En ole asiantuntija, mutta ainkaan itsellä tuo matikka ei toimi.Rawson kirjoitti: Tämän hetken tuloksesta en tiedä, koska punnertaminenkin tuottaa kovahkoa kipua rinnassa. Syksyllä meni parin kuukauden treenillä kapealla otteella 7 x 80 kg. Vastannee jotain 110 kg tulosta leveällä otteella.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Penkkitulos
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Penkkitulos
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Penkkitulos
En myös osaa varmasti sanoa tuota suhdetta leveä-kapea, mutta minun matematiikkani mukaan seiska kahdeksallakympillä vastaa noin satasen ykköstä.MikaM kirjoitti:En ole asiantuntija, mutta ainkaan itsellä tuo matikka ei toimi.Rawson kirjoitti: Tämän hetken tuloksesta en tiedä, koska punnertaminenkin tuottaa kovahkoa kipua rinnassa. Syksyllä meni parin kuukauden treenillä kapealla otteella 7 x 80 kg. Vastannee jotain 110 kg tulosta leveällä otteella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
Penkkitulos
En ole ikinä kokeillu penkkipunnerruksen maksimia. Enkä montaa kertaa edes minimiä. Veikkaan että jossain 60-80kg kieppeillä mennään, koska ymmärtääkseni penakin on lopulta vahvasti tekniikkalaji?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.
Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.
Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2007
Penkkitulos
Siis mitä täällä puhutaan? Mä oon penkannuyli tuon 7x80kg melko kapealla otteella (vähän yli hartioiden leveys). En kuitenkaan voisi kuvitellakkaan penkkaavani 100kg edes leveällä otteella. Toisaalta tähän ehkä vaikuttaa se, että joudun tekemään aika ison noston myös leveällä otteella sillä sylinmittani on yli 2m....Mjölnir kirjoitti:En myös osaa varmasti sanoa tuota suhdetta leveä-kapea, mutta minun matematiikkani mukaan seiska kahdeksallakympillä vastaa noin satasen ykköstä.MikaM kirjoitti:En ole asiantuntija, mutta ainkaan itsellä tuo matikka ei toimi.Rawson kirjoitti: Tämän hetken tuloksesta en tiedä, koska punnertaminenkin tuottaa kovahkoa kipua rinnassa. Syksyllä meni parin kuukauden treenillä kapealla otteella 7 x 80 kg. Vastannee jotain 110 kg tulosta leveällä otteella.
Eelis Mikkola
-
- etupotkija
Penkkitulos
Mikä nyt sitten on leveä ja kapea. Ja millä niitä tuloksia tulee itse kullakin. Itse laitan nimettömät kohdistusuriin, kun penkkaan. Pituutta on n. 180 ja syli ei ole siitä kaukana. Kapealla en tee mitään. Pointtina oli myös osittain se, että jos ei ole yli 80kg tehnyt sarjoja, niin 110 tuntuu vähän eri raudalta.
Jos itsellä "huippukohta" olisi 80x7, niin voisin kuvitella ykkösen olevan max 95kg. Mutta kokeile!
Edelleenkään en ole asiantuntija ja puhun omasta näkökulmasta. Ja tämä lienee lisäksi OT?
(Älkääkä hajottako olkapäitänne, tuolla tuli jo hyvää tekniikka neuvoa)
Jos itsellä "huippukohta" olisi 80x7, niin voisin kuvitella ykkösen olevan max 95kg. Mutta kokeile!
Edelleenkään en ole asiantuntija ja puhun omasta näkökulmasta. Ja tämä lienee lisäksi OT?
(Älkääkä hajottako olkapäitänne, tuolla tuli jo hyvää tekniikka neuvoa)
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Penkkitulos
Noita ykkösiä voi arvioida monin tavoin. Tässä on yksi:
http://potku.net/sekaohjelma/" onclick="window.open(this.href);return false;
On se silti selvä, että jos leveä pena on tekniikaltaan tuttua, se on huomattavasti kevyempi tanko kuin kapea pena.
Sekaohjelma | Potku.net1 toisto = 1RM = 100 %
2 toistoa = 2RM = 95 %
3 toistoa = 3RM = 93 %
5 toistoa = 5RM = 87 %
6 toistoa = 6RM = 85 %
8 toistoa = 8RM = 80 %
10 toistoa = 10RM = 75 %
12 toistoa = 12RM = 67 %
http://potku.net/sekaohjelma/" onclick="window.open(this.href);return false;
On se silti selvä, että jos leveä pena on tekniikaltaan tuttua, se on huomattavasti kevyempi tanko kuin kapea pena.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2006
Penkkitulos
Noin sen itsