Joo, mulla on karkeesti näin per viikko, läski kun olen:Daddy kirjoitti: No jooh... Se olis varmaan kuitenkin se intervalli varmaan paras. Eli yksinkertaisin. Eli mulle sopivin.
Normilenkillä sitä aerobista kuntopohjaa ja intervalleilla sitten sykerajoja ja anaerobista ylös.
Vai?
2 semipitkää, toinen VK toinen PK (8-12km)
1 superpitkä "miten jaksaa rennosti" (13-25km)
1 vetotreeni (teen mäkivetoja, 450m pitkä, 40m korkeusero), tyypillisesti 5-10 vetoa, matkaa pelipaikalle reilu kilsa = lämmöt+jäähyt
mäkivetojen vaihtoehtoina teen tonnin vetoja 2-4 noin joka toinen kerta
Tohon sitten satunnaisiin väleihin aina satkun vetoja 10-15 (talvella umpihangessa potkupallokentällä), yleensä 1-3 viikon välein (tätä tulee pyjamajumpassakin niin ei oo tarpeen joka viikko itellä, toimit. huom.)
Kassahihnalla tykkään semmosesta, että esim 5min välein nostan nopeutta 1km/h, sit kun pääsee jonnekki 15km/h niin laskee samalla aikasyötteellä, pyramidina.
Toinen hamsteripyöräversio on joko alottaa nollasta ja nostaa loppua kohden koko matka, esim. just 10min välein +1km/h ja tämä sama reeni käänteisenä, eli alottaa jostain 15km/h ja laskee määräajoin määränsä verran alaspäin.
Oon mie jotain vetojaki tehny hihnalla, 2-4min vetoja täpöllä ja sitten lönkkää tupla-aika jne.
Mun mielestä avain onneen on riittävä lepo ja mahdollisimman monipuolista harjoittelua. En kyllä enää muista hittojakaan mitä aloin selittämään, toivottavasti sulle jäi tästä jotain käteen.