Tämmöinen on minusta vallan ok hommaa. Ja jos satun itse olemaan moisessa tilanteessa pokena, niin en pahastu ollenkaan vaikka joku asiakkaista tunnistautuu poliisimieheksi ja tulee apuihin.sinappi kirjoitti: Jaa. Olen vapaa-ajalla suorittanut ravintolassa virkatoimen, vaikka olin nauttinut hieman alkoholia, koska katsoin käsillä olevan tilanteen olleen sellainen, että se edellytti välitöntä puuttumista eikä järjestyksenvalvojaa ollut näkyvissä. Tunnistauduin virkamerkkiä näyttämällä poliisimieheksi.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 
Poliisi vapaalla
Valvoja: Valvoja
-
Daddy
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2011
- Aiheet: 0
Poliisi vapaalla
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
-Tuntematon
-
YJT
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
- Aiheet: 138
Re: Poliisi vapaalla
Virkatointa suoritettaessa ei saisi olla humalassa.Daddy kirjoitti: Hmm... mitäs kautta sitten tuo mahdollinen syyte virkavelvollisuuden rikkomisesta sitten syntyisi?
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
-
Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Aiheet: 125
Poliisi vapaalla
Heh, onhan näitä kortinheiluttajia kohdalle osunut.
Vaasassa oli hyvä eräs sälli joka ilmeisesti koki vaivihkaa soluttautua alamaailman kapakkina pitämäänsä mestaan.
Oli kaveria ja iski silmää, hiero tuttavuutta jne..
- Tiedätkö kuka hoitaa ***-kauppaa, ois vähä tarvetta..
Ja tosiaan tuli sitä korttiaan vilautteleen.
Senverta mä suostuin sanomaan että portsari ei voi olla vasikka ja koko kortin mukanapito tossavaiheessa..
ei-kovin fiksu liikku. Etenkin kun kun viinapää ei ollu kovaaluokkaa.
Eihän ne vägäleuat ku naureskellu sällille. Yks totes mulle lähteissään:
- Eipä ole tuojätkä katellut Donniebrascoa.
- Tai sitte se onkatellu sitä liikaa.
Näitä neuvojia on kans tullu melko usein..
Pari kertaa on tullu ärähdettyä, enimmin kuitenkin vaan myönneltyä. Pienemmän riesan tie.
Joskus on tullu sanottua:
- Montako myllyä sulla on ollu tällä viikolla?
- Hä, öh... seits..kak.. no viimeviikolla piti..
- Niin, tää on meille tälleillalle vasta viides. Että mitäs jos menisit Linnanmäelle karuselliin juomaan jaffaa ja anna meidän hoitaa hommamme. Tack och hejdå.
Paras oli se ykssälli Mikonkadulla, lensi spittarit vinkuen ulos, könys pystyyn, lämäs poliisikortin ovipleksiin ja kerto hakevansa aseen, kreegahbundolo!
Heh.
Silloin jätkät tuli tosiaan kertoon että ois pitäny riistää kortti jne.. ja että niin ois muka joskus tehty.
Ehkä onkin.
Mutta sitä päivää ei tule että alkasin viemään mieheltä työpaikkaa. Niin alas ei voi vajota kuin mätäsielurotat, joita on vallan helvetisti.
Vaasassa oli hyvä eräs sälli joka ilmeisesti koki vaivihkaa soluttautua alamaailman kapakkina pitämäänsä mestaan.
Oli kaveria ja iski silmää, hiero tuttavuutta jne..
- Tiedätkö kuka hoitaa ***-kauppaa, ois vähä tarvetta..
Ja tosiaan tuli sitä korttiaan vilautteleen.
Senverta mä suostuin sanomaan että portsari ei voi olla vasikka ja koko kortin mukanapito tossavaiheessa..
ei-kovin fiksu liikku. Etenkin kun kun viinapää ei ollu kovaaluokkaa.
Eihän ne vägäleuat ku naureskellu sällille. Yks totes mulle lähteissään:
- Eipä ole tuojätkä katellut Donniebrascoa.
- Tai sitte se onkatellu sitä liikaa.
Näitä neuvojia on kans tullu melko usein..
