Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#106

Viesti L.K. »

Totta. Toisaalta myös olisi hyvä muistaa että ei se voimaharjoittelu tai fysiikkatreeni yleensäkään aina vaadi tunteja treeniä.

Jo 20-25min treenillä saa jotain aikaan,eritoten jos vaihtoehto on nolla.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#107

Viesti Lowclass »

Nimenomaan. Mutta se motivaatio.
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#108

Viesti marcus »

Lowclass kirjoitti: Kysymyksiä:
kuka päättää tai testaa että treenaaja tarvitsee lisävoimaa ja millä tavalla kuinka paljon.
monilla ei aikaa tulla edes joka treeneihin, saati välttämättä tällainen tukeva harjoittelu
kun innostuu alussa uudesta lajista siihen harva sitoutuu samantien 24/7 12kk kaikki vapaa-aika käyttäen

Ymmärrän pointit mutta ottakaa realiteetit huomioon. Suuri osa vain liikkuu ja harrastaa seurustelee käy töissä, harva haluaa täydelliseksi tappokoneeksi noin karrikoiden.
Totta tuokin. Ajattelen lähinnä treenaajan kannalta, ei tämä mielestäni ole sellainen asia mikä olisi jotenkin vetäjän vastuulla. Olisi hyvä, jos aloittelijana jo ymmärtäisi, että jos on jotain erityisen heikkoja kohtia kropassa, niin niiden loukkaantumistodennäköisyys kasvaa. Ja tajuaisi, että aika pienillä määrillä treeniä (voima/liikkuvuus) riskejä saa pienennettyä.

Miten tämä sitten käytännössä hoidettaisiin, niin vaihtoehtoja on monia. Yksi asia voisi olla, että tehtäisiin vaikka pieni infopaketti (vaikka monisteita tai nettisivuille), jossa todetaan esim. voiman, liikkuvuuden yms merkityksestä, tavoista testata omat rajat niissä, ja ohjeita miten niitä voi kehittää. Mielellään sitten käytännössä käytäisiin ainakin sen verran treeneissä läpi, että halukkaat voisivat näihin asioihin itsekseen kiinnittää huomiota. Testeistä esim. liikkuvuuden ja stabiliteetin osalta Gray Cookin functional movement screen vaikutti minusta fiksulta, ja siihen metodiin sisältyy itsetehtävän testauksen lisäksi harjoitteet, joilla vahvistaa joitain heikkouksia. Voimatreeni vaatisi ehkä käytännössä hieman enemmän opastusta, mutta tuskin sekään olisi mahdotonta järjestää esim. niin, että halukkaat käyvät yhdessä jollain salilla, ja yksi "seniori" antaisi ohjeet alkuun. Voimatasoista taasen löytyy taulukoita.

Varmaan vain osa tekisi noita, mutta viimekädessä jokainen treenaaja on vastuussa omasta harjoittelustaan. Ne, jotka sen ymmärtävät, voisivat näin tehdä asioille jotain saatuaan asianmukaista tietoa.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#109

Viesti obmijoy »

motivaatio riittää kyllä mutta jos olet sama aivan tarkalleen kuin vastustajasikin eli täydellinen kopio näin teoriassa
ratkaisee se mihin motivaationsa on suunnannut
jos toinen(henkilö2) suuntaa kaikkensa treenaamiseen ja toinen (henkilo3)vain puolet ja toisen puolen vaikka videopeleihin lopputuloksen matsista arvaa

tietenkin voi käydä näinkin
muistan epäselvästi netistä
pitkämäki heitti keihästä pitemmälle 140kg penkkipunnerruskunnossa kuin 170kilon penkkipun kunnossa
kyse kun on huippu-urheilusta tarkaa syytä emme me tavantallaajat tiedä mutta voi olettaa vaikka mitä

esim
rentous hukassa ja yläkerta jumissa
jokin olkapää vaiva
tää on nyt lapsellista multa en tiedä mitään keihäänheitosta muistan vaan tuon 140/170 esimerkin
eli ei voima tee autuaaksi
en niin väitä ikinä

