Eduskuntavaalit 2011
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Eduskuntavaalit 2011
Työttömyyden taustalla voi tosiaan olla monenlaisia syitä. Mielenterveysongelmat ovat maassamme muuta kuin tuntemattomia.
Onneksi elämme yhteiskunnassa, joka on todella kaukana Esan haaveilemasta välinpitämättömyyden ja vihan kulttuurista. En usko että yksikään isompi puolue ajaa tuollaisen yhteiskunnan muodostumista. Saa korjata.
Onneksi elämme yhteiskunnassa, joka on todella kaukana Esan haaveilemasta välinpitämättömyyden ja vihan kulttuurista. En usko että yksikään isompi puolue ajaa tuollaisen yhteiskunnan muodostumista. Saa korjata.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Eduskuntavaalit 2011
Samalla on kuitenkin tärkeää huomata että myös kyseinen vihan kulttuuri elää maassamme. Uskon että asia etenee parhaiten avoimella keskustelulla, tarvittaessa aina uudestaan ja uudestaan. Mielipiteessä kun ei sinänsä ole mitään vikaa, kunnes sen kannattajakin vakuuttuu tästä.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2007
Eduskuntavaalit 2011
Vihan kulttuuri on nyt ehkä vähän liioitellusti sanottu. Esa taitaa olla kova mies työn ja treenin suhteen ja sellaiset ymmärrettävästi eivät "lusupulttuja" hyvällä katso. Kuulunhan itsekin osittain siihen kategoriaan (vaikka treeni olosuhteiden pakosta onkin nykyään enemmän kaljanjuontia), mikä on jo aika hyvin tullut selville. Vedän kuitenkin tiukan rajan kaikkeen heikot sortuu elontiellä meininkiin.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
-
- sääreenpotkija
Eduskuntavaalit 2011
Eikö tätä nyt mieluummin kannattaisi ajatella jokaisen oikeutena oikeudenkäyntiin? Siihen "syytön kunnes toisin todistetaan" juttuun? Samaten tuo hovioikeuteen valittaminen (jos on perusteet), eikös sekin ole oikeus joka olisi hyvä taata kaikille? Nyt vain kävi niin, että joku väärinkäytti oikeutta, ehkä. Ihmisten motiivit nyt on vaan toisten hankala arvata.Esa Tyynismaa kirjoitti: Esimerkkinä vaikkapa rikokseen syyllistyneen oikeus "ilmaiseen" oikeudenkäyntiin,josta asianajotoimisto sitten säälimättömästi rokottaa valtiolta 200€/h tai jopa enemmänkin...Ja tämänkin olen itse nähnyt/kokenut kun oikeudessa vastapuoleni oli työtön opiskelija,joka hävisi juttunsa minua vastaan käräjäoikeudessa.Veti sitten ihan rauhassa homman hovioikeuteen,koska katsoi ettei hänellä ole asiassa mitään menetettävää,vaan mahdollisuus voittaa itselleen kipukorvauksia.Se että maksaako yhteiskunta vai minä hänen asianajajansa,ei tuntunut vastapuolta edes kiinnostavan...
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Eduskuntavaalit 2011
Hei, mä keksin ratkaisun. Kielletään väärinkäyttö, ja tarkoitetaan vain kaikilla laiella ja määräyksillä sitä hyvää asiaa, ja estetään keinottelu....
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Eduskuntavaalit 2011
Nähdäkseni ei ole siinä mielessä missä sanoin, eli että myös tämä Mikan terminä esiintuoma vihan kulttuuri elää maassamme. On paljon ihmisiä jotka suhtautuvat erittäin vihamielisesti työttömiä kohtaan. Ainakin osaa. Ja sen voi ajatella elävän Suomessa jotenkin jos näiden "vihaajienkin" lisäksi tätä vihaa elää vaihtelevissa mittakaavoissa muissakin.nassesetä kirjoitti: Vihan kulttuuri on nyt ehkä vähän liioitellusti sanottu.
Joskushan on niinkin että joku on vihainen silloin kun itsellä pyyhkii hyvin, mutta vaihtaa kantaa ymmärtäväisemmäksi sitten kun itsellä menee huonosti tai toisinpäin.
-
- etupotkija
Eduskuntavaalit 2011
Hanttihommia löytyy ja löytyisi enemmänkin jos lyhyeksi ajaksi palkkaaminen olisi helpompaa. Ja ihmiset hakeutuisivat helpommin tuollaisiin hommiin, jos yhteiskunta olisi paremmin mukana hommassa. Joka ainoasta tehdystä työtunnista loma- ja eläkekertymää. Työkkärikorvauksen leikkaus vain siltä osin kun on töitä tehnyt. Kyllä ennen oli aika tavallista norkoilla esim. satamissa tai varastoilla odottelemassa muutaman tunnin keikkoja.