Pari kertaa on tullu ärähdettyä, enimmin kuitenkin vaan myönneltyä. Pienemmän riesan tie.
Joskus on tullu sanottua:
- Montako myllyä sulla on ollu tällä viikolla?
- Hä, öh... seits..kak.. no viimeviikolla piti..
- Niin, tää on meille tälleillalle vasta viides. Että mitäs jos menisit Linnanmäelle karuselliin juomaan jaffaa ja anna meidän hoitaa hommamme. Tack och hejdå.
Paras oli se ykssälli Mikonkadulla, lensi spittarit vinkuen ulos, könys pystyyn, lämäs poliisikortin ovipleksiin ja kerto hakevansa aseen, kreegahbundolo!
Heh.
Silloin jätkät tuli tosiaan kertoon että ois pitäny riistää kortti jne.. ja että niin ois muka joskus tehty.
Ehkä onkin.
Mutta sitä päivää ei tule että alkasin viemään mieheltä työpaikkaa. Niin alas ei voi vajota kuin mätäsielurotat, joita on vallan helvetisti.
-
SirSamuel
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2010
Poliisi vapaalla
Multa yritti joskus poliisimies sisään baariin jono ohi virkamerkillä. Enpä päästäny. Olisin kyllä muuten päästänykin jos kaveri ei olis ollu päissään ku ankka ja olis esittäny asiansa toisella tapaa. Nyt hän vaati vain päästä vesisateesta pois, eikä EDES yrittäny keksiä mitään valkoista valhetta. Esitti vain merkkinsä ja suuttui ku en päästäny! No se siitä.
Missä kohtaa sitä sitten on järkevää/turvallista/kannattavaa näytellä ja missä ei? Tämä tietysti käydään koulutuksessa ja paikallisilla laitoksilla erikseen läpi mutta mutta meitä on moneksi! Kaikki eivät välttämättä katso hyvällä jos vaikka virkamerkillä yrittää baariin sisään tms. Eikä lainkaan pois suljettua ole, että tilanteessa tai kuuloetäisyydellä onkin raggari kera kavereineen, joilla on patoutumia virkavaltaa kohtaan!
Missä kohtaa sitä sitten on järkevää/turvallista/kannattavaa näytellä ja missä ei? Tämä tietysti käydään koulutuksessa ja paikallisilla laitoksilla erikseen läpi mutta mutta meitä on moneksi! Kaikki eivät välttämättä katso hyvällä jos vaikka virkamerkillä yrittää baariin sisään tms. Eikä lainkaan pois suljettua ole, että tilanteessa tai kuuloetäisyydellä onkin raggari kera kavereineen, joilla on patoutumia virkavaltaa kohtaan!
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
-
bodyguard
- päähänpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Aiheet: 145
Poliisi vapaalla
Tämä tarina perustuu ihan kuulopuheeseen joten en lupaa sen olevan totta mutta kerron sen kuitenkin. Eli jonkun ravintolan (taisi olla edesmennyt Hamu) jonon ohi käveli nuori poliisimies joka sanoi virkamerkki kädessä että mulla on tässä tällanen kortti jolla pääseekin jonon ohi. Jonossa sattui olemaan yllättäen palomiehiä joista yksi veti housut alas, pyllisti ja sanoi "vedäppä se korttis tästä mun kompuutterista läpi niin katotaan onko sillä luottoa". Tämän jälkeen kuulemma alkoi maaottelu poliisi-palolaitos jonka lopputuloksesta ei sitten ole senkummemmin tietoa.SirSamuel kirjoitti: Missä kohtaa sitä sitten on järkevää/turvallista/kannattavaa näytellä ja missä ei? Tämä tietysti käydään koulutuksessa ja paikallisilla laitoksilla erikseen läpi mutta mutta meitä on moneksi! Kaikki eivät välttämättä katso hyvällä jos vaikka virkamerkillä yrittää baariin sisään tms. Eikä lainkaan pois suljettua ole, että tilanteessa tai kuuloetäisyydellä onkin raggari kera kavereineen, joilla on patoutumia virkavaltaa kohtaan!