mutta ihmetyttää nuoret kaverit jotka on kampitelleet jo 3-5 vuotta ja silti voimakehitys on ollut samaa kuin itellä ekojen 5kk aikana 15 vanhana (potkin maalla säkkiä ja weideröin 3x45min per vko)
jotta siis kun ottaa ne löysät pois ekana vuotena voi luottaa shoottiinsakin tai mikä nyt se tekniikka onkaan
lajit on oikeesti haastavia juttuja NOPEUS TEKNIIKKA
voima taas tarttuu vaikka tuolla 10-25min lopputreenillä.

esim jos meet bjj treeneihin ja oot vetänyt aina sen 12 leukaa 2v ajan pyydäs kaveri autaan ja saat vedettyä 12+3 avustettua jne homma jatkuu vuodenpäästä vedät jo 25leukaa

yks pikku äijä vetää 2 leukaa yhdellä kädellä ja jos oon epäskarppina edes hetken se lukottaa mut vaikka oon 35kg painavampi
ok oon isompi ja voitan painovoima ylivoimalla vaikka jätkä on selkeesti mua vahvempi suhteessa ruuminnpainovoima suhteeseen
voitto mulle siis
no muutetaan tilanne sotatilaksi ja käy toisin koska pieni on älyvahva ja nopee sekä älykäskin kun tekniikka äly toimii lopputuloksena vuodan kuiviin ennen kuin tajuankaan. (aseissa häiriöt-jonka vuoksi kiinni ja kakkos ase vaihtoehto)
kannattaa siis olla nöyrä
ei törnikään ollut iso mies mutta löi kuulemman lujaa
sori tää on kirjoitettu nopsasti
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4952
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#110

Viesti Mänzy »

Lauseen alkuun laitetaan iso kirjain ja lauseen loppuun piste. Jumalauta.

Ei tollaista kenenkään voi olettaa lukevan, vaikka kuinka asiatekstiä (kuten ilmeisimmin obmijoy kirjoittaa) olisi.

Anteeksi.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#111

Viesti Kalle Koskinen »

L.K. kirjoitti: Totta. Toisaalta myös olisi hyvä muistaa että ei se voimaharjoittelu tai fysiikkatreeni yleensäkään aina vaadi tunteja treeniä.

Jo 20-25min treenillä saa jotain aikaan,eritoten jos vaihtoehto on nolla.
Itsehän tällä hetkellä teen monia pieniä treenejä, kun ei aina lasten kanssa sairastellessa/mennessä ole aikaa kahden tunnin rauhalliseen sessioon. ja kyllä tässä tietyillä osa-alueilla on lyhyistä treeneistä huolimatta tapahtunut edistystä, kun olen tehnyt hommat säännöllisesti ja rauhallisesti.

Kuntopuolen treeneissä taas jo 10 minuutin treenillä voi saada otettua kroppa todella tiukille. Intensiteetti.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#112

Viesti obmijoy »

Kiitos korrektista ohjeesta oikeesti!
Olen joskus ajatellut; "tulipa kirjoitettua ja tuossa on epäselvä kohta, ymmärretäänköhän tuo väärin".
Laiskana miehenä en ole tehnyt mitään "tänään poikkeus".
Juttuni eivät ole niin tärkeitä, että niitä edes aina kannattaisi lukea, annan kirjoittamalla itselleni ja niille epätoivoisille "metsän" nuorille treenaajilla jotka eivät ole ikinä jututtaneet ketään joka tietää painoharjoittelusta/venyttelystä tai muusta liikkumisesta.
Metsän pojille on sama mitä kirjoitaa treenistä, koska jos vaan on: "on hyvä tehdä jotain, jos on tylsää": Ja treenikirjoitus on hyvä aina, jos se ei yllytä tyhmyyksiin ja on turvallinen sekä oikeaan suuntaan patistava.
Ja oikea suuntahan on terveys, ilo, itsekontrolli, kehityksen tarkkailu, soveltamaan oppiminen perusteiden jälkeen, asiallisesti hoidetut perusteet, lähimmäisten auttaminen jne..

