Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt
Valvoja: Valvoja
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2008
"Olemme raatajia, emme nautiskelijoita. Kestämme, paiskomme ikiaikaisia tappovälineitä, emme me pompi ja loiki kepeästi kuin länsinaapurimme." - Tuomas Kyrö.
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Mitä tuo kuva esittää ja miten se liittyy aiheeseen?
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2008
Ilmeisesti sotilaan varustusta eri aikoina. Eipä taida kunnolla tulla näkyviin.
"Olemme raatajia, emme nautiskelijoita. Kestämme, paiskomme ikiaikaisia tappovälineitä, emme me pompi ja loiki kepeästi kuin länsinaapurimme." - Tuomas Kyrö.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2011
Ei ole Mjölnir pakko vastata, mutta oletko miten asetellut varusteet, tai onko sulla jotain "omia mieltymyksiä"?Mjölnir kirjoitti: Paljonkohan minulla on taisteluvarustuksessa tavaraa kannossa, lasketaanpa...
Perusmaastovaatetus on varmaankin kolme - neljä kiloa, plus raskaat kengät, ehkä kaksi-kaksi ja puoli kiloa lisää
Suojaliivi ja lisälevyt 12 kg
Varusteliivissä neljästä kuuteen lipasta á 800 g rynnäkkökivääriin, pistooliin kaksi tai kolme lipasta, muutama sataa grammaa lisää, sanotaan vaikka, että lippaista 5 kg.
Viestiväline noin 400 g
Suojanaamari + sen vehkeet olisikohan reilun kilon
Ensiapulaukku varmaankin reilu kilo
Sekalaista sälää, kuten karttoja, muistilistoja, muistiinpanovälineitä yms. ehkä parilla kilolla
Ruokaa puoli kiloa, vettä kilo
Pikkureppu (päiväreppu), jossa sadevaatteet ja 3 litraa vettä sekä kilo ruokaa ja lisää patruunoita, ehkä kolmisen sataa, 10 kg.
Kypärä noin 1,5 kg
rynnäkkökivääri 4,5 kg (täydellä lippaalla)
Pistooli n kilo
Veitsiä yksi isompi puukko ja pari pienempää kääntöveistä ja yleistyökalu, sanotaanko kilo
Noin 40- 50 kg varovaisesti arvioituna
-
- sääreenpotkija
- Lauteille: Elokuu 2010
Gilmore kirjoitti: Ilmeisesti sotilaan varustusta eri aikoina. Eipä taida kunnolla tulla näkyviin.
Meikäläinen yritti samaa linkata jo ekalle sivulle, siinä epäonnistuen. Kuvassa brittisotilaan (pelkästään?) taisteluvarusteet keskiajan alusta nykypäivään. Sieltä etusivulta saa selkän kuvan vaikka nyt riemurasiaan linkkaakin.
Mitenkä Mjölnir meinaatko että kilon edestä vettä riittää esim kokonaisen päivän taisteluihin? Etenkin nyt näin kesähelteillä? Vai onko opitmaalitilanne näissä asfalttikähinöissä, että sitä saa jatkuvasti huollosta lisää? Talvellahan sitten tuleekin vaatteista jonkun kilon verran lisäpainoa.
Melkoinen miäs.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Pääpirteittäin siten, että RK:n lippaat ovat keskilinjasta vasemmalla alhaalla, pistoolin varalipas on siinä samalla kinkeripiirillä, drop pouch on vasemmalla reiden keskilinjalla tai vähän sen takapuolella. Kiristysside on rinnalla keskellä, viestiväline vasemmalla ylhäällä. Suojanaamari on vasemmassa reidessä, jos riski on katsottu sellaiseksi, että se on välittömästi saatavilla. Sen tilalla voi olla myös ensiapulaukku, mutta useimmiten se on repussa, vain kiristysside on liivissä saatavillä välittömästi ja kummalla kädellä tahansa. Veitsi on oikealla alhaalla siten, että sen saa myös vasemmalla tarvittaessa. Kaikki muut tavarat ovat vähän tilanteenmukaisesti, kun mulla voi periaatteessa olla neljää eri varustusta: pelkää varustevyö ja alussuojaliivi vaatteiden alla; varustevyö ja varusteliivi; varustevyö ja raskas suojaliivi; Plate Carrier.T-T kirjoitti:Ei ole Mjölnir pakko vastata, mutta oletko miten asetellut varusteet, tai onko sulla jotain "omia mieltymyksiä"?Mjölnir kirjoitti: Paljonkohan minulla on taisteluvarustuksessa tavaraa kannossa, lasketaanpa...