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-
Ralle Ryökäle
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
- Aiheet: 38
Poliisi vapaalla
Kyllähän atari ja huumehommissa alkoholia käytetään ihan surutta, mitä ite tiedän. Eihän siitä muuten mitään tule. Toki kohtuus kaikessa. Ei siellä kuitenkaan missään kännissä pyöritä.
Sitten on näitä Saltseja sun muita, jotka hävittävät niissä hommissa tykkinsä, tulevat hylkiöiksi ja ryöstävät lopulta postin virkapuvussa, heh... No juu, mutta nää poikkeukset on erikseen.
Tosin poliisn pääsyvaatimukset ovat tänäpäivänä jo niin alhaiset, että tason laskeminen tulee eittämättä näkymään tulevaisuudessa myös kentällä ja sitä kautta mediassa.
Ovimies voi aina myös tarkistaa asian puhelimella, jos underkoverihomma epäilyttää. Tähän on annettu ihan kehoituskin joka itelle suunnattu aikoinaan.
Sitten on näitä Saltseja sun muita, jotka hävittävät niissä hommissa tykkinsä, tulevat hylkiöiksi ja ryöstävät lopulta postin virkapuvussa, heh... No juu, mutta nää poikkeukset on erikseen.
Tosin poliisn pääsyvaatimukset ovat tänäpäivänä jo niin alhaiset, että tason laskeminen tulee eittämättä näkymään tulevaisuudessa myös kentällä ja sitä kautta mediassa.
Ovimies voi aina myös tarkistaa asian puhelimella, jos underkoverihomma epäilyttää. Tähän on annettu ihan kehoituskin joka itelle suunnattu aikoinaan.
-
Poista käyttäjä 1747
- Aiheet:
Poliisi vapaalla
Tein opiskeluaikoina jonkin aikaa tee-se-itse lobotomiaa piparibaarissa ja eräänä iltana yksi juopunut poliisi alkoi kähmimään strippareita ja vaatii kovan ääneen piparia talon piikkiin. Poistosta suivaantuneena hän sitten työnsi naaman eteen virkakorttinsa ja ilmoitti sulkevansa ravintolan seuraavana päivänä. Heitin lompakon pysäköidyn auton alle ja sillä aikaa kun hän haki sitä nelinkontin, niin huvitimme itseämme pilkaamalla ja heittelemällä häntä lumipalloilla. Jotenkin olin luottavainen sen suhteen että kaveri tulisi nuolemaan haavansa kaikessa hiljaisuudessa...

-
Kari Aittomäki
- päähänpotkija
Poliisi vapaalla
Tottakai ne vetää.
Jumalauta, mä olen parikertaa jossain pileissä ollu ku airosta kaaliinsaaneena.. "tuo on siis kyttä!"
Niistä oikeista ammattilaisista ei vois ikinä arvata.
Mä olen yhtä jopa täräyttäny, tosin silläkertaa oltiin Rööperissä, Mefistossa ja jätkä oli melko tillintallin, rupes pokaan mun muijaa.
En lyöny, lämäsin vaan lattiaan ja annoin ylätyvi-avarin, kymmenensentin saatolla.
Pikanokkikset.
Orrevainaa se sano että parempi ois kai liueta, sälli on kovantason virkamiesi. Natsi-Kimi virnuili ja kerto että tottamooses ja nähdään taas.
Oi niitä aikoja.
Mutta kyllä mä olettaisin ja ittelleni kertoa antanut että lujatkin kännit ja jopa lennot kuuluu asiaan.
Osaan mä ittekkin kontrolloida tiloja, "handle the high".
Miksei sitte koulutetut.
edit..
kas.
Ketju näköjään on laukassu jotain portsari-angsteja.
Poliisimiehet ei tosiaankaan aina ole niin rehtejä ja reiruja kuin telkkari ymmärtää antaa.
Mutta enimmin toki.
Jumalauta, mä olen parikertaa jossain pileissä ollu ku airosta kaaliinsaaneena.. "tuo on siis kyttä!"
Niistä oikeista ammattilaisista ei vois ikinä arvata.
Mä olen yhtä jopa täräyttäny, tosin silläkertaa oltiin Rööperissä, Mefistossa ja jätkä oli melko tillintallin, rupes pokaan mun muijaa.
