Defendo Blue
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Defendo Blue
No niin juu,
Muistin kommentoineeni jotain miten olen Blue-opetustani kehittänyt
Eli nykyään olen lisännyt päähallintaa ennen Seat beltin, eli otetaan selkä, sieltä Seat belt (ristiote takaa), siitä nusasuliike ja voidaan hallita pystyssä, jos tarvitsee istuttaa, niin se on tuosta helppoa, paino päälle ja poka kaksinkerroin sekä kääntö vatsalleen
Jos turvavyö ei vaikuta tehokkaalle, plan b on päähallinta, siitä voidaan tehdä myös maahanvienti. Jos hätävarjelulliset perusteet ovat olemassa, voidaan päähallinta muuttaa RNC:ksi eli kaulan hallinnaksi. Näiden välillä voidaan pelata siirtymistä vastarinnan muuttuessa
Muistin kommentoineeni jotain miten olen Blue-opetustani kehittänyt
Eli nykyään olen lisännyt päähallintaa ennen Seat beltin, eli otetaan selkä, sieltä Seat belt (ristiote takaa), siitä nusasuliike ja voidaan hallita pystyssä, jos tarvitsee istuttaa, niin se on tuosta helppoa, paino päälle ja poka kaksinkerroin sekä kääntö vatsalleen
Jos turvavyö ei vaikuta tehokkaalle, plan b on päähallinta, siitä voidaan tehdä myös maahanvienti. Jos hätävarjelulliset perusteet ovat olemassa, voidaan päähallinta muuttaa RNC:ksi eli kaulan hallinnaksi. Näiden välillä voidaan pelata siirtymistä vastarinnan muuttuessa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Defendo Blue
Huomenna, lauantaina on mahdollisuus tutustua Defendo Blueen Porissa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Defendo Blue
Defendo Blue -seminaari Porissa
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Defendo Blue
Alarivin nuori mies kommentoi näin: enemmän oppia neljässä tunnissa kuin turvallisuuslinjan koulussa kolmessa vuodessa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
Defendo Blue
Hienoa!
Tai siis harmi että olen niin paljon parempi kuin ammatillista koulutusta antavat laitokset
Hyvällä sykkeellä oli nuori mies mukana!
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Defendo Blue
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Defendo Blue
Päivä kaksi jatkui muodollisella harjoittelulla Defendo Blue -ohjaajakurssilla
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Defendo Blue
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Defendo Blue
Tuossa on yksi esim meillä oleva horjutuksen periaate vahvana. Kun nostaa tavalla tai toisella vastustajan olkapään ylös, on paljon vaikeampi painia vastaan. Koko rakenne hajoaa. Tämä on käänteisesti myös tärkeä perustelu pitää olkapäät alhaalla mahdollisimman paljossa tekemisessä.
Menin facebookissa komppaamaan Rojolan ehdotusta kutsua tuota olkavarsityönnöksi, mutta toisaalta ehkä tuossa on periaatteellisessa mielessä tärkeämpää se nosto. Tuota voisi siispä kutsua olkahorjutukseksi!!
Otan paidan sitten kun nähdään seuraavan kerran!
Menin facebookissa komppaamaan Rojolan ehdotusta kutsua tuota olkavarsityönnöksi, mutta toisaalta ehkä tuossa on periaatteellisessa mielessä tärkeämpää se nosto. Tuota voisi siispä kutsua olkahorjutukseksi!!
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Defendo Blue
"Tööttäisy kaks-ykkösestä"
Jossa kaks ykkönen viittaa siihen että kahdella kädellä pidetään yhdestä, epäselvyyksien välttämiseksi
Jossa kaks ykkönen viittaa siihen että kahdella kädellä pidetään yhdestä, epäselvyyksien välttämiseksi
-
- munillepotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2006
Defendo Blue
"Asettaa ranka jättiläisen hanuriin" . Tai K. Valkosen muistolle: "Karhukeihäs" .
Antti Junikka
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
Defendo Blue
Kaikki olkaan tai olkapäähän sekä horjutukseen samaan aikaan viittaavat lasketaan sitten täksi.Lasse Candé kirjoitti: ↑tammi 19, 2020, 10.34 Tuota voisi siispä kutsua olkahorjutukseksi!!
Mahdollisesti hyviä kandidaatteja on myös:
- Olkapäähorjutus
- Olkahorjautus / Olkapäähorjautus / Olkavarsihorjautus
Nuo horjautukset ovat horjutusta siinä mielessä parempia nimityksiä, että kantavat paremmin mukanaan hetkellisen toimenpiteen konnotaatiota, vähän kuten tönäisy kantaa paremmin kuin työntö ja varsinkin paremmin kuin työntäminen.
Koska idea lienee nimessä mikä kantaa mahdollisimman oikeita konnotaatioita mukanaan ja josta tulee tästä syystä yksi opetusväline jo itsessään sekä toisaalta koska pitää olla lyhyt, ehkä kaikista näistä suosittelen eniten olkahorjautusta. Kaikki kyllä näkevät että siinä työnnetään, mutta sen voi laskea horjautuksen piiriin helposti. Ja tuolla nimellä kukaan missään ei tule ikinä luulemaan että kyse on pelkästä työnnöstä ja missaamaan juuri videolla näkyvää opetusta.
Tällaisella nimellä voi aina sanoa että "tämän tekniikan nimi on tämä koska..." ja se on älyttömän voimakas opetusväline.
Eli: Olkahorjautus!
-
- etupotkija
Defendo Blue
Tämä ei muuten ole pelkästään työntö, jos kohdehenkilö vastustaa nojaamalla voidaan myös vetää
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Defendo Blue
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Defendo Blue
Olankohautus.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Seuraajat
Daddy • Eizei • Fingerlock • Gaijin • Illu • Kyynikko • Lasse Candé • Mjölnir • mrkekkerinorsu • Pirpana666 • pukeonfloor • sihteerilintu • sikajudoka • Stick • taikaviitta • tapsaattori • Teurassika • Totte • tulimies • Villep • voipa • zzkettu