Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Potkulaisten voima- ja kuntovertailu

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2009

Potkulaisten voima/kunto vertailu

Viesti Aleksi T »

Unohtui mainita puolimaraton edellisestä. Eli 1:47:XX, ihan tyytyväinen siihen olen. Joskus vielä parantaa, kun on aika keskittyä enemmän peruskestävyyteen.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

Viesti Kalle Koskinen »

Meikä nyt testaili nykyistä tasoa yhden jalan kyykyissä (miten helvetissä tuokin pitäisi kirjoittaa? Joku voisi auttaa, etten kirjoittaisi sitä jatkuvasti väärin). Minullahan on nyt niin sanotusti nollakunto, sillä voima/kuntotaso ei ole ollut näin surkea vuosiin. Aiemminkin taisin mainita, ettei tässä puoleen vuoteen ole ollut oikein mitään kunnollista treenaamista.

Mutta kyykkyjä meni putkeen heikommalla jalalla kahdeksan (8) kappaletta ja en vetänyt ihan tuskaisimpaan loppuun asti. Mutta tämä toimikoon nyt sitten lähtökohtana ja katsotaan mitä tuossa tulevaisuudessa saan tehtyä. On minulla noissa yhden jalan kyykyissä ollut huomattavasti isompia sarjoja.

Ehkäpä minä saan tästä vihdoinkin treenimotivaatiota, ettei ihan tuntisi oloaan heikkopeikoksi täällä potkun lihaskimppujen parissa.
Heittokone
nilkkaanpotkija
Lauteille: Syyskuu 2010

Viesti Heittokone »

Yhden jalan kyykyistä oma suosikkini on bulgarialainen kyykky. On myös helpompi kirjoittaa (Kalle Koskiselle terkkuja).

http://www.gymtv.fi/index.php?viewkey=9 ... 0b08d62b00" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2009
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Viesti Janne Oksanen »

Maastaveto 5 x 130 kg
Jalkakyykky 5 x 110 kg
Penkkipunnerrus 5 x 77,5 kg
Kulmasoutu 5 x 72,5 kg
Pystypunnerrus 5 x 57,5 kg
Kaikissa trendi nouseva.

30v
>100kg
170 cm
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija

Viesti Kalle Koskinen »

Heittokone kirjoitti: Yhden jalan kyykyistä oma suosikkini on bulgarialainen kyykky. On myös helpompi kirjoittaa (Kalle Koskiselle terkkuja).

http://www.gymtv.fi/index.php?viewkey=9 ... 0b08d62b00" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota olen tehnyt Zuzanan videoiden inspiroimana, mutta tuo ei ole se mitä minä tarkoitin nyt yhden jalan kyykyllä. Eli meikä heittää sen toisen jalan eteen ja kädetkin tasapainottaa eteen. Pistoolikkykkynäkö se sitten tunnetaan?

Mitenkähän nuo termit yleisimmin menee?
tohtorismies
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Viesti tohtorismies »

Ei stana terssi, minä en pysy pystyssä edes silloin kun nään jumppallon.

No laitetaan jotain mitä mieleen tulee.

Harjateräksen taivutus rinnalla 6x125mm
Yhdenkäden mave 97,5kg pitkällä tangolla. (infernaalisessa nousussa koko ajan)
Kantapäät ja takaraivo erillisille penkeille siihen pötköttelemään kroppa suorana.
Punnerruksia 57kpl minuutissa (maksimi oli muistaakseni silloin 63-65kpl eli väsy tuli aika äkkiä)
Neljänkymmenen kilon alasin sarvesta nostettuna pito 1min (nolla treenillä)
Painijan siltoja 20+ yleensä kun teen, maksimi maksimeja ei ole tullut tehtyä. Teh painon kanssa voisi rueta sahaamaan.
Jalkojen nosto kasvoihin leuanvetotangossa roikkuen x30

Ei mitään erikoista näissä, minä olen sen koulukunnan treenari että välillä saan kauhean manian jostakin hommasta ja sitten treenataan sitä jonkin aikaa tu tö deth meiningillä ja sitten jätetään niikseen koko homma(ja välillähän ei treenattu ollenkaan.. Mutta nyt ei lopu saatana). Josko tuon yhden käden maven hilaisi nyt ihan miesten lukemiin.

Ja onhan niitä vaikka mitä mutta ei muista.

Mites te teette yleensä nuo leuat kun noita maksimeja ilmoittelette?

Dead hang vai no hang?

" onclick="window.open(this.href);return false;
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti terssi »

tohtorismies kirjoitti: Ei stana terssi, minä en pysy pystyssä edes silloin kun nään jumppallon.
Äkkiä sen kyllä oppii, kun vähän väliä ennen/jälkeen treenejä nousee siihen pallon päälle kikkailemaan. Ensin polvilleen, sitten yksi jalka ylös ja kun tämä alkaa luonnistua, ruvetaan pikkuhiljaa nousemaan jaloilleen. Sitten kun seisominen luonnistuu, niin ruvetaan pikkuhiljaa kyykkämään. Helppoa kuin heinän teko. :)

Tosin voimasta ei noiden kyykkäysten kanssa voida juuri puhua. Tasapainosta ja koordinaatiosta lähinnä.

edit. Kannattaa harjoitella tatamilla, eikä kotona parketilla. Saattapi tehdä kipeää kaatumiset tai kun lyö päänsä pöydän kulmaan. :)
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2008
Etulaji: Aikido

Viesti PDC »

Kuinka isolla/pienellä pallolla tuota kannattaa tehdä? Aattelin, että ottais oman joskus mukaan treeneihin ja kokeilis :)
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2009
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Viesti Janne Oksanen »

terssi kirjoitti: Tosin voimasta ei noiden kyykkäysten kanssa voida juuri puhua. Tasapainosta ja koordinaatiosta lähinnä.
Tuosta tuli mieleen tämä artikkeli:
http://www.mensjournal.com/everything-y ... s-is-a-lie" onclick="window.open(this.href);return false;
Daniel Duane kirjoitti: Two years after I’d signed that first gym contract, I’d mastered all sorts of freak-show Cirque du Soleil balance-ball exercises. I could knock off a dozen squats while standing on a giant inflatable Swiss ball and holding 20-pound dumbbells, and the guy I saw in the mirror was a certified badass.
...
I possessed the weakest legs in the room, bar none. As a sport-specific stability-ball superstar proudly squatting a grandma-level 40 pounds, I had developed a pair of wobbly, hide-your-head-in-shame chicken sticks, even in comparison to a couple of short middle-aged women Shaul was training for climbing and trail running.
Artikkeli on pitkä, mutta mielestäni täyttä asiaa. Suositteleen lämpimästi sen lukemista kaikille lontoon taitoisille ja voimaharjoittelusta kiinnostuneille.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Lasse Candé
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

Viesti Lasse Candé »

Joskus about 2003 oli juttua kuinka tuon tyyppinen harjoittelu on saanut tehoja nostettua, olikohan jollain lätkäjoukkueella. Ja loukkaantumiset paljon vähäisemmiksi. Vapaat painot ja muut tasapainoelementtejä mukaantuovat harjoitteet olivat jutun mukaan suositeltavampia kuin koneet joissa liikerata on määrätty. Sen jälkeen en juuri koneita käyttänyt.

Nykyään taitaa olla ihan perustietoja.
marcus
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2005

Viesti marcus »

Lasse Candé kirjoitti: Joskus about 2003 oli juttua kuinka tuon tyyppinen harjoittelu on saanut tehoja nostettua, olikohan jollain lätkäjoukkueella. Ja loukkaantumiset paljon vähäisemmiksi. Vapaat painot ja muut tasapainoelementtejä mukaantuovat harjoitteet olivat jutun mukaan suositeltavampia kuin koneet joissa liikerata on määrätty. Sen jälkeen en juuri koneita käyttänyt.

Nykyään taitaa olla ihan perustietoja.
Tässä taitaa olla se avain "lätkäjoukkueella"... :D

Mun käsittääkseni noi stabiliteetit on niin kova sana urheilijoilla, kun heillä tuppa perusvoimatasot olemaan erittäin hyvät. Varmaan puutteet pienemmissä lihaksissa aiheuttaa ongelmia, mutta niin kyllä aiheuttaa puutteet isommissakin :D. Tossa artikkelissa ne "injury prevention"-harjoitteet oli aika samoja kuin mihin olen törmännyt tuossa artikkelissa kritisoiduissa core/stability-ohjelmissa.

