Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Karhu-mami

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2010

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Kiitos Aikku! :)

Että enää 997/998 toistoa jäljellä... 8-) Tsemppiä treeniin!
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ma 9.8. Vaparitreenit, reilu tunti

Kivat treenit! :D Ilma oli salilla jopa kohtuullisen "raikas", tuuli kävi sopivasti avoimista ikkunoista. Huomionarvoinen asia.

Aluksi lämmittelyt juoksemalla ja lihasjumppaa: vatsat eri tyyleillä, niskat, joku gekkokurkottelu. Veikkaanpa että kaulan/niska alueet lihakset kipeytyvät....

Positiopainia kolmen hengen ryhmissä erilaisilla tehtävillä. Minuutin erät ja parin vaihto. Aloitukset guardista, half guardista, mountista, selästä, sprawlista. Hyvää harjoitusta, kun painissa oli aina joku tehtävä mihin pyrkiä. Mä kun olen vapaassa sparrissa vielä (hah!) niin onneton, että en useinkaan "keksi" mitä tehdä seuraavaksi... :oops:

Lopuksi hölkkäilyjä. Treenit menivät niin kivasti, että sain jonkinlaisen energiapuuskan ja tein muutaman sarjan punnerruksia lopuksi. Ja venyttelin. :D
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ti 10.8. Maastoratsastus 2 tuntia

Mainio maastolenkki oli! Mentiin reippaasti toisen ratsukon kanssa, laukattiin piiiitkät pätkät, hevoset väsyksiin asti. Hyvää jumppaa niillekin. :)

Lenkin jälkeen käytiin vielä uittamassa hevoset joessa, ratsastin rantaan uikkarit päällä ilman satulaa. Totesinpa että hevonen kuuluu tuntuvasti selkärankaisiin... brushteeth Joessa onnistuin putoamaan uivan hevosen selästä veteen, roikuin kiinni hevosen harjassa, nauroin ja uin. :lol: Hienointa oli että pääsin vedessä myös takaisin selkään, hevosen paljaaseen selkään kiipeäminen ei ole ihan simppeli juttu. Ellei satu olemaan cowboy tai intiaani - ihan niin kuin elokuvissa. :cartwheel:

Illan päätteeksi vielä kivijumppaa.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ke 11.8. Vapari, reilu tunti
Aluksi lämmittelynä muutamaa tekniikkatoistoa, guardista karkaamista eri tavoin. Painipainotteista, ei muuten erikseen tekniikkaa. Aloitukset pystystä, 2 min erillä paria vaihtaen. Välillä juotiin vettä. :)

Jalkalukkoja olen yrittänyt opetella. Vaikeasti. En saa tarpeeksi voimaa ja tekniikkakin on ihan pielessä.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

To 12.8. Laiskaa jalkapalloilua lasten kanssa+ normipyöräilyt
Pe 13.8. Edestakaisin kävelyä jokunen tunti + fillarointia. Juoksulenkille oli ajatus mutta vaivainen kroppa ei nyt kestä.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Su 15.8. Maastoratsastus 1 t. Lisäksi toinen mokoma ravihevosen ohjastamista.

Menin yksin ratsastaen lyhyehkön maastolenkin. Oli tosi tuulinen ilma niin koni oli näkevinään kaikenlaisia vaarallisia heilumisia ympärillä, vähän rasitti se turha dramatiikka. :smt003

Ajettiin kaverin kanssa hevosella ja kärryillä lenkki pitkin kyläteitä. Oli jännää! Ohjastaminen kun ei ole mulle kovin tuttua puuhaa ennestään.

Ihan nyt just taitaa olla päiväunien aika...
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ma ja ti: Liikuntana vain kivijumppaa eli pihakivihomman viimeistelyä. Ärsyttää senkin projektin venyminen.

Söin just hirveän määrän suklaata.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ke 18.8. Vaparitreenit reilu tunti

Alkuun pienet lämmittelyt, hyppelehtimistä ja raajojen heiluttelua. Sitten parin kanssa pystyvaparitekniikoita: lyöntejä/potkuja ja shoottaus hieman eri tehtävillä. Aika monella kuten minulla ei ollut jalkasuojia mukana. Joten sparrissa päädyin painiporukkaan, osa teki suojien kanssa reippaammin pystyssä.

Painialoitukset pystystä, clinchiotteita. Erät 1,5 minuuttia. Mua vietiin kuin pässiä narussa. Tai kuttua. Sitten "vanha" kylkivamma alkoi vihoittelemaan ja vetäydyin maton laidalle. Lopuksi "kisaharjoittelua" parin kanssa: sain tosi hyvää ohjausta kokeneemmalta jumppaajalta, tehtiin matossa erilaisia lopetuksia.

Hyvät treenit. :)
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

To ja pe pyöräilyt ja pihafutailua lasten kanssa.

Telkkaria katsellessa olen ruvennut tekemään vatsalihaspitoja, onhan sekin jotain. :D Ja töissä on nyt työtuolina iso jumppapallo, se antaa aika kivaa liikettä päivään. Mun lemppariliike sillä on nousta pois "tuolilta" selkä edellä niin että pallo kierii jalkojen välistä etupuolelle. Siis silloin kun on päällä housut eikä hame, heh. Venyttää jalkoja ja vaatii keskivartalon lihasten käyttöä tasapainoiluun.

La 21.8. Juoksulenkki 40 min + lihaskuntoliikkeitä

Ihan huippu juttu! Käytiin eka kertaa oikealla juoksu/hölkkälenkillä kahden nuoremman lapsen kanssa. Toinen juoksi kanssani ja toinen ajoi pyörällä. Sujui ihan tosi hyvin, tätä tehdään lisää! :hi5: Lopuksi vielä futailtiin pihalla ja tehtiin kuntojumppaa: Mulle jotain 30 vatsalihasta, 40 punnerrusta, niskajumppaa, selkä jne. Nuorimmainen oli mulla painona liikkeissä (siis pyytämättä), ihan hupaisaa. :D
- I. Goodman
shrapnel
polveenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2008

Karhu-mami

Viesti shrapnel »

Kun seinää kaksin käsin päällä hakkaat... -PMMP

Kenen päätä siihen hakataan?
Kerro talviset taistot vie illoin,
Uusi aika kun koitti jo maan.
Oli tuhkasta noustava silloin,
Minne jäänyt on vartija maan.
-Henrik Lamberg - Tuntematon sotilas-
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

shrapnel kirjoitti: Kun seinää kaksin käsin päällä hakkaat... -PMMP

Kenen päätä siihen hakataan?
Tietöisköhän Mira tai Paula? 8-)
Mä ainakin hakkaan omaani.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ma 23.8. Hevostelua, pari tuntia

Osallistuin tutulla hevosella western-tyyliseen valmennukseen. Oli ihan oma hommansa saada kaksi hevosta lastattua kuljetuskoppiin ja purettua valmennustallilla turvallisesti, huh hah hei....

Ensin puolisen tuntia maastakäsittelyä: tehtiin ihan perusjuttuja eli hevosen "pomottamista" taluttaessa. Hevosen tulee kunnioittaa ihmisen reviiriä ja pitää sille määrätty välimatka. Rajanylityksestä hevonen laitetaan peruuttamalla ojennukseen, sille osoitetaan sen paikka. Peruuteltiin sitten aika verran. :D Mutta oli se tehokasta hommaa, ihan selvästi käskyjärjestyksessä tapahtui jotain oleellista muutosta, vaikka en erityistä ongelmaa ole siinä aiemmin huomannutkaan.

Sitten valmennusta selästä käsin. Tehtiin neliön muotoisella radalla taivutuksia kulmissa ja voltit aina sivuilla, western-tyylisillä avuilla. Jännää uutta tuntumaa tuli polleen, vaikka kuinka paljon on ratsasteltu ennenkin. Hyvää treeniä! Polle alkoi henkisesti väsähtää puolen tunnin jälkeen, niin lopetimme tunnin omalta osaltamme. Kävelytin heppaa riimussa vielä jonkin aikaa. Ja taas peruuteltiin. Kotiinpäin lähtiessä lastaus sujuikin ihan ihmeen hyvin. Ja illan tullen kaikkia väsytti...
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ke 25.8. Vapari, jotain tunti

Painimeiningillä.
Aluksi lämmittelyinä parin kanssa soutamista, puikkailuja ja nostamista. Väliin vatsalihaksia.
Loppuaika sparria, tulevia kisoja ajatellen.
Ei kulkenu paini ollenkaan.
Erittäin huono fiilis. Ainoa mitä mä osaan tehdä on maata selällään kun joku litistää mattoon. V*tuttaa aika paljon just nyt.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Pari päivää vimmattua kisoihin valmistautumista.

Menetelmät:
1. Kylmäpussia ja tulehduskipulääkkeitä vanhoihin vammoihin.
2. Kyselen työpaikan naisilta että paljonko ne painaa. Kun olen koko pitkän ja vaiherikkaan painiurani harjoitellut miesten kanssa, niin en oikein osaa hahmottaa minkälainen naisolento siellä Naamalukossa voisi tulla vastaan. (Ehkä sellainen kuin Aikku. Tai vähän isompi. 8-) )

Että kisakuntoa löytyy. :lol:
- I. Goodman
Kurki
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006

Karhu-mami

Viesti Kurki »

Hei jee! Oli huippua tavata ja höpöttää! Kohtalotoveruutta vapaaottelun julmassa kurimuksessa, hih. Vieläpä kun tuli ihan yllärinä että oletkin tutumpi kuin luulin :D Suurin asia ens kisoja helpottamaan ainakin mulla on se, että kaikki onkin ihan hurjan kivoja eikä sellasia ilkeesti hiljaa mulkoilevia tappokoneita. Sekin tappokone joka meidät molemmat jyräsi oli oikein mukava eikä yhtään mulkoileva :P

Seuraajat

Kuvake
Karhu-mami
Kuvake
Kelmi
Mariska
Kuvake
nora
paula.th
Pikkuveliantti
Reba
Kuvake