Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Pieni mies ovihommissa
Valvoja: Valvoja
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2009
Pieni mies ovihommissa
Jotenkin oon aina kuvitellut, ettö ovimiehen pitäis olla kohtuullisen kokoinen ollakseen uskottava. Onko näin? Joutuisko hukkapätkä alituiseen konflikteihin kun asiakkaiden pitäis päästä todistelemaan?
Mites sitten se mahdollinen voimankäyttö? Jos ei voima, massa ja taito riitä vääntämiseen, mutta lyönti ja potkupuoli pelaa kuin unelma? Ei kai sitä oikein voi heti kättelyssä liipasta käkättimeenkään jos toinen vaan kävelee päin?
Mites sitten se mahdollinen voimankäyttö? Jos ei voima, massa ja taito riitä vääntämiseen, mutta lyönti ja potkupuoli pelaa kuin unelma? Ei kai sitä oikein voi heti kättelyssä liipasta käkättimeenkään jos toinen vaan kävelee päin?
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2008
- Etulaji: Aikido
Pieni mies ovihommissa
Oma panos topikkiin on minimaalinen, mutta tuntuu (korjatkaa jos olen väärässä), että jos on yksin ovella niin silloin olen nähnyt hiukan kookkaampia jamppoja. Mutta jos on isompi paikka missä vuorossa on joku 4-6, niin sillon siellä on erilaista ihmistä, eri tilanteisiin.
Tää siis ihan oikeastaan kysymyksenä, onko näin yleensä? Koska kun muistelen omia baarireissujani, tuntuu näin olleen.
Tää siis ihan oikeastaan kysymyksenä, onko näin yleensä? Koska kun muistelen omia baarireissujani, tuntuu näin olleen.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2010
Pieni mies ovihommissa
Ei mitään lukkoonlyötyjä sääntöjä ole, mutta pieneltä vaaditaan enemmän sekä pelisilmää että toimintakykyä tarvittaessa. Kyllä niitäkin on, mutta harva on oikeasti hyvä. Aina tulee se älykkö kun keksii että ovella on mikkihiiri ja sille pitää vähän näyttää kuka määrää.
Lyönnit ja potkut on- kuten varmaan arvaat vähän kyseenalaisia vaikka niillekkin on paikkansa. Mielummin reenailemaan vääntämistä pystyssä. Defendo on hyvä yleisvastaus ja sieltä löytyy sitä alan juttuakin. Senshidosta löytyy kanssa paljon nopeasti opittavaa hyvää settiä.
Lyönnit ja potkut on- kuten varmaan arvaat vähän kyseenalaisia vaikka niillekkin on paikkansa. Mielummin reenailemaan vääntämistä pystyssä. Defendo on hyvä yleisvastaus ja sieltä löytyy sitä alan juttuakin. Senshidosta löytyy kanssa paljon nopeasti opittavaa hyvää settiä.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
-
- kylkeenpotkija
Pieni mies ovihommissa
voimankäyttö alkaa selkeällä puheella jossa kerotaan rauhallisesti että nyt on parempi istua ja ottaa renosti tai tulla sivumalle juttelemaan
jos ei käytös muutu on lähdettävä mukaan joko niin että seuraa mikkihiirtä tai niin että menee mikkihiiren edellä narikkaan---
tässä tulee yleensä se "ei mun ei tartte lähteä mihinkään"
johon "äh eiköhän mennä" -mä en lähe- Tässä vaiheessa saatetaan olla jokin tovi tästä voi viellä antaa tilaisuuden...
"jos mä nyt lähen tästä tarviiko mun tulla takas vai saatteko sovun aikaan tai osaatko olla pois tuolta pöydästä?"
mutta yleensä tässä vaihessa jo menään siihen että taputetaan tai laitetaan asiakkaan olkapäälle käsi ja aletaan avittaan haluamaan suuntaan. Ja nyt tuli se lyönti asiakkalta tai vastaan pyngertäminen ja ... koita raapia kättä irti kaulalta
[
asiakas lasketaan maahan josta virkoaa koska hapetuksessa on ollut kontrolli tai kävellään takapakkia poistumisuuntaan asiakaan olessa puoli pökkyrässä
monasti sopu tulee kujetuksen aikana
sopuisaa asiakasta kohdelaan asialisen ystävällisesti ja toivotetaan parempaa iltaa toisessa ravintolassa. Varuilaan olet koko työvuoron terveellä tavalla
jos ei käytös muutu on lähdettävä mukaan joko niin että seuraa mikkihiirtä tai niin että menee mikkihiiren edellä narikkaan---
tässä tulee yleensä se "ei mun ei tartte lähteä mihinkään"
johon "äh eiköhän mennä" -mä en lähe- Tässä vaiheessa saatetaan olla jokin tovi tästä voi viellä antaa tilaisuuden...
