Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Puni kirjoitti:
Olin IAET:n jäsen. 2009 tammikuun alussa YT->fudut, hakemus sisään ekana mahdollisena päivänä, päätös (ja ensimmäiset ansiosidonnaiset tilille) kaksi päivää ennen juhannusta.
Johan on... Onko tuossa sitten rikottu lakisääteistä rajaa ihan huolella? En silti edes tiedä, mille kolmannelle osapuolelle tuosta tulisi valittaa ja vaatia oikeutta.
IAET ei ole juridisesti vastuussa, mutta jos olisi, olisi korvausvelvollinen.
RaTa sitä vastoin olisi juridisesti saatavissa vastuuseen, muttei korvausvelvollisuuteen,
Kyllä mä mietin tässä, että olisiko ollut ihmisoikeustuomioistuinkeikka, mutta leikkasi pää niin pahasti kiinni, ettei pystynyt oikein millekään. Kolmen A:n puolivuotinen ja makselen varmaan niin pitkään kun elän noita tappioita (paitti jos menen oikeisiin töihin joskus taas).
Olen kokenut jotakin samantapaista, joskin siinä oli liikkuvia osia ehkä enemmän. @Mjölnir ja @Saarikko ehkä muistavat sen vyyhdin. Oikeuttakin siinä käytiin (tosin virkamiestasolla). Kuitenkin saman puoli vuotta olin täysin tuloitta. Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen pikavipin otin silloin ihan vain ruoan ostamiseen ja laskujen maksamiseen. Nuorikkko osoitti viimeistään silloin persoonansa elättäessään minua koko sen ajan.
On se yhtä wittua noiden kanssa. Se perustulo ihan oikeasti muuttaisi niin paljon. Mutta eihän se käy yhdellekään puolueelle. Siksikin vihaan puoluepolitikkaa niin paljon. Se EI perustu järkeen vaan runkkauspiiriin. Fuck them and everybody who looks like them.
Itse kuulun aikaisemman ammatin takia Myynnin ja markkinoinnin kassaan. Ei valittamista, päätökset tulee yleensä seuraavana päivänä. Ekan kanssa meni tietty pidempään, joku pari viikkoa tms.
Jäsenyyteen kuuluva lakimiespalvelu on kyllä muchos pop. Itte tienasin/säästin (riippuu näkökulmasta) muutaman tonnin yhdellä puhelinsoitolla. Muutenkin on saanu apuja, että itse en harkitse pelkkään kassaan siirtymistä.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Puni kirjoitti:
Olin IAET:n jäsen. 2009 tammikuun alussa YT->fudut, hakemus sisään ekana mahdollisena päivänä, päätös (ja ensimmäiset ansiosidonnaiset tilille) kaksi päivää ennen juhannusta.
Siitä sitten vaan laskeskelemaan ja jeesustelemaan kulurakennetta, joka olisi ollut helposti hallittavissa, jos ansiosidonnaisen päätös olisi tullut ajallaan.
Milloin sait työvoimapoliittisen lausunnon? Myönteisestä lausunnosta eteenpäin viivyttely menee kassan piikkiin, mutta sitä ennen ei voi tapahtua mitään.
^se tuli joutuisasti, ainut instanssi, mikä muni, oli tuo mainittu kassa, perusteluna oli ruuhka hakemuksissa ja miehitysvajaus käsittelijöissä. Tuon ajanjakson jälkeenhän muuten homma muuttui niin, että kassan muniessa saa KELA:sta normaalin työttömyyskorvauksen perusosan heti, huolimatta siitä miten pitkään kassa munii.
A-kassa, jonka jäsen olen, alkaa olla ihan merkittävän kokoinen pian liki 230.000 jäsenellään. Mielenkiintoista siinä on se, että kyseessä on vain kassa, ei ammattiliitto. Jotenkin työelämä ja näkemykset sen liitännäispiireistä ovat muuttunut vuosikymmenten aikana.