"metsän pojat" = kaukana sivistyksestä asuvat treenaajat
sivistys= vertaistuki ja edistyneemmät "haluamasi ja etsimäsi" asian osaajat

Aloitinhan itse 70km rovaniemeltä metsään keskellä; "isoja peltoja ja keveitä koti töitä"; maalla, weiderin menetelmällä 20kg kyykyilä, jotka räjäyttivät voimankasvuni hetkessä äärimmilleen "pyöräily pohjaisessa" kehossani.
Tammikuu op52kg ja sarja takakyykkyä 20kg kun taas heinäkuu op52kg ja takakyylkystä 1x100kg. Juuri tuolloin olin parhaassa ruumiinpaino voimasuhteessa aloittamaan nyrkeilyn, mutta metsässä et voi aloitaa muuta kuin keveitä mootorisaha töitä. (nykyisinpystyy You tuben ja peilin /videikameran ja kaverin avustuksella).
Onneksi oli isoveli 24v, joka luki ohjeet ja kuvat sekä neuvoi ja teki kaverina ja ymmärsi kuinka edes suurinpiirtein selkä kuuluu olla kun kyykätään. Siis silloin ei ollut vielä edes tietokoneita kuin saatika nettiä. (comandore 64 ei lasketa).
Nuoren lihastreenissä on aika tarkat ohjeet (epäselvästi ehkä) maliin "purista perrseellä" jne selän ja liikuvuuden osilta, nuohan olivat ne heikot pisteet joita weider ja velikään ei osannut kertoa.
Nojoo kiiressä tulee sottasta sori tuo eilinen ;)
" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei sitä kaikee tajuu vaikka se noin selkeesti sanotaan.

Motivaatio riittää kyllä, mutta jos olet sama aivan tarkalleen kuin vastustajasikin, eli täydellinen kopio näin teoriassa ratkaisee se mihin motivaationsa on suunnannut eli:
Jos toinen(henkilö2) suuntaa kaikkensa treenaamiseen ja
toinen (henkilo3)vain puolet ja toisen puolen vaikka videopeleihin
lopputuloksen matsista arvaa.

Tietenkin voi käydä näinkin;"muistan epäselvästi netistä, että Pitkämäki heitti keihästä pitemmälle 140kg penkkipunnerruskunnossa kuin 170kilon penkkipun kunnossa.
Kyse kun on huippu-urheilusta siis tarkaa syytä emme me tavantallaajat tiedä, mutta voi olettaa vaikka mitä:
esim ...rentous hukassa ja yläkerta jumissa tai jokin olkapää vaiva.
Tää on nyt lapsellista multa; en tiedä mitään keihäänheitosta, muistan vaan tuon 140/170 esimerkin

Eli ei voima tee autuaaksi... en niin väitä ikinä.

...Mutta ihmetyttää nuoret kaverit, jotka on kampitelleet jo 3-5 vuotta ja silti voimakehitys(sekä liikkuvuus) on ollut samaa kuin itellä ekojen 5kk aikana 15 vanhana (potkin maalla säkkiä ja weideröin 3x45min per vko).
Jotta siis, kun ottaa ne löysät pois ekana vuotena voi luottaa shoottiinsakin tai mikä nyt se tekniikka onkaan??
Lajit on oikeesti haastavia juttuja kohdilta NOPEUS ja TEKNIIKKA.
Voima taas tarttuu vaikka tuolla 10-25min lopputreenillä. Voima on ongelmana oikeesti vain huipuilla, kun menee niin ääritarkaksi kuinka sitä kehitetään ja milloin kaikki ominaisuudet on sopivassa balansissa. Esimerkki Pitkämäki ks yllä.

Esim, jos meet bjj treeneihin ja oot vetänyt aina sen 12 leukaa 2v ajan, pyydäs kaveri auttamaan ja saat vedettyä 12+3 avustettua jne homma jatkuu. Vuodenpäästä vedät jo 25leukaa.

