Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Eduskuntavaalit 2011

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Mitä puoluetta aiot äänestää kevään vaaleissa?

Äänestys päättyi huhti 17, 2011, 10.49

SDP
8
5%
Keskusta
2
1%
Kokoomus
31
21%
RKP
0
Ei ääniä
KD
3
2%
Vihreät
16
11%
Vasemmistoliitto
12
8%
Perussuomalaiset
43
29%
SKP
1
1%
Senioripuolue
0
Ei ääniä
Kommunistinen Työväenpuolue
2
1%
Suomen Työväenpuolue
0
Ei ääniä
Itsenäisyyspuolue
0
Ei ääniä
Köyhien asialla
0
Ei ääniä
Piraattipuolue
12
8%
muu, mikä?
3
2%
En osaa sanoa
12
8%
En aio äänestää
4
3%

Ääniä yhteensä: 149

Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Esa Tyynismaa »

Ja Mikalle:
Kiistän vihan kulttuurin,koska viha on liioiteltu ilmaisu halveksunnalleni loisia kohtaan.Näen vain itseään elättämään kykenemättömät ymmärrettävästikin sellaisina,mutta itseään elättämään haluttomat surkeina ali-ihmisinä.Siitä on alkoholismissakin mielestäni kysymys,onko halua elättää itsensä ja perheensä vai vetää vaan sitä viinaa ilman huolta edes lapsiensa syömisestä.
Minulla on kaveri,joka on itsekkin kertonut minulle olevansa alkoholisti,eli soppa maistuisi helposti ja mukavasti viikkotolkulla,mutta miehellä on kolme lasta elätettävänä,eikä hänellä näinollen ole omasta mielestään aikaa ryypätä,vaikka kuulemma mieli tekisikin.
Sitä on olla Mies.
Kuvake
Totte
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2008

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Totte »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Tuo soviteltu päivärahasysteemi on sinänsä yksinkertainen,mutta tolkuttoman hidas nykyisellään.
Minulla on kavereita,jotka tekevät myöskin tuollaisia pätkätöitä.
Perusidea on,että kun tienaat työstä euron,leikataan 0,50€ pois päivärahastasi.Mutta sitten se ongelma:Jos olet muutaman päivän töissä,etkä ehdi saada tilinauhaa työttömyyspäivärahan liitteeksi,ei työttömyyspäivärahahakemustasi voi käsitellä,elikkäs korvaus viivästyy.
Eli juurikin näin se menee nykysysteemillä. Olen samaa mieltä, että laskutavassa ei välttämättä ole suurtakaan vikaa, mutta käsittely viivästyy usein. Joskus todellakin paljon.

Jos työsuhde kestää yli kaksi viikkoa ja se on kokopäivätyötä (yli 30 h/viikko), niin silloin työttömyysetuuden maksatus päättyy kun työsuhde alkaa, ja jatkuu taas ensimmäisestä työttömästä päivästä. Itse palkka ei vaikuta saman kuun korvaukseen, eli voi esim saada 10 000 e palkkaa kolmelta viikolta ja kuun muilta päiviltä täyden työttömyyskorvauksen. Lomakorvaukset kuitenkin vaikuttavat normaalisti kun etuus myönnetään uudestaan.

Jussille: Työttömyyskorvaus ei taida olla laissa määrätty termi, mutta yleisesti sillä tarkoitetaan peruspäivärahaa, ansiosidonnaista päivärahaa sekä työmarkkinatukea. Työttömyysetuudet sisältävät sitten myös esim. matka-avustuksen sekä vuorottelukorvauksen. Työttömyyspäiväraha taas on peruspäiväraha tai ansiosidonnainen päiväraha.

MUOKKAUS: Ja kaikki työttömyyspäivärahat sovitellaan samalla tavalla. Palkka vaikuttaa siis ansiosidonnaiseen päivärahaan samalla tavalla kuin peruspäivärahaan. Työttömyyskassa tilittaa peruspäivärahaa vastaavan osuuden valtiolta, joten he eivät voi lähteä sooloilemaan maksatuksien kanssa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

Viesti nassesetä »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Kiistän vihan kulttuurin,koska viha on liioiteltu ilmaisu halveksunnalleni loisia kohtaan.Näen vain itseään elättämään kykenemättömät ymmärrettävästikin sellaisina,mutta itseään elättämään haluttomat surkeina ali-ihmisinä.
Mihin vedät haluttomuuden ja kyvyttömyyden rajan? Kumpi pitkäaikaisesta masennuksesta kärsivä on?
Siitä on alkoholismissakin mielestäni kysymys,onko halua elättää itsensä ja perheensä vai vetää vaan sitä viinaa ilman huolta edes lapsiensa syömisestä.
Minulla on kaveri,joka on itsekkin kertonut minulle olevansa alkoholisti,eli soppa maistuisi helposti ja mukavasti viikkotolkulla,mutta miehellä on kolme lasta elätettävänä,eikä hänellä näinollen ole omasta mielestään aikaa ryypätä,vaikka kuulemma mieli tekisikin.
Sitä on olla Mies.
On kyllä hieno mies. Lapset saavat ihmeitä aikaan. Kaikilla niitä ei kuitenkaan ole ja osalla alkoholismi oikeasti on diagnosoitavissa sairaudeksi.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Mika »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Ja Mikalle:
Kiistän vihan kulttuurin,koska viha on liioiteltu ilmaisu halveksunnalleni loisia kohtaan.
OK, termi muuttui, sisältö sinällään ei.
Näen vain itseään elättämään kykenemättömät ymmärrettävästikin sellaisina,mutta itseään elättämään haluttomat surkeina ali-ihmisinä.Siitä on alkoholismissakin mielestäni kysymys,onko halua elättää itsensä ja perheensä vai vetää vaan sitä viinaa ilman huolta edes lapsiensa syömisestä.
Sitä on olla Mies.
Jeps... Voin vain todeta eläväni äärimmäisen vastakkaisessa arvomaailmassa kuin sinä. Tosin edustat Suomessakin vähemmistöä ajatuksinesi. Noin kovia arvoja ei ainakaan tietääkseni aja mikään puolue, joten en osaa sanoa mitä puoluetta äänestämällä voisit päästä edes likelle haluamaasi yhteiskuntaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti:
Esa Tyynismaa kirjoitti: Ja Mikalle:
Kiistän vihan kulttuurin,koska viha on liioiteltu ilmaisu halveksunnalleni loisia kohtaan.
OK, termi muuttui, sisältö sinällään ei.
Näen vain itseään elättämään kykenemättömät ymmärrettävästikin sellaisina,mutta itseään elättämään haluttomat surkeina ali-ihmisinä.Siitä on alkoholismissakin mielestäni kysymys,onko halua elättää itsensä ja perheensä vai vetää vaan sitä viinaa ilman huolta edes lapsiensa syömisestä.
Sitä on olla Mies.
Jeps... Voin vain todeta eläväni äärimmäisen vastakkaisessa arvomaailmassa kuin sinä. Tosin edustat Suomessakin vähemmistöä ajatuksinesi. Noin kovia arvoja ei ainakaan tietääkseni aja mikään puolue, joten en osaa sanoa mitä puoluetta äänestämällä voisit päästä edes likelle haluamaasi yhteiskuntaa.
Tyynismaa edustaa sitä arvomaailmaa, joka oli kohtuullisen suurella osalla isovanhempieni ikäisillä suomalaisilla eli ennen sotia aikuistuneilla.

Siitä voidaan olla montaa mieltä, kuinka väärä tai oikea se arvomaailma on. Itse en pidä loisena ketään, joka on oikeasti kyvytön elättämään itseään.

Mutta ei kovissa arvoissakaan mitään vikaa ole - varsinkaan, kun on itselleen kova, kuten Tyynismaan kaveri on.
Kuvake
mronkain
etupotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti mronkain »

Jorge kirjoitti: Tyynismaa edustaa sitä arvomaailmaa, joka oli kohtuullisen suurella osalla isovanhempieni ikäisillä suomalaisilla eli ennen sotia aikuistuneilla.
Kannattaa muistaa että sota muutti aika helvetin monilta noistakin asenteita, ja sai aikaan mm. alkoholisteja ja eri tavoin sosiaalisesti kyvyttömiä pilvin pimein. Olivatko he sitten vain luusereita jotka eivät kestäneet sodan todellisuutta?

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti: Mutta ei kovissa arvoissakaan mitään vikaa ole--
Tästä olemme kovin eri mieltä. Minun mielestäni tuollaisilla kovilla arvoilla ei rakenneta parempaa vaan huonompi maailma.

Jos tuollaisten arvojen kannattajat ovat muuten kristittyjä, missä helkkarissa on se paljon puhuttu lähimmäisenrakkaus?

Toisaalta olen silti sitä mieltä, että vastavoimia tulee olla, jotta ääripäät eivät pääse liiaksi esille.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Jorge »

mronkain kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Tyynismaa edustaa sitä arvomaailmaa, joka oli kohtuullisen suurella osalla isovanhempieni ikäisillä suomalaisilla eli ennen sotia aikuistuneilla.
Kannattaa muistaa että sota muutti aika helvetin monilta noistakin asenteita, ja sai aikaan mm. alkoholisteja ja eri tavoin sosiaalisesti kyvyttömiä pilvin pimein. Olivatko he sitten vain luusereita jotka eivät kestäneet sodan todellisuutta?

- Marko
Sodan käyneillä alkoholisteilla ja syrjäytyneillä ei juurikaan ollut yhteiskunnan turvaverkkoja - näin joskus telkkarissa Ilkka Taipaleen haastattelun "Liekkihotellin' (rakennus myöhemmin tunnettu Lepakkona) ajoilta ja touhu oli varsin karua.

Eli tuolloinkin vielä joko elätti itsensä, tai ei selviytynyt - luuseriuteen en ota kantaa nykyaikanakaan, koska voittajatkin häviävät ja kategorisointi on siinä mielessä turhaa.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Mutta ei kovissa arvoissakaan mitään vikaa ole--
Tästä olemme kovin eri mieltä. Minun mielestäni tuollaisilla kovilla arvoilla ei rakenneta parempaa vaan huonompi maailma.

