Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Efo

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Jopo
kylkeenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2005

Re: Efo

Viesti Jopo »

En minäkään pysty näkemään yhtään syytä tarjota minkäänlaista kunniallisen poistumisen mahdollisuutta, jos Espanjaan asti on dollarinkuvat silmissä vilkkuen vaivauduttu.

Tilanne olisi hiukan eri, jos tuo olisi sattunut ensimmäisen peruskurssin aloitusdemossa jossakin pikkupitäjässä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang

Viesti Mika »

Jopo kirjoitti: En minäkään pysty näkemään yhtään syytä tarjota minkäänlaista kunniallisen poistumisen mahdollisuutta, jos Espanjaan asti on dollarinkuvat silmissä vilkkuen vaivauduttu.
Minä näen. Kyseessä on erittäin mahdollisesti tilanne, jossa opettaja eli @jukka lampila on itsekin yllättänyt tapahtuneesta. Ei kai hän nyt olisi tarjoutunut esittelemään lajiaan itsepuolustuksenomaisessa tilanteessa, jos hän olisi tiennyt, mitä tapahtuu. Varmaan koko porukan yllättynein oli hän itse. Minun ainakin kävi häntä vähän sääliksi tuota videota ja eritoten hänen ilmeitään seuratessani.

Mistään tarkoituksellisesta vedätyksestä en siis usko olevan kyse.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:
Jopo kirjoitti: En minäkään pysty näkemään yhtään syytä tarjota minkäänlaista kunniallisen poistumisen mahdollisuutta, jos Espanjaan asti on dollarinkuvat silmissä vilkkuen vaivauduttu.
Minä näen. Kyseessä on erittäin mahdollisesti tilanne, jossa opettaja eli @jukka lampila on itsekin yllättänyt tapahtuneesta. Ei kai hän nyt olisi tarjoutunut esittelemään lajiaan itsepuolustuksenomaisessa tilanteessa, jos hän olisi tiennyt, mitä tapahtuu. Varmaan koko porukan yllättynein oli hän itse. Minun ainakin kävi häntä vähän sääliksi tuota videota ja eritoten hänen ilmeitään seuratessani.

Mistään tarkoituksellisesta vedätyksestä en siis usko olevan kyse.
Olen muuten tästä täysin samaa mieltä. Minäkin uskon, että Jukka luuli juttunsa toimivan, niinkuin se on toiminut ennenkin. Suggestiota se on itsesuggestiokin!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Sheephead
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2009

Efo

Viesti Sheephead »

Kiinnoistaisi myös tietää sen kyusho-mestarin ajatukset ja hänen oppilaideen reaktiot kun mestari itse kaatuilee Lampilan käsittelyssä ja sitten ne tavalliset pulliaiset ei millään.
Kuvake
ToniM
reiteenpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2009

Efo

Viesti ToniM »

Itse en ole aiemmin nähnyt missään kirjoituksessa, että tämän väitettäisiin oikeasti toimivan, sen takia vielä olen hänen kirjoituksiaan puolustellut ettei vääristellä toisten sanomisia mutta ko. videolla näköjään mainostetaan lajin toimivan. Sääli koska pidin tätä ihan jonain muuna lajina sisällöltään minkälaisena sitä ihan hyvin voisi markkinoida mitä JanneM tuossa edellä jo mainitsikin. Tulee itsellekin vähän hölmö olo, kun toisten kirjoituksia arvostellut osittain kriittisestikin.

Videota, kun katselin niin sääliksi tosiaan kävi, kun tuota katselee. Ei varmasti olisi ollut helppo paikka kenelläkään jos vastassa olisi iso kasa skeptikoita olisi sitten ollut kyse mistä lajista / lajiesittelystä tahansa.
http://www.facebook.com/shinshikiaikidory" onclick="window.open(this.href);return false;
https://sites.google.com/site/shinshikiaikidory/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/shinshikiaikido" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2007

Efo

Viesti DeusVult »

Tämäkin ketju on ollut täällä jo puolitoista vuotta, ja ensimmäisistä viesteistä lähtien on Lampilalla ollut mahdollisuus "kunnialliseen perääntymiseen". Vaan kun näissä tällaisissa lajeissa ei suggestoida pelkästään toisia, vaan myös itseään: esimerkiksi Kas-pin ohjaajatkin varmasti vilpittömästi uskovat opettavansa 4000 vuotta vanhaa suomalaista sotataitoa. Tuskin tämäkään kokemus Lampilaa nyt varsinaisesti 'herätti' tuosta unestaan, vaikka toivoahan tietysti sopii.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Puni
etupotkija
Lauteille: Kesäkuu 2010
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu

Efo

Viesti Puni »

Onkohan tässä nyt joku totuus muuttunut siitä, mitä voi tehdä "tilanteessa", kolme ajatusta
1) toimia toisin mitä hyökkääjä odottaa
2) toimia kuten hyökkääjä odottaa
3) olla toimimatta
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija

Efo

Viesti DeusVult »

Täh?
Peter Karis

Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
neoex
polveenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008

Efo

Viesti neoex »

DeusVult kirjoitti: Tämäkin ketju on ollut täällä jo puolitoista vuotta, ja ensimmäisistä viesteistä lähtien on Lampilalla ollut mahdollisuus "kunnialliseen perääntymiseen".
Niin tosiaan, oliko tämä oikeasti ensimmäinen kerta kun tätä on kokeiltu ulkopuolista vastaan?
So long as I have not overthrown my opponent I am bound to fear he may overthrow me.
-- Carl von Clausewitz - On War
Kuvake
Puni
etupotkija
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu

Efo

Viesti Puni »

DeusVult kirjoitti: Täh?
Viittasin siihen, että joka lajilla ja hömpötyksellä on ne omat sääntönsä kuinka hyökkäykssin lähdetään ja mimmoisella logiikalla niihin vastataan.

Ei mun mielestä oo yhtään outoa, että EFO-leikin taitajat sinkoilevat oikeaoppisesti sinne tänne kun taas keskikehonrakentajan keskustan hallinta pitää narukädet tiukasti paketissa ja lentovalmiina.

Sitä en tosin tiedä, onko tämä nimenomainen jumppamuoto järjestelmä vai haluaako se esiintyä tappelulajina. Enkä oikeestaan välitäkään, pääasia että jotain puuhaavat.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija

Efo

Viesti DeusVult »

Mutta tuossahan lähdettiin "hyökkäyksiin" juuri niinkuin ohjaaja halusikin, poislukien nuo viimeiset nyrkillävetelyt joita hän ei hyväksynyt.
Peter Karis

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija

Efo

Viesti DeusVult »

ToniM kirjoitti: Videota, kun katselin niin sääliksi tosiaan kävi, kun tuota katselee. Ei varmasti olisi ollut helppo paikka kenelläkään jos vastassa olisi iso kasa skeptikoita olisi sitten ollut kyse mistä lajista / lajiesittelystä tahansa.
Tästä olen sinänsä samaa mieltä. Tässä kuitenkin nämä skeptikot eivät nähdäkseni edes yrittäneet tahallaan rikkoa ohjaajan tekniikkaa, mutta hän ei siitä huolimatta saanut toimimaan mitään niistä asioista joilla hetki sitten heitteli toista etätyrmäyskaveria pitkin salia...
Peter Karis

Kuvake
Hertzyscowicz
polveenpotkija

Efo

Viesti Hertzyscowicz »

Videon kohta 4:45; Lampila kutsuu yhtä skeptikoista (ilmeisesti maksulliselle) oppitunnille pieleen mennen demon jälkeen. Eiköhän se kunniallisen vetäytymisen mahdollisuus palanut siihen.
Kuvake
Andy
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Efo

Viesti Andy »

Nähtävästi olin oikeassa ainakin siinä, kun en uskonut EFO-tekniikoiden aiheuttavan julmaa kuolemaa kohteelle.

Sitä en epäile, etteikö Lampila itse ja hänen oppilaansa uskoisi EFO:n toimivuuteen.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
JKOO
polveenpotkija
Lauteille: Elokuu 2010

Efo

Viesti JKOO »

Jep, Derren Brown'lta on kirja nimeltä "Miten mieltä hallitaan". Kunnon opus mentalismin alkeista ja muustakin. Viihteestähän siinä on kysymys. "Empty Force" ei ole uusi juttu ja runsaasti on näyttöä viime vuosilta ettei homma toimi kuin itsesuggestion voimalla, mutta jostain syystä se jaksaa viehättää ihmisiä.

Seuraajat

AnaS
Kuvake
Andy
Kuvake
Antti
Kuvake
AriJ
Kuvake
Arskanator
Kuvake
Chungmu