Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Daddy ja elämän omituisuus

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Puni
etupotkija
Lauteille: Kesäkuu 2010
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu

Viesti Puni »

Daddy kirjoitti: No jooh... Se olis varmaan kuitenkin se intervalli varmaan paras. Eli yksinkertaisin. Eli mulle sopivin.

Normilenkillä sitä aerobista kuntopohjaa ja intervalleilla sitten sykerajoja ja anaerobista ylös.

Vai?
Joo, mulla on karkeesti näin per viikko, läski kun olen:
2 semipitkää, toinen VK toinen PK (8-12km)
1 superpitkä "miten jaksaa rennosti" (13-25km)

1 vetotreeni (teen mäkivetoja, 450m pitkä, 40m korkeusero), tyypillisesti 5-10 vetoa, matkaa pelipaikalle reilu kilsa = lämmöt+jäähyt
mäkivetojen vaihtoehtoina teen tonnin vetoja 2-4 noin joka toinen kerta

Tohon sitten satunnaisiin väleihin aina satkun vetoja 10-15 (talvella umpihangessa potkupallokentällä), yleensä 1-3 viikon välein (tätä tulee pyjamajumpassakin niin ei oo tarpeen joka viikko itellä, toimit. huom.)

Kassahihnalla tykkään semmosesta, että esim 5min välein nostan nopeutta 1km/h, sit kun pääsee jonnekki 15km/h niin laskee samalla aikasyötteellä, pyramidina.

Toinen hamsteripyöräversio on joko alottaa nollasta ja nostaa loppua kohden koko matka, esim. just 10min välein +1km/h ja tämä sama reeni käänteisenä, eli alottaa jostain 15km/h ja laskee määräajoin määränsä verran alaspäin.

Oon mie jotain vetojaki tehny hihnalla, 2-4min vetoja täpöllä ja sitten lönkkää tupla-aika jne.

Mun mielestä avain onneen on riittävä lepo ja mahdollisimman monipuolista harjoittelua. En kyllä enää muista hittojakaan mitä aloin selittämään, toivottavasti sulle jäi tästä jotain käteen.
obmijoy
kylkeenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2009

Viesti obmijoy »

Daddy kirjoitti: No jooh... Se olis varmaan kuitenkin se intervalli varmaan paras. Eli yksinkertaisin. Eli mulle sopivin.

Normilenkillä sitä aerobista kuntopohjaa ja intervalleilla sitten sykerajoja ja anaerobista ylös.

Vai?
Hokasikko sää tuota mun filosofiaa "äläjuokse jokapäivä vaan joka toinen ettei jalat kulu rasituksille".
Sydän kyllä kestää eli rasita sitä sitte soutaen hiihtäen pyöräilen ja naiden, mieluten pitkäkestosesti.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2011

Viesti Daddy »

Puni kirjoitti: Mun mielestä avain onneen on riittävä lepo ja mahdollisimman monipuolista harjoittelua. En kyllä enää muista hittojakaan mitä aloin selittämään, toivottavasti sulle jäi tästä jotain käteen.
Joo siis eli mun viikko vois olla vaikka sellainen, että kaksi normilenkkiä ja yksi intervalli. Tai yksi normi- ja yksi intervalli. Tulis sitten ne lepopäivätkin helposti mukaan.

Pääasia kuitenkin että otan tota intervallia nyt mukaan - ja samalla tietty jatkan tota peruslenkkeilyä.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

obmijoy kirjoitti:

Vai?
Hokasikko sää tuota mun filosofiaa "äläjuokse jokapäivä vaan joka toinen ettei jalat kulu rasituksille".
Sydän kyllä kestää eli rasita sitä sitte soutaen hiihtäen pyöräilen ja naiden, mieluten pitkäkestosesti.
Joo kyllä ymmärsin. Lepo se kun on muutenkin ihan avain asemassa näissä hommissa. Ja muutenkin näin vanhempana joutuu kyllä kiinnittämään reippaasti huomiota siihen, että loukkaantumisriski pysyy mahdollisimman matalana.
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Kun tuli noista loukkaantumisista puhe niin pari sanaa mun rakkaista olkapäistäni. Joista oikea alkoi kenkkuilemaan vuosi sitten kiitos leuanvetoharjoitusten. No se kaveri on nyt kunnossa. Vasen olkapää alkoi kenkkuilemaan kun talvella innostuin vähän liikaa ylätaljan ja hartiapunnerrusten kanssa.

Sitä vasenta tässä nyt kuntoutetaan fyssarin jumppaohjeiden mukaan. Nyt on siis tauolla kaikki olkapäitä kiusaavat liikkeet ihan penkistä alkaen. Eritoten leuanveto on tauolla. Kattellaan siis vaikka tossa kuukauden päästä josko voisi alkaa sitäkin osastoa koittamaan uudestaan.
-Tuntematon
obmijoy
kylkeenpotkija

Viesti obmijoy »

Itse en pidä 110-150 sykkeellä soutua muuna kuin mummoiluna joka rakentaa kuntoa ja tulee samalla katsottua kaikki tv sarjat ja elokuvat ettei tarvi kotona istuksia vaan voi keskittyä ruanlaittoon ja nukkumiseen. EIKÖ olkapääsi kestä edes soutua? Luulen juuri soudun antavan liikettä mutta niin ettei paikat tulehdu ja olkapääsi kuntoutuu sillä liike kuntouttaa...??
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

obmijoy kirjoitti: Itse en pidä 110-150 sykkeellä soutua muuna kuin mummoiluna joka rakentaa kuntoa ja tulee samalla katsottua kaikki tv sarjat ja elokuvat ettei tarvi kotona istuksia vaan voi keskittyä ruanlaittoon ja nukkumiseen. EIKÖ olkapääsi kestä edes soutua? Luulen juuri soudun antavan liikettä mutta niin ettei paikat tulehdu ja olkapääsi kuntoutuu sillä liike kuntouttaa...??
Vois olla ihan hyvä toi soutaminen myös olkapäälle, mutta soutulaitteelle pääseminen ei ole mulle helppoa. Paljon helpompaa on tehdä noita fyssarin määräämiä jumppia lisättynä olkapäälle soveltuvilla kuminauhajumpilla. Tulee toi kuntouttava liike hoidettua niinkin.
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Tässä pari viestiä jotka kirjoitin Mahapururadan olkapää-ketjuun noista jumppaliikkeistä:
Daddy kirjoitti: Kuva
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk01040" onclick="window.open(this.href);return false;

Googlessa tuli vastaan tuollaiset ohjeet. Nuo on tarkoitettu sijoiltaan menon kuntoutukseen, mutta ilmeisesti noilla voi vahvistaa olkapäitään ihan muutenkin vaan? Tuli vaan mieleen kun MikaelF toi esiin lihastasapainon ja -koordinaation tärkeyden.

Ainakin on helposti ymmärrettävät ohjeet. Samankaltaisia ohjeita oli myös siinä hyvin laajassa Pricentonin pdf:ssä, mutta olisko tuossa karvalakkiversio samasta asiasta?
Daddy kirjoitti: Googlailin tuota dislokaatio-jumppaa ja kappas vaan kun törmäsin varsin hyvään blogiin videoineen:

http://www.penkkipunnerrus.fi/blogi/122 ... hashuoltoa" onclick="window.open(this.href);return false;

Suora linkki juutuupi-videoon:
[video][/video]

Tuossa on alussa vissiin just se dislokaatio-liike. Lisäksi näytetään noi kuminauha-jumpat ja sitten vielä kanssa se sleepers-stretch.
-Tuntematon
obmijoy
kylkeenpotkija

Viesti obmijoy »

harmi mun kohdalla toimii hyvin tyyli:
Soudan kunnes tulee nmainoskatko jonka ajan teen etunojapunerusksia putkeen kokoajan noin 5min mitä mainoskatko kestää ja seuraavalla katkolla situppeja näin siksi koska ovat vastaliikeitä soudulle.

Sinun tapauksessa tekisin tietysti noita fyssarin neuvomia liikeitä mainoskatkolla..
Siis soutaa ei voi jos ei ole katsottavaa siis oikeesti jos aikoo soutaa säännölisesti ja pitkään ja kehittyä. Soudin toissa päivänä 5,5h ja ilman Hamilton kansakunan... leffaa sekä X-files leffaa ei olis onnistunut pääolis tylsyyteen hajonnut.
linkki
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Itse itseäni lainaten
Daddy kirjoitti: Haasteena siis mulla tässä on nyt se, että miten se ansiosidonnaisen perusteena oleva palkka on laskettu. Tässä kun on meikäläisellä kahteen kertaan nollaantunut toi 500pv laskuri. Edellisellä kerralla pudotus oli nimellinen, mutta nyt sitten tärähti alaspäin melko ilkeästi.

Tarvii kattoa mitä kassasta vastataan mun meiliin. Jos ovat oikeassa niin sitten ei auta muuta kuin marssia velkajärjestely-tädin pakeille ja pistää se zydeemi uusiksi.
Tämäkin asia nyt pikkuhiljaa, mutta ärsyttävästi nytkähdellen, etenee.

Velkaneuvonnan tädille joutui oiken rautalangasta vääntämään että viimeisimmässä palkkanauhassa lukeva kertymä vuoden alusta tulee jakaa viidellä eikä neljällä. Koska viimeisin on maksettu toukokuussa (vuoden 5. kuukausi). Täti oli kovasti sitä mieltä, että koska viimeisimmässä on palkkakautena huhtikuu (vuoden 4. kuukausi) niin kertymä pitää jakaa neljällä. Voitte vaan arvata, että kun viiden kuukauden tulot jaetaan neljällä, niin ihan mukavat tulothan minulla on...

No onneksi rautalanka riitti ja karu totuus selvisi myös velkajärjestelyn tädille.

Nyt sitten puntaroidaan että mitä vaihtoehtoja tässä on. Tavataan oikein nokakkain varmaan jo huomenna. Juuri vastasin sähköpostiin pitkän ja laajan vastauksen koska tässä on monta monessa ja muutos yhteen vaikuttaan kolmeen jne ect yms.

Ehkä tämä(kin) tästä.
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

No nyt on tavattu velkajärjestelyn täti.

Vaihtoehtojahan toki on, mutta yksi toisensa jälkeen tuottaa umpikujaa. The Seinä on vastassa kaikissa muissa vaihtoehdoissa paitsi siinä, että pistän tämän asunnon myyntiin.

Pistetään vaan myyntiin, ei tämä minulle silleen koti ole kuin mitä kodilla psykologis-sosiologisesti tarkoitetaan. Väliaikainen kämppä vaan, ostettu avioeron yhteydessä kun se oli silloin fiksuin vaihtoehto.

Mutta on tämä velkajärjestely vaan kumma zydeemi. Nyt kun myyn, niin saatan joo kuitata velat pois kuleksimasta, eli velkajärjestely päättyy ja luottotieto-merkinnät poistuvat - mikä ei ole paha juttu ollenkaan. Mutta jos nyt tulee myynnistä "takkiin" niin sitä tappiota on jakamassa sekä minä että minun velkojani. No ei sekään mikään huono vaihtoehto ole minun kannaltani, mutta nähdäänpä taas että kuinka jäykät järjestelmät kiusaavat kaikkia osapuolia.

Jäykät järjestelmät siinä mielessä, että meikäläisen yli 650€ kuukausitulojen pudotus ei välttämättä vielä riitä velkajärjestelyn uudelleen järjestelyyn. Ei riitä, vaikka se olisi velkojien etu. Mutta toisaalta velkajärjestelyn muutos tarkoittasi vain aikatalulumuutoksia, että sillen sielläkin on se kuuluisa The Seinä vastassa loppupeleissä.

Johan tossä kävi ensimmäinen kiinteistönvälittäjä kämpän kattelemassa. Hinta-arviot oli apaut sitä luokkaa mitä itsekin haarukoin päissäni. Pitäs vaan miettiä että minkä firman palveluksia alkaisi käyttämään, vai myisikö ihan itse oman kämppänsä. Osake-asunto kun tämä on, niin (muistaakseni) ei ole kovinkaan kummoisia koukeroita myynnissä. Kiinteistöissähän on ties mitä lainhuuto-panttauspaperia, joista Karpo on tehnyt ohjelman jos toisenkin....
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Metsä PPPP 31:20.
Tällä kertaa otin vähän intervallin makua mukaan, eli ylämäkiin vauhdin kiristystä ja alamäkiin vauhdin löysäämistä. Aika on siis puolisen minuuttia huonompi kuin viikko sitten juokseman PB.

Tällä kertaa loppumatkasta alkoi pistämään vatsaan. Oikealle ylös. Kumma juttu kun aikaisemmin ei ole moista ollut, ja nyt lähes joka lenkillä on. Mutta ehkäpä se siitä kun vaan jaksaa käydä lenkillä.
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Palaan vähän tohon velkajärjestely - asunnon myynti hässäkkään.

Mulla kävi jo eilen kiintestönvälittäjä stekkaamassa kämpän ja antamassa suullisen hinta-arvion. Tämän tiedon ilmoitin sitten velkajärjestelyn tädille, joka nyt sitten pohtii seuraavat askeleet. Siis joka tapauksessa kämppä mennee myyntiin, mutta velkojille lähetetään kirjelmä jossa tilanne selvitetään. Kas kun pitäähän minun pystyä elämään siihen asti että tämä lukaali on pistetty lihoiksi.

Ja muutenkin meikäläisen tapaus on hyvinkin poikkeava kun olen saanut pitää omistusasunnon (koska se on kk-kustannuksissa edullisempi kuin vuokra-asunto = mulla on enemmän varaa lyhentää velkoja) ja sitten varsinkin toi työttömyyskassan perustepäivärahaan tekemä muutos - siis se josta tämä koko ruljanssi alkoi.

Mutta kyllähän tämän kämpän myynti kieltämättä harmittaa. Vaikka eilen kirjoittelin että tämä mikään koti ole vaan väliaikais-asumus vaan. Laskeskelin tuossa että aikuisiällä en ole kertaakaan aikaisemmin asunut näin pitkään samassa osoitteessa. Ja onhan tämä oikein mukava taloyhtiö asustella, oikein jees porukkaa tässä asuu ja ei ole isompia häiriötapauksia ja/tai rahaongelmia. Pikemminkin päinvastoin.

Nyt olo on vähän niinkuin olisi virran vietävänä. Velkajärjestely-rattaat lähti taas raksahtelemaan eteenpäin, minä siellä välissä liikun johonkin suuntaan ja vasta jälkeenpäin tietää, että mihin tuo koneisto minut tipautti.

Otsikon mukaan: elämä on tosiaan omituista. Joskus tosi omituista.
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Sitten vielä tossa soitti joku lupapuolen poliisi, joka ilmotti että hänen tietoonsa on tullut se case, jossa syyttäjä (tutkinnanjohtajan esityksestä) päätti lopettaa ihan olemattoman asian esitutkinnan. Että pitäs ottaa opikseen ja olla tarkempi jatkossa ettei käy korttien päälle. Minkä tietenkin lupasin. Jäin kyllä jälkeenpäin miettimään että puhelun aloitusrepla oli hänellä erikoinen "Onko paha hetki vai hyvä paikka"

Niin siis kun olin syyllistynyt niinkin rankkaan rosmoiluun kuin että vartijan hommissa käyttämäni TKP oli jäänyt työkassin sivutaskuun pilkistämään kun tein portsarin hommia. Minkä tietysti alkomahooli-tarkastajan mukana ollut virkapukuinen konstaapeli pongasi ja vei asian eteenpäin. Mistä tuli sitten parin viikon päästä kolme A4:sta virallista tekstiä, että tutkinnanjohtaja on esittänyt asian vähäpätöisyyden vuoksi syyttäjälle esitutkinnan keskeyttämistä, mihin ehdotukseen syyttäjä on myöntynyt.

Sinänsä hassu juttu kun sitä TKP:a just ja just näkyi sivutaskusta. Sen sijaan sitä täysin laillista vinyylipamppua näkyi kassista lähes 20cm - se mulla oli sitä varten että jos pamppua tarvitaan niin sen voi nykäistä esille. Mutta joo, nykylain mukaan TKP:ta ei saa olla järjestyksenvalvojalla (vaikka uuden lain myötä tilanne muuttuu tulevaisuudessa) joten periaatteessa syyllistyin Järjestyslain määrittelemän vaarallisen esineen hallussapitoon. Onneksi kuitenkin komisariotasolla oli tota maalaisjärkeä mukana ja totesi asian vähäpätöiseksi -> esitutkinta keskeytettiin. Mutta viralliset laputhan siitä piti tietty kirjoittaa, niinkuin nykyaikana on tapana.

Ja nuo laput on nyt puolessa vuodessa pyörineet virkakoneistossa lupapuolen kaverin pöydälle. Ja mulle soitetaan, että tarkempana jatkossa. Ikäänkuin olisin isompikin kriminaali. No olenhan saanut parkkisakon viimeksi niinkin hiljattain kuin ..öö.. kuusi vuotta sitten. Ylinopeussakko on ylivoimaisesti suurin rangaistus mitä yhteiskunta on minulle määrännyt, ja sekin oli tässä ihan äsken- eli josku 90-luvun alussa. Mutta juu, totta kait olen tarkempana jatkossa!

Kieltämättä olo on vähän kuin olisi joutunut johonkin Kafkan romaaniin...
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Keksin tuossa eilen sunnuntaina muuttaa tuota metsä-PPPP lenkkiäni. Yhdessä kohtaa kun voi siirtyä juoksemaan rantakallioilla. Tulee lenkkiin semmoista parkour-twistiä ja ehkäpä toi ketteryys saattaa jopa kehittyä.

Matkaa ei tule kuin muutama sata metriä lisää, mutta tottahan tuo koukkaus ajassa näkyy kun onhan se hitaampaa loikkia kallioilla kuin jolkottaa tasaista polkua.

Eilen sunnuntaina ajaksi tuli 37:58.
Tänään maanantaina sama lenkki 37:45. Paitsi että tänään joutui loppumatkan juoksemaan hieman eri reittiä kun rakennustyömaalla purettiin torninosturia ja siitä kohtaan oli kulku kielletty.
-Tuntematon

Seuraajat

Kuvake
AnttiSalmi
Kuvake
Dojon Jäykin
Kuvake
kukuska
Le1kkola
Kuvake
Point