En lyöny, lämäsin vaan lattiaan ja annoin ylätyvi-avarin, kymmenensentin saatolla.
Pikanokkikset.
Orrevainaa se sano että parempi ois kai liueta, sälli on kovantason virkamiesi. Natsi-Kimi virnuili ja kerto että tottamooses ja nähdään taas.
Oi niitä aikoja.
Mutta kyllä mä olettaisin ja ittelleni kertoa antanut että lujatkin kännit ja jopa lennot kuuluu asiaan.
Osaan mä ittekkin kontrolloida tiloja, "handle the high".
Miksei sitte koulutetut.
edit..
kas.
Ketju näköjään on laukassu jotain portsari-angsteja.
Poliisimiehet ei tosiaankaan aina ole niin rehtejä ja reiruja kuin telkkari ymmärtää antaa.
Mutta enimmin toki.
-
Dojon Jäykin
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2010
Poliisi vapaalla
Niin, kuka vaan Lauttasaaressa Poliisien Majalle, tai lähelle joutunut kun ovat nollaamassa, voisi luulla siellä majailevan aivan muuta porukkaa.
-
TRU
- reiteenpotkija
- Lauteille: Lokakuu 2008
Poliisi vapaalla
No ei kai ne poliisit lähtökohtaisesti sen vähemmän käytä alkoholia kun muidenkaan ammattien edustajat? Samalla lailla ne virkamiehet kiskoo ja ne pakolliset känniääliöt löytyy joukosta...juurikin näitä s**tanan virkamerkinheiluttajia.
Itse olen työaikana kiskonut alkoholia ihan virkatehtävänä mutta se tietysti on vähän toinen juttu kuin mistä ketjun aloittaja puhuu. Sitäpaitsi en nykyisin edes vapaalla pidä koko virkamerkkiä mukana, paitsi silloin kun virka-ase on kannossa. Mutta viihteelle en missään tapauksessa ota mokomaa läpyskää mukaan ja asetta vielä vähemmän
Mutta joo, joskus on pakko ottaa työhommissa...koettakaas vääntyä johonkin Kallion räkälään ja sanoa "kivennäisvesi, kiitos" niin se piilottelu on aika pitkälti sitten siinä...
Mutta ketjun aloittajan kuvaamaa viihteellä tapahtuvaa virkamerkin esittelyä halveksin syvästi.
TRU
Itse olen työaikana kiskonut alkoholia ihan virkatehtävänä mutta se tietysti on vähän toinen juttu kuin mistä ketjun aloittaja puhuu. Sitäpaitsi en nykyisin edes vapaalla pidä koko virkamerkkiä mukana, paitsi silloin kun virka-ase on kannossa. Mutta viihteelle en missään tapauksessa ota mokomaa läpyskää mukaan ja asetta vielä vähemmän
Mutta joo, joskus on pakko ottaa työhommissa...koettakaas vääntyä johonkin Kallion räkälään ja sanoa "kivennäisvesi, kiitos" niin se piilottelu on aika pitkälti sitten siinä...
Mutta ketjun aloittajan kuvaamaa viihteellä tapahtuvaa virkamerkin esittelyä halveksin syvästi.
TRU
-
Kari Aittomäki
- päähänpotkija
Poliisi vapaalla
Hips, juurinoin.
Mä olen päässy siihenasti että olen melkomoisen vaarallisessa pikkupaikassa tunnistanu ujuttautujan ja saanu kerrottua että kahvan voi sitte jättää narikkaan ja se on sekunneissa käsillä jos niikseen tulee. Ja taustatuki on itsestäänselvyys.
Voitin luottamuksenkin koska yhteiset tuttavat.
Helevetin hyvä tyyppi oli tää, tosipro.
Se häiläs komeesti, ois kiva tietää missä mies menee nykyään.
Koska eihän se nimeään kertonu, enkä kysyny.
Tulosta tuli.
Helevettiläinen ku mä tahtosin tehdä totajobia.
Perkeles.