Mitä loisimiseen tulee, JOKAINEN meistä loisii yhteiskunnan tuella jonkin verran ja jokainen myös maksaa sitä takaisin päin jos vähääkään rahaa käyttää. Yhteiskunnan tuloutusjärjestelmä vain on rakennettu niin että melkein mitä vain tuetaan yhteiskunnan rahoilla vastavuoroisesti taas raha liikkuu yhteiskunnalle päin kun sitä vähänkään käyttää, ellei maksu tapahdu täysin pimeästi.
Myös yrittäminen on tässä maassa ihan helvetin vaikeaa, varsinkin kun puhutaan PK-yrittämisestä. Moni taho mielellään mainostaa olevansa yrittäjän asialla mutta itse asiassa samaiset tahot yleensä ovat ennemminkin suuyhtiöiden ja näiden lobbareiden asialla, koska sieltä sitä rahaa myös tulee enemmän.
- Marko
Mitä loisimiseen tulee, JOKAINEN meistä loisii yhteiskunnan tuella jonkin verran ja jokainen myös maksaa sitä takaisin päin jos vähääkään rahaa käyttää. Yhteiskunnan tuloutusjärjestelmä vain on rakennettu niin että melkein mitä vain tuetaan yhteiskunnan rahoilla vastavuoroisesti taas raha liikkuu yhteiskunnalle päin kun sitä vähänkään käyttää, ellei maksu tapahdu täysin pimeästi.
Myös yrittäminen on tässä maassa ihan helvetin vaikeaa, varsinkin kun puhutaan PK-yrittämisestä. Moni taho mielellään mainostaa olevansa yrittäjän asialla mutta itse asiassa samaiset tahot yleensä ovat ennemminkin suuyhtiöiden ja näiden lobbareiden asialla, koska sieltä sitä rahaa myös tulee enemmän.
- Marko
-
- etupotkija
- Lauteille: Toukokuu 2008
Eduskuntavaalit 2011
Mitä tarkoitit tällä? Sitä että työttömyyskorvaus jätettäisiin maksamatta työpäivistä nykyisen sovittelun sijaan?mronkain kirjoitti: Työkkärikorvauksen leikkaus vain siltä osin kun on töitä tehnyt.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
- Osmo Soininvaara
-
- kylkeenpotkija
Eduskuntavaalit 2011
On se kyllä noinkin ja kun nyt tarkemmin mietin, niin isäukkoni on kyllä erittäin "vihainen" työttömiä kohtaan. Hänen aivopesunsa ei kuitenkaan ole vaikuttanut noihin "pakko"työnäkemyksiini. Itteasias aika usein tuleekin väiteltyä hänen kanssaan aina kun hän heittää kulho soppaa päivässä kommentteja.Lasse Candé kirjoitti:Nähdäkseni ei ole siinä mielessä missä sanoin, eli että myös tämä Mikan terminä esiintuoma vihan kulttuuri elää maassamme. On paljon ihmisiä jotka suhtautuvat erittäin vihamielisesti työttömiä kohtaan. Ainakin osaa. Ja sen voi ajatella elävän Suomessa jotenkin jos näiden "vihaajienkin" lisäksi tätä vihaa elää vaihtelevissa mittakaavoissa muissakin.nassesetä kirjoitti: Vihan kulttuuri on nyt ehkä vähän liioitellusti sanottu.
Joskushan on niinkin että joku on vihainen silloin kun itsellä pyyhkii hyvin, mutta vaihtaa kantaa ymmärtäväisemmäksi sitten kun itsellä menee huonosti tai toisinpäin.
My life is all that I've known
-
- etupotkija
Eduskuntavaalit 2011
No en itse asiassa tiedä miten tämä nykyään menee, mutta tarkoitin siis sitä että jos tekee esim. satunnaisesti jotain keikkaa päivän siellä toisen täällä, ilmoitukseen laittaisi vain että "töissä" ja siltä päivältä jäisi työttömyyskorvaus saamatta. Palkka- yms. tiedot sitten työnantajalta automaattisesti työkkärille ja joku raja jonka jälkeen katsottaisiin onko tuloja jo niin paljon että ne ylittävät korvauksen sen verran reilusti että leikataan enemmänkin. Mutta ideana siis se, ettei korvauksen maksu katkeaisi kokonaan jos on satunnaisesti töissä, vaan että duunia kannattaisi aina tehdä.Totte kirjoitti:Mitä tarkoitit tällä? Sitä että työttömyyskorvaus jätettäisiin maksamatta työpäivistä nykyisen sovittelun sijaan?mronkain kirjoitti: Työkkärikorvauksen leikkaus vain siltä osin kun on töitä tehnyt.
