Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

MikaR

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MikaR
munillepotkija
Lauteille: Toukokuu 2008

MikaR

Viesti MikaR »

Hetkinen, kaava on huono kun ei anna sulle onnistumisprosentiksi paria miljoonaa? :D
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

MikaR

Viesti Benu »

Ei huono, tylsä ;)
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Sua on vaikea viihdyttää, mutta puhtaasti sinun iloksesi särjin nilkkani treeneissä :D

S-Mount + triangeli + riehuminen = kipeä nilkka

Siinä vasta kaava :/
Vasara riivisi
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2007

MikaR

Viesti Benu »

MikaR kirjoitti: Sua on vaikea viihdyttää, mutta puhtaasti sinun iloksesi särjin nilkkani treeneissä :D

S-Mount + triangeli + riehuminen = kipeä nilkka

Siinä vasta kaava :/
Se on jiujitsu jumalien kosto ku teet vielä
tommosia tyttötekniikoita vaikka näit jo valon hetkellisesti...
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

MikaR

Viesti L.K. »

Mut jos MikaR tekee tyttötekniikoita niin eiks siitä tulis ihan täydellinen deitti sulle sinne Ruattin UFC:lle, eiks se luvannu pukea hameenkin...
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Kyllä mä taisin jotain kimuroita samoissa treeneissä tehdä. Ensi kerralla kun painitaan, niin mä alistan sut kunnolla, nappaan eroottiseen otteen selästä ja kuiskin korvaan "speak swedish to me".

Tiedätkö, mä olen miettinyt jumaluuden ja jiu-jitsun välistä suhdetta. Onko jitsu itsessään jumala, vai pelkästään tapa harjoittaa hengellisyyttä?

2. Helion kirja 3. luku:

1 Kun profeetta Maeda oli asettunut asumaan brasilialaisten maahan, alkoi hän julistamaan sanaa Gastãon pojille, saman Gastãon, jonka luona hän asui, 2 joutui hän jättämään huomiotta veljeksistä vähimmäisen, Hélion, joka oli varreltaan vaatimaton ja ruumiiltaan heikko. 3 Hélio oli kuitenkin Herralle mieluisa, ja hänet Herra valitsi, hänet, joka oli varreltaan vaatimaton ja ruumiiltaan heikko. 4 Eräänä yönä Hélio käänsi katseensa taivaalle ja rukoili: 5 "Herrani! Miksi minut hylkäsit? Miksi minun osani on tuottaa häpeää isälleni? Veljeni ovat saaneet jo omia opetuslapsia, mutta minä olen pettymys isälleni!"

6 Ja niin puhui Herra Héliolle, Gastãon pojalle: 7 "Sinä olet Hélio, se, johon olen mieltynyt. Katso taivaalle, katsoa lukemattomia tähtiä. Niin paljon sinulla on oleva opetuslapsia." 8 Ja vielä Herra puhi Héliolle, Gastãon pojalle, varreltaan vaatimattomalle ja ruumiiltaan heikolle: "Katso Rion hiekkarantojen hiekkaa. Pystytkö laskemaan kaikki hiekkajyväset? Niin paljon sinulla on opetuslapsia oleva, sillä minä olen Herra ja minä olen sinuun mieltynyt"
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Jujutsun jumalat ovat minut kenties hylänneet.

Sunnuntaina kävin testaamassa mikä on oma tasoni tällä hetkellä, ja jos joku olisi sunnuntaina tarjoutunut ostamaan kaikki kamppailukamani satasella, olisin antanut treenipäiväkirjani kaupan päälle.

Ottelu alkoi. Yritin vetää käsilukkoon ja guardiin yhtä aikaa, saamatta kumpaakaan. Estin ohituspisteet menemällä polvilleni. Kaveri yrittää selkään, ja siinä ollaan sitten jonkin aikaa toinen huukki sisällä. Käännyn guardiin ja tarjoan kättä. Vastustaja ottaa käden ja jujittaa. Minä monta vuotta treenanneena kiristän lukon nousemalla ylös, vaikka pitäisi lyödä painoa päälle. Taputus ja käsi yhä kipeänä.

Elikkä tuli tehtyä kaikki mahdolliset virheet ottelussa, en muista kävikö se toinen huukki tuvassa vai ei, mutta onko sillä väliä onko pisteet 0-0 vai 15-0 jos taputtaa.

Fyysisesti en ollut ehkä parhaassa kunnossa kisaa ajatellen. Yövuoroviikko takana, unirytmi solmussa, perjantain 2 saunakaljaa ei jäänyt niihin kahteen (joskaan perseet olalle linjallekaan ei menty) ja flunssaa ilmassa. Ja ainiin, mun kotipuntari on ruvennut mielistelemään, kun näyttää 2-3 kiloa vähemmän kuin vielä kuukausi takaperin. Valheellisesti tottakai, joten pääsin vielä jumppaamaan vajaan kilon pois. Lähtökohdat olivat kaikkea muuta kuin hyvät. Lisäksi vastustajani voitti koko sarjan, joten en edes päässyt kärryille omasta osaamistasostani suhteessa muihin, vain sen tiedän, että olen parasta huonompi.