"jos mä nyt lähen tästä tarviiko mun tulla takas vai saatteko sovun aikaan tai osaatko olla pois tuolta pöydästä?"
mutta yleensä tässä vaihessa jo menään siihen että taputetaan tai laitetaan asiakkaan olkapäälle käsi ja aletaan avittaan haluamaan suuntaan. Ja nyt tuli se lyönti asiakkalta tai vastaan pyngertäminen ja ... koita raapia kättä irti kaulalta
[
paljastus:
monasti sopu tulee kujetuksen aikana
sopuisaa asiakasta kohdelaan asialisen ystävällisesti ja toivotetaan parempaa iltaa toisessa ravintolassa. Varuilaan olet koko työvuoron terveellä tavalla
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
-
- kylkeenpotkija
Pieni mies ovihommissa
asiakkat uskoo siten ku oppivat tunteen
jokainen joutuu näytön paikaan pienempi ehkä aluksi useemin
asenne ja olemus ratkaisee sekä suhtautuminen koettelemuksiin eli rekointi asiakaan jutuihin
jokainen joutuu näytön paikaan pienempi ehkä aluksi useemin
asenne ja olemus ratkaisee sekä suhtautuminen koettelemuksiin eli rekointi asiakaan jutuihin
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
linkki
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Pieni mies ovihommissa
Tekisi mieleni vastata häkkismäinen: "ei ole".PDC kirjoitti: Oma panos topikkiin on minimaalinen, mutta tuntuu (korjatkaa jos olen väärässä), että jos on yksin ovella niin silloin olen nähnyt hiukan kookkaampia jamppoja. Mutta jos on isompi paikka missä vuorossa on joku 4-6, niin sillon siellä on erilaista ihmistä, eri tilanteisiin.
Tää siis ihan oikeastaan kysymyksenä, onko näin yleensä?
Potkulaisisissakin on ei-niin-isoja kavereita, jotka tekevät yksin ovia hieman karkeammissakin paikoissa. Toki kykyä on myös vääntämiseen. Ja tietenkin pelisilmää siihen, että ei joudu mihinkään "yksin kymmentä vastaan" -juttuihin, joissa ei iso kokokaan auta.
Omilta vilkkaammilta baariajoiltani muistan kyllä montakin varsin hyvää pokea, joita ei ollu massiivisuudella pilattu. On sitten toisenlaisiakin kokemuksia (joista olen joskus avautunutkin), kun kevyt kaveri päättää sitten heti käsittelyssä esittää "voimiaan" ja jää ryysyihin roikkumaan saamatta asiakasta liikkumaan mihinkään. Mutta silloin on tainnut mennä jo ammatinvalinta pieleen.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Pieni mies ovihommissa
Juu... Pienempi pärjää siinä missä isompikin, mutta joku 165cm ei ihan hirveen hyvin enää toimi.
Esim Kuuno on kävelevä legenda, vaikka ei ole mikään isomies. Komeasti on poka lentäny jo vuosikymmeniä.
Esim Kuuno on kävelevä legenda, vaikka ei ole mikään isomies. Komeasti on poka lentäny jo vuosikymmeniä.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Joulukuu 2006
Pieni mies ovihommissa
Mä oon nyt pari vuotta tehny ovea säännöllisen epäsäännöllisesti, pituutta on sellanen 170cm ja painoa karvan alle 80kg. Eli menen kyllä aikalailla siihen mikkihiiri kategoriaan. Tykkään tosin uskoa että kamppailu ja voimailuharrastukset näkyvät olemuksesta, joka osaltaan enneltaehkäisee tilanteita.