Vaikka itse uskon tohon lyhyitä sarjoja isoilla painoilla-harjoitteluun (koska se paikkaa minun heikkouksiani), ja sen hyötyihin, niin ei se tietenkään yksin riitä. Ihmiset on erilaisia, myös vahvuuksiltaan ja heikkousiltaan ja treenillä vahvistetaan heikkouksia.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija

Viesti Kalle Koskinen »

Lasse Candé kirjoitti: Nykyään taitaa olla ihan perustietoja.
Onhan tuollainen ollut perustietoa jo ties vaikka kuinka kauan. On minulla tuolla jemmassa aika vanhoja voiman kehittämiseen sunnattuja lehtiä, joissa asiaa on käsitelty. Minulle ei koneet tosiaan meinaa sopia, lukitsee nivelet hölmösti.

Modernit koneet vain on seksikkäämpiä tavan asiakkaiden houkutteluun.
timppa000
munillepotkija
Lauteille: Tammikuu 2008

Viesti timppa000 »

En voi antaa suoraa vertailua koska en koskaan kokeile maksimeja, osittain loukkaantumisriskin takia. Kuitenkin ehkä jotain vertailulukuja normaaleista punttitreeneistä:

- Penkkipunnerruksia (3x8) normaalisti 80 kg raudalla. Jalat ovat ylhäällä.

- Jalkakyykkyjä (3x8) yleensä 95 kg raudalla.

- Maastavetoja (3x8) 105 kg raudalla.

- "Good morning" (3x8) 95 kg raudalla.

- leukoja leveällä myötäotteella (ei kuitenkaan niskan taakse) ilman lisäpainoja, 3x8-10. Omaa painoa tällä hetkellä 85kg munasillaan.

- kiertäviä vatsaliikkeitä (rutistuksia?) 3x20, jalat penkin päällä. Ei lisäpainoja.

- selkäliikkeitä jalkatelineessä 3x12, 10kg lisäpaino niskan takana.

jne.

Riittää mulle, ei ole edes erityistä tarvetta kehittyä noissa "tuloksissa", ylläpidetään näillä jonkintasoista lihaskuntoa.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008

Viesti tohtorismies »

Ai niin, ikä ja paino unohtui.

27v 183cm paino 80(??? give or take)kg.

Ei niissä maksimeissa riko itseään.

Sitten jos reutaa kuin mielen köyhä niin sitten.

Voihan sen maksimin aina ottaa hyvällä formilla.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti Polvi »

Mies, 30 v, 190 cm, 105 kg.

Penkki: 135 kg (ykköset nous aika vauhdilla, nykyään reenaan vähän eri meiningillä)
Mave: 200 kg (tässä sama kuin yllä)
Kyykky: enkoista ei tietoa, mutta sarjapainona 130 kg.
Prässi: teen yleensä kyykyn jälkeen 240 kg + kelkka 3 x 8-10. Aika kevyttä tuo, pyrin tekemään räjähtävästi.
Pystypunnerrus: 32,5 kg käsipainoilla menee useampi kymppisarja, pitäis vaihtaa isompiin.
Dipit: 30 kg lisäpainoilla teen jotain 3 x 10.
Leuat: Joku säälittävä 6. Tää on aina ollu kunnon tervanjuontia.

Tuossapa noi mitä mieleen tulee. Varmaan aika keskiarvotuloksia tän kokoiselle hepulle? Ois ihan kivaa olla vahva. Noiden lisäks vois ehkä mainita, että joskus oon juossu satasen 12,4 sek ja 30 m muistaakseni 3,1 sek. Käsiajalla. Lisäks juoksin viime kesänä Tukholman maratonin ja painoa oli toi sama 105 kg. Nuorempana meni korkeutta 160 tiikeriloikalla, nykyään ei varmaankaan.

EDIT:
Niijoo, viimeks ku kokeilin, sain donkattua sählypallon.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
Clancy B.
Heittokone
Hirabayashi
JAH
Jonttufantti
JSL84