Waelceasig kirjoitti: Heh, miksi ihmeessä (oikeasti, MIKSI?) minä haluaisin hakata kaveria kepillä...

Valvoja: Valvoja
Waelceasig kirjoitti: Heh, miksi ihmeessä (oikeasti, MIKSI?) minä haluaisin hakata kaveria kepillä...

Potku-tapaamisessa?navajas kirjoitti: Tästä on turha jatkaa väittelyä. Kuten sanoin, pitäisi järjestää tapahtuma, jossa demota kutakin lajia ja niiden voimantuottoa.
Ei tartte. Käsitin kai väärin että sanoit että hematyypeillä olisi jotain opittavaa pampulla voimantuotosta sikäli kun sitä tarvitaan miekalla ihmisten tappamiseen. Luulen silti että kestää tovi ennenkuin Waelceasig uskoo ettei kaikkea kannata tehdä niinkuin itse tekee, tai sellainen kuva tulee ainakin mulle. Nyt on mielestäni jo sen verran hyvin valoitettu näitä lajeja että ulkopuolisille lukijoille tulee selkeämpi kuva siitä mitä tehdään. Tällä ketjulla on muitakin lukijoita kun tämän kapean erikoisosa-alueen harrastajat.navajas kirjoitti: Selvensikö tuo minun edellinen viestini vai pitääkö yrittää muotoilla jotenkin toisin?
Pääsääntönä kilpailut lajissa eivät sisällä "sovittuja tekniikoita". Tietysti säännöt rajoittavat sitä mitä saa ja ei saa tehdä, mutta näin lienee myös SCA:ssa.navajas kirjoitti: Ottelukin tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Itselle se tarkoittaa täyttä nopeutta, kovaa kontaktia ja ilman ennalta sovittuja tekniikoita. SCA:ssa sen voi tehdä turvallisesti. Metalliaseilla on aina oltava jotain rajoituksia. Ja SCA:ssa ottelu on pääroolissa. Arvostan toki hyvää perustekniikkaa ja sen treenaamista, mutta haluan sen tukevan ottelua.
matiasp kirjoitti:Pääsääntönä kilpailut lajissa eivät sisällä "sovittuja tekniikoita". Tietysti säännöt rajoittavat sitä mitä saa ja ei saa tehdä, mutta näin lienee myös SCA:ssa.navajas kirjoitti: Ottelukin tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Itselle se tarkoittaa täyttä nopeutta, kovaa kontaktia ja ilman ennalta sovittuja tekniikoita. SCA:ssa sen voi tehdä turvallisesti. Metalliaseilla on aina oltava jotain rajoituksia. Ja SCA:ssa ottelu on pääroolissa. Arvostan toki hyvää perustekniikkaa ja sen treenaamista, mutta haluan sen tukevan ottelua.
Kontaktin kovuutta ei läheskään kaikkialla rajoiteta, mutta kun ottelut käydään pisteistä (taustalla on kuitenkin ajatus, että taidot on teräville aseille tarkoitettu), ei aina täysiä lyöminen ole järkevää. On myös kilpailuja, joissa säännöillä rajoitetaan kontaktin kovuutta. Nopeuden rajoittamiseen en varsinaisissa kilpailuissa ole törmännyt.
Harjoittelussa pääsääntöisesti asiat toki tehdään rauhallisemmin, koska riskejä halutaan ottaa vähemmän. Ymmärrän, että tämä ei välttämättä ole kaikkien juttu, mutta väite että laji ei sisällä "otteluita" on yksinkertaisesti epätosi.