Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Poika

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2007

Viesti Poika »

31.08.2007

95,0

40 min reipas kävelylenkki.

Vapaapäivä duunista, jonka kunniaksi/takia/vuoksi/tai mitä ikinä, ajattelin yllättää vaimon.

Suoritin hyötyliikuntaa kotona muutaman tovin:
siivousta, imurointia, tiskausta, pyykinpesua ym. puhdetöitä.
Hain vaimolle pari siideriä jääkaappiin odottamaan jne. :smt057

Ja vaimo :!: [-X et sitten lue tätä juttua siellä töissä, muuten menee yllätys ihan pilalle. :lol:

Hyvä se on tämmöinenkin kirjata ylös, ihan vaan mahdollista myöhempää todistelua varten. :smt083
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

03.09.2007

95,0

Kappas, taas elämästä hävinnyt pari päivää. :D
Krapulapäivät on lusittu ja taas voi vähän yrittää liikuttaa raatoa.

4 km lenkki, josta vajaa 3km hölkäten. Voimat ja tahto tais huuhtoutua viikonlopun pörpöttelyn mukana jonneen muualle. Pisti kylkeen, tuntui säärissä, väsytti..., joten tulin pois metsästä. :(

Kotona sitten yhtä tahdonvastaisenepätoivoinen yritys jumpata.

Rinnalleveto kyykyn kautta ja punnerrus suorille 3x20 ja huilatessa pohjenousuja yhdellä jalalla 3x20.
Hauiskääntö/ranskalainen punnerrus seisten supersarjana 20/15/10.

Painona pumppitanko n. 20 kg.

Tuntemukset: rinnalleveto hässäkkä nosti kyllä pulssia ja pisti puuskuttamaan, muuten vähän turhan köykänen tanko.
Ojentajat hyvin tukkoon ranskalaisilla.

Vammat: enempi henkisiä, säärten etuosassa vähän kummia ja ehkä polvissa kans. :roll:

Aikaa lenkkiin n. 30 min ja jumppaan 15 min.

PS. mistähän sais ostettua niitä vatsa sixpäkkejä, kun ei oikein jaksa niitä vääntämäänkään ruveta. Karhut ja Koffit kun tehoaa silleen laajemmin. 8) (Tai jos vaikka ryhdistäytyis)

Pitäis varmaan ruveta kirjoittamaan "miksi velttoilin tänäänkin" päiväkirjaa.
Saattais olla enempi meikäläisen heiniä se.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Re: Poika

Viesti Poika »

03.09.2007

Vellip€rseen päiväkirja osa 2.

Koko ropan venyttelytuokio n. 1h.

Jaksaa sentäs suoriutua tommosesta laiskan letkeestä harjoituksesta. :badgrin:
Poika kirjoitti: 12.7.2007
jouduin tilanteeseen: kuusi kuukautta aikaa ja rantakuntoon 8) .
Kun pidän julkista kirjaa uskoisin joutuvani oikeasti myös treenaamaan.
Ihan vaan v1ttuiluksi itselle...

Alkaa kohta huolestuttamaan, jumankeuta.
Kunto vähän parantunut ja vähän on rasvaa palanut (ainakin omasta mielestä).

Paljon hikeä tiedossa, tuskan hikeä ainakin. :lol:
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

04.09.2007

94,0

KM treenit 1h 15 min.
Tyttö kirjoitti: Tiistai 4.9

Alkuun otteluasennossa liikkumista (pientä ympyrää) suoria lyöntejä eri suuntiin ja kulmiin lyöden. Sitten kuuden hengen ryhmiin niin, että yksi ryhmästä oli keskellä ja muut ympärillä noin parin metrin säteellä. Jokaisella ympärillä olevalla oli oma numero yhdestä viiteen ja se, joka oli keskellä olevan selkäpuolella alkoi luettelemaan numeroita ykkösestä vitoseen. Keskellä olevan tehtävänä oli mahdollisimman nopeasti koskettaa kyseisen numeron omaavaa henkilöä vatsaan. Sitten sama harjoite niin, että ohjaaja huusi numeroita ja ringissä olevat hyökkäsivät kahdella kiertävällä hyökkäyksellä keskellä olevaa vastaan, jonka tarkoituksena oli tehdä 360-torjunnat. Ensin numeroita hitaasti tempoa pikku hiljaa nopeuttaen ja lopuksi todella nopealla tempolla, jolloin käytännössä tuli useampi hyökkäys yhtä aikaa.

Välissä lihaskuntoa punnertaen niin, että aina ylösnoustessa suoria lyöntejä eteen vuorotellen molemmilla käsillä. Tätä x 15. Sitten räjähtävät punnerrukset kädet ilmassa yhteen läpsäisten x 10. Kevyet venyttelyt.

Tekniikkana tänään puukkohyökkäykset ja niiden torjunta. Ensin kaareva hyökkäys ylhäältä tai alhaalta (pitkä etäisyys), jolloin siirtyminen hypähtäen pois hyökkäyslinjalta ja etupotku joko ponnistavalla jalalla tai jalkaa vaihtaen. Jos hyökkäys tuli alhaalta, potku ylös ja jos ylhäältä, niin jalkoväliin. Piston torjunta vartaloa taaksepäin kallistaen ja vastahyökkäys etupotkulla vastustajan hyökkäävän käden kainaloon.

Lopuksi kaarevat puukkohyökkäykset "käsietäisyydeltä" eli 360-torjunta ja samanaikainen vastahyökkäys suoralla lyönnillä, jonka jälkeen sisään meno, kontrolli ja jatkohyökkäykset polvella.
Perhana käyhän se näinkin... :badgrin:

Eli treenit kulki juuri yllämainitulla tavalla. Pieni hiki tuli ja oikea kainalo kipeäksi n. paristakymmenestä potkusta kengänkärjellä. (Siis vastustajan kengänkärki minun kainalossa :lol: )

Kotona vielä puolisen tuntia venyttelyä, koska jalat aika tukkoset.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

05.09.2007

94,0

Reipas aamulenkki kävellen n. 50 min. Eipä muuta.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Viesti L.K. »

Allekirjoittaneen mielestä tuo potku kainaloon-tekniikka on jokseenkin...noh...ei-toimiva.Siis jos miettii realistisesti.
Lajista löytyy mielestäni monia oikeasti toimivia juttuja,mutta tätä en näe sellaisena itse.En ainakaan yleisellä tasolla eli tekniikkana joka toimisi suurella varmuudella fysiikkaan yms. katsomatta.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2007
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Viesti Tyttö »

K.Maga kirjoitti: Allekirjoittaneen mielestä tuo potku kainaloon-tekniikka on jokseenkin...noh...ei-toimiva.Siis jos miettii realistisesti.
Lajista löytyy mielestäni monia oikeasti toimivia juttuja,mutta tätä en näe sellaisena itse.En ainakaan yleisellä tasolla eli tekniikkana joka toimisi suurella varmuudella fysiikkaan yms. katsomatta.
Tuota meillekin tähdennettiin ja olen ihan samaa mieltä. Vähän turhan riskaabeli tositilanteessa. Toimiessaan varmasti hyvä tekniikka, mutta millä todennäköisyydellä sitten toimii... :oops: Tietysti kaikkia tekniikoita pitää harjoitella jossain vaiheessa. Onhan se muutoinkin niin, että kun lajissa on samaan hyökkäykseen useampi mahdollinen vastatekniikka, niin eihän niitä kaikki oikeasti käyttäisi, vaan jokainen löytää tekniikoista itselleen parhaiten sopivan - sen tekniikan, mitä ehkä käyttäisi tositilateessakin. Muut tekniikat sitten tasokokeita varten :?.
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

Tyttö kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Allekirjoittaneen mielestä tuo potku kainaloon-tekniikka on jokseenkin...noh...ei-toimiva.Siis jos miettii realistisesti.
Tuota meillekin tähdennettiin ja olen ihan samaa mieltä. Vähän turhan riskaabeli tositilanteessa. Toimiessaan varmasti hyvä tekniikka, mutta millä todennäköisyydellä sitten toimii... :oops: Tietysti kaikkia tekniikoita pitää harjoitella jossain vaiheessa. Onhan se muutoinkin niin, että kun lajissa on samaan hyökkäykseen useampi mahdollinen vastatekniikka, niin eihän niitä kaikki oikeasti käyttäisi, vaan jokainen löytää tekniikoista itselleen parhaiten sopivan - sen tekniikan, mitä ehkä käyttäisi tositilateessakin. Muut tekniikat sitten tasokokeita varten :?.
Mitäpä tuohon muuta... :lol:
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti Paappa »

Poika kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Allekirjoittaneen mielestä tuo potku kainaloon-tekniikka on jokseenkin...noh...ei-toimiva.Siis jos miettii realistisesti.
Mitäpä tuohon muuta... :lol:
Defendossa tähdennettiin sitä, että jokainen tekee "oman" Defendonsa. Jos vaikka työnsä vuoksi ei ole oikein perusteltua esim. tehdä potkaisemalla väärinpäin saranaa toisen polveen, vaikkapa sairaanhoitaja kun on, niin sitten pitää käyttää jotain muuta. Itse olen nyt jo huomannut että jotkut liikkeet, kuten koukkaus toisen kainalon alta ovat vaikeita minulle kun yleensä vastustajat ovat minua lyhyempiä. Tätäkin pitää harjoitella mutta varmaankin jokin muu muodostuu siksi "käytettäväksi" tekniikaksi.