Esim: tehosta voimasta nopeudesta.
Yks pikku äijä vetää 2 leukaa yhdellä kädellä ja jos oon epäskarppina edes hetken se lukottaa mut vaikka oon 35kg painavampi.
Ok oon isompi ja voitan painovoima ylivoimalla, vaikka jätkä on selkeesti mua vahvempi suhteessa ruumiinpainovoima suhteeseen.
Voitto mulle siis ;) .
No muutetaan tilanne sotatilaksi ja käy toisin; koska pieni on älyvahva ja nopee sekä älykäskin kun tekniikka äly toimii. Lopputuloksena vuodan kuiviin ennen kuin tajuankaan. Oletan siis että aseissa häiriöt, jonka vuoksi jouduttu lähitaisteluun, jonka voittaa se, jolla tuuri ja tahto sekä toiminta mallit "tsäpäkämmät". Tätä tarkoitin kuin sanoin sukulais pojalle "ei turhia liikeitä" ja kun kirjoitan
"ei muilla väliä, mutta itsensämittaaminen tekee tuhoamattoman tahdon". Jos ei tee, saa ainakin tajuamaan milloin on käytettävä apuja kun omat ei riitä.

Kannattaa siis olla nöyrä, nöyrä huomaa ajoissa "milloin omat ei riitä".
Ei törnikään ollut iso mies, mutta löi kuulemman lujaa, eikä antanut mitään mahdollisuuksia koskaan kellekään. On tosin syytä muistaa urheilu ja sota on kaksi täysin eri asiaa.
Kaikilla elämän alueilla on pakko ottaa löysät pois jos aikoo että homma onnistuu. Tärkeintä on ottaa löysät pois niistä asioista, jotka on välttämättömiä, mutta silti sellaisia, että kaikkein vähin tekemisen määrä palvelee kaikkein eniten heti sen jälkeen kun pohjat on kunnossa.
Punteilla tuo ainakin pitää mielestäni paikaansa
Luulen en tiedä, mutta väitän.

heittolajejenkin(kuula/keihäs) harjoittelusta vain xx% on painoharjoittelua...

Palaan siis otan selvää ja laitan tänne jos joku muu ei ehdi.


PS.
Tällä tarkoitan näinkin:
Kaikilla elämän alueilla on pakko ottaa löysät pois jos aikoo että homma onnistuu. Tärkeintä on ottaa löysät pois niistä asioista, jotka on välttämättömiä, mutta silti sellaisia, että kaikkein vähin tekemisen määrä palvelee kaikkein eniten heti sen jälkeen kun pohjat on kunnossa.

tätäkin: Kun aloitat karaten (omakohtainen esimerkki; ainoa kisa-nyrkkeily matsini keskeytettiin kun olin saanut 2 erää turpaan ja olin silti vielä täydessä iskussa. Kolmas erä kuin alkoi tiesin alitajuisesti, että on viimeinen tilaisuuteni ja hyökkäsin kohti, jolloin kädet laskivat alas, koska olin treenannut 4v karatea ja vain 2kk nyrkkeilyä. Ja viimeisessä pisteessä ihmistä vie selkärankaan ajetut mallit, joka oli aloittelija tasollani karetessa puhdas suoraryhtinen perustekniikka. Treenistäni olin siis tehnyt 90% kädet alhaalla.
Tämän vuoksi suositan aina karaten aloittamista vasta 6kk nyrkkeilyharjoittelun jälkeen.
En saanut vihreätävyötä ekana harjoitus vuotena, kun perustekniikkani oli liian hartiat ylhäällä olevaa ja nyrkkeily tyylistä(olin ottanut muutamia matseja kaverin kanssa ja luulin että tää on se parempi ja siistimpi tapa näyttää tekniikkaa), joten aloin korostamaan puhdasta tekniikkaa ja 3vuoden treenin jälkeen ennen armeijan alkua vyö ansaittiin.

löysät pois ja hidasta kontrolloitua nyrkeilysparria 3x3min ennen joka kake treeniä oransille asti.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#113

Viesti obmijoy »

Mänzy kirjoitti: Lauseen alkuun laitetaan iso kirjain ja lauseen loppuun piste. Jumalauta.

Ei tollaista kenenkään voi olettaa lukevan, vaikka kuinka asiatekstiä (kuten ilmeisimmin obmijoy kirjoittaa) olisi.

Anteeksi.
Aivan täyttä totta repeilen ku luen tuota, kiitos hauskasta palautteesta. Tästä lähtien olen huolellisempi melkein aina. Poikkeus silloin kun kirjoitan työssä nopeella tauolla.

Kiitos vielä kerran hauskasta palautteesta. ;)

ps
Lähimmäisistä välittäminen on se asenne, kun näet jonkun tekevän hassusti tai väärin neuvot tai varoitat - näin ehkä kohtalon koura auttaa sinuakin.
Eli uusiin juttuihin, joka tapauksessani tarkoitaa "suollan aina tätä samaa".

kts nuoren lihastreeni:
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#114

Viesti PDC »

Hyvää settiä taas obmijoy. Parasta antia mun mielestä tossa sun tekstissä on se kipinä. Itekkin kun oon kokoajan töissä ja pidän äitistä huolta ja onhan tässä omaakin elämää elettävä, niin tällaset kirjotukset antaa sitä draivia, että jaksaa treenata edes sen 20minuuttia päivässä. Vaikka mieluummin istuis koneella ja pelais kun on ollu eka kokopäivän töissä (ti -su) ja sit on käyny äitille kaupassa, laittanu ruokaa, auttanu suihkussa ja sen jälkeenkin, ynnä muuta. Ei aina oikeen oo motivaatiota treenata kun väsyttää, vaikka pitäis sitä olla, että jaksais enemmän.

Mutta kun justiin lukee, että pienellä perusjutulla se voima voi kasvaa, niin se motivoi kummasti!
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#115

Viesti obmijoy »

55kg bbj osaaja verrattuna 90kg bjj mahamies

55kg 2x yhdenkäden leuanveto
eli todennäköisesti 50-60kg lisäpainolla tulee 1-2 kahdenkäden leuanvetoa

Kokonaisvoima on siis 1-2x(op55+lisäp55)110kg,
kun taas 90kg mahamiehellä,
leukoja tulee treenitauon jälkeen 2x25-30kg parhailaan tullut 40kg 2t op 85kg = 2x125kg.

Kokonaisvoima on siis 1-2x(90+25)115kg
Vaikka tällaisilla mittauksilla saadaan selville kokonaisvoima, johonkin tiettyyn yhteen liikkeeseen.
Eivähän nämä kerro mitään nopeudesta ja lajivoimasta ja siksi ovat vain suuntaa antavia.
Niinkuin Marcus tuossa kirjoitti, että voimatasojen mittaaminen ja tasapainottaminen ehkäisee vammautumista.
Nuo mun laittamat voimataulukot on aika kovia tavan harrastelijalle, mutta kisajille aika sopivia.

Aika kova tuo 55 kiloinen kun ei oo ikinä puntteihin koskenutkaan.
Nopeitten liikkeitten vuoksi, hän joutuu hidastelemaan hieman, ettei vedä polvella ohimennen hampaita veks isommalta ja hitaammalta vastustajalta, jos sattuu päällä pyöriin.

Urheilussa on painoluokat, jotta peli olis reilua ja tasaveroista. Elämässä ei ole luokkia, jos niin olettaa, joutuu nöyrtyyn joko vähällä tai pahalla. Nöyremmällä ja ystävällisemmällä asenteella voi kuulla ja nähdä enempi ymmärtäminen on sitten vaikeempi asia. Siinä oli taas lause, josta itsekään en ymmärtäny puoliakaan. ;)

Kiitoksista kiitos olenhan asiakaspalvelija ihmisille työksenikin :notworthy:
Toisin sanoen olen loinen, joka saa vuorovaikutus suhteesta, jonka pyrkii kääntämään positiiviseksi energiaa ja hyvän mielen. Elikkäs aika kiero ihmiseksi.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#116

Viesti obmijoy »

PDC kirjoitti: Hyvää settiä taas obmijoy. Parasta antia mun mielestä tossa sun tekstissä on se kipinä. Itekkin kun oon kokoajan töissä ja pidän äitistä huolta ja onhan tässä omaakin elämää elettävä, niin tällaset kirjotukset antaa sitä draivia, että jaksaa treenata edes sen 20minuuttia päivässä. Vaikka mieluummin istuis koneella ja pelais kun on ollu eka kokopäivän töissä (ti -su) ja sit on käyny äitille kaupassa, laittanu ruokaa, auttanu suihkussa ja sen jälkeenkin, ynnä muuta. Ei aina oikeen oo motivaatiota treenata kun väsyttää, vaikka pitäis sitä olla, että jaksais enemmän.

Mutta kun justiin lukee, että pienellä perusjutulla se voima voi kasvaa, niin se motivoi kummasti!
Vietät aika hienoa elämää mielestäni, voimia omaishoitoon. Toivottavasti maailmassa olis enempi omaisistaan huolehtivia ihmisiä.

Toivottavasti yksinsvedu: sta on sinulle apua ja kahvakuula treenistä; nuo kun voi tehdä kotona ja eivät vie tilaa sängyn alla, teippaa teippirullat tangon päihin niin irtoo helpommin lattiasta. Nuillahan treenaa jo kunnolla 9-20 minutissa. Siis siihen kuntoon ettei kykene käveleen 5 minuuttiin. Jumppapallo ja puolapuut ja oho salille ei tarvi mennä kuin 1-3x vuodessa kk ryppäänä 2-3x viikossa treenaten isoja lihasliikeitä kyykky maastaveto etukyykky, rivetyöntö jne. ja tuonkin voi hoitaa 5-10 minuutissa lajitreenin jälkeen. Laittaen aina voima ja räjähtävävoimaliikeen yhteen.

Eli
-valakyykyllä valmiiksi, rivetyönnöllä nopeus pois, ja takakyykyllä voimat pois = 1päivä lajin jälkeen
-penkki, kulmasoutu, maaastaveto, sarjojen välissä pukille hypyt tai vauhditonpituushyppy /hyppäävä etunojapunnerrus= 2 päivä lajin jälkeen.
Välikuukaudethan tulee dippailtua ja leukailtua kotona kuntopiireillen miten vaan keksii.
Tämäkin oli vain logiikka.
Kyllä jokainen osaa jos haluaa.

PDC olet malli esimerkki tuosta motivaatiosta. Kaikilla ei ole mahdollisuutta laittaa kaikkea motivaatiota urheiluun. Urheilu on aina itsekästä hommaa, omaishoito ei.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#117

Viesti L.K. »

Kalle Koskinen kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Totta. Toisaalta myös olisi hyvä muistaa että ei se voimaharjoittelu tai fysiikkatreeni yleensäkään aina vaadi tunteja treeniä.

Jo 20-25min treenillä saa jotain aikaan,eritoten jos vaihtoehto on nolla.
Itsehän tällä hetkellä teen monia pieniä treenejä, kun ei aina lasten kanssa sairastellessa/mennessä ole aikaa kahden tunnin rauhalliseen sessioon. ja kyllä tässä tietyillä osa-alueilla on lyhyistä treeneistä huolimatta tapahtunut edistystä, kun olen tehnyt hommat säännöllisesti ja rauhallisesti.

Kuntopuolen treeneissä taas jo 10 minuutin treenillä voi saada otettua kroppa todella tiukille. Intensiteetti.
Juurikin näin. Moni varmasti viettää siellä punttiksella tms. oikeastikin tehokasta aikaa sen 1,5h esimerkiksi, mutta valitettavan moni voisi katsoa peiliin ja vaikka kellottaa sen kuinka kauan siellä oikeasti tehdään duunia ja voisko sen ajankäytön ehkä vähän tehostaa?
Tietysti ymmärrän että osalle kyse on myös sosiaalisesta käynnistä, mut sitten usein nää samat kaveri selittää kuinka ei heillä ole aikaa kotona jumppailla.

Itsekin on huomannut että pienten lasten kanssa aikataulut heittää ja se aiottu treeni ei välttämättä toteudu just silloin.Treenien ohjaukset on toki eri asia,ne sovitaan etukäteen ja niistä pidetään kiinni mahd. pitkään. Mutta nimenomaan omat treenit.

Senpä takia usein joutuu vaan tekemään jumpan silloin kun sattuu sellainen sopiva hetki.
Se voi olla just se 20min keskellä päivää tai sitten illalla kun koko termiittilauma on saatu unille.
Sitten kun ehkä haluaisi vähän viettäää kahdenkeskistä aikaa vaimonkin kanssa niin on vaan järkevää pyrkiä tekemään nopsa treeni sen tunnin-puolentoista sijaan.

Kompromisseja,sitähän nämä ovat toistaiseksi ainakin itsellä.
Jossain kolossa taas aikaa on enempi ja tavallaan koko ajan tilanne paranee.
On vaan yleisesti tullut tosiaan huomattua että kovia ja oikeasti raskaita treenejä voi tehdä aika lyhyessäkin ajassa ja ihan kotonakin.Tai työpaikan pukuhuoneessa tai melkein missä vain.
Carpe diem vai mitenseoli:)

Uskoisin että muillakin on samoja ajankäyttö dilemmoja ja silloin yksi vaihtoehto on tosiaan tinkiä treenien pituudesta, tilalle voi edelleen saada laatua ja jopa enempi määriäkin?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#118

Viesti PDC »

obmijoy

Yritän vain parhaani :) Svedbergejä kans tohtorismies suositteli, joten pitää niitäkin katella.

Ja salille pitää kans vääntäytyä. Ainot vaan, että oon ehkä liiankin (jos voi olla) huolehtiva siittä, että kun meen tekeen esim. maastavetoa, että teen kans OIKEIN. Eli on yks hieroja jolla oon käyny joka on kans voimailua enemmänkin harrastanu, niin kysyn siltä kun meen, että voisko suositella, että kenelle soitella jotta tulis näyttää oikeen tekniikan.

Kun en oo omasta mielestäni sitä kunnolla sisäistäny vaikka oon vaikka mitä artikkeleita ja videoita katellu ja kuiva harjotellu.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#119

Viesti obmijoy »

vahva maastaveto = leveä kyykky+selänoj+kylkitaiv+ situp+jalanostot jokasuuntaan
suuret isolla painoilla
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Fanatich
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 68
Lauteille: Syyskuu 2007

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

#120

Viesti Fanatich »

Mies 172cm / 73kg
Ikä 23v

Syväkyykky 4x3x105kg
Penkki jalat penkil 4x3x90kg
Mave 3x5x130kg
Leuat vastaote 4x3x25kg
Pystypunnerrus kp. 3x5x30kg each
Vinopenkki kp:lla 3x5x35kg each
Raaka Rive 1x85kg tein ekaa kertaa tos lauantaina
Dippi 2x2x40kg
Kulmasoutu kp:lla 3x3x50kg

Kaipa tossa ny tuli suurin osa. Saliharjottelua oheistreeninä takana suhteellisen vähän.

CoC 1:nen puristuu kasaan muutamia kertoja molemmilla käsillä.
Cooper ol 2975m ku intistä lähin ja jäi kuntsarit saamatta.
Leukoja omalla painolla o menny parhaillaan 25 mutta tuolloin olin 15v ja about 60kg.


Kiitti ja kuitti.
"Laakson v****maisimman mörön ei tarttee pelätä ketään"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa