Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Nabil Mokhtari
Valvoja: Valvoja
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Syyskuu 2005
Nabil Mokhtari
Viime viikonlopun moninaisten ja fyysisesti rasittavien vaiheiden jälkeen ei tällä viikolla jaksa hirveästi reenailla. 26.9. Tang Lang -reenit, tavallista raskaammat sellaiset, joten tämä päivä selvitään kaurapatukoiden ja tiikeribalsamin voimalla. Huomenna koitan joogailla vähäsen.
-
- reiteenpotkija
Reenailuhistoriasta:
8-kesäisenä olin neljä kuukautta Shotokan-karaten alkeiskurssilla, joka tappoi kiinnostukseni kaikkea varsinaista taistelulajireenaamista yli kymmeneksi vuodeksi.
Capoeira tuli kuvioihin 15-vuotiaana, jolloin harrastin sitä yhtäjaksoisesti noin vuoden. Sitten loppuivat mielenkiinto, energia ja rahat samoihin aikoihin, ja vuoden lepsuilin ja olin harrastamatta.
Lukion alussa 17-vuotiaana aloitini capoeiran uudestaan, mutta lopulta meni hermot liialliseen ryhmäkeskeisyyteen ja pelin agressiivisuuteen (sinänsä hassua, sillä juuri nämä aspektit koen Tang Langissa hyvin virikkeellisinä).
Taas pari vuotta lepsuilua, kunnes tammikuussa 2005 aloitin täysin uuden harrastuksen, astangajoogan. Siitä pidin todella paljon, ja pidän vieläkin, mutta kesällä 2005 heräsi kuin tyhjästä mielenkiinto kamppailuilajeja kohtaan. Mietin Choy Lee Futia, hapkidoa, Taidoa, Bujinkan Dojoa, mutta onneksi kaverini hehkutti Tang Langia, ja nyt tuntuu, että olen löytänyt lajin, jota haluan jatkaa ja jossa haluan kehittyä.
Ensi vuonna, Helsinkiin muuton jälkeen, aloitan Tai Chi Chuanin ja alan tutustua myös muihin kung fu-tyyleihin. Tätä se on, kun antaa pikkusormen, niin...
8-kesäisenä olin neljä kuukautta Shotokan-karaten alkeiskurssilla, joka tappoi kiinnostukseni kaikkea varsinaista taistelulajireenaamista yli kymmeneksi vuodeksi.
Capoeira tuli kuvioihin 15-vuotiaana, jolloin harrastin sitä yhtäjaksoisesti noin vuoden. Sitten loppuivat mielenkiinto, energia ja rahat samoihin aikoihin, ja vuoden lepsuilin ja olin harrastamatta.
Lukion alussa 17-vuotiaana aloitini capoeiran uudestaan, mutta lopulta meni hermot liialliseen ryhmäkeskeisyyteen ja pelin agressiivisuuteen (sinänsä hassua, sillä juuri nämä aspektit koen Tang Langissa hyvin virikkeellisinä).
Taas pari vuotta lepsuilua, kunnes tammikuussa 2005 aloitin täysin uuden harrastuksen, astangajoogan. Siitä pidin todella paljon, ja pidän vieläkin, mutta kesällä 2005 heräsi kuin tyhjästä mielenkiinto kamppailuilajeja kohtaan. Mietin Choy Lee Futia, hapkidoa, Taidoa, Bujinkan Dojoa, mutta onneksi kaverini hehkutti Tang Langia, ja nyt tuntuu, että olen löytänyt lajin, jota haluan jatkaa ja jossa haluan kehittyä.
Ensi vuonna, Helsinkiin muuton jälkeen, aloitan Tai Chi Chuanin ja alan tutustua myös muihin kung fu-tyyleihin. Tätä se on, kun antaa pikkusormen, niin...
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2005
-
- reiteenpotkija
-
- reiteenpotkija
useimmat ovat kaiketi melko rauhanomaisen pelaamisen kannalla, mutta omat capoeiratuttuni harrastavat melkein kaikki jotain muuta, matsaamista enemmän painottavaa lajia (savate, kung fu, kickboxing) joten se vaikutti heidän pelaamiseensa. saman olen itsekin huomannut: Tang Lang Kung Fun myötä en enää itsekään vierasta kontaktin ottamista edes capoeirassa.
-
- reiteenpotkija
Joo, otetaas vähän lisää perustietoja tähän väliin. Kokoa löytyy 182 cm/71 kg , peruskunto on vielä ihan hyvä, ja kyllä se tästä lähtee vielä nousemaan. Aloin harrastaa Tang Langia lähinnä sen takia, koska kiinalainen kulttuuri on alkanut kiinnostaa runsaasti, ja kungfu sitä kautta. TL tuntuu kyllä upealta lajilta, ei tulisi mieleenkään lopettaa, mutta muutakin kungfua täytyy kyllä tesmailla lähitulevaisuudessa. Tavoitteita: parempi kunto, hyvät elämäntavat, sisäinen tasapaino ja tyytyväisyys, vankka itsepuolustusvalmius, syvempi tutustuminen kiinalaiseen kulttuuriin....hyvä kroppa..
-
- reiteenpotkija
Jotain pöpöä pukkaa, kurkku on kipee eikä toimintakyky ole paras mahdollinen...
Onneks ei oo mitään pahempaa, ei viitsis mitään oikeita lääkkeitä alkaa napsimaan. Kyllä tää vihreellä teellä, hunajalla ja valkosipulilla lähtee 8)
Mutta lepoa täytyy kyllä ottaa, taitaa jäädä huominen joogatunti väliin ja pahimmassa tapauksessa jopa perjantain TL-reenit
-
- reiteenpotkija
29.9.
Eilen join 2 kuppia vihreää ja 2 kuppia valkoista teetä runsaan hunajan kera, reilusti hedelmiä ja tein soijarouhe-tomaattikeittoa, johon laitoin 6 kynttä valkosipulia. Kyllä lähti pöpöt valumaan ulos!
Ei ole kyllä vielä paras mahdollinen fiilis, jää kyllä joogatunti tänään väliin. Ei viitsi riskeerata tervehtymistä huomisten Tang Lang-treenien kustannuksella...
Eilen join 2 kuppia vihreää ja 2 kuppia valkoista teetä runsaan hunajan kera, reilusti hedelmiä ja tein soijarouhe-tomaattikeittoa, johon laitoin 6 kynttä valkosipulia. Kyllä lähti pöpöt valumaan ulos!
Ei ole kyllä vielä paras mahdollinen fiilis, jää kyllä joogatunti tänään väliin. Ei viitsi riskeerata tervehtymistä huomisten Tang Lang-treenien kustannuksella...
-
- reiteenpotkija
Laitetaanpa ylös vähän elämäntapoja muistiinpanoiksi tulevaisuuden Nabilia varten - sekä tietysti psyykkisen ekshibitionismin vuoksi
Treenaaminen alkaa olla jo elinehto. Paljon tulee liikuttua, ja vieläpä hyvällä asenteella. Tang Lang-treenit on maanantaisin ja perjantaisin, joogatunti torstaisin, jonka lisäksi pyrin vetämään ainakin kerran viikossa joogasetin itsekseni. Silloin tällöin käyn Nääshallissa reenaamassa capoeiraa. Lihaskuntoharjoituksia ja venyttelyä satunnaisesti kotona.
Päihteiden käyttö alkaa olla männävuosien lumia. Kännit vedin viimeksi vuosi yli vuosi sitten - itse asiassa viimeisen viiden vuoden aikana olen pitänyt kolme vähintään vuoden mittaista taukoa ryyppäämisestä. Aika hyvin kaksikymppiseltä suomalaisnuorukaiselta Tietysti punaviiniä tulee silloin tällöin lasillinen nautittua, mutta sehän nyt on vaan terveellistä. Tupakkaa en ole koskaan polttanut säännöllisesti, nykyään en polta edes sitä satunnaista baarikörssiä. Mielenkiinto myös muiden substanssien ( ) käyttöä kohtaan on lopahtanut...ei sitä jaksa itseään myrkyttää
En syö juurikaan punaista lihaa. En ole siitä kokonaan luopunut, sanotaan että en kotona sitä koskaan laittaisi. Mutta eihän köyhällä sivarilla ole varaa kieltäytyä jos jossain tarjotaan possua tai härkää
Syön paljon hedelmiä ja kasviksia, ja mikä parasta, ei niiden syöminen ole minulle vastenmielistä kaalinjärsimistä, vaan ihan oikeasti valitsen mileuummin Golden Delicious-omenan kuin suklaapatukan..ainakin useimmiten
Kahvia en ole koskaan juonut, mutta teetä - pääasiassa vihreää, joskus myös valkoista - menee useampi kupillinen päivässä.
Minulle "herääminen" hyviin elämäntapoihin ja henkilökohtaiseen kultivointiin on alkanut tämän vuoden aikana. Fiilis on todella hyvä, joten miksi en jatkaisi samalla linjalla?
Treenaaminen alkaa olla jo elinehto. Paljon tulee liikuttua, ja vieläpä hyvällä asenteella. Tang Lang-treenit on maanantaisin ja perjantaisin, joogatunti torstaisin, jonka lisäksi pyrin vetämään ainakin kerran viikossa joogasetin itsekseni. Silloin tällöin käyn Nääshallissa reenaamassa capoeiraa. Lihaskuntoharjoituksia ja venyttelyä satunnaisesti kotona.
Päihteiden käyttö alkaa olla männävuosien lumia. Kännit vedin viimeksi vuosi yli vuosi sitten - itse asiassa viimeisen viiden vuoden aikana olen pitänyt kolme vähintään vuoden mittaista taukoa ryyppäämisestä. Aika hyvin kaksikymppiseltä suomalaisnuorukaiselta Tietysti punaviiniä tulee silloin tällöin lasillinen nautittua, mutta sehän nyt on vaan terveellistä. Tupakkaa en ole koskaan polttanut säännöllisesti, nykyään en polta edes sitä satunnaista baarikörssiä. Mielenkiinto myös muiden substanssien ( ) käyttöä kohtaan on lopahtanut...ei sitä jaksa itseään myrkyttää
En syö juurikaan punaista lihaa. En ole siitä kokonaan luopunut, sanotaan että en kotona sitä koskaan laittaisi. Mutta eihän köyhällä sivarilla ole varaa kieltäytyä jos jossain tarjotaan possua tai härkää
Syön paljon hedelmiä ja kasviksia, ja mikä parasta, ei niiden syöminen ole minulle vastenmielistä kaalinjärsimistä, vaan ihan oikeasti valitsen mileuummin Golden Delicious-omenan kuin suklaapatukan..ainakin useimmiten
Kahvia en ole koskaan juonut, mutta teetä - pääasiassa vihreää, joskus myös valkoista - menee useampi kupillinen päivässä.
Minulle "herääminen" hyviin elämäntapoihin ja henkilökohtaiseen kultivointiin on alkanut tämän vuoden aikana. Fiilis on todella hyvä, joten miksi en jatkaisi samalla linjalla?
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Fermentoimantonta, teepensaan nupuista ja kärkilehdistä tehtyä teetä. Kevyesti fermentoitua ja ulkona kuivattua. Nimi tulee teelehtien nukasta.SammyB kirjoitti:Mitä/millaista on valkoinen tee?Nabil Mokhtari kirjoitti: mutta teetä - pääasiassa vihreää, joskus myös valkoista
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
-
- reiteenpotkija
Siis ei ole yhtään fermentoitua eli hapetettua. Tuliko lapsus?Jussi Häkkinen kirjoitti:Fermentoimantonta, teepensaan nupuista ja kärkilehdistä tehtyä teetä. Kevyesti fermentoitua ja ulkona kuivattua. Nimi tulee teelehtien nukasta.SammyB kirjoitti:Mitä/millaista on valkoinen tee?Nabil Mokhtari kirjoitti: mutta teetä - pääasiassa vihreää, joskus myös valkoista
Valkoisessa teessä sanotaan olevan jopa enemmän antioksidantteja kuin vihreässä teessä..
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Tuli, joskin valkoinen tee voi olla kevyesti fermentoitua joissakin tapauksissa (tämän tähdentämisessä tuli lapsus, juoksin pikavauhtia linja-autoon edellisen tekstin lähetettyäni).Nabil Mokhtari kirjoitti: Siis ei ole yhtään fermentoitua eli hapetettua. Tuliko lapsus?
Jussi Häkkinen