Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 
MikaR
Valvoja: Valvoja
-
MikaR
- munillepotkija
- Lauteille: Toukokuu 2008
- Aiheet: 0
MikaR
Viime viikolla ei sitten ehtinyt treenaamaan ollenkaan kun piti Helsingissä musikaalia nauttia. Tänään kelpo padawanina painelin kuitenkin salille.
XVII BJJ 90min
Raa'at alkulämmöt ja sitten alettiin leikkimään De la Rivassa, ja täytyy tunnustaa, etten muista aiemmin ollut oppitunnilla jonka aiheena olisi tämä. Oli siispä aika hakemista ja swiippailu ei oikein toiminut. Sparrissakin otin vain vahinkoa vastaan. Diagnoosi: huomenna uudestaan, jos sitten vaikka oppisi.
Mun kunto on muuten huonompi kuin ikinä. Diagnoosi: useammin treeneihin.
XVII BJJ 90min
Raa'at alkulämmöt ja sitten alettiin leikkimään De la Rivassa, ja täytyy tunnustaa, etten muista aiemmin ollut oppitunnilla jonka aiheena olisi tämä. Oli siispä aika hakemista ja swiippailu ei oikein toiminut. Sparrissakin otin vain vahinkoa vastaan. Diagnoosi: huomenna uudestaan, jos sitten vaikka oppisi.
Mun kunto on muuten huonompi kuin ikinä. Diagnoosi: useammin treeneihin.
Vasara riivisi
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
XVIII BJJ 90min
Kunto kesti heti paremmin kun oli inhimilliset alkulämmöt
Nyt leikittiin Spider-guardissa, ja vaikka tämä ei niin outo positio ollutkaan kuin De la Riva, niin erittäin vähän tätä olen opiskellut, ja kontrolli ei toiminut juurikaan: osaava kaveri suurinpiirtein astui vain jalkojen ohi. Sormetkin väsyivät hillittömästi roikkumisesta. En siis hallinnut tätä yhtään, mutta huomasin sen periaatteessa olevan erittäin yhteensopiva hassuja reittejä etsivien jalkojeni kanssa. Kontrollia ja sormivoimaa lisää niin ehkäpä tästä voisi tulla minulle _se_ juttu BJJ:n puolella, kun lukkopainin puolen bravuurit jalkalukot ja rubberguardit eivät oikein toimi samalla tavalla säkkikankaaseen verhoutuneena.
Spiderissä päällä olen täysin avuton. Kaiken tahdon ja voiman käytettyä onnistun estämään kaatumisen, mutta en minä todellakaan ehdi ajattelemaankaan pakenemista, ohituksista puhumattakaan. Apua!
Kunto kesti heti paremmin kun oli inhimilliset alkulämmöt
Nyt leikittiin Spider-guardissa, ja vaikka tämä ei niin outo positio ollutkaan kuin De la Riva, niin erittäin vähän tätä olen opiskellut, ja kontrolli ei toiminut juurikaan: osaava kaveri suurinpiirtein astui vain jalkojen ohi. Sormetkin väsyivät hillittömästi roikkumisesta. En siis hallinnut tätä yhtään, mutta huomasin sen periaatteessa olevan erittäin yhteensopiva hassuja reittejä etsivien jalkojeni kanssa. Kontrollia ja sormivoimaa lisää niin ehkäpä tästä voisi tulla minulle _se_ juttu BJJ:n puolella, kun lukkopainin puolen bravuurit jalkalukot ja rubberguardit eivät oikein toimi samalla tavalla säkkikankaaseen verhoutuneena.
Spiderissä päällä olen täysin avuton. Kaiken tahdon ja voiman käytettyä onnistun estämään kaatumisen, mutta en minä todellakaan ehdi ajattelemaankaan pakenemista, ohituksista puhumattakaan. Apua!
Vasara riivisi
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
Eilen piti mennä lukkopainimaan mutta se jäi välistä niin nolosta syystä etten tohdi täällä sitä kertoa. Päätinpä siis korvata sen menemällä pystysparriin(XIX).
Ja kylläpäs sitä tulikin turpaan! Kyllä mussa jotain masokistin vikaa on, että mitä enemmän muhun sattuu, sitä enemmän nautin treenaamisesta. Vaparikärpänen taisi puraista, ja rupean sen tasoiseksi ultimate fighteriksi, että Danalla ja kumppaneilla ei ole mitään mahdollisuutta olla ottamatta mua Ruotsin UFC-kortille. Pitääpä viettää siis seuraava puolivuotinen ahkerasti salilla!
Ruokavaliokin saa luvan muuttua, tästedes syön vain kaikkea terveellistä ja lasken kaloreita... hei! mulla on pipareita kaapissa! *mussun mussun*
Ja kylläpäs sitä tulikin turpaan! Kyllä mussa jotain masokistin vikaa on, että mitä enemmän muhun sattuu, sitä enemmän nautin treenaamisesta. Vaparikärpänen taisi puraista, ja rupean sen tasoiseksi ultimate fighteriksi, että Danalla ja kumppaneilla ei ole mitään mahdollisuutta olla ottamatta mua Ruotsin UFC-kortille. Pitääpä viettää siis seuraava puolivuotinen ahkerasti salilla!
Ruokavaliokin saa luvan muuttua, tästedes syön vain kaikkea terveellistä ja lasken kaloreita... hei! mulla on pipareita kaapissa! *mussun mussun*
Vasara riivisi
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
XX BJJ reilu 60min sparria
Ihan niinkun alkaisi saamaan vähän kiinni tästä puvulla painimisestakin. Puolustautumiseni lopetuksia vastaan alkavat olla jo kovalla tasolla, ehkä kohta voisi opetella hyökkäämäänkin? Kokeilin sitäkin ja parit omoplatat ja jujit tuli tehtyä. Minä osaan! Vielä kun saisi guardinkin ohitettua joskus
Ihan niinkun alkaisi saamaan vähän kiinni tästä puvulla painimisestakin. Puolustautumiseni lopetuksia vastaan alkavat olla jo kovalla tasolla, ehkä kohta voisi opetella hyökkäämäänkin? Kokeilin sitäkin ja parit omoplatat ja jujit tuli tehtyä. Minä osaan! Vielä kun saisi guardinkin ohitettua joskus
Vasara riivisi
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
Ja tuli sitten lukkopainimassa (XXI) sunnuntain kunniaksi käytyä. Aamulla kävin juoksulenkillä ja siirtymisen dojolle tein fillarilla! Viidet lajitreenit tälle viikolle, mikä on kunnioitettava suoritus, kun ottaa huomioon, että minä olen huonokuntoinen laiska torttapotortta!
Lukkopainissa jalkalukotin erään jalkalukoista innostuneen herrasmiehen (joskin hän kuittasi giljotiinilla ja jalkalukolla hetkenperästä). Tein myös triangelin ja jokusen jujin. Juji on itsellä yleisesti ottaen ollut aina vähän huono tekniikka, että pitää ottaa se tehotreeniin, en varmaan ikinä ole saanut jujia alta guardista.
Tärkeimpänä vielä, epäonnistuneesta jujista kiipesin mount-gogoplataan, tuohon lopetusten kuninkaaseen!
Lukkoihin en tainnut jäädä kertaakaan mutta kuristuksiin, varsinkin giljotiineihin tulee jäätyä jatkuvasti. Giljotiinia täytyy oppia varomaan eikä painaa päätä toisen kainaloon vapaaehtoisesti.
Guardia en osaa vieläkään ohittaa.
Lukkopainissa jalkalukotin erään jalkalukoista innostuneen herrasmiehen (joskin hän kuittasi giljotiinilla ja jalkalukolla hetkenperästä). Tein myös triangelin ja jokusen jujin. Juji on itsellä yleisesti ottaen ollut aina vähän huono tekniikka, että pitää ottaa se tehotreeniin, en varmaan ikinä ole saanut jujia alta guardista.
Tärkeimpänä vielä, epäonnistuneesta jujista kiipesin mount-gogoplataan, tuohon lopetusten kuninkaaseen!
Lukkoihin en tainnut jäädä kertaakaan mutta kuristuksiin, varsinkin giljotiineihin tulee jäätyä jatkuvasti. Giljotiinia täytyy oppia varomaan eikä painaa päätä toisen kainaloon vapaaehtoisesti.
Guardia en osaa vieläkään ohittaa.
Vasara riivisi
-
Benu
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
MikaR
Du har så rätt på båda fronterna. Eddie bestämmer inte allt, jag bestämmer ju också över vissa grejer i konsensus med honomMikaR kirjoitti: Jag vet att du e den storaste Eddie fan här i Vasa men han beslutar ju inte allt i jiujitsu![]()
Lazy jiu-jitsu
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
Just de. Palataan runolliseen suomenkieleen.
Eilispäivän lukkopaini
numerolta äks, ii ja ii
Jotain guardin ohitusta
Kahta koiven kiepautusta
Salikisat perjantaina
selvisimme onnekkaina
ilman rankavaurioita
ei raajarikot rajoita
Ensimmäinen vastustaja
tatuoitu vaakunalla
nujerrettiin pistehillä
vaikka nilkkaa koitti vääntää
Toinen matsi, sama kaava
pistevoitto kelpaa mulle
giljotiinii koitin kaivaa
tyydyin ottaan sviippipisteet
Sitten koitti selkäsauna
pisteet eivät menneet tasan
heikki kaappas valtaosan
mä kohtasin siis tappion!
Sitten rätit lähti laukkuun
muuten sama paini jatkui
vaikka muutti luonnettansa
kun saa jalkaan lukon tehdä
Tappion sain kostettua
illan ainoan häviön
(meinaan siis vain tähän asti)
kun otin kiinni tou-houldin!
Loppuun opin nöyryyttäkin:
vaparitreenin vetäjä
teki mulle painelukon
vaihtoi siitä polvilukkoon
Ihan hyvä ilta mulla:
kolme voittoo nostaa mieltä
tappio pitää jalat maassa
molemmat jotain opetti!
Eilispäivän lukkopaini
numerolta äks, ii ja ii
Jotain guardin ohitusta
Kahta koiven kiepautusta
Salikisat perjantaina
selvisimme onnekkaina
ilman rankavaurioita
ei raajarikot rajoita
Ensimmäinen vastustaja
tatuoitu vaakunalla
nujerrettiin pistehillä
vaikka nilkkaa koitti vääntää
Toinen matsi, sama kaava
pistevoitto kelpaa mulle
giljotiinii koitin kaivaa
tyydyin ottaan sviippipisteet
Sitten koitti selkäsauna
pisteet eivät menneet tasan
heikki kaappas valtaosan
mä kohtasin siis tappion!
Sitten rätit lähti laukkuun
muuten sama paini jatkui
vaikka muutti luonnettansa
kun saa jalkaan lukon tehdä
Tappion sain kostettua
illan ainoan häviön
(meinaan siis vain tähän asti)
kun otin kiinni tou-houldin!
Loppuun opin nöyryyttäkin:
vaparitreenin vetäjä
teki mulle painelukon
vaihtoi siitä polvilukkoon
Ihan hyvä ilta mulla:
kolme voittoo nostaa mieltä
tappio pitää jalat maassa
molemmat jotain opetti!
Vasara riivisi
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
Melkein viikko vierähtänyt ja minä en ole treenannut ennenkuin tänään. Häpeän.
Lukkopaini 90 min XIII
Ratkaisu ikiaikaiseen kiistaan siitä, että peittoaako kimuran kauneus triangelin teatraalisuuden on ratkaistu. Tein näes kimuran triangeloituun vastustajaan. Yhdistelmähän se kaunein on.
Yhdistelmät on muuten mun juttu. Monet ottavat otteet ja vääntävät lukon vaikka kuinka laittaisi hanttiin. Itse ymmärsin tänään, että turha minun tyylipuhtaita lopetuksia on tehdä, jos minä en niitä osaa, vaan opettelen hyökkäämään heti toiseen paikkaan. Näin sitä tulosta syntyy.
Minua on rieponut jo pitkään, että käytännössä en osaa jujia tehdä, parhaimmillaan vastustaja makaa selällään kädet lukittuna ja tämä tarjoaa helpon mountin (taikka triangelin taikka gogolocoplatan yms) epävarman jujin sijaan. Kuitenkin ajattelin tänään hakea mahdollisimman paljon jujeja. Kummallista kyllä, lopetuksia syntyi huomattavasti enemmän kuin tavallisesti, vaikkei yksikään ollut juji. Tulevaisuudessa siis yritän ikäänkuin hämäykseksi jujia ja vaihdan triangeliin/toeholdiin/sweepiin/omoplataan, sillä nämä kaikki onnistuivat tavallista helpommin.
Onko juji lopetus? Ei, se on hämäys, sillä kaikki osaavat odottaa ja puolustaa jujin niin hyvin, että joko pitää opetella jujittamaan maailmanluokkaisesti taikka käytän sen energian erinäisten combinaatioiden etsimiseen ja kehittämiseen.
Lukkopaini 90 min XIII
Ratkaisu ikiaikaiseen kiistaan siitä, että peittoaako kimuran kauneus triangelin teatraalisuuden on ratkaistu. Tein näes kimuran triangeloituun vastustajaan. Yhdistelmähän se kaunein on.
Yhdistelmät on muuten mun juttu. Monet ottavat otteet ja vääntävät lukon vaikka kuinka laittaisi hanttiin. Itse ymmärsin tänään, että turha minun tyylipuhtaita lopetuksia on tehdä, jos minä en niitä osaa, vaan opettelen hyökkäämään heti toiseen paikkaan. Näin sitä tulosta syntyy.
Minua on rieponut jo pitkään, että käytännössä en osaa jujia tehdä, parhaimmillaan vastustaja makaa selällään kädet lukittuna ja tämä tarjoaa helpon mountin (taikka triangelin taikka gogolocoplatan yms) epävarman jujin sijaan. Kuitenkin ajattelin tänään hakea mahdollisimman paljon jujeja. Kummallista kyllä, lopetuksia syntyi huomattavasti enemmän kuin tavallisesti, vaikkei yksikään ollut juji. Tulevaisuudessa siis yritän ikäänkuin hämäykseksi jujia ja vaihdan triangeliin/toeholdiin/sweepiin/omoplataan, sillä nämä kaikki onnistuivat tavallista helpommin.
Onko juji lopetus? Ei, se on hämäys, sillä kaikki osaavat odottaa ja puolustaa jujin niin hyvin, että joko pitää opetella jujittamaan maailmanluokkaisesti taikka käytän sen energian erinäisten combinaatioiden etsimiseen ja kehittämiseen.
Vasara riivisi
-
Benu
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2007
MikaR
Mä vastaan tähän kysymykseen niin, että kaikki muu on hämäystä mutta juji on se juttuMikaR kirjoitti: Onko juji lopetus? Ei, se on hämäys, sillä kaikki osaavat odottaa ja puolustaa jujin niin hyvin, että joko pitää opetella jujittamaan maailmanluokkaisesti taikka käytän sen energian erinäisten combinaatioiden etsimiseen ja kehittämiseen.
Lazy jiu-jitsu
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
Ai että ihmisen pitääkin olla kovapäinen eikä tajua taputtaa.
Pahasti voi käydä jos jujiin ei ajoissa ymmärrä taputtaa hyvät ihmiset. Nyt on käsi hajalla.
Rasahdus kuului, ja tuntui vain vähän venähtäneeltä. Käsi oli eilen jotenkin puutunut treeneistä lähtiessä, mutta yöllä ei meinannut kivun takia unta saada.
Iloisena sitten aamulla terveyskeskukseen, kuvattiin ja murtunuthan se kyynärpäästä on.
Leikki loppui sitten omalta osalta vähäksi aikaa.
Liinan kanssa ja buranan voimilla tästä sitten jatketaan ja leikkausta odotellessa.
Ihanaa kun justiin oli saanut painonpudotuksen ja peruskunnon hyvään starttiin, ja kisoihin olin kovaa lähdössä.
Armoton tilanne kun ei voi ketään edes syyttää, kuin itseään!!
!
Pahasti voi käydä jos jujiin ei ajoissa ymmärrä taputtaa hyvät ihmiset. Nyt on käsi hajalla.
Rasahdus kuului, ja tuntui vain vähän venähtäneeltä. Käsi oli eilen jotenkin puutunut treeneistä lähtiessä, mutta yöllä ei meinannut kivun takia unta saada.
Iloisena sitten aamulla terveyskeskukseen, kuvattiin ja murtunuthan se kyynärpäästä on.
Leikki loppui sitten omalta osalta vähäksi aikaa.
Liinan kanssa ja buranan voimilla tästä sitten jatketaan ja leikkausta odotellessa.
Ihanaa kun justiin oli saanut painonpudotuksen ja peruskunnon hyvään starttiin, ja kisoihin olin kovaa lähdössä.
Armoton tilanne kun ei voi ketään edes syyttää, kuin itseään!!
!
Vasara riivisi
-
MikaR
- munillepotkija
MikaR
Ääh, meni hyvä jäynä pilalle, kun elän jo huomisessa. Pilkka osui omaan nilkkaan. Min dumma sill!
Päivitellään samalla että kaikki unohtaa virheeni.
Pystypainia (XIV) maanantaina, n.4km hölkkää tiistaina, eilen 5km hölkkää +
BJJ (XV) 90min
Japelta hyvää sidesettiä, hajotettiin side viiteen osa-alueeseen: pää ja raajat. Jokaiseen jotakin niksejä. Näitä kun oppii hyödyntämään, niin pysyy vastustaja paremmin maassa kuin hilti-naulapyssyllä!
Päivitellään samalla että kaikki unohtaa virheeni.
Pystypainia (XIV) maanantaina, n.4km hölkkää tiistaina, eilen 5km hölkkää +
BJJ (XV) 90min
Japelta hyvää sidesettiä, hajotettiin side viiteen osa-alueeseen: pää ja raajat. Jokaiseen jotakin niksejä. Näitä kun oppii hyödyntämään, niin pysyy vastustaja paremmin maassa kuin hilti-naulapyssyllä!
Vasara riivisi