- Marko
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2006
Eduskuntavaalit 2011
Eikös se homma toimi tällä hetkellä näin? Itsellä ainakin on muutama tuttu jotka ovat työttöminä ja ainakin liiton ansiosidonnaisten rahojen kohdalla heillä on järjestely että he ilmottavat minä päivinä ovat tehneet ja minkä verran töitä, ja saavat sitten muilta osilta korvausta.mronkain kirjoitti: No en itse asiassa tiedä miten tämä nykyään menee, mutta tarkoitin siis sitä että jos tekee esim. satunnaisesti jotain keikkaa päivän siellä toisen täällä, ilmoitukseen laittaisi vain että "töissä" ja siltä päivältä jäisi työttömyyskorvaus saamatta. Palkka- yms. tiedot sitten työnantajalta automaattisesti työkkärille ja joku raja jonka jälkeen katsottaisiin onko tuloja jo niin paljon että ne ylittävät korvauksen sen verran reilusti että leikataan enemmänkin. Mutta ideana siis se, ettei korvauksen maksu katkeaisi kokonaan jos on satunnaisesti töissä, vaan että duunia kannattaisi aina tehdä.
-
- etupotkija
Eduskuntavaalit 2011
OK, hyvä jos on noin. Ennen vanhaan ei oltu ihan noin joustavia tilapäisduunien suhteen.
- Marko
- Marko
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Eduskuntavaalit 2011
Ei. Ansiosidonnaiset ovat täysin eri juttu kuin työttömyyskorvaukset.jussip kirjoitti: Eikös se homma toimi tällä hetkellä näin?
Tavoitteena tulisi olla, että työnteko kannattaa aina (puolison tuloista riippumatta). Nykyisin näin ei ole.
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2006
Eduskuntavaalit 2011
Eikai ne nyt ihan täysin eri juttu ole. Käsittääkseni työttömyyskorvauksella tarkoitetaan yleensä työttömän peruspäivärahaa ja ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla tarkoitetaan tuosta työttömän peruspäivärahasta sekä työttömyyskassan maksamasta ansiosidonnaisesta päivärahasta koostuvaa kokonaisuutta.. Oletan että tarkoitit kuitenkin että tuon peruspäivärahan kanssa ei toimi tuollainen esimerkiksi työpäiväkohtainen sumpliminen?Jussi Häkkinen kirjoitti:Ei. Ansiosidonnaiset ovat täysin eri juttu kuin työttömyyskorvaukset.jussip kirjoitti: Eikös se homma toimi tällä hetkellä näin?
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2007
Eduskuntavaalit 2011
Tuo soviteltu päivärahasysteemi on sinänsä yksinkertainen,mutta tolkuttoman hidas nykyisellään.
Minulla on kavereita,jotka tekevät myöskin tuollaisia pätkätöitä.
Perusidea on,että kun tienaat työstä euron,leikataan 0,50€ pois päivärahastasi.Mutta sitten se ongelma:Jos olet muutaman päivän töissä,etkä ehdi saada tilinauhaa työttömyyspäivärahan liitteeksi,ei työttömyyspäivärahahakemustasi voi käsitellä,elikkäs korvaus viivästyy.Kun kuukausitulot on työmarkkinatukiluokkaa,ja parin-kolmen päivän duuni viivästyttää seuraavaa korvaustasi kaikenmaailman selvityspyyntöjen ja muutenkin hitaan käsittelyn takia kolmekin viikkoa,voi siinä vuokraisännän ymmärtäväisyyskin olla jo lujilla...
Eli jälleen kerran maassamme on kehitetty ihan hyvä idea,vaan byrokratialla on tuokin kustu...
Minulla on kavereita,jotka tekevät myöskin tuollaisia pätkätöitä.
Perusidea on,että kun tienaat työstä euron,leikataan 0,50€ pois päivärahastasi.Mutta sitten se ongelma:Jos olet muutaman päivän töissä,etkä ehdi saada tilinauhaa työttömyyspäivärahan liitteeksi,ei työttömyyspäivärahahakemustasi voi käsitellä,elikkäs korvaus viivästyy.Kun kuukausitulot on työmarkkinatukiluokkaa,ja parin-kolmen päivän duuni viivästyttää seuraavaa korvaustasi kaikenmaailman selvityspyyntöjen ja muutenkin hitaan käsittelyn takia kolmekin viikkoa,voi siinä vuokraisännän ymmärtäväisyyskin olla jo lujilla...
Eli jälleen kerran maassamme on kehitetty ihan hyvä idea,vaan byrokratialla on tuokin kustu...
Seuraajat
Aleksi T • Anapiros • Beathip • Clancy B. • Dojon Jäykin • Haamu • Hirabayashi • Jaakko Suhonen • Joni Samanen • Joonas_O • kartsa_bjj • Kataja • KingBuzzo • MikkeM • NCP • Näkymätöpn • Ounou • Patriootti • Riposte • sanppa75 • sundaywarrior • T-T • TimoS • velm • Villi Sika • yloneha