla, kuin mave, jonka varsinkin apinakädet vetävät juurikaan polvia koukistamatta - ja isoja rautoja nostavatkin, painonnostotaustaiset toki usein lähtevät syvemmältä.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 92
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2564

Viesti Jorge »

bodyguard kirjoitti: Jostain syystä nykyään kaikki nämä jäätävimmät videot on aina jotain Crossfit- juttuja.
Koska kaikilla on niin hyvä mieli.

Tänään me hei kokeillaan uutta. Täysillä. Hey c'mon youcandoit kun sä vaan uskot izees :!:

:smt026 :cartwheel: :lift: :stretcher:
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 196
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Hyvän mielen ketju vol. 2

#2565

Viesti Elina »

Ihan alhaalta tietysti, ei mitään poveja :smt003

Mitä tulee tuohon videoon, niin jestas sentään. Heti jo alusta näki, että sille oikeanpuolimmaiselle käy kohta huonosti (kattokaa, kun se lähtee kiihdyttämään alussa polvet sisäänpäin...).
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa