Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Taru sormusten herrasta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

Taru sormusten herrasta

#1

Viesti Nade »

Mitä mieltä olette tästä vanhasta klassikosta? Onko sillä ollut joku merkitys elämässänne. Entä kirjasta tehdyt filmit, vastasivatko ne mielikuvaanne?
Minä sain kirjan "Taru sormusten herrasta" jo lapsena ja se oli ensimmäinen tutustumiseni fantasiakirjallisuuteen. Sen jälkeen olen yrittänyt lukea lähes kaiken ilmestyneen fantasiakirjallisuuden. Kuitenkin "Taru sormusten herrasta" on minulle edelleen yli muiden. Vuoden tai parin välein luen sen aina uudelleen ja nautiskelen yksityiskohdista. Tämä kirja on myös saanut minut aina ulkomailla ollessani lähtemään kaikenmaailman vaelluksille vuorille ja muihin pöpelikköihin. Kuvittelen olevani Frodo tai joku muu henkilöhahmo. Nykyään olen jo tarpeeksi vanha voidakseni tunnustaa tämän lapsellisuuteni.
Pikkuveljeni osti minulle lahjaksi DVD-paketin, jossa on kaikki kolme leffaa ja muuta lisä-aineistoa "Taru sormusten herrasta". Hän erityisesti hankki pidemmät versiot kuin elokuvateatterissa näytetyt. Monet henkilöhahmot olivat eri näköisiä kuin olin kuvitellut, mutta se ei häiritse. Elokuva on nautittava. Klonkkua esittäävä näyttelijä tekee loisteliaan roolityön (Animaatiohan on tehty näyttelijän työn pohjalta). Maisemat ovat upeita. Enttejä toivoisin joskus tapaavani.
Nade
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#2

Viesti Elina »

LOTR on 8)
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#3

Viesti DaNjA »

Olen itse aivan hulluna Taru sormusten herraan.
Aika hassua, koska en piitannut koko elokuvasta kun se tuli. Kaikki puhuivat siitä ja minä en viitsinut edes päätäni vaivata asialla.
No sitten yks päivä oltiin kirjastossa ja kaverini sanoi, että kannattaa lainata Sormuksen ritarit. No siinä kinailtuamme otin sen ja menin kotia. Aloitin katsomisen, mutta en jaksanut katsoa sormuksen kokousta pitemmälle(kuka vie sormuksen ja tuhoaa sen).
Video lojui viikon pöydällä ja päätin kuitenkin katsoa leffan loppuun.
No leffa oli todella mahtava ja soitin kaverille heti, että toisi seuraavana päivänä Kaksi tornia ja katsoin sen. Vuosi piti odotella Kuninkaan paluuta, joka oli hirveää.
Ihastuin Orlando Bloom näyttelijään ja halusin tietää hänestä kaiken.
Se vuosi Kuninkaan paluuta odotellessa meni Orlin tietojen etsiessä ja Sormuksen ritarit, Kaksi tornia ja Kuninkaan paluu kirjan lukiessa. Kaverin kanssa otettiin kisa, kumpi lukisi kuninkaan paluun ensimmäisenä ja miehän se voitin. Kaveri ei ole vieläkään saanut luettua.

Leffa on loistavasti tehty,ei kyllä huomaa, että yli puolet leffasta on tehty tietokoneella.

Kirja kertoi kaiken yksityiskohtaisesti joka oli tavallaan hyvä tavallaan huonoa, koska joskus tuli tylsiä kohtia, joita ei jaksanut lukea, mutta piti sinnillä lukea.

Taru Sormusten Herrasta on kyllä yksi mahtavimmista kirjoista/elokuvista :D

Tälläistä mieltä olen minä
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#4

Viesti DaNjA »

onko kukaan lukenut sitä Loru Sorbusten Herrasta.kannattaa...kuuluu kyllä Taru Sormusten Herrasta fanien kirjahyllyyn....tosi hauska..huumori ei ainakaan siittä kirjasta lopu... :lol:
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#5

Viesti Jussi Häkkinen »

Leffat (sekä Jacksonin että Bakshin) väsähtäneitä, kirja hyvää keskitasoa. Vaikutti aika kovinkin kun nuorena (yhdeksänvuotiaana) ensimmäisen kerran luin, mutta jälkeenpäin on kerronnan taso alkanut hitusen häiritsemään. Tuli joskus luettua kerran vuodessa (ts. käytettyä yksi päivä vuosittain lukemiseen). Tolkien loi nerokkaita maailmoja, mutta kertomapuoli...no joo, kelvokasta mutta paljon parantamisen varaa. Tarina itsessään eeposkliseineen OK.

Genrensä suurteos, kuitenkin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#6

Viesti Elina »

Kyllä uskoisin, että LOTR kuuluu niihin kirjoihin, jotka todellakin luetaan kerran vuodessa uudestaan. Mulla niihin sellaisiin kirjoihin kuuluvat Amy Tanin A Hundred Secret Senses ja Bonesetter's Daughter sekä Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani.