Huonoimmat kisat ikinä. Seuraaviin menen varmaan ensi vuonna.
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Nyt pistää ajattelemaan. Ei ole aikoihin ollut inspiraatiota taikka motivaatiota puvun kanssa painia, mutta olosuhteiden pakosta olen sitäkin tehnyt. Lukkopainia sitä vastoin vääntäisin vaikka koko ajan. Seurassamme kuitenkin panostetaan pukupainiin niin vahvasti lukkopainin kustannuksella, että kaltaiseni vuorotyöläinen pääsee siis lukkopainimaan vain kerran kahdessa viikossa, olettaen ettei mitään muuta pakollista menoa siihen saumaan iske. Onko tässä mitään mieltä? Olisiko aika vaihtaa lajia, harrastusta, seuraa?
Vasara riivisi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005

MikaR

Viesti JanneM »

Seuraa on teidän kulmilla vähän nihkeä vaihtaa eikä kannatakkaan.
Mitäpä jos iltaviikoilla yrittäisit kerätä päiväpainikavereita lukkopainimaan kanssas. Varmasti löytyy muitakin vuorotyöläisiä tai opiskelijoita tai jotain ketkä pääsee päivällä painiskelemaan...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Hm... kohta tulee kolme vuotta treeniä täyteen enkä osaa sviipata, en osaa jujia, giljotiinia taikka kimuraa. Kisoissa on mennyt tämän vuoden puolella huonommin kuin koskaan. Eihän tästä tule mitään, kun on vuorotyö ja kaikki...

...vaan käytin iltavuorot töitä tehdessäni tehokkaasti ja analysoin miksi homma ei toimi aina niin ihanan itsesäälissä rypemisen sijaan.. Vastaus on perin simppeli: treenaan aivan liian vähän. Nyt vain pitäisi keksiä miten saisin ruumiini palautumaan optimaalisesti, että voi ottaa kaiken treenin irti aamuvuoroviikoista. Taikka sitten osallistun vsin tekniikkaosioon jos muuten ei jaksa, treeneissä muutenkin oolisi mielestäni järkevää kesskittyä tekniikan hieromiseen jumpan sijaan. Jossain mennään metsään jos ainut tilanne elämässä jolloin hengästyy on alkulämmittelyt..

Alkaaa muuten tulemaan iire jos meinaan mustan vyön hankkia BJ Pennin aikataululla.
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Käväisin piiiitkästä aikaa vaparitreeneissä. Oli ookein hauskaa, lisää tätä. Motivaatio tuon painiskelun puolella on ollut alempana kuin päiväpalkkani jo pidempään joten vaihtelu tekee hyvää. Paljon nyrkkiä vaan, hauskempaa kuin huumeongelma.
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Kiitokset Janne-ämmälle kun siirsi päiväkirjani suljettujen ovien taakse. Vastineeksi uskallan paljastaa kaikkea intiimimpää, kuten sen, että tykkään väännellä nännäjäni, mutten seksuaalisessa mielessä.

Punttia melko reippaasti tullut vedettyä viime aikoina, ja tarkoitus on punttia vetää vielä enemmän sillä pistin tietyt tavoitteet ja asiaan liittyy tavallaan vedonlyönti, että pakko sitä on alkaa leukoja saamaan ja satasia penkistä nousemaan. Sitten kun voimatasot on kohdallaan, niin kisoissa dominoin porukkaa pelkällä voimalla. Juuri niin kuin minulle on usein tehty. Kun voimakausi on valmis, painoa pois kymmenen kiloa ja kestävyys kuntoon. Sitten voikin keskittyä tekniikkaan kun kivijalka on muurattu. Vanha malli (tappo-alkulämmöt tappaa ajatustoiminnan, zombina toistetaan tekniikat ja jäähdytään sopivasti sparreja varten) ei ainakaan itselläni ole tuonut mittavaa teknistä osaamista.

Voimakausi kestänee reilun kuukauden, kestävyyskausi toisen joten seuraavat painikisat itselläni lienee siinä kesän puolivälissä taikka peräti elokuun puolella, katsoo nyt mitä järjestetään tuolloin. Katsotaan tuottaako tällainen omapäinen kausittaminen tulosta.
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

Töttöröö

Olenko mä liian vanha tähän touhuun kun palautuminen ei toimi? Ei ole ikinä toiminut.

Aina kun yritän lisätä treenin määrää, menee kroppa aivan jumiin -> 3-5 päivää palautumista.

2, max 3 treeniä voi tehdä viikkoon ilman että ongelmia tulee palautumisen kanssa, mutta perättäiset päivät ja sitten ollaan taas riks raks poks. Tämä on aivan liian vähän treeniä jos haluaa tuloksia. Treenien aikana ei ole isompia ongelmia jaksamisen kanssa, joskin toisinaan alkulämmöt menevät liikaa hajotuslinjalle. Nyt on poikkeuksellisen rikki ollut ja hierojan varasin avaamaan paikat, mutta...

...liian vanha aloittamaan sohvaperunasta urheilijaksi -projektia?
...sairastan tietämättäni kohdunkaulansyöpää ja lääkärintarkastus?
...teen jotain väärin?

Mieli vetäisi jatkuvasti treenaamaan mutta kun sattuu, jos sattuu ja silti treenaa tulee viikon parin kuumenuhaflunssa.
Vasara riivisi
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2005

MikaR

Viesti sivarinlötkö »

Syö enemmän, tee lepopäivinäkin palauttavia harjoituksia ja opettele treenaamaan kevyesti mutta tehokkaasti... :hiding:
Kuvake
MikaR
munillepotkija

MikaR

Viesti MikaR »

sivarinlötkö kirjoitti: Syö enemmän, tee lepopäivinäkin palauttavia harjoituksia ja opettele treenaamaan kevyesti mutta tehokkaasti... :hiding:
Juu, no mä nyt syön liikaakin kun tällainen läski olen :D

Mitä nämä "palauttavat harjoitukset" tarkoittavat? Venyttelyjä? Niitäkin on kokeiltu.

Rintalihakset edelleen viikontakaisesta punttaamisesta kipeänä :(
Vasara riivisi

Seuraajat

Kuvake
TommyV