Mä olen päässy siihenasti että olen melkomoisen vaarallisessa pikkupaikassa tunnistanu ujuttautujan ja saanu kerrottua että kahvan voi sitte jättää narikkaan ja se on sekunneissa käsillä jos niikseen tulee. Ja taustatuki on itsestäänselvyys.
Voitin luottamuksenkin koska yhteiset tuttavat.
Helevetin hyvä tyyppi oli tää, tosipro.
Se häiläs komeesti, ois kiva tietää missä mies menee nykyään.
Koska eihän se nimeään kertonu, enkä kysyny.
Tulosta tuli.
Helevettiläinen ku mä tahtosin tehdä totajobia.
Perkeles.
-
Daddy
- kylkeenpotkija
Re: Poliisi vapaalla
Ah, niinpä tietysti. Tattis vastauksista!YJT kirjoitti:Virkatointa suoritettaessa ei saisi olla humalassa.Daddy kirjoitti: Hmm... mitäs kautta sitten tuo mahdollinen syyte virkavelvollisuuden rikkomisesta sitten syntyisi?
Tarkennetaan nyt varmuuden välttämiseksi vielä sen verran, että kyseisen poliisitädin motivaatio oli auttaa ystäväänsä hädässä (mahdollisesti myös tarjota tälle tilaisuus poistua paikalta ennen miekkataksin saapumista).
Itse raudoittamisessa ym tuskin oli mitään sellaista merkittävää moitteen sijaa, mihin viihteellä olleen (täyspäisen) poliisimiehen tulisikin puuttua. Suhteellisen nätti maahanvienti kolmen poken toimesta, raudat kiinni oppikirjasuorituksena. Raudoitetun tilaa tarkkailtiin koko ajan, varmistettiin ettei raudat ole liian kireällä, sai kääntyä selinmakuulle, nousta istumaan ja lopulta seisomaan jne.
-Tuntematon
-Tuntematon
-
Daddy
- kylkeenpotkija
Poliisi vapaalla
Näin minullekin kerrottiin jälkeenpäin, että olisin saanut ottaa virkamerkin kyseiseltä poliisilta pois. Lienee kuitenkin urbaanilegendaa?Kari Aittomäki kirjoitti: Silloin jätkät tuli tosiaan kertoon että ois pitäny riistää kortti jne.. ja että niin ois muka joskus tehty.
Eli ei taida olla sellaista tilannetta, että poliisi perseilee niin pahasti, että rivikansalaiselle tulee oikeus riistää kortti pois? Tietty selvästi väärennetyt photoshop-versiot (Polliisi - Polisjen) on asia erikseen.
-Tuntematon
-Tuntematon
-
Mika
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2837
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Poliisi vapaalla
Pykälistä kirjoittaessaan tämä mies ymmärtääkseni hyvin usein tietää mitä kynästään päästää.Daddy kirjoitti:Näin minullekin kerrottiin jälkeenpäin, että olisin saanut ottaa virkamerkin kyseiseltä poliisilta pois. Lienee kuitenkin urbaanilegendaa?Kari Aittomäki kirjoitti: Silloin jätkät tuli tosiaan kertoon että ois pitäny riistää kortti jne.. ja että niin ois muka joskus tehty.
Eli ei taida olla sellaista tilannetta, että poliisi perseilee niin pahasti, että rivikansalaiselle tulee oikeus riistää kortti pois? Tietty selvästi väärennetyt photoshop-versiot (Polliisi - Polisjen) on asia erikseen.
Maallikon mielipide on tietysti aika mitätön, mutta kyllä minusta vähintään erikoiselta kuulostaisi, jos moinen oikeus olisi olemassa.bodyguard kirjoitti: Mitään virkamerkin huostaanotto-oikeutta ei kyllä ole minkään lain nojalla että en suosittele mitään takavarikkoja tekemään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Daddy
- kylkeenpotkija
Poliisi vapaalla
Selvempi homma ja tattis!Mika kirjoitti: Pykälistä kirjoittaessaan tämä mies ymmärtääkseni hyvin usein tietää mitä kynästään päästää.
bodyguard kirjoitti: Mitään virkamerkin huostaanotto-oikeutta ei kyllä ole minkään lain nojalla että en suosittele mitään takavarikkoja tekemään.
-Tuntematon
-Tuntematon