Hapkiyusul - tulevaisuus Suomessa?
Valvoja: Valvoja
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
Hapkiyusul - tulevaisuus Suomessa?
Sen verta jo herättänyt mielenkiintoa JanneM:n keskustelut hapkiysulista, että mitkäs ovat suunnitelmat lajin kannalta Suomessa? Vai kunhan vain kuljailette porukalla?
En nyt muista lukeneeni että mitäs kautta JanneM törmäsi lajiin. Korean reissulla? Omaatko vielä vyöarvoa lajissa?
Joku muu voinee jatkaa hyviä kysymyksiä lisääkin.
En nyt muista lukeneeni että mitäs kautta JanneM törmäsi lajiin. Korean reissulla? Omaatko vielä vyöarvoa lajissa?
Joku muu voinee jatkaa hyviä kysymyksiä lisääkin.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
-
- etupotkija
Lajin näkymät on hyvät, niin kauan kun edes yksi ihminen minun lisäksi on kiinnostunut hapkiyusulista.
Mitään varsinaista levitystyötä en rupea tekemään. Tampereellakin treenataan (toivottavasti tulevaisuudessa säännöllisesti) vain koska sieltä löytyy aiheesta kiinnostuneitakin. Toki tästä mahdollisuudesta ilmoittelinkin, mutta vain sen takia, että toisto on tämän lajin suola ja itse en voi saada toistoja, ellei ole treenikavereita. Toinen oma lehmä mikä minulla on tuon Tampereen suhteen on se, että Tampere on hemmetin hyvä leiripaikka. Tulevaisuudessa ainakin yksi seminaari on tarkoitus järjestää Tampereella. Jos paikkakunnalla on kiinnostuneita, on leirin järjestäminen helpompaa, kun tietää ainakin kahden tai kolmen ihmisen tulevan seminaariin tai leirille varmasti. (Ei maksa sitten mulle niin paljoa)
Mitään vyöarvoa minulla ei lajissa ole.
Tekniikoita olen oppinut 7.kup tasolle asti. Eli keltaiseen vyöhön oikeuttavan määrän. Vyökokeen suoritan sitten kun Frans tai Kim dojunim niin käskee.
Tärkeintä on treenaus.
Olene törmännyt hapkiyusuliin jo aikaisemmin internetissä, mutta Korean reissulla pääsin sitä ensimäisen kerran treenaamaan. Kun palaisn takaisin suomeen kävin Frans Drenthin pitämällä seminaarilla jossa opin hieman lisää. Nyt jahka saadaan sovittua Fransin kanssa uusi seminaaripäivä opin taas vielä lisää ja kunhan pääsen Hollantiin niin toivottavasti opin edelleen lisää. Samoin ensi kesänä Koreassa... Tätä kautta pikkuhiljaa toivottavasti taitoni tässä hienossa lajissa kasvaa ja pääsen jakamaan tietoani eteenpäin täällä koto Suomessa.
Mitään varsinaista levitystyötä en rupea tekemään. Tampereellakin treenataan (toivottavasti tulevaisuudessa säännöllisesti) vain koska sieltä löytyy aiheesta kiinnostuneitakin. Toki tästä mahdollisuudesta ilmoittelinkin, mutta vain sen takia, että toisto on tämän lajin suola ja itse en voi saada toistoja, ellei ole treenikavereita. Toinen oma lehmä mikä minulla on tuon Tampereen suhteen on se, että Tampere on hemmetin hyvä leiripaikka. Tulevaisuudessa ainakin yksi seminaari on tarkoitus järjestää Tampereella. Jos paikkakunnalla on kiinnostuneita, on leirin järjestäminen helpompaa, kun tietää ainakin kahden tai kolmen ihmisen tulevan seminaariin tai leirille varmasti. (Ei maksa sitten mulle niin paljoa)
Mitään vyöarvoa minulla ei lajissa ole.
Tekniikoita olen oppinut 7.kup tasolle asti. Eli keltaiseen vyöhön oikeuttavan määrän. Vyökokeen suoritan sitten kun Frans tai Kim dojunim niin käskee.
Tärkeintä on treenaus.
Olene törmännyt hapkiyusuliin jo aikaisemmin internetissä, mutta Korean reissulla pääsin sitä ensimäisen kerran treenaamaan. Kun palaisn takaisin suomeen kävin Frans Drenthin pitämällä seminaarilla jossa opin hieman lisää. Nyt jahka saadaan sovittua Fransin kanssa uusi seminaaripäivä opin taas vielä lisää ja kunhan pääsen Hollantiin niin toivottavasti opin edelleen lisää. Samoin ensi kesänä Koreassa... Tätä kautta pikkuhiljaa toivottavasti taitoni tässä hienossa lajissa kasvaa ja pääsen jakamaan tietoani eteenpäin täällä koto Suomessa.
