Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Karhu-mami

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2010

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Tyttö kirjoitti: Shock Absorberit on myös hyväksi havaittu.
Miten sä pääset niistä pois treenien jälkeen? :oops: Mulla oli vaikeuksia jo sovituskopissa, öh...

Tukitaso 4:sta ei ole ilman solkia, 3:ssa olis ilmeisesti yksi malli, mutta koko ei taida riittää. Plääääh! -> Sovittamaan.

Yksi hyvä puoli: alusvaateostoksilla käyminen ei ole mulle ollenkaan vastenmielistä. :D
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2007
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Karhu-mami

Viesti Tyttö »

Karhu-mami kirjoitti:
Tyttö kirjoitti: Shock Absorberit on myös hyväksi havaittu.
Miten sä pääset niistä pois treenien jälkeen? :oops: Mulla oli vaikeuksia jo sovituskopissa, öh...

Tukitaso 4:sta ei ole ilman solkia, 3:ssa olis ilmeisesti yksi malli, mutta koko ei taida riittää. Plääääh! -> Sovittamaan.

Yksi hyvä puoli: alusvaateostoksilla käyminen ei ole mulle ollenkaan vastenmielistä. :D
Ööö...tuo liiveihin ja liiveistä pujottautuminen on varmaan se haasteellisin juttu. Mutta ainakin pysyy, kun ne on päälle saanut... :D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

11.2. Työmatkapyöräilyä se normaali 30 min. Saanpahan edes pikkuisen happea, tosin tänään se happi oli aika kylmässä muodossa.

Illalla kokeiltiin lasten kanssa omakeksimiä "äidin voimaharjoituksia". :D Siis erilaisia tyylejä retuuttaa ja nostella lapsia elävinä painoina. Jos jollekulle tämä kuulostaa jotenkin arveluttavalta (!), niin oikeasti kyseessä on hauska ja erittäin vapaaehtoinen yhteinen puuhailu ja nujuaminen. :cartwheel: :paallaan: Nauru irtoaa usein, samoin pierut. :lol:

Semmoinen arkielämään ujutettu jumppailu sopii minulle. Äärimmäisen harvoin suoriudun erikseen ja asiakseni kuntosalille, mieluummin käytän sen ajan johonkin "kivaan liikuntaan" kuten painiin tai ratsastamiseen. :smt003 Toki jokaiselle liikunta tavoitteiden mukaan!

Kai tämä perhejumppailu on jotenkin verenperintöä, toissa kesänä tehtiin spontaanisti sukupyramidi serkkujen, pikkuserkkujen, tätien ja setien kanssa tavatessamme. Siis kontallaan nurmikolla, kolme kerrosta saatiin, osallistujat iältään 2-50 v. Hauska valokuva tuli! :kuva:

Kurkku on tulossa kipeäksi, saas nähdä miten etenee. Viikonlopuksi olisi heppailuja sovittuna enemmänkin.
- I. Goodman
Kuvake
nora
polveenpotkija

Karhu-mami

Viesti nora »

Karhu-mami kirjoitti: Jep, onpa kivaa! :D

Lueskelin myös sun heppajuttuja, kiinnostavia! En tiedä millailla olet "suuntautunut" mutta voisin kuvitella että Yhdysvalloissa voisi saada hyvää valmennusta western-jutuissa, ne kiinnostaa itseäni kovasti. Millaisella tallilla käyt siellä, mitä puuhailet?
----

Ja olet niin oikeassa: Vaikka olen monet kerrat ollut aivan raivoissani tuon vuokrakonin kanssa, niin sitten kuitenkin tykkään siitä kun se ei ole *liian helppo*. ;) Eilen kävi ihan tosi makee juttu: Olin hakemassa konia tarhasta ja se tapansa mukaan suhtautui muhun hieman varautuneesti, korvat puoliluimussa. Normaalien reippaiden otteideni sijasta pysähdyin ja kumarsin päätäni sen pään viereen ja vaan seisoin paikallani. Niin kuin suostuin kuuntelemaan sitä. Se rupesi nuuhkimaan mua, höplötteli huulillaan päätäni ja harteitani. Sitten se henkäili hyvin hellästi mun poskea vasten hyvän aikaa, tämä siis EI ole tälle tapaukselle tyypillistä...

Siinä hetkessä tapahtui *jotain*. Niin kahjolta kuin se kuulostaakin niin minusta heppa puhui mulle. Eka kertaa. :secret: (En kyllä kerro mitä se sanoi...) Tarhasta lähtiessä polle kulki perässäni aivan äärimmäisen nöyränä ja onnellisen oloisena. Speaking of heppahullut! :smt101
Joo tuo westerni on kyllä ihan supersuosittua ja sitten täällä on tuo hunter-tyyli. Kouluratsastus ei niinkään ole mikään iso juttu. Täällä ollaan mulle naureskeltu kun mulla on niiiiin koulupohja ja kun tuossa hunterissa ratsastetaan vähän sellaisessa etukenossa -melkeinpä kuin puolittaisessa esteistunnassa. On siis istunta muuttunut ihan kokonaan täällä ja mielenkiinnolla oottelen että mitähän se sitten on kun tuun takaisin Suomeen ja palaan omalle koulupainotteiselle tallille :D Täällä on kyllä toisaalta ollut erittäin kiva että on päässyt treenailemaan tuota esteratsastusta. Mäkin kun actionista tykkään :D

Tuo talli millä käyn on tosi kiva ja aika pieni. Opetushevosia on 8 ja muut on yksityishevosia. Ja tosi nuoria hevosia ne käyttää täällä opetushevosina. Osa on jotain seitsenvuotiaita. Täällä ratsastus on enemmän sellainen juniorien juttu joten mun ikäisiä ratsastajia ei tuolla kyllä näe. Mutta eipä tuo haittaa, kaikki on hirveän mukavia ja avuliaita :) Ja opettajatkin tosi rentoja ja päteviä. Olen kyllä oppinut täällä uutta ja se on aina hyvä, eikö? (:

Ja tuo tilanne minkä kuvasit on juuri niitä parhaimpia, unohtumattomimpia ja ihanimpia hetkiä mitä noiden nelijalkaisten kanssa voi kokea. Itsellä oli elämässä 7 vuoden ajan maailman paras hevonen jolla oli luonnetta toisinaan vähän liiaksikin mutta tuossa ajassa se luottamus ja kaikki kasvoi ihan omalle tasollensa. Pieni nukkui pois pari kuukautta sen jälkeen kun lähdin tänne Amerikkaan.

Noniin, tulinpa avautumaan sun päiväkirjaan. Anteeksi :D
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

nora kirjoitti: [

Joo tuo westerni on kyllä ihan supersuosittua ja sitten täällä on tuo hunter-tyyli. Kouluratsastus ei niinkään ole mikään iso juttu. Täällä ollaan mulle naureskeltu kun mulla on niiiiin koulupohja ja kun tuossa hunterissa ratsastetaan vähän sellaisessa etukenossa -melkeinpä kuin puolittaisessa esteistunnassa. On siis istunta muuttunut ihan kokonaan täällä ja mielenkiinnolla oottelen että mitähän se sitten on kun tuun takaisin Suomeen ja palaan omalle koulupainotteiselle tallille :D Täällä on kyllä toisaalta ollut erittäin kiva että on päässyt treenailemaan tuota esteratsastusta. Mäkin kun actionista tykkään :D

Tuo talli millä käyn on tosi kiva ja aika pieni. Opetushevosia on 8 ja muut on yksityishevosia. Ja tosi nuoria hevosia ne käyttää täällä opetushevosina. Osa on jotain seitsenvuotiaita. Täällä ratsastus on enemmän sellainen juniorien juttu joten mun ikäisiä ratsastajia ei tuolla kyllä näe. Mutta eipä tuo haittaa, kaikki on hirveän mukavia ja avuliaita :) Ja opettajatkin tosi rentoja ja päteviä. Olen kyllä oppinut täällä uutta ja se on aina hyvä, eikö? (:

Ja tuo tilanne minkä kuvasit on juuri niitä parhaimpia, unohtumattomimpia ja ihanimpia hetkiä mitä noiden nelijalkaisten kanssa voi kokea. Itsellä oli elämässä 7 vuoden ajan maailman paras hevonen jolla oli luonnetta toisinaan vähän liiaksikin mutta tuossa ajassa se luottamus ja kaikki kasvoi ihan omalle tasollensa. Pieni nukkui pois pari kuukautta sen jälkeen kun lähdin tänne Amerikkaan.

Noniin, tulinpa avautumaan sun päiväkirjaan. Anteeksi :D
Nora: kiva kun "avaudut", tervetuloa! :D Mielenkiintoista kuulla sun ajatuksia ja kokemuksia. Ja muutenkin mä olen ihan sossiaalinen perssoona, en todellakaan kaipaa yksinpuhelua.

Tuo hunter-tyyli on mulle ihan uutta! Täytyypä googlailla. Tuollainen uusien suuntausten kokeilu ja opetteleminen on ihan huippua! Nauti sinäkin uusista kokemuksista, iloitsen puolestasi! :D

Mulla on paljon "aikuisia" heppaharrastuskavereita, joilla on lapsuuden/nuoruuden ratsastusharrastus aktivoitunut uudestaan. Toki täälläkin se tuntiratsastusporukka opetustalleilla on junnuvoittoista. Aikuisilla se heppaharrastaminen usein muuttaa muotoaan, hankitaan oma heppa tai vuokraheppa, oma kotitalli jne. Itse olen nauttinut suunnattomasti lasten kanssa yhteisestä heppapuuhailusta, ratsastamisesta ja hoitohommista. Siinä yhdessä tekemisessä on niin monipuolisia "etuja" :) Hiihtoratsastusta on pitänyt kokeilla tänä talvena porukalla, mutta pakkasten takia se on peruuntunut useamman kerran. :( Hepat ja varusteetkin olisi olemassa.

Itse olen tänään flunssassa kotona. Ei liikuntaa siis tänään.
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

La 13.2. Ratsastusvalmennustunti iltapäivällä.

Aivan loistava ilma! Pakkasta noin 15 astetta ja kirkas kevättalvinen aurinko. Tunti oli siis ulkokentällä. Itse olen ratsastanut maneesissa viimeksi noin 25 vuotta sitten, jotenkin olen aina hakeutunut näille maatiaistalleille. :)

Menin tutulla estepainotteisella hepalla, 16 v hollantilainen puoliveritamma. Tunnin teemana olivat erilaiset siirtymät ja hevosen asettaminen. Harjoituksia tehtiin kolmikaarisella kiemurauralla, jota mentiin eri askellajeissa. Ravissa (kevyttä) kiemurauran "pohjukoihin" lisättiin aina voltit (harjoitusravia). Tosi hyvää harjoitusta! Suoristamiset aina välissä olivat jostain syystä hankalia. Ja laukkaympyröitä tehtiin vaan toiseen suuntaan, kun mulla nyt ollut esteheppa aina kuumuu niin julmetusti, että ei meinaa kenttä enää riittää. :D Siispä sainkin harjoitella lopputunnin pidätteitä; ohjilla, istunnalla, äänellä, ihan millä vaan. Se on fyysisesti myös aika hyvää treeniä! Yläselän lihakset pääsee töihin.
- I. Goodman
Kuvake
nora
polveenpotkija

Karhu-mami

Viesti nora »

Tuollaisen tunnin jos saisin ratsastaa täällä nyt niin olisin maailman onnellisin tyttö. Tuli ihan hirveä ikävä kaikkea kouluvääntöä :D
Hyvältä menolta kuulostaa!
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Laskiaissunnuntai 14.2. Maastoratsastus 1,5 tuntia.

Menin mulle uudella hepalla, lämminverinen ex-ravuri, jolla on startattu raveissa vielä puolitoista vuotta sitten. Eli on ratsukoulutusvaiheessa edelleen, aika ravurin elkein mentiin. :D

Polut olivat niin lumisia ja kuoppaisiksi tallautuneita, että hevoset joutuivat tosissaan tekemään työtä niitä mennessa. Ihan harjoituksen vuoksi ravattiin polkuja aika verran, selässä tuli hauska motocross -fiilis, kun heppa pomppi ja heilui alla vauhdilla!
Kyseisellä hepalla on ollut aika verran ongelmia jarrujen löytymisessä, siksipä odotin mielenkiinnolla, että millloin tässä lähdetään.... Mutta vaikka mentiin reippaasti, polle ei yhtään ryöstänyt eikä provosoitunut, hauskaa oli! Laukan nostossa oli vähän säätöä, kun ravurimaiseen tyyliin piti ensin kiihdyttää hurja ravi ennen kuin polle "sai päälle" laukkansa. Tässä asiassa koulutus jatkuu. Tuli ravatessa mieleen, että montéa olisi hauska joskus kokeilla!

Heppaharrastus sai tänään virallisen lähiajan tavoitteen. Loppukesällä on maakunnassa matkaratsastuskilpailu, jonka 30 km matkalle aiomme kaverini kanssa osallistua! :first: Minä osallistun vuokrahevosellani, 11-vuotiaalla amerikan orlov -lämppäritammalla. Tämä tietää pitkiä lenkkejä kevään ajalle, minun osuuteni rajoittuu niistä onneksi (!) vain kertaan viikossa. Tosin silloin pitäisi aina mennä se 20-30 km lenkki... Eväät mukaan. :D
Fyysisesti matkaratsastus vaatii erityisesti hyviä jalkalihaksia, koska matkaa taitetaan enimmäkseen kevyessä istunnassa, hieman irti satulasta. Vetää hapoille yllättävän nopeasti... Toki kestävillä vatsa- ja selkälihaksilla on tässä myös tarvetta!

Huomioita: Tuntumani on, että ratsastus ja vaparitreenit täydentävät hyvin toisiaan, kuten arvelinkin. Vapari/lukkopaini on kehoa hyvin monipuolisesti harjoittavaa ja rasittavaa kun taas ratsastuksen harjoitus on staattisempaa. Ja fiilistelijäliikkuja kun olen, niin sekin anti on mainion erilainen kyseisissä lajeissa, tosin aiemmin kuvailemiani yhtymäkohtiakin on löytynyt. :lol:

Huomisen vaparitreeneihin en pääse, harmi. :(
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

nora kirjoitti: Tuollaisen tunnin jos saisin ratsastaa täällä nyt niin olisin maailman onnellisin tyttö. Tuli ihan hirveä ikävä kaikkea kouluvääntöä :D
Hyvältä menolta kuulostaa!
Kiitos! Mä tykkään meidän valmentajasta, se ei nipota turhista ja pistää tekemään töitä. :) Mä yritän nykyään pysäyttää myös autoni istunnalla: vedän napaa sisään ja hengitän ulos samalla kun painan jarrua... :naurupyorii:
Tsemppiä sinnekin kaikkiin rientoihin! :)
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ma 15.2. Normi työmatkapyöräily 30 min. Muuten plösöilyä, paitsi hepan virkaa toimitin nuorimmaiselle lapselle. Laiskasti.

Flunssa vähän vielä päällä. Lisäksi yläselkä ja niska jumissa viikonlopun heppailuista. Taisi viikonlopun tehovalmennus ja "uuden" hepan motocrossajelu pakkasessa olla liikaa. Niin ja joo, kävin viikonloppuna myös tanssimassa soittoravintolassa. Riemullista liikuntaa sekin!

Oheistoimintoja: Tuunasin lännensatulan piparinlämmittimen uusiksi. Lisäsin mm. pari remmiä. Nyt pysyy! :D
- I. Goodman
Zia
polveenpotkija
Lauteille: Marraskuu 2009

Karhu-mami

Viesti Zia »

Ihanaa!
Olet ihan varmasti uusi idolini! Olen itse haaveillut lukkopainista/Brassijujutsusta, mutta silmät eivät kestä piilareita ja ilman laseja olen likinäköinen kuin lepakko joten treenit tai edes kokeilu ovat jääneet välistä.. Mutta onpa ihanaa ja upeaa lukea jonkun huomattavasti rohkeamman ja urheamman vetävän homman kotiin! :)

Vielä urheiluliiveistä. Itse olen kokoa 75 E ja paras, ehdottomasti tukevin ja paras on freya active. Maksaa kuin vuosikertashampanja, mutta taitaa ainakin pk-seudulla olla edullisempi sekä vartaloa imartelevampi kuin shock absorder. Tissit töröttää somina kuin pikku baabelit, mutta silti saan kaipaamani tuen ja napakkuuden.
Kuvake
flammee
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Karhu-mami

Viesti flammee »

Zia kirjoitti: Ihanaa!
Olet ihan varmasti uusi idolini! Olen itse haaveillut lukkopainista/Brassijujutsusta, mutta silmät eivät kestä piilareita ja ilman laseja olen likinäköinen kuin lepakko joten treenit tai edes kokeilu ovat jääneet välistä.. Mutta onpa ihanaa ja upeaa lukea jonkun huomattavasti rohkeamman ja urheamman vetävän homman kotiin! :)
Ei painiessa tarvi näköaistia.
The truth has no problem being questioned, but lies have every problem being challenged.
shrapnel
polveenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2008

Karhu-mami

Viesti shrapnel »

flammee kirjoitti:
Ei painiessa tarvi näköaistia.
Mulla on miinus 6 toisessa ja miinus 5 toisessa öögasa ja taittoja vähä jokasuuntaan. Tekniikoita katsoessa klasit päädän ja sit painiessa lasit sivuun. Kyllä siitä kosketusetäisyydeltä kaiken tarpeellisen puolisokeakin näkee....
Kerro talviset taistot vie illoin,
Uusi aika kun koitti jo maan.
Oli tuhkasta noustava silloin,
Minne jäänyt on vartija maan.
-Henrik Lamberg - Tuntematon sotilas-
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Vielä urheiluliiveistä. Itse olen kokoa 75 E ja paras, ehdottomasti tukevin ja paras on freya active. Maksaa kuin vuosikertashampanja, mutta taitaa ainakin pk-seudulla olla edullisempi sekä vartaloa imartelevampi kuin shock absorder. Tissit töröttää somina kuin pikku baabelit, mutta silti saan kaipaamani tuen ja napakkuuden.
Heh, hoh ja hih! :lol:
Kiitoksia kannustuksesta. Reippaasti mukaan vain! :)

Itse kävin laserleikkauksessa tovi sitten, niin näköongelmat poistuivat. Mutta tosiaan: kokeile!

Liiveistä: En ole Freya activea kokeillut, mutta jos luet aiempia viestejä niin huomaat että painiessa on aika tarkkaa liivien kiinnitysten kanssa, ei saisi olla mitään solkia jne. Itse juuri tuunailin viikonloppuna solkia pois. Ja tuo tissien törötys on söpöä ja viehkeää ;), mutta painiessa litistys on aika paljon toimivampaa... :lol: :smt003

Tsemppiä! Hyvä hyvä!
- I. Goodman
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija

Karhu-mami

Viesti Karhu-mami »

Ti 16.2. Flunssa hyökkää takaisin. Ääni katoamassa.

Jouduin perumaan täksi illaksi sovitun ratsastuksen. Voi olla, että huomiset vaparitreenit on myös pakko skipata. Ärsyttää, kun sitten jään jälkeen. :smt012

Seuran kautta tuli vakuutustarjous, selvittelin sitä tänään omalta kohdaltani. Hyvältä näyttää, kattaa kaikki mulle tarpeelliset lajit. Tuli kauhean virallinen olo, ihan kuin olisin kovankin luokan kamppailija... 8-)
- I. Goodman

Seuraajat

Kuvake
Karhu-mami
Kuvake
Kelmi
Mariska
Kuvake
nora
paula.th
Pikkuveliantti
Reba