Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Penkkitulos

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Paljonko nostat penkistä?

<10kg
0
Ei ääniä
10kg
0
Ei ääniä
20kg
0
Ei ääniä
30kg
0
Ei ääniä
40kg
2
3%
50kg
4
5%
60kg
2
3%
70kg
6
8%
80kg
8
10%
90kg
6
8%
100kg
16
20%
110kg
17
22%
130kg
10
13%
150kg
3
4%
170kg
3
4%
200kg
1
1%
250kg
0
Ei ääniä
300kg
0
Ei ääniä
>300kg
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 79

Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Penkkitulos

#121

Viesti Termiitti »

Kari Aittomäki kirjoitti: Eikös tää Bull ole kehonrakentaja?
Eli kuten huomataan, punttiporukoitten keskinäinen kyräily on yhtä vahvaa ku kamppailuväen.
260kg on aika hevi käikäle.
Voisitko valottaa tuota kommenttia vähän, mitä oikeastaan tarkoitit?
Mentula on juu kehonrakentaja ja on kisannut penkkipunnerruksessa ammattilaispuolella, paidalla penkannut muistaakseni yli kolmesataaa.

Freddin kovin penkki ja samalla suomen ennätys on 281,5 kiloa, tehty Kokkolassa tänä vuonna, Ylöjärvellä penkin-sm:ssä yritti parantaa ennätystä kilolla mutta ei onnistunut. Salipenkkinä on ottanut 320kg, videotakin suorituksesta löytynee jostain.

Tuohon paitahommaan sanoisin että monilla se ero paidan kanssa ja raakana on aika pieni johtuen siitä että paitanostaminen on teknisempää touhua ja vaatii erityistä harjoittelua. Paitanostaminen on myös hermostollisesti rasittavampaa ja tästäkin johtuen sitä ei voi kovin suurilla tehoilla ja pitkään voi tehdä.
Ihan esimerkkinä spesialisteista voisin mainita vaikka Sandra Lönnin, jonka raakamaksimi huitelee jossain n. 120-130kg, mutta paidalla tulee 100kg enempi. 8-)
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 18893
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#122

Viesti Andy »

Jossain Mentulan promovideoissa hänen voimanostajakaverinsa kertoivat että mies on harvinaisen huono varustenostaja eikä saa niistä irti paljon mitään. Tämä johtuu kuulemma ainakin osittain siitä että penkkipaidat mitoitetaan yleensä 30% rasvoilla olevan voimanostajan mukaan eikä kehonrakentajalle.

Siitä en osaa sanoa mitään miten realistisia nuo kilomäärät ovat.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Penkkitulos

#123

Viesti MtJ »

Nuorempana maksimi 132,5kg, nykyään menee vielä se 90kg. Tarkka taitaa olla 95kg. Siinä se on pysynyt sen kymmenkunta vuotta. Puolen vuoden treenillä 2008 sain sen nousemaan 117 kiloon, eikä tarvinut ihan hirveästi tehdä töitä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Penkkitulos

#124

Viesti Kuhmu »

Nummisto ja Suonenvirta lienevät vain kateellisia Mentulalle.
”You must enjoy this”.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#125

Viesti MarkkuT »

No tulihan se satanen eilen. \:D/ Oli kova tempaus ja puuduttava 8x4 kyykky alla, joten ei ollut edes tarkoitus mennä maksimeihin. Kulki kuitenkin niin kivasti, että oli pakko kokeilla. Ehkä parisen kiloa jäi varaakin.

90:stä sataseen nousi lopulta niin vähällä vaivalla, että varmaan tästä olisi mahdollista jatkaa eteenpäin, mutta nyt ajattelin kuitenkin keskittyä enemmän vauhtipunnerrukseen. VaPu-ennätys on 92,5. Jospa senkin saisi hilattua satasen paremmalle puolelle.
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#126

Viesti Mjölnir »

MarkkuT kirjoitti: No tulihan se satanen eilen. \:D/ Oli kova tempaus ja puuduttava 8x4 kyykky alla, joten ei ollut edes tarkoitus mennä maksimeihin. Kulki kuitenkin niin kivasti, että oli pakko kokeilla. Ehkä parisen kiloa jäi varaakin.

90:stä sataseen nousi lopulta niin vähällä vaivalla, että varmaan tästä olisi mahdollista jatkaa eteenpäin, mutta nyt ajattelin kuitenkin keskittyä enemmän vauhtipunnerrukseen. VaPu-ennätys on 92,5. Jospa senkin saisi hilattua satasen paremmalle puolelle.
Sitten vielä se karaten musta vyö, niin on täyskäsi!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Penkkitulos

#127

Viesti YJT »

Kuhmu kirjoitti: Nummisto ja Suonenvirta lienevät vain kateellisia Mentulalle.
Legendan mukaan Suonenvirta oli poliisikoululla opettajana toimiessaan mennyt sandaalit jalassa pyörimöään koulun salille. Oli mennyt penkkipunnerruspaikalle ja tehnyt lämmittelyksi sadalla kilolla yhden toiston. Oli sitten todennut, että jos satasella menee ykkönen, niin kahdella sadalla menee sitten varmaan kakkonen. Oli tehnyt sillä kevyen kakkosen, ja lähtenut salilta.

Mielestäni tuossa olisi jonkinlaista tavoitetta...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#128

Viesti Mjölnir »

YJT kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: Nummisto ja Suonenvirta lienevät vain kateellisia Mentulalle.
Legendan mukaan Suonenvirta oli poliisikoululla opettajana toimiessaan mennyt sandaalit jalassa pyörimöään koulun salille. Oli mennyt penkkipunnerruspaikalle ja tehnyt lämmittelyksi sadalla kilolla yhden toiston. Oli sitten todennut, että jos satasella menee ykkönen, niin kahdella sadalla menee sitten varmaan kakkonen. Oli tehnyt sillä kevyen kakkosen, ja lähtenut salilta.

Mielestäni tuossa olisi jonkinlaista tavoitetta...
mä olen kuullut saman legendan siten, että Markku olisi tehnyt satasella kakkosen ja todennut: "NO NI. TASASE VAUHDI TAULUKO MUKAA MENEE SIT KAHDELSADAL YKKÖNE" ja tehnyt ykkösen kahdella sadalla.

:) Niin tai näin, niin varmasti totuuden siemen on
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#129

Viesti MarkkuT »

Mjölnir kirjoitti: Sitten vielä se karaten musta vyö, niin on täyskäsi!
Yhtä pykälää vaille, It's good but it just ain't right.
Ain't no one.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Penkkitulos

#130

Viesti YJT »

Mjölnir kirjoitti: mä olen kuullut saman legendan siten, että Markku olisi tehnyt satasella kakkosen ja todennut: "NO NI. TASASE VAUHDI TAULUKO MUKAA MENEE SIT KAHDELSADAL YKKÖNE" ja tehnyt ykkösen kahdella sadalla.
Sanotaan näin, että sinun versiosi on realistisempi, mutta minun on tarinana parempi. Ja kaikkihan tietävät, että tarinan ei tarvitse olla tosi; riittää että se on hyvä...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#131

Viesti Mjölnir »

Tänään uudeksi ykköseksi helpohkosti 115 kg
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#132

Viesti MarkkuT »

Olen viime aikoina enemmän panostanut tuohon penkkipunnerrukseen. Systeemi on ollut se, että otin 60% maksimista painon, joka minulla oli tasan 60 kg ja tein joka toisessa penkkitreenissä 5x5 aina joka kerralla 2,5 kg lisäten. Välitreenissä tein sitten jotain vähän kovemmalla intensiteetillä: Tuntuman mukaan pyramidina satasen tuntumaan, maksimitoistot 90:llä, tai jotain sellaista.

Tuo 5x5 hyytyi 87,5 kiloon, jonka jälkeen pakitin 70 kiloon ja lähdin uudestaan ylöspäin tehden 6x4 taaskin 2,5 kg joka reenissä lisäten.

Pari viikkoa sitten punnersin uuden enkan 102,5 kg ja tänään tein 100 kilolla kakkosen. Satasen punnersin 90 kilon kakkosmaksimilla, joten pohjat pitäisi olla seuraavaan pykälään, eli 110 kiloon. Sen herkistely jääköön syksymmälle, kun kesäloma alkaa. :)
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#133

Viesti MarkkuT »

Pikkuhiljaa kohti seuraavaa pykälää... Samalla systeemillä noin suurin piirtein. Nyt teen viikon ensimmäisessä penkkireenissä 5x4. Tällä viikolla 5x4x85. Tänään oli tarkoitus mennä vain sataseen, kun se jäi viime perjantaina rinnalle. Satanen oli niin helppo, että uusi ennätys 105 tankoon ja kohtuu helposti nousi. Sinänsä meikäläiselle erikoinen nosto, että lähti rinnalta hyvin ja kuolonkohta oli vasta ihan loppuojennuksessa, yleensä ojentajat kyllä jaksavat ja jos nosto epäonnistuu, niin se jää heti rinnalle.
Ain't no one.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Penkkitulos

#134

Viesti Kari Aittomäki »

Onkohan missään saatavissa tietoa kamppailijoitten yleisestä voimatasosta? Ihan tuloksia siis.
Vaikkaanpa villisti että Tyson saattaisi olla bokraajien keskessä aika ykkönen mitä penaan tulee. Aikamoiset välitykset. (D’Amato tosin tuskin teetti penkkiä juurikaan..)

Toki jotkut on niin pirun isoja ja juurevia että ruutia varmasti löytyy.
Tyypillisesti olen kuitenkin nähnyt lyöjien penkkaavan lähes käsillä pelkästään. Ja kun heimossa suositaan pitkäkätisyyttä (hence se käsien roikottelun aiheuttama lievä ryhtivirhe), ei kineettinen ketju ole samaa tasoa kuin vaikkapa kuulantyöntäjillä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 18893
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#135

Viesti Andy »

Olen yrittänyt etsiä Tysonin penkkituloksia, mutta niitä ei löydy. ainoat väitteet on jostain kovista tuloksista 13-vuotiaana, mutta niillekään ei vahvistusta ole.

Tunnetut kamppailijat eivät yleisesti ilmoittele penkkituloksiaan siitä syystä, että ne ovat niin huonoja verrattuna jo harrastepunttajienkin tuloksiin, ettei niillä ole mitään positiivista annettavaa ottelijan julkisuuskuvaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 9 kurkkijaa