-
- etupotkija
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2005
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Kyllähän sitä jaksaa puskea jos asia oikeasti kiinnostaa. Ja ilmeisimminkin kiinnostaa jos noinkin pienellä tiedolla haluaa sitä osaamistaan jakaa. 8) Jannesta Hapkiyusul saa varmasti hyvän lähettilään Suomeen. Täältäpäin myös kyltti pystyyn .
Koitahan jaksella!
Koitahan jaksella!
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
-
- kylkeenpotkija
-
- etupotkija
- Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
- Sivulajit: Matayoshi kobudo
- Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
-
- etupotkija
Heh... Kiitosta vaan...
Ainut lähettiläs (ambassador) mikä meitin talouteen vois tulla olis uus kela. ja siihen sopiva vapa. ;=)
Onhan se totta, että jonkun pitää uhrata siitä omasta harjoittelusta jonkun verran ja autettava myös muita eteenpäin. Silti pidän itseäni ihan harrstajana vain. varsinkin kun tässä vaiheessa minulla ei ole edes viraallista opetuslupaa... Minulla on vain Fransin lupa pitää treeniporukkaa (study group) yllä.
Josko sitä vaikka ensi kesänä sais oikein dojunimilta luvan opettaa, niin sittenhän sitä vois vaikka sanoa opettavansakkin jollekkin jotain....
Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
Siitä se kato lähtee. Ei mene ees Hapkidon kanssa päällekkäin.
Ainut lähettiläs (ambassador) mikä meitin talouteen vois tulla olis uus kela. ja siihen sopiva vapa. ;=)
Onhan se totta, että jonkun pitää uhrata siitä omasta harjoittelusta jonkun verran ja autettava myös muita eteenpäin. Silti pidän itseäni ihan harrstajana vain. varsinkin kun tässä vaiheessa minulla ei ole edes viraallista opetuslupaa... Minulla on vain Fransin lupa pitää treeniporukkaa (study group) yllä.
Josko sitä vaikka ensi kesänä sais oikein dojunimilta luvan opettaa, niin sittenhän sitä vois vaikka sanoa opettavansakkin jollekkin jotain....
Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
Siitä se kato lähtee. Ei mene ees Hapkidon kanssa päällekkäin.
-
- etupotkija
- Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
- Sivulajit: Matayoshi kobudo
- Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Arvon serkkuni selvästi lukee tätä palstaa, koska n. 5 minuuttia sen jälkeen kun olin kirjoittanut viestini, sain häneltä mailin otsikolla "Ei tarvitse painostaa" On kuulemma jo tulossa.JanneM kirjoitti: Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
Timo Saksholm
Karate wa kunshi no bugei
Karate wa kunshi no bugei
-
- etupotkija
Hyvä. Ei sitten muuta kun serkku (oletkohan minulle jo mailia laittanutkin?) ota reenikaverit mukaan. Väännät vaikka Rimpilää korvasta niin kauan, että se suostuu mukaan. (oishan se kiva Mattiakin nähdä)TimoS kirjoitti:Arvon serkkuni selvästi lukee tätä palstaa, koska n. 5 minuuttia sen jälkeen kun olin kirjoittanut viestini, sain häneltä mailin otsikolla "Ei tarvitse painostaa" On kuulemma jo tulossa.JanneM kirjoitti:Sano Timo serkulles, että tulee tutustumaan lauantaina lajiin Nääshallilla.
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2005
-
- kylkeenpotkija
-
- etupotkija
Hapkiyusul sisältää lähinnä tekniikoita tyhjääkättä vastaan (nivellukkoja jne...). Myös jotain veistä vastaan tehtäviä tekniikoita olen nähnyt.IIsakki kirjoitti: enpä tiedä onkos aiheesta keskusteltu toisaalla, mutta mitäs tämä Hapkiyusul pitää sisällään?
Potkuja ja lyöntejä lajissa ei ole kuin muutama ja ne toimivat lähinnä hämäyksenä, tai pehmityksenä (jap. atemiwaza).
Jotenkin tuntuu vähän hankalalta tämä selittäminen nyt. Parhaiten lajiin tutustuu, kun näkee ja kokeilee sitä käytännössä.