Jos tuollaisten arvojen kannattajat ovat muuten kristittyjä, missä helkkarissa on se paljon puhuttu lähimmäisenrakkaus?

Toisaalta olen silti sitä mieltä, että vastavoimia tulee olla, jotta ääripäät eivät pääse liiaksi esille.
Etkö sinä kritisoinut Tyynismaata kovista arvoista, eikä hän käsittääkseni ole laisinkaan kristitty.

No joka tapauksessa, eivät kovat arvot ja piittaamattomuus (ainakaan minulle) ole sama asia. Esim. tuo mainittu alkoholisti, joka ei ryyppää, koska hänellä on vastuu perheestään, toteuttaa aivan mainiosti lähimmäisenrakkautta.

Jos hänen dokailuaan ja rötväilyään ymmärrettäisiin liikaa, voisi olla, että useampikin lähimmäinen kärsisi.
Kuvake
Mika
etupotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti: Etkö sinä kritisoinut Tyynismaata kovista arvoista, eikä hän käsittääkseni ole laisinkaan kristitty.
Puhuin tässä kohtaa aiheesta ihan yleisesti.
No joka tapauksessa, eivät kovat arvot ja piittaamattomuus (ainakaan minulle) ole sama asia. Esim. tuo mainittu alkoholisti, joka ei ryyppää, koska hänellä on vastuu perheestään, toteuttaa aivan mainiosti lähimmäisenrakkautta.
OK. Nyt en ymmärrä miten alkoholismi liittyy koviin arvoihin tässä yhteydessä.
Jos hänen dokailuaan ja rötväilyään ymmärrettäisiin liikaa, voisi olla, että useampikin lähimmäinen kärsisi.
Tämä on toki totta, mutta tässähän nimenomaan ei ole kyse liiallisesta vaan liian vähäisestä ymmärtämisestä. Tämä juurikin on se ongelma. Empatian puutetta pidän todella vakavana asiana ja vikana ihmisessä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti:
OK. Nyt en ymmärrä miten alkoholismi liittyy koviin arvoihin tässä yhteydessä.
Se mitä ymmärrän "kovalla arvolla" tässä tapauksessa on se, että tuon kaverin arvoihin kuuluu se, että ei anneta alkoholismille periksi, vaan hoidetaan omat hommat ja oma perhe.

Eli on asioita, joista ei saa tinkiä, vaikka pahalta tuntuisikin - jossain määrin näen tämän paitsi henkilökohtaisena ratkaisuna, myöskin todennäköisesti ympäristössä vaikuttaneiden/vaikuttavien arvojen tuloksena.
Kuvake
Mika
etupotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Mika »

Jaa tolleen... OK :)

Mä tarkoitan kovilla arvoilla lähinnä epäempaattisuutta ja sellaista "Jokainen on oman onnensa seppä!" - ja "Heikot sortuu elon tiellä!" -tyylisiä ajatuksia. Niitä en voi alkuunkaan kunnioittaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Jorge »

Yhteisöllisyydelläkin on monia eri sävyjä: on aivan eri asia, kannustaako (ja velvoittaako) yhteisö yksilöä eteenpäin, vai houkutteleeko luovuttamaan heti, kun siltä tuntuu.

Yhteiskunnan turvaverkkojen tarkoituksena olisi mielestäni olla putoamisen varalta, eikä toimia riippumattoina.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2007

Eduskuntavaalit 2011

Viesti Esa Tyynismaa »

Jorge huomasi pointtini.
En minä kannata entisen neuvostoliiton mallia,vaan nykyisin suomessa on oikeasti liian helppoa jäädä ns. "turvaverkkoon" huilailemaan.Edes armeijaa ei tarvitse käydä loppun,jos siellä tuntuu pahalta kuunnella kun huudetaan...
Haen siis edes jonkinlaista rotia tähän nykymenoon,kun tuntuu ettei mitään ole kenenkään pakko tehdä,ellei se ole omasta mielestä kivaa.
Sillätavalla "kovaa" linjaa kannatan kyllä,ettei sosiaalisislla etuisuuksilla eläminen saisi oikeasti olla noin helppoa,eli jonkilainen vastenmielinen "päivystys" tai ilmoittautuminen pitäisi olla esim. työttömille jokapäiväistä,jolloin uskon oikeasti ns.pimeän työn tekemisenkin olevan vähäisempää.Vaikea olla pimeästi töissä ja samanaikaisesti vaikkapa siivoilemassa tienpientareita työttömyyskorvauksensa eteen.Saattaisi se alkoholismikin parantua hiukan,kun joutuisi joka aamu puhaltamaan nollat,ettei menettäisi sen päivän sossun/työkkärin rahoja...
IIsakki
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Eduskuntavaalit 2011

Viesti IIsakki »

Älä ota tätä halveerauksena: Tyynismaa eduskuntaan!!
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Anapiros
Beathip
Kuvake
Clancy B.
Kuvake