Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

2. Potku-tapaaminen

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti KungFuMiäs »

jos jää vielä aikaa kaikilta kunnon lajeilta ja haluatte nähdä jotain hullunkurista niin voisin vaikka esitellä hieman piguaa.
Missä ihmeessä olet tätä oppinut?? Minua ainakin kiinnostaa aiiivan sikana koska minun bajiin kuuluu piqua vahvasti.
jkk
kylkeenpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti jkk »

must1 kirjoitti:
tabitha kirjoitti:...hyvä, kotegaeshi ei sinänsä koska sitä on muissakin lajeissa
On ja 'on'. Vaikka periaate näyttäisi olevan sama eri lajeissa, toteutus vaihtelee tosi paljon. Kenties eri lajien treenaajien kesken voisi verrata kotegaeshia (tai mitä vaan 'yhteistä' kamaa); "Meillä tämä tehdään näin ja tärkeää on, että tämä menee noin jne... Mites teillä?"
Tosta mäkin osaisin ja ehkä jopa uskaltaisin näyttää oman tyylin version, jos semmoseen tapaamiseen joutuisin (pääsisin).

Piquaa ja muitakin lajeja, mitä en ole nähnytkään, olis kiva nähdä.

Silti en osaa mitään lokakuun ohjelmastani sanoa.. :cry:
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti f-e »

KungFuMiäs kirjoitti: Missä ihmeessä olet tätä oppinut?? Minua ainakin kiinnostaa aiiivan sikana koska minun bajiin kuuluu piqua vahvasti.
melko varmasti samalta henkilöltä jolta sinä olet bajisi oppinut ;)
joskus vain juttelin hänen kanssaan että mitä kaikkia tyylejä hän osasi ja kun piGua tuli puheeksi niin kysäsin vaan että voisiko hän näyttää vähän perusteita. sen jälkeen aina kun on tullut tilaisuus niin olen udellut hiukan enemmän, eikä hän ole ainakaan vielä kieltäytynyt. tongbeikin kiinnostaisi mutta näissä nykyisissä on jo ihan tarpeeksi treenaamista :D

tarkennetaan nyt vielä että tyyli on melko uusi minulle ja alan vasta ymmärtämään sen luonnetta (raajojen venytys :D ) jonkun verran noiden perusharjoitusten kautta, etten mä sitä silleen 'osaa'.
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

f-e kirjoitti: tongbeikin kiinnostaisi mutta näissä nykyisissä on jo ihan tarpeeksi treenaamista :D
Tong Bei? 8)

Tong Bei on Tang Langin isä (vai oliko se äiti?). Juuri eilen sanoin EskoR:lle, että nimenomaan Tong Beitä haluaisin joskus vähäsen oppia (Tang Langiin kuuluu myöhemmässä vaiheessa vapaaehtoinen cross-training). Olen nähnyt sitä videolta Puolassa (ei ollut mikään kaupallinen video), ja lajia esittelevä kiinalainen mestari oli kyllä todella rautainen.

F-e, nyt sun todellakin pitää tulla paikalle!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti f-e »

hehe, jos sulla toimii .mov-tiedostot niin mulla olis pari tongbei-clippiä jos kiinnostaa ;) niissä on just perusliikkeitä esiteltyinä.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija

Viesti KungFuMiäs »

Itse asiassa minäkin osaan hieman piguata :) . Minulla on ollu ongelmia avata olkapäitä kunnolla ja Lu opetti jotain pigua harjoituksia jotta saisin ne toimimaan kunnolla.
Kuvake
JanneM
etupotkija

Viesti JanneM »

Tässä ketjussa rupeaa olemaan jo niin paljon lajeja ja esittelijöitä, että niitä riittää varmasti myös kolmanteen potku miittiin.
Hyvä niin. :)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Simpanssi
etupotkija

Viesti Simpanssi »

Onko asia nyt niin, että vain 15-20min on lajille varattu? Itse kun näkisin niin, että siinä ajassa ehtii vain näyttää muutamia tekniikoita. Aikaa ei jää esimerkiksi kokeiluun ollenkaan.

Itse voisin kyllä käyttää sellaisen reilun tunnin, jossa osallistuttaisiin enemmän. Hieman samanlaisen kuin silloin joskus tanglang porukalle.
Kuvake
JanneM
etupotkija

Viesti JanneM »

Simpanssi kirjoitti: Onko asia nyt niin, että vain 15-20min on lajille varattu? Itse kun näkisin niin, että siinä ajassa ehtii vain näyttää muutamia tekniikoita. Aikaa ei jää esimerkiksi kokeiluun ollenkaan.

Itse voisin kyllä käyttää sellaisen reilun tunnin, jossa osallistuttaisiin enemmän. Hieman samanlaisen kuin silloin joskus tanglang porukalle.
Sitä ylimääräistä aikaa on siinä lopussa juurikin sen vuoksi, että voidaan treenailla niitä juttuja mitkä kiinnostaa enemmän. Minua aionakain kiinnostaisi hieman mattovääntää lopussa.

Noilla tunnin demoilla kerettäisiin käymään kaksi, tai kolme lajia läpi. Sekään ei olisi huono vaihtoehto. Käytäisiin muutama laji tarkemmin läpi, mutta sillon tollasen multimiitin idea vähän vesityyisi siinä. IMO
-Janne Maunonen-
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija

Viesti Mika »

Simpanssi kirjoitti: Onko asia nyt niin, että vain 15-20min on lajille varattu? Itse kun näkisin niin, että siinä ajassa ehtii vain näyttää muutamia tekniikoita. Aikaa ei jää esimerkiksi kokeiluun ollenkaan.

15-20 tai korkeintaan 30 minuuttia riittää. 2-3 tuntia menee tähän, sen jälkeen voi kukin nykiä hihasta sitä henkilöä, jonka esitys tai laji jäi mieleen, kuten esim. Magician teki viime tapaamisessa PWTS:n Vekan ja Tonin suhteen.

Tunti voi olla varsin pitkä aika, jos kyseinen laji ei kiinnosta. Eli tuon esittelyn tarkoitus on lähinnä vain esitellä lajia ja joitakin sen keskeisiä piirteitä ja ajatuksia (tai miten kukin haluaa oman esityksensä koostaa), jolloin pääpuolinen uteliaisuus tulee tyydytettyä. Kun kaikki esitykset on käyty läpi, sitten voidaan pienemmissä ryhmissä alkaa miettiä lajien tarkempia tekniikoita, sovelluksia, filosofiaa jne.

Tapaaminen alkaa klo 12:00 ja kestää aina klo 17:00 asti (halli menee silloin kiinni eli jos haluaa suihkutella siellä, kannatta hyökätä pukkariin hieman ennen viittä). Tuossa ehtii tehdä vaikka mitä.

Mutta olen kyllä miettinyt - tästä syystä nimenomaan - että joskus voisi järjestää oikein Potku-viikonlopun jossakin leirikeskuksessa, mutta puhutaan siitä myöhemmin...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija

Viesti JanneM »

Mun mielestä me voitaisiin pitää sitä 20 minuuttia ehdottomana kattona, niin ei menisi siihen "no vielä viis minuuttia no mulla menis vielä hetki" vetkutteluun.
Tarkotushan on nimen omaan demota ja hieman kokeilla niitä lajeja. On erittäin hyvä, että loppu puolella kukanenkin saa tehdä mitä lystää. Panu ja Touko voi taas hakata toisiaan ja Jussi ja Timo voi vertailla tyylien välisiä eroja katassa jne jne...
-Janne Maunonen-
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija

Viesti Mika »

Olen samaa mieltä. Tuo 30 minsaa voisi tulla kyseeseen, jos vaikka kaksi eri lajin ihmistä esittelivät lajejaan yhdessä, mutta näin ei kaiketi tässä tapaamisessa ole sovittu tehtävän (tämäkin lienee mahdollista).

Touko on lusimassa kansalaisvelvollisuuttaan... :smt072
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija

Viesti JanneM »

Mika kirjoitti: Olen samaa mieltä. Tuo 30 minsaa voisi tulla kyseeseen, jos vaikka kaksi eri lajin ihmistä esittelivät lajejaan yhdessä, mutta näin ei kaiketi tässä tapaamisessa ole sovittu tehtävän (tämäkin lienee mahdollista).
Eiköhän se kaksikin ihmistä saa sovitettua demonsa siihen 20 minuttiin. Hommahan on selkeä. Kauemmin treenannut demoaa ja vähemmän treenannut ottaa iskut vastaan. :)
Touko on lusimassa kansalaisvelvollisuuttaan... :smt072
No pääseehän se sieltä vekosille sillon, niin voi Panun kanssa ottaa taas ihan kevyesti. ;->
-Janne Maunonen-
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija

Viesti KungFuMiäs »

Minua aionakain kiinnostaisi hieman mattovääntää lopussa.
Sama täällä, ei ole tullut tehtyä sitä vähään aikaan ja on ikävä vähä pyöriä miesten kanssa maassa. Painoeroa meillä varmaan on mutta saat musta ainaki painikaverin jos kukaan muu ei suostu :)
Kuvake
joksanen
etupotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti joksanen »

Mika kirjoitti: Mutta olen kyllä miettinyt - tästä syystä nimenomaan - että joskus voisi järjestää oikein Potku-viikonlopun jossakin leirikeskuksessa, mutta puhutaan siitä myöhemmin...
..josta tulikin mieleeni maratonitreeni johon otin osaa Belgiassa. Yön aikana (klo 20-08) käytiin läpi kahdeksan eri taistelulajin treenit. Välissä syötiin soppaa, imeskeltiin apelsiinilohkoja ja katsottiin kuka tällä kertaa jättää leikin kesken. Tapahtuman tuotolla hankittiin pyörien päällä kulkeva liitutaulu- eli kouluhässäkkä johonkin vähäosaiseen maailmankolkkaan.

Pari kirjoittamaani blogintynkää aiheesta
http://kortty.net/sivu/75" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cbox.kortty.net/id/76" onclick="window.open(this.href);return false;

/jarno

Seuraajat

Hollow
Kuvake
julie
Kuvake
nyyski
Kuvake
Panu Suominen