Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Painonnosto

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#16

Viesti Mika »

Saatko kuitenkin työnnettyä kyynärpäät eteen ja taivutettua ranteita noin 90 astetta?

Kuva ei ole paras, mutta:

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Painonnosto

#17

Viesti Elina »

Auttaako, jos liu'utat lapoja alaspäin? Meinaan lapatukea ja yläselkää aktivoimalla pitäisi saada olkanivelen koukistukseen lisää reserviä.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Painonnosto

#18

Viesti Polvi »

Mika kirjoitti: Saatko kuitenkin työnnettyä kyynärpäät eteen ja taivutettua ranteita noin 90 astetta?
Toki, mutta tuolloin sormet jäävät vielä yli 5cm olkapäiden yläpuolelle. En pysty koskemaan millään sormella olkapäätä tuossa asennossa, en lähellekään. Peukalolla pystyn juuri ja juuri koskemaan, jos kierrän kyynärvarsia ulospäin 90 astetta, mutta tuolloin kämmen ja sormet osoittavat suoraan sivulle..

Ainoa tapa, jolla saan tangon olkapäille on se, että kyynärpäät osoittavat melkein suoraan alaspäin, eikä tuokaan asento ole luonteva. Toki hyvin leveällä otteella tuo onnistuu myöskin, mutta silloin ote on niin leveä, että olkavarret osoittavat suoraan sivuille 45 asteen kulmassa alaviistoon, eli kädet ovat ikään kuin "antaudun"-asennossa.
Elina kirjoitti: Auttaako, jos liu'utat lapoja alaspäin? Meinaan lapatukea ja yläselkää aktivoimalla pitäisi saada olkanivelen koukistukseen lisää reserviä.
Eipä tunnu auttavan. :(
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#19

Viesti MarkkuT »

Polvi kirjoitti:
Mika kirjoitti: Saatko kuitenkin työnnettyä kyynärpäät eteen ja taivutettua ranteita noin 90 astetta?
Toki, mutta tuolloin sormet jäävät vielä yli 5cm olkapäiden yläpuolelle. En pysty koskemaan millään sormella olkapäätä tuossa asennossa, en lähellekään. Peukalolla pystyn juuri ja juuri koskemaan, jos kierrän kyynärvarsia ulospäin 90 astetta, mutta tuolloin kämmen ja sormet osoittavat suoraan sivulle..
Minullakin jää ainakin tuon 5 cm irti ilman tankoa, mutta tangon kanssa saan ihan kohtuu hyvän asennon. Pitkä käsivarren luu suhteessa olkavarteen on vissiin aika hankala tämän suhteen. Oletko varma, että kirraa jostain mitä ylipäätään voi venyttää?
Ain't no one.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Painonnosto

#20

Viesti Elina »

Sillon liian iso haba :smt003
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Painonnosto

#21

Viesti obmijoy »

käytätkö rannesiteitä
ne auttaa eli tukevat rannetta jolloin venytys kohdistuu kyynärpäiden noustessa ylös kiertäjäkalvosimiin

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artikla ... teet-50-cm" onclick="window.open(this.href);return false;

itse saan ranteet kestämään ranesiteillä ja venytyksen kohdistumaan hertia selkäpuolelle
ranteet koska ovat heikomat kuin selän lihaskudokset tahtovat muuten antaa periksi
koska vääntö/venytys kohdistuu sormista lapaluihin antaa heikoin kohta tietysti eniten periksi venyen

ja rannne on heikoin jos et tue siteellä
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#22

Viesti Mjölnir »

Polvi kirjoitti: En muista olenko kysynyt tätä jo jossain toisessa ketjussa, mutta kysytään nyt kuitenkin. Onko hyviä vinkkejä, kuinka parantaa liikkuvuutta, jotta saisi riven yläasennossa tangon lepäämään mukavasti etuolkapäillä ja vielä pidettyä edes jonkinlaisen otteen tangossa?

Mulla on ongelmana, että loppuasennossa kyynärpäät jää aivan liian alas, enkä pysty pitämään tankoa hyppysissä, jos lasken sen olkapäille. En ei edes sormenpäissä. "Väkisin" yrittäminen kipeyttää ranteet. Otetta leventämällä helpottaa vähän, mutta sitten taas itse veto kärsii.
Mitä tarkoitat "jonkinlaisella otteella". Esim mulla ei ole käsi nyrkissä silloin kun tanko on rinnalla, vaan tanko on sormien päällä. Siitä, kun lähden työntämään, tartun kiinni tangosta siinä vaiheessa, kun se alkaa nousemaan ylöspäin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Painonnosto

#23

Viesti tabitha »

Aiemmin tein riveä niin että pidin koko ajan tangosta kiinni. Minulle neuvottiin että kannattaa löysätä ote siinä vaiheessa kun lähtee menemään alas ja antaa tangon tulla etuolkapäille niin että se on sormien ja rinnan varassa, ei enää kämmenten. Ainakin itse olen saanut tasapainon pysymään tällä tavalla paremmin.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#24

Viesti Mjölnir »

juuri niin minäkin teen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3332
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Re: Painonnosto

#25

Viesti Eppu »

Onko tanko teillä aivan sormenpäillä, vai onko paino lähempänä kämmentä, mitta kuitenkin sormilla? Itselläni on hieman yläselkävaivaa (Todella kova lihaskehitys ;) ) ja tangon saaminen kunnolla olkapäille vaatii niin pitkälle viedyn otevapautuksen, että tanko on hädin tuskin sormenpäillä. Ja vaikealta tuntuu työntöön lähteminen.

Vai voiko johtua siitä, että kun teen nykyisin rive+työntöä lähinnä tekniikkatreenin omaisena lämmittelynä, ettei pelkän tangon ja pikkupainojen massa käyttäydy kuten oikeasti tehtynä?
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Painonnosto

#26

Viesti Mjölnir »

Eppu kirjoitti: Onko tanko teillä aivan sormenpäillä, vai onko paino lähempänä kämmentä, mitta kuitenkin sormilla? Itselläni on hieman yläselkävaivaa (Todella kova lihaskehitys ;) ) ja tangon saaminen kunnolla olkapäille vaatii niin pitkälle viedyn otevapautuksen, että tanko on hädin tuskin sormenpäillä. Ja vaikealta tuntuu työntöön lähteminen.

Vai voiko johtua siitä, että kun teen nykyisin rive+työntöä lähinnä tekniikkatreenin omaisena lämmittelynä, ettei pelkän tangon ja pikkupainojen massa käyttäydy kuten oikeasti tehtynä?
Kyllä mulla on se tanko tuossa sormien kämmentä lähinnä olevien nivelien päällä. Olen huomannut sellaisen, että pienillä painolla on vaikeampi saada hyvä asento, mutta laita vaikka 60 kg lämmittelypainoksi, niin tanko painautuu luonnollisemmin siihen olkapäille, ja sormet antavat paremmin myöten.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#27

Viesti MarkkuT »

Mulla on rinnallevedon jälkeen ylös kyykätessä ihan sormien päillä. Kyykyn ylävaiheessa pompautan tankoa sen verran, että saan vähän levennettyä otetta ja paremman otteen tangosta työntöä varten. Kannattaa kokeilla eri tavoilla. Varsinkin tuo otteen levennys paransi mun työntöä huikeasti.
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#28

Viesti Mjölnir »

MarkkuT kirjoitti: Mulla on rinnallevedon jälkeen ylös kyykätessä ihan sormien päillä. Kyykyn ylävaiheessa pompautan tankoa sen verran, että saan vähän levennettyä otetta ja paremman otteen tangosta työntöä varten. Kannattaa kokeilla eri tavoilla. Varsinkin tuo otteen levennys paransi mun työntöä huikeasti.
Kiitos, tuota täytyy kokeilla. Minäkin olen vähän leventänyt otetta ennen työntöä, mutta en ole tajunnut pompauttaa, jolloin se olisi varmaan helpompaa. Mulla kun on vasen pikkusormi hajonnut joskus tappelustreeneissä ja jäänyt vähän mutkalle, niin se tuppaa jäämään helposti väärälle puolelle tankoa, kun yritän askarrella niitä sormia oikeaan paikkaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#29

Viesti MarkkuT »

Pari esimerkkiä Suomen painoluokissaan parhailta nostajilta.

Miika Antti-Roiko leventää otteen pompauttamalla:

[youtube][/youtube]

Anna Everi ei pompauta:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... WoLE#t=273
Ain't no one.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Painonnosto

#30

Viesti obmijoy »

" onclick="window.open(this.href);return false;

kovaa on
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa