Keskiviikkona kenjutsua, mulle uutena oli "kensei" mikä siis mun muistaakseni tarkoittaa miekkamestaria, mutta se oli liikkeenä sellanen pisto sivuttain suunnassa ja siitä pyöräyttää sen miekan tuppeen...vaikee selittää
Sitten kans oli semmonen aika hienon näkönen, kun peruuttaen viiltää kolme kertaa ja tökkäsee kahvalla viellä vattaan, sitä oli mukava tehdä
Eilen menin sinne bjj peruskurssille sittes ja oli muuten apulaisvetäjänä semmonen kaveri, kun oli mun kanssa bjj peruskurssilla sillon 2 vuotta sitten

Hänellä sininen vyö jo ja hyvin on pärjännyt kisoissa mun tietääkseni. Noh mutta tuli niitä ukemeja vedeltyä, kun onkos toi nyt kuukauden ollut menossa toi pk, mut ei niitä silleen mitenkään jääty hiomaan, et kerran vedettiin eteenpäin rullaava, sivu ukemi ja taaksepäin ukemi salin läpi. Joku kyllä teki jotain kuperkeikkoja kun piti sitä rullaavaa eteen tehdä, mutta ei ainakaan kukaan ollut loukannut vissiin treenien päätteeksi, että ei se niin vakavaa perhaps

Tekniikkaa oli hmm...sitä samaa alasvientiä muuten, mitä matsitreenissä! Matsitreenissähän tehtiin siitä joko se heitto ittensä yli tai sitten juji gatame, mut tuol bjj tehtiin vaan se heitto. Onnistuin jopa loppupaineissa kerran tekemään sen heiton, kun yleensä en muista käyttää mitään näitä
Kannatti kyllä mennä peruskurssille, kun niissä loppupaineissa tuli jopa voittoja enemmän kun häviöitä "jee" ...mut niihän se kyllä on, et ehkä se on niin hiton simppeliä, että ennen hävinnyt kun en vaan ole käynyt niin paljon painimassa ja nyt sitten oli toistippäin, että painikokemusta ehkä enemmän kun monella. Tai en silti ole kovin hyvä painimaan, mutta meinaan, että kun kävis vaan paljon, ni kyllä siinä kehittyy ihan missä muutkin. Nyt oli kans eri, kun otin ihan vähän rauhallisemmin, niin pysty heti ajattelemaan paremmin...kyl se siitä, kyl se siitä