paula.th kirjoitti:
Mut hienoa et nyt oot päässyt oman lajisi pariin, muiden mielipiteistä huolimatta. Jalan paranemista!
Kiitos, samoin!
Ehkä mun ympärille on vaan sattuneet ne kaikkein ennakkoluuloisimmat ja oudoimmat kommentoijat...
Päivyriä:
To 11.3. Tunnin maastoilu ralliratsulla, ex-ravuri. Tämä polle on näitä uusimpia heppatuttavuuksia. Erikoinen peli!

Tosi symppis hoitaa ja käsitellä. Ratsastaessa toimii kuin auto, ihan kuin kytkisi aina uuden vaihteen päälle, melkein tuntuu sellainen nykäys ja uusi moodi on päällä. Vaihteet menee käynti, normiravi, kaahottava normiravi, ravurin kilparavi ja laukka. Se vitosvaihde onkin aika haipakkaa!!! Ja jarrutusmatka suhteellisen pitkä. Olihan kokemus tämäkin lenkki.

Teemana kevyen istunnan harjoittelu, jälleen.
Pe 12.3. Lepoa ja rentoutusta. Erittäin fiksuna vetona laitoin jalkaan kaupungille kaikkein korkeakorkoisimmat nilkkurini (kun aurinko paistoi!). Jalka ei tykännyt.
La 13.3. Kahden tunnin maastoratsastus islanninhevosella. Aivan-käsittämättömän-kivaa-rentouttavaa-ja-riemullista-puuhaa! Kaveri tuli takana ja nauroi koko ajan mun pyllylle kun se heilui muka liikaa.

Mutta oikeesti mä en liioitellut yhtään, mukauduin vain hevosen liikkeisiin kun se tölttäsi. Latinoissikkaa!

Yleensä otan näillä "vapailla ratsastuksilla" jonkin teeman jota treenaan itsekseni siinä ohessa. Tällä lenkillä pyrin istumaan mahdollisimman tiiviisti ja mukautuvasti, mikä on islanninhevosella suht helppoa ja ennen kaikkea hupaisaa.
Su 14.3. Tunnin kouluratsastusvalmennus. Teemana minun toiveestani kevyt istunta. Mentiin mm. maapuomeja kevyessä istunnassa. Oikein hyvää perustreeniä, hiki tuli!

Kyselin myös vähän ohjeita omille maastolenkeille. Tunnin jälkeen olin toisen tunnin avustajana ja taluttajana tyttären ja hänen kaverinsa tunnilla. Olin pakahtua ylpeydestä kun tytär ratsasti niin reippaasti, rennosti ja selvästi nautti puuhasta!
Tänään jää taas vaparitreenit väliin, byäääh!

Mutta aionpa käydä lasten kanssa kurkkailemassa erään muun lajin harjoituksia........ Uteliaisuus on iloinen asia!