Riippuu varmaan tosipaljon paikasta missä tekee, mutta esim. tossa keskustan yökerohoissa homma on pyöriny ihan ok. Ikinä ei ole tullut tilannetta etteikö siitä olis voinut yksin selvitä. Jos oon arki-iltoina (kun ollaan monesti yksin vuorossa) ovella, niin lähtökohtasesti hoidan ovea siihen malliin että katon aika tarkkaan kenet otan sisälle. Vähemmällä vaivalla pääsee kun ei edes ota sinne sisälle niitä mahollisia riitapukareita.
Helpompi vaan sanoa jo ovella "Ei tänään" kuin vartin päästä roudata sama sälli tukasta pois.
En ole edes huomannut että asiakkaat yrittäis testata mua jotenkin enemmän kuin isompia körmyjä, saattaa tosin johtua siitä että yleensä heitän pikkasen jotain läppää kaikille sisääntuleville, näkyy kivasti sitten tipeissä kans.
Sitten taas jos vääntämään joutuu, niin muistetaan kuitenkin se, että ne asiakkaat on pääsosin enemmän tai vähemmän mittavassa sekavuustilassa, yleensä enemmän. Treeneissä oon kyllä kohdannut kymmenen kertaa haastavampia tilanteita kuin ovella. Oikeestaan siellä ne tuntuu olevan jotenkin yllättävän helppoja.
Tämä siis noista muutamasta keskustan paikoista joissa olen tehnyt, varmasti jakomäki, kannelmäki, mellunmäki tai mikävaan- mäki päätteinen paikka on sitten taas ihan eri maailma
Riippuu varmaan tosipaljon paikasta missä tekee, mutta esim. tossa keskustan yökerohoissa homma on pyöriny ihan ok. Ikinä ei ole tullut tilannetta etteikö siitä olis voinut yksin selvitä. Jos oon arki-iltoina (kun ollaan monesti yksin vuorossa) ovella, niin lähtökohtasesti hoidan ovea siihen malliin että katon aika tarkkaan kenet otan sisälle. Vähemmällä vaivalla pääsee kun ei edes ota sinne sisälle niitä mahollisia riitapukareita.
Helpompi vaan sanoa jo ovella "Ei tänään" kuin vartin päästä roudata sama sälli tukasta pois.
En ole edes huomannut että asiakkaat yrittäis testata mua jotenkin enemmän kuin isompia körmyjä, saattaa tosin johtua siitä että yleensä heitän pikkasen jotain läppää kaikille sisääntuleville, näkyy kivasti sitten tipeissä kans.
Sitten taas jos vääntämään joutuu, niin muistetaan kuitenkin se, että ne asiakkaat on pääsosin enemmän tai vähemmän mittavassa sekavuustilassa, yleensä enemmän. Treeneissä oon kyllä kohdannut kymmenen kertaa haastavampia tilanteita kuin ovella. Oikeestaan siellä ne tuntuu olevan jotenkin yllättävän helppoja.
Tämä siis noista muutamasta keskustan paikoista joissa olen tehnyt, varmasti jakomäki, kannelmäki, mellunmäki tai mikävaan- mäki päätteinen paikka on sitten taas ihan eri maailma
------------
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2006
- Etulaji: Taihojutsu
- Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.
Pieni mies ovihommissa
Itseluottamus, ammattimaisuus ja virka-aseman osoittavat merkit sekä jv/vartijatunnukset saavat pienen miehenkin näyttämään isommalta. Jostain syystä. Joidenkin silmissä.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Lokakuu 2007
Pieni mies ovihommissa
Mikkihiiri? Jätkähän on jo ihan raavas mies, 15 kiloa meikää painavampi massahirmu!Oskari kirjoitti: Mä oon nyt pari vuotta tehny ovea säännöllisen epäsäännöllisesti, pituutta on sellanen 170cm ja painoa karvan alle 80kg. Eli menen kyllä aikalailla siihen mikkihiiri kategoriaan.
A suspicious mind is a healthy mind
-
- munillepotkija
- Lauteille: Joulukuu 2006
Pieni mies ovihommissa
Totta, auktoriteettiasema tuo lisää kokoa ja ikää. Tästä hyvänä esimerkkinä tuli mieleen kun olin intissä hommissa, tehtiin spollarikoulutusta suorittaville varusmiehille rasti jossa esitettiin valokuvia nopeassa tahdissa epäillystä murtovarkaasta. (meikäläinen siviiliasussa) Veijarit tottakai tunnisti valokuvista kuka on kyseessä ja täyttyivät kaavakkeisiin tuntomerkkejä mitkä muistivat minusta. Iän keskiarvoksi määrittyi n. 30-35 vuotta (Oikeesti siihen aikaan 20-21), pituutta tuli 10 senttiä lisää jne.. Hyvin vaikutti esimiesasema niiden muistiin.sinappi kirjoitti: Itseluottamus, ammattimaisuus ja virka-aseman osoittavat merkit sekä jv/vartijatunnukset saavat pienen miehenkin näyttämään isommalta. Jostain syystä. Joidenkin silmissä.
------------
-
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2011
- Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
- Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
- Takalajit: EKJT
Pieni mies ovihommissa
Itse olen huimat 170 cm pitkä ja massaa on rapiat 80 kg ja hyvin olen ovella pärjännyt jo toistakymmentä vuotta. Enimmäkseen olen tehnyt laitakylien kippoloita ja vähemmäkseen ihan keskustaravintoloita. Onhan sitä monta kertaa mielessä käynyt kun on kakka meinannut iskeä tuulettimeen, että olisi kiva kun olisi työkaveri. Sitä herkkua ei tosin ole kun keskustan baareissa.
Hyvin vähillä vääntämisillä sitä on silti laitakylien paikoissa selvinnyt. Melkein jopa liian helpolla. KOP KOP..parempi koputtaa puuta tässä kohtaa.
Vaikka on kaikki mahdolliset aseet tulleet vastaan töissä, niin niistäkin on enemmän puhumalla kuin hien vuodatuksella selvinnyt. Ehkä se kokemuksen tuoma pelisilmä on auttanut paljon asiaan. Se mitä omasta mielestäni olen huomannut, niin oikeasti isot miehet ei ees ala haastelemaan kovinkaan helposti tämmöstä pikkupoikaa. Ne katsoo pahan näköisesti ja tietää olevansa isompia joten mieluummin säälivät ja tottelevat kun olettavat ettei musta ole vastusta. Tai sitten ovat aina olleet kuitenkin sen verran järjissään, että ovat ymmärtäneet mun rinnasta lukemansa tekstin eikä halua mahdollisia jatkoseuraamuksia.
Auktoriteettiasemasta... on hauska huomata varsinkin nuoremmissa ovijanttereissa kuinka se JV kyltti + romut vyöllä + liivit päälle saa egon kasvamaan ja melonit kainalossa ja luullaan olevansa voittamattomia.
Hyvin vähillä vääntämisillä sitä on silti laitakylien paikoissa selvinnyt. Melkein jopa liian helpolla. KOP KOP..parempi koputtaa puuta tässä kohtaa.
Vaikka on kaikki mahdolliset aseet tulleet vastaan töissä, niin niistäkin on enemmän puhumalla kuin hien vuodatuksella selvinnyt. Ehkä se kokemuksen tuoma pelisilmä on auttanut paljon asiaan. Se mitä omasta mielestäni olen huomannut, niin oikeasti isot miehet ei ees ala haastelemaan kovinkaan helposti tämmöstä pikkupoikaa. Ne katsoo pahan näköisesti ja tietää olevansa isompia joten mieluummin säälivät ja tottelevat kun olettavat ettei musta ole vastusta. Tai sitten ovat aina olleet kuitenkin sen verran järjissään, että ovat ymmärtäneet mun rinnasta lukemansa tekstin eikä halua mahdollisia jatkoseuraamuksia.
Auktoriteettiasemasta... on hauska huomata varsinkin nuoremmissa ovijanttereissa kuinka se JV kyltti + romut vyöllä + liivit päälle saa egon kasvamaan ja melonit kainalossa ja luullaan olevansa voittamattomia.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2010
Pieni mies ovihommissa
Mitä pienempi koira sen kipeämmin se puree vai miten se sanonta meni!?! Ei se koko vaan se kuinka on munaa! Aittomäen jossain ketjussa mainitsema henkinen yliote kun saadaan urposta niin ei sillä koolla ole väliä! Mulla oli erään mäkkärin ovela parina joskus mies jota sanottiin pikku-Jaskaksi. Joku voi tunnistaa mutta tietääpä kenestä on kyse ja se siitä! Se mies tais painaa liivit päällä ja kahdet raudat vyöllä ehkä just ja just 70kiloa mutta luotettava ja tehokas työpari oli huolimatta kooostaan..sillä oli kova ääni ja röyhkeä luonne!
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)