Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

T-T

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2008
Etulaji: Aikido

T-T

Viesti PDC »

Varusteleka vaan sponsoriks ;)

Ja se sun sateinen kuva oli ihan v1tun hieno! Bane/Batman
obmijoy
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2009

T-T

Viesti obmijoy »

T-T kirjoitti: Täällä on kyllä vähän koomisesti se Suomessa tehtävä näkyvä valvonta kääntynyt piilossa tehtäväksi valvonnaksi.

Yhen asian minkä täältä vois tuoda Suomeen on toi repun käyttö työtehtävissä.

Sinne saa kaikki (isompi ensiapulaukku, ruokaa, pikkupyyhe, lisärautoja, ja kylkeen kiinni tonfaa tai Suomeen sopivaa patukkaa yms.)

Sopisi esim piirivartiointiin, citypatrolleihin... ja kaikkiin sellaisiin missä pitää olla kentällä pidempiä pätkiä.
Jonkun pitäisi se aloittaa..niin helposti leviäisi.

Hyvä reppu on oikeesti aika huomaamattoman helppo touhutessa meneen...
reppu jonka sisällä kaksi suojalevyä(miksei kevlarikankaala verhotut) joiden väliin tavarat sijoitetaan jolloin lentäessäsi seläälesi voit luotaa siihen että reppu suojaa ja repun sisällys ei voi halvaanuttaa sinua
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

T-T

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti: Yhen asian minkä täältä vois tuoda Suomeen on toi repun käyttö työtehtävissä.
Mulla on kyllä sellainen käytössä, sisällä on ylimääräiset suojaliivit, nippusiteitä, ensiapupakkaus, vettä, bullet meal'eja, sadepuvun takki ja housut, viestivälineiden laturit jne.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
T-T
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2011

T-T

Viesti T-T »

Juurikin noin sitä hahmottelin, että siellä on juuri niitä juttuja mitä kukakin saattaa tarvita omissa työtehtävissään.

Lakinippelöinti lyö kuitenkin vastaan, kun eikös sen tekstin selässä pidä kuitenkin näkyä....siis niissä tehtävissä, jossa teksti selässä on.

Toinen mitä sain vähän levitettyä (kaverilta lainattu, kunnia hänelle) oli varusteliivin käyttö varustevyön sijaan. Toimii hyvin, jos on mahdollisuutta pitää takkia joko vähän, tai kokonaan auki.
Mutta koska kerroksia erityisesti kesällä on päällä tällä satsilla aika paljon, niin suojaliiviin velcron ompeleminen poistaisi yhden kerroksen, ja varusteet saisi asetella liiviin miten haluaisi. Ne velcron osat jokka ei o käytössä voisi peittää vastakappaleella.

Saisi käsiraudat oikeasti sellaiseen paikkaan (rintojen yläosaan) jossa ne eivät ole tiellä, ja helposti käytettävissä.
Kaasu olisi jo valmiiksi oikealla korkeudella, kuten myös mahdollisesti käsiase. Telarin kanssa joutuu vähän kikkaileen.

Mutta kaikesta huolimatta saisi hyvän vaihtoehdon sille, tai niille joilla tärkeimmät varusteet on etureiden ja alavattan välissä.

Tää on vaan mun henkilökohtainen mieltymys, mutta mun mielestä ne häirittee siinä liikettä aika paljon. Sen voi testata esimerkiksi menemällä kyykkyyn, ylittämällä jonkun esteen, tai ihan vaan poistumalla autosta.

Monethan myös pitävät rautoja edessä. Ne on siinä hyvät niin kauan kun ei tarvi olla jalat tai jalka koukussa, joka on kuitenkin yleisin rautoihinlaittamisasento, ja kun ylävartalo on taipuneena edes vähän eteen, niin ei ne raudat siitä välttämättä (huom. välttämättä) kovin terävästi lähde.

Jokaisella on kuitenkin omat mieltymyksensä

Pääasia että pärjää.
obmijoy
kylkeenpotkija

T-T

Viesti obmijoy »

ku siellä repussa on ne liivit ne suojelee selkärankaa ja siitä ulompana muut vermeet siten että esim sadevarusteet estää kovien varusteitten selkärangan eli keskiselän alueelle liikumisen niin ja onhan hyvässä repussa läpinäkyviä/hyvin merkattuja taskuja

ja hox reppuun voi neuloa tekstin vartia tai epäjärjestysmies tai lääninsonni tai judgered

ps

nyt tuli muuten Mjölniriltä ja T-T asiaa
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
T-T
kylkeenpotkija

T-T

Viesti T-T »

Teiltä sitä asiaa tuli, mä vaan kyseenalaistelen "totuuksia" :D

Seuraavaks aion kokeilla, että räjähtääkö alaselkä ja häntäluu oikeesti jos rautoja käyttää takana, ja kaatuu.

Tääkin on sellainen perus"totuus" jonka kaikki alalla tietävät, mutta harva on oikeesti kokeillu.

Tavoite näillä jutuilla olis se, että pystyis juokseen, hyppään, ylittään esteen, ja painiin eri asennoissa paremmin.
Kunnon sotilaalla on sitten sitä arsenaalia jo sen verran, että silloin on hankala (hankalampi) liikkua.
Näin ollen esimerkiksi juuri tuollaisten Yamas porukoiden käyttö seassa on loistava veto.
Rynkky asettaa aikamoisen esteen monin tavoin, jos se ei ole ensisijainen käyttöväline.
obmijoy
kylkeenpotkija

T-T

Viesti obmijoy »

T-T opettele hapettaan ja lopettaan kaveri repunhihnoja apunakäyttäen (s
seinänvieressä uhrautumis heitto niin että vihulainen lyö päänsä seinään
(hedari nenään--hartiat ylös jotta pää ja niska menee suojaa olkaimista kinni ja hyppy seläleen niin että maiharit tulee vastustajan munille jolloin sen pää menee seinään voi tietysti mennä niskatki nurin ) uhrautumis heitto on kai alumperin suunniteltu tehtäväksi hengen hädässä
nyt puhun repun olkaimista vetäen
kun olet sinut asian kanssa löydät estokeinot (jos asunasi kaulus takki pokena olet silloinkin opetellut kauluskuristuksia vastaan puolustautumisen)

vyö ja reppu on myös heikkoja kohtia niistä saa vahvan kahvan vastustajaan
kun sinulla on reppu suojaa se selkää (halaus puukotukselta, ikäänkuin painijan halaus jossa toinen käsi menee kainalosta ylös ja suulle ja toinen kainalosta selänpuolelle ja upottaa puukon syvälle, tai kaksin käsin painavat puukoa itseäkohti tosin välissä on se vihulainen jonka läpi terä tulee )

ei puukon kans kannat välttämättä olla kaukana vaan suoraan päälle jolloin vastustaja ei edes ehtinyt nähdä puukoa (joku mustalainen joskus tehnyt tän, ei tuu mieleen miloin kuulin mutta poke uran aikana kuminkin)

taistelussa esteet sivuun ja leuka alhaalla pahki mielelään niin että otsasi satuttaa törmätessä vastustajaa
edessä olevat esteet pidetään sivulla toinen reisi haaroja halkoen

parasku kokeilet siellä ite niin JA vastapalloon vaara tossa tietysti on

ei pidä ihmisen taistella siinnä on vaaroja ja sankarutta ei laisinkaan
taistelija tappaa jonkun isän pojan tai veljen ja noitahan olet itsekin jollekkin jossain vaiheessa elämää

saas nähä on sulla mielenkiintoinen ja moinihaarainen polku edessä

ps
olettamani terveen ihmisen tunne skaala pahan teon jälkeen
:x :badgrin: :? :oops: :( :cry:

hyvät yöt kohta unille mun mentävä
linkki
obmijoy
kylkeenpotkija

T-T

Viesti obmijoy »

kainalon alta suulle painaen vastustajan päätä taaksepäin estäen samalla suu ääniä
et näe hetkeen mitään koska leuka on täysin rinnassasi ja silmissä 100% KIINNI puristusvoima, jotta ne ei vahingoitu vastapuolella kun voi olla käsi kasvoillasi
linkki
T-T
kylkeenpotkija

T-T

Viesti T-T »

Juu noita pitää kattoa sitten vähän myöhemmin...tällä hetkellä reenailen ja odottelen vastauksia.

Niin reeni menee suurinpiirtein näin. n.2km repun kanssa juoksua (välillä siihen lisäksi n.3min jyrkkä ylämäki juoksu joka tappaa ainakin minut) Puntilla koko kroppa läpi pääliikkeillä (välillä jotkut liikkeet kevyemmillä painoilla ja jotkut taas vähän raskaammilla)
Tämän jälkeen altaaseen ja pääosin kroolia mahdollisimman pienillä tauoilla n. 15 -20 min.
Olo on kyllä loistava tuon jälkeen.

Joskus sitten tämän lisäksi illalla tai yöllä veitti/keppi yms. tekniikoita. punnerruksia yms.

Kävelyä tulee töissä n. 10km

Paino tippunut parissa kuukaudessa noin kymmenen kiloa, vaikka syön kuin hevonen. Vielä pitäs se 10kg tiputtaa, niin oltais ysikympissä.

Lenkkarit on hajoomassa! Eka kerta sitten n.20v jälkeen!! Se on hieno asia :D
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2010

T-T

Viesti Vanhakankea »

T-T kirjoitti: Lenkkarit on hajoomassa! Eka kerta sitten n.20v jälkeen!! Se on hieno asia :D
Jumalaade, mä en saanut lenkkareita rikki kuin kakarana mopolla ajaessa. ;-) Sillain tosin olen pervo, että opin tykkäämään intissä juoksemisesta joko kumppareilla tai maihareilla sekä muulla varustuksella. Se oli kiva katella kun "juoksijat" alkoi pykiä kun varusteet olikin jotain muuta kuin modernit juoksuvehkeet. Mutta onneksi se ei ollut pysyvää, juoksu ei ole mun juttu vaikka intissä opinkin miten tämä (tai siis silloinen) kroppa saatiin liikkeelle ja pysymään liikkeessä. Pääsin jopa loppucooperissa liki 3000 joka oli 400 metriä enemmän kuin tullessa.

Eikös muuten se joku hemmo juossut maratonin maihareilla? Eli ehkä sunkin kannattaisi mietti vaihtoa "miesten lenkkareihin". ;-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
T-T
kylkeenpotkija

T-T

Viesti T-T »

Olisko ollut joku Varustelekan kaveri, joka veti maihareilla ton maratonin?

Ja kai nää lenkkarit oli jotain b-erää...tosin kai ne antaa ihan tietoisesti periks, että "hei läski, tajuatko nyt lopettaa!"

Välillä mä vetelen lenkkiä maihareilla, mutta kun ne on mun työ- ja vapaa-ajan kengät, niin tuntuu mukavalta käyttää jalassa joskus jotain muuta.
obmijoy
kylkeenpotkija

T-T

Viesti obmijoy »

kun on painoa on hyvä käyttää nopeissa eli voimakkaissa juoksuissa oikeita juoksukenkiä
jottei rasitusvammat keskeytä juoksutreeniä
hölkääminen ei aiheuta niin kovia iskuja jalkoihin joten hölkkä onnistuu maihareillakin

T-T eiks 90-100 pois omasta pituudesta ole hyvä paino varsinkin jos nostaa maasta 2,5x ton painon
eli 185cm 90kg
maastaveto 1x225kg
kykkää 2xop eli 180kg
etukyykky 1,7xop 155kg
rivetyöntö penkki kulmasoutu 1,5xop 3x120kg
linkki
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: T-T

Viesti Vanhakankea »

Kunhan viisastelin, mulle juoksu on aina ollut tervaa. Aktiiviaikoinakaan en pahemmin juossut vaan lisäsin treenierien määrää. Ei ole mun hommaa.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
T-T
kylkeenpotkija

Re: T-T

Viesti T-T »

Vanhakankea kirjoitti: Kunhan viisastelin, mulle juoksu on aina ollut tervaa. Aktiiviaikoinakaan en pahemmin juossut vaan lisäsin treenierien määrää. Ei ole mun hommaa.
Mulle menee, jos saa samalla vähän musiikkia korviin.
T-T
kylkeenpotkija

T-T

Viesti T-T »

Joudun lopettaan päiväkirjan pidon työasioiden osalta kokonaan.

Katotaan mitä tapahtuu...

Ei o kiva kun haukutaan pskaksi monella tavalla, nauretaan vastauksille ja koko kokonaisuudelle ja todetaan lopuksi, että ok. Ihan hyvä(??)

:D

Sellaista.

Seuraajat

iksu
Kuvake
Point