Toisaalta jos koko lajissa on 65 tekniikkaa ei niitä auta hirveästi lähteä itse karsimaan :D
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Lauteille: Huhtikuu 2007
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Viesti Tyttö »

Paappa kirjoitti: Itse olen nyt jo huomannut että jotkut liikkeet, kuten koukkaus toisen kainalon alta ovat vaikeita minulle kun yleensä vastustajat ovat minua lyhyempiä. Tätäkin pitää harjoitella mutta varmaankin jokin muu muodostuu siksi "käytettäväksi" tekniikaksi.
Itse olen pitänyt tekniikkaa kohtuullisen simppelinä, kunnes viime sunnuntaina tein tekniikkaa ensimmäistä kertaa itseäni selvästi lyhyemmän parin kanssa (yleensä kun olen itseäni isompien miesten parina). Eihän se sitten mennytkään enää kuin elokuvissa. ;)
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
L.K.
päähänpotkija

Viesti L.K. »

Tyttö kirjoitti:
Juu,totta turiset.Hyvähän se on kokeilla joitain eri tekniikoita,joista jokainen voi löytää omansa.
Mutta ikävintä on,kun (ei ehkä magassa vielä...) on ziljoona erilaista tekniikaa samaan tilanteeseen.Ja niistäkin valtaosa ei-toimivia...
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

06.09.2007

94,5

Kuntonyrkkeilyä 1h.

Pistareihin erilaisia koukkukombinaatioita
Suoria lyöntejä liikkeestä.
Pieni jumppa.

Tekniikat meni jees ja tulihan siinä hikikikikin. :)

Kuntonyrkkeilyn perään KM treenit 1h 15min.

Eka puolisko kaatumisia eri suuntiin, eri pituuksille, yhdistelmiä ym.
Toinen puolisko suorien lyöntien torjuntaa (ja lyömistä tietenkin) täydellä vauhdilla. Maksiminopeuden hakua ja harjoittelua.
(Välissä vähän lonkkaheittoja)

Hyvät treenit, varsinkin ne kaatumiset kun tuppaa jäämään vähille noin yleensä.

Huomio kaatumisissa: edelleen menee vinoon pyörähtävä kaatuminen eteenpäin paitsi silloin kun edessä on este/esteitä. Silloin ei ongelmaa.
Jotenkin helpompaa kierähtää, kun on jokin konkreettinen asia siinä edessä.

Huomio nopeusharjoitteessa: ei se salamakäsi nyt niin nopea olekkaan. :lol:

Fiilis hyvä. Lisää tämmöisiä harjoituksia. (Lisää harjoituksia noin muutenkin)

Vammatilanne: Ei vaikeita. Huomenna voi tietysti kaatumiset/heitot ropassa tuntua.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

08.09.2007

96,5 :roll:

EKJT treenit 1h 15min.

Ilmaistreenit, ilmeisesti houkutusmielessä. Pitihän ne käydä. :lol:

Liian monimutkaista minulle. Tosin kokemusta lajista ei kyllä ole kuin yhden vkl leirin ja tämänpäiväisen harjoituksen verran. (ja mitä sivusta seurannut omien treenien alkua odotellessa)

Kun tulee enemmän "liikkuvia osia" juttuihin mukaan, menee se tällä Pojalla överiksi.
Yksinkertainen on kaunista. Tai ainakin helpompaa.

Varmasti hyvä lisä moneenkin lajiin, mutta...

Plussana? se, että harjoittelu on kyllä parhaimmillaan äärettömän kivuliasta. :badgrin: Sopii varmasti S/M henkisille ihmisille.

Hikeä ei pahemmin päässyt tulemaan, joten ei ehkä niin urheilua tämä harjoitus.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija

Viesti L.K. »

Poika kirjoitti: 08.09.2007

96,5 :roll:

EKJT treenit 1h 15min.

Ilmaistreenit, ilmeisesti houkutusmielessä. Pitihän ne käydä. :lol:

Liian monimutkaista minulle. Tosin kokemusta lajista ei kyllä ole kuin yhden vkl leirin ja tämänpäiväisen harjoituksen verran. (ja mitä sivusta seurannut omien treenien alkua odotellessa)

Kun tulee enemmän "liikkuvia osia" juttuihin mukaan, menee se tällä Pojalla överiksi.
Yksinkertainen on kaunista. Tai ainakin helpompaa.

Varmasti hyvä lisä moneenkin lajiin, mutta...

Plussana? se, että harjoittelu on kyllä parhaimmillaan äärettömän kivuliasta. :badgrin: Sopii varmasti S/M henkisille ihmisille.

Hikeä ei pahemmin päässyt tulemaan, joten ei ehkä niin urheilua tämä harjoitus.
EKJT:n treeneissä tulee yleensä tuskanhiki.. :D
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija

Viesti Poika »

09.09.2007

95,0

Jo perinteinen sunnuntairetki 12 km reipasvauhtista kävelyä.

Nyt vähän murua kitusiin ja rukkaset kädessä kohti salia hakemaan nenää kipeäksi. :lol:
K.Maga kirjoitti: EKJT:n treeneissä tulee yleensä tuskanhiki.. :D

Niinpä... :D