Mä en oikeasti olisi kovinkaan varma asiasta.Ile kirjoitti: Niin, koulusurmat ja kauppakeskusrajäyttelyt on vähän eri asioita.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Myyrmanni ... etri_Gerdt" onclick="window.open(this.href);return false;
Valvoja: Valvoja
Mä en oikeasti olisi kovinkaan varma asiasta.Ile kirjoitti: Niin, koulusurmat ja kauppakeskusrajäyttelyt on vähän eri asioita.
Oho, nyt en oikein pysy perässä. Avaisitko vähän?MtJ kirjoitti:Mä en oikeasti olisi kovinkaan varma asiasta.Ile kirjoitti: Niin, koulusurmat ja kauppakeskusrajäyttelyt on vähän eri asioita.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Myyrmanni ... etri_Gerdt" onclick="window.open(this.href);return false;
Would-be school shooters seem to advance ineluctably toward their idols. Copycats often wear similar clothing and choose the same weapons as those of their heroes. Among other copycat actions, Castillo wore a trench coat just as the Columbine shooters did. He also mimicked their weaponry, going so far as to name his shotgun Arlene, the same name Harris gave his shotgun. (Arlene is a character from the series of novels inspired by the 1993 computer game Doom.) Frequently, those in the final stages of planning a rampage state a desire to do it "better" than their predecessors--which generally means killing even more people.
– Vaikka tutkinta on kesken, tässä vaiheessa voidaan sanoa, että kyse on kouluun kohdistuvan joukkosurman valmistelusta. Kyseessä on ollut pitkäaikainen ja suunnitelmallinen rikoksen valmistelu, jonka toteutumisen poliisi on pystynyt estämään ennalta tutkinnallisin keinoin, kertoo rikosylikomisario Jonna Turunen Helsingin poliisilaitokselta.
Imatralla viime yönä tapahtunut surmatyö puhuttaa jo myös Suomen rajojen ulkopuolella. Asia on uutisoitu laajasti Euroopassa muun muassa Ruotsissa ja Britanniassa sekä esimerkiksi Ranskassa, Italiassa ja Saksassa.
Esimerkiksi Ruotsissa sanomalehti Aftonbladet kertoo verkkosivuillaan Imatran tapahtumista tarkkaan. Ruotsalaislehti avaa yön tapahtumia yksityiskohtaisesti kertoen muun muassa, kuinka epäilty ampuja saapui surmapaikalle autolla, astui ulos ja alkoi ampua. Aftonbladet uutisoi epäillyn ampujan sukupuolen ja iän. Lehti kertoo myös kolmen surmatun naisen ammatit ja syntymävuodet. Lehti uutisoi myös, ettei epäillyllä ollut alkoholia veressään.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016120 ... 8_uu.shtmlImatran epäilty surmaaja yritti tappaa vuonna 2013 - puukotuksen uhri: "Vain naksahti päässä"
Ei taatusti ole jäänyt huomaamatta - hän on tehnyt vain 3 vuotta sitten yhtä ennalta-arvaamattoman väkivallanteon ja se on pään laittamista pensaaseen, jos luulee, että seuraava vakava rikos olisi jokin täysi yllätys.Mika kirjoitti:Lienee niin että taas yksi muille vaarallinen ihminen on jäänyt huomaamatta.
Imatran epäilty ampuja yritti tappaa toisen nuoren miehen maaliskuussa 2013. Imatralainen 28-vuotias Mika Pelkonen kertoo, että oli vanhempiensa luona, kun nuori mies tuli ovelle. Kaksi muuta lähdettä vahvistaa STT:lle, että kyse on samasta 23-vuotiaasta miehestä, jota epäillään Imatran kaupunginvaltuuston puheenjohtajan ja kahden paikallisen toimittajan murhista Imatralla viikonloppuna. Pelkonen tiesi miehen entuudestaan, mutta ei varsinaisesti tuntenut tätä.
– Isä meni avaamaan oven ja sanoi, että hän tuli kysymään minua. Menin ulko-ovelle, ja hän pyysi minut pihalle, Pelkonen kertoo.
Pelkonen muistelee, että he juttelivat pihalla niitä näitä. Hän ihmetteli aikaista ajankohtaa: kello oli vasta kuusi aamulla.
Sitten mies yritti päästä sisälle väkisin.
– Yritin estää häntä, mistä syntyi käsikähmää. Tilanne meni lopulta tappeluksi.
Lopulta nuorukainen rauhoittui. Hän sanoi Pelkosen mukaan, ettei halua Pelkoselle mitään pahaa ja sanoi tarjoavansa tupakan.
– Mutta hän kaivoikin takataskustaan puukon ja löi minua sillä kerran kaulaan, useita kertoja selkään ja pari kertaa rintaan. Vielä ennen kuin pääsin sisälle, hän löi minua puukolla oven välistä, Pelkonen kertoo
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 93413.htmlKoskaan ei selvinnyt, miksi mies tuli juuri Pelkosen vanhempien ovelle. Syy puukotukseen kuitenkin selvisi. Mies kertoi Pelkosen mukaan, että hänellä ”vain naksahti päässä”.
Jorge kirjoitti: Ei taatusti ole jäänyt huomaamatta - hän on tehnyt vain 3 vuotta sitten yhtä ennalta-arvaamattoman väkivallanteon ja se on pään laittamista pensaaseen, jos luulee, että seuraava vakava rikos olisi jokin täysi yllätys.
Alapotku • AlexMachine • Beorn • DeusVult • Jaska • Jörri • kimmokammo • Lasse Candé • MikkeM • MtJ • obmijoy • PetriP • Point • Risto R • TimoS • YJT