Perusmaastovaatetus on varmaankin kolme - neljä kiloa, plus raskaat kengät, ehkä kaksi-kaksi ja puoli kiloa lisää
Varusteliivissä neljästä kuuteen lipasta á 800 g rynnäkkökivääriin, pistooliin kaksi tai kolme lipasta, muutama sataa grammaa lisää, sanotaan vaikka, että lippaista 5 kg.
Viestiväline noin 400 g
Sekalaista sälää, kuten karttoja, muistilistoja, muistiinpanovälineitä yms. ehkä parilla kilolla
Pikkureppu (päiväreppu), jossa sadevaatteet ja 3 litraa vettä sekä kilo ruokaa ja lisää patruunoita, ehkä kolmisen sataa, 10 kg.
Kypärä noin 1,5 kg
Pistooli n kilo
Veitsiä yksi isompi puukko ja pari pienempää kääntöveistä ja yleistyökalu, sanotaanko kilo
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2011
Kiitoksia paljon Mjölnir, kun jaksoit kirjoitella.Mjölnir kirjoitti:Pääpirteittäin siten, että RK:n lippaat ovat keskilinjasta vasemmalla alhaalla, pistoolin varalipas on siinä samalla kinkeripiirillä, drop pouch on vasemmalla reiden keskilinjalla tai vähän sen takapuolella. Kiristysside on rinnalla keskellä, viestiväline vasemmalla ylhäällä. Suojanaamari on vasemmassa reidessä, jos riski on katsottu sellaiseksi, että se on välittömästi saatavilla. Sen tilalla voi olla myös ensiapulaukku, mutta useimmiten se on repussa, vain kiristysside on liivissä saatavillä välittömästi ja kummalla kädellä tahansa. Veitsi on oikealla alhaalla siten, että sen saa myös vasemmalla tarvittaessa. Kaikki muut tavarat ovat vähän tilanteenmukaisesti, kun mulla voi periaatteessa olla neljää eri varustusta: pelkää varustevyö ja alussuojaliivi vaatteiden alla; varustevyö ja varusteliivi; varustevyö ja raskas suojaliivi; Plate Carrier.T-T kirjoitti:Ei ole Mjölnir pakko vastata, mutta oletko miten asetellut varusteet, tai onko sulla jotain "omia mieltymyksiä"?Mjölnir kirjoitti: Paljonkohan minulla on taisteluvarustuksessa tavaraa kannossa, lasketaanpa...
Viestiväline noin 400 g
Kypärä noin 1,5 kg
Pistooli n kilo
Hyvin olet asiat miettinyt. Tosin mitä muuta voi ammattilaiselta odotaakaan.
Nyt on kelitkin kohdillaan kunnon varustukselle
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
- Sivulajit: Okinawalainen kobudo
- Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)
Kannattaa kumminkin harkita, että laittaisit sen ensiapulaukun kiinni liiveihin. Itsellä se on selkäpuolella. Ideahan on, että muut ryhmän jäsenet paikkaavat miehen sen omilla vehkeillä ja jos ne on repussa, niin ne eivät löydy.Mjölnir kirjoitti: ...Sen tilalla voi olla myös ensiapulaukku, mutta useimmiten se on repussa, vain kiristysside on liivissä saatavillä välittömästi ja kummalla kädellä tahansa.
Itsellä radio on yleensä selässä ja taistelupari säätää, muuten voi tulla antenni tielle. Heitteet alhaalla oikealla (ja selässä.)
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi
"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
http://www.seibukanlahti.fi
"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Mulla oli aiemmin liivissä ea laukku kiinni, mutta tilan puutteen takia siirsin sen reppuun. Ehkä tuo selkäpuoli voisi olla vaihtoehto. Kiitosta vinkistä. Radiota tarvitsen edessä, kun mun täytyy välpätä sitä kokoajan eri puheryhmille
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Ain't no one.
-
- etupotkija
Anteeksi, olin missannut tällaisen suoran kysymyksen.VVV kirjoitti: Mitenkä Mjölnir meinaatko että kilon edestä vettä riittää esim kokonaisen päivän taisteluihin?
Itselläni on mukana käytännössä aina kolmen litran juomapussi ja 0,9 litran kenttäpullo. Riittää hetkeksi.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Rippetoen foorumia tulee seurailtua ja siellä aina aika ajoin joku sotilas on tästä aiheesta tilittänyt. Ilmeisesti olet Mjölnir itsekin samoilla linjoilla? Löytyyköhän maailmasta asevoimia, jossa homma tehtäisiin toisin?MarkkuT kirjoitti: Mark Rippetoen mietteitä aiheesta:
http://rhinoden.rangerup.com/are-you-st ... -rippetoe/
Ain't no one.
-
- etupotkija
Juttelin asiasta erään meidän firman fyssarin kanssa, joka on tutkinut kuntotestausta eri maiden puolustuslaitoksissa, ja esim Tanskassa on huomattavasti kattavammat testit kuin meillä Suomessa. On erikseen kehonpainolla tehtävät liikkeet, kestävyystesti, mutta myös voimatestit, joissa on joku määrä painoa, joka pitää pystyä liikuttamaan tietty määrä tai aika.MarkkuT kirjoitti:Rippetoen foorumia tulee seurailtua ja siellä aina aika ajoin joku sotilas on tästä aiheesta tilittänyt. Ilmeisesti olet Mjölnir itsekin samoilla linjoilla? Löytyyköhän maailmasta asevoimia, jossa homma tehtäisiin toisin?MarkkuT kirjoitti: Mark Rippetoen mietteitä aiheesta:
http://rhinoden.rangerup.com/are-you-st ... -rippetoe/
Joku jossain kyseli muuten sen Operator Ugly:n perään, kun tätä on myös epävirallisesti käytetty tietyissä osastoissa myös Suomessa.
http://militaryathlete.com/subpage_deta ... ge_ID=1910" onclick="window.open(this.href);return false;
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Muuten, tuossa Rippeltoen artikkelissa on yksi tärkeä aspekti, mikä pitää huomioida: jos verrataan sotilasta 100 vuotta sitten, niin hänellä oli todennäköisesti toiminnallista voimaa jo ennalta. Fyysinen työ oli tavallista, mitä se taas ei ole sotilaalle vuonna 2014. Ihmisillä oli jo voimaa, joten voitiin keskittyä kesävyyden kehittämiseen.
Nykyään taas ihmisillä ei ole voimaa eikä kestävyyttä, joten olisi tärkeämpää luoda ensin se voima, koska sen tekeminen on pidempi prosessi.
Nykyään taas ihmisillä ei ole voimaa eikä kestävyyttä, joten olisi tärkeämpää luoda ensin se voima, koska sen tekeminen on pidempi prosessi.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- munillepotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2006
Haeskelin tätä pitkän tovin ja mielestäni tämä kuuluu tänne. Kopioitu mahanpururadalta aiheesta puolustusvoimien kuntotestit.
Mjölnir kirjoitti:Esim Rippeltoe'n mukaan riittävä voimataso olisi 2 x kehonpaino maastanostossa, 12 leuanvetoa ilman lisäpainoa, pystypunnerrus 75% kehonpainosta, 400 m juoksu alle 75 sekRawson kirjoitti:Mikä olisi sitten sopiva määrä voimaa? Itse en kokenut intissä voimaa tarvitsevani. Treenasin punttia aktiivisesti ennen varusmiespalvelusta ja kyllä ne voimatasot romahtivat palveluksen aikana pitkäkestoisen marssimisen ja aliravitsemuksen myötä.Mjölnir kirjoitti: No, joo. Meidän kuntotestit tehdään vain kehonpainolla.
Minun mielestäni se ei vastaa tarpeeseen.
Purple belt papa power
Seuraajat
Antti • Dojon Jäykin • Eppu • eris • Hemmukka • Jaawa • Kari Aittomäki • Kataja • kimmokammo • Lowclass • Lumina • magamies • MikkeM • Mjölnir • NCP • Oar • Ohiampuja • Pasi Lunden • Point • Presenter • Safor • sinappi • T-T • Taijin harjoittaja • Villi Sika • xYm