Muuten meneekin sitten lähinnä dekkareita, sillä niissä on aina jotain tekemistä aivoille, kun yrittää ajatella kerrontaa edelle. Elokuvissa tapahtuu ns. alleviivausta (Mika voi todistaa, että mun keksimä termi! :D), joka aiheuttaa sen, että leffojen kyseessä ollessa on joskus tuskastuttavan helppo keksiä, miten tarina menee...

LOTRia en ole muuten vielä ehtinyt lukea. Leffat on kyllä nähty (myös se sikavanha piirretty versio - josta en muuten tykännyt).
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#7

Viesti ka1 »

Onko kukaan nähnyt kotimaista tv klassikkoa, 9 osaista Hobitit-sarjaa? Siinä on Suomen televisiohistorian suurin klassikko!
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#8

Viesti DaNjA »

ka1 kirjoitti: Onko kukaan nähnyt kotimaista tv klassikkoa, 9 osaista Hobitit-sarjaa? Siinä on Suomen televisiohistorian suurin klassikko!
En. onko sellainen olemassa?mistä saa? onko hyvä?
(taas faneuteni sai yliotteen, p*ska) :roll:
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93971
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#9

Viesti Mika »

DaNjA kirjoitti: onko kukaan lukenut sitä Loru Sorbusten Herrasta.kannattaa...kuuluu kyllä Taru Sormusten Herrasta fanien kirjahyllyyn....tosi hauska..huumori ei ainakaan siittä kirjasta lopu... :lol:
Danja tietää Loru Sorbusten Herrasta -kirjasen :?: :shock:


:notworthy:


Eipä olisi Danja-Danjasta ensi näkemällä uskonut. :lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#10

Viesti DaNjA »

Tietenkin tiedän, miksen tietäisi, niin mahtava kirja kun onkaan :thumbsup:

Eikö lapsi saa olla fani??? Miksei minusta olisi voinut uskoa sellaista???Olenko niin aikuismainen? ;)
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#11

Viesti Elina »

Danja, sä olet kewl. Oli ikäsi mikä tahansa. 8)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93971
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#12

Viesti Mika »

Danja, saat toki. :)

Mutta enpä vain olisi uskonut, kun jo kirjan nimikin on kaikkea muuta kuin viaton. :D


http://www.alko.fi/cgi-bin/gwi.exe/gm?M" onclick="window.open(this.href);return false; ... &Id=002517


Muistoja, muistoja (tuosta se kaikki alkoi)... :smt050
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#13

Viesti DaNjA »

Jaa-a....ja tietenkin alkoholilla oli osansa asiassa
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti tabitha »

Mä meinasin tänne kirjoittaa, mutta aloitankin ihka uuden ketjun kun haluttaa niin kovasti esitellä mun lempikirjoja... :)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
marjis
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 79
Lauteille: Tammikuu 2005

#15

Viesti marjis »

Tolkien hyvä, Lotr hyvä, Bakshi hassu, Sorbus hirveä, Lotr-leffat hyvä (maisemat ja musa :smt049 ), Suomalainen näytelmäversio jees. Noin niinkuin lyhennelmänä.

Tolkienin teoksista Silmarillion on ehdoton suosikkini, tosin tykkään kyllä Raamatustakin... Lotr on hyvä, itseasiassa pidän siitä Tolkienin jaarittelvasta kirjoitustyylistä, se kaikki kuvailu ja hidastempoisuus on niin herkullista, kuten muuten on suomennoskin. Otetaan vaikka esimerkiksi Eowynin kuvaus, "...miekkojen sukua, kaunis mutta kauhea." :smt049 Täydellisyyttä.

Muista versioista Bakshin teelmä on hauska, käsittämätön mutta hauska :-D. Suomalainen näytelmäversio on yllättävän hyvä, se oisi kiva nähdä pitkästä aika :-). Loru Sorbusten herrasta on järkyttävän huono. Se suomennos varsinkin. Alkuperäiskielellä en ole lukenut loppuun, koska en tajunnut niistä vitseistä mitään. Aikansa lapsi, ei toimi kyllä nykyään yhtään. Leffoista tykkään, tosin täysin irrallisina kirjasta. Nyt ehkä jo osaan ne arvioida erikseen. Jossain vaiheessa oli vaikeaa kun piti kirjoittaa arvostelu leffasta ja vahingossa kuitenkin vedin kirjan siihen mukaan. :-D Sanomattakin on selvää että arvostelusta itsessään tuli huono, vaikka arvioni olikin hyvä :roll: Ne leffat on jotenkin hyvin turvallisia, niitä voi katsoa aina ja tulee hyvä fiilinki.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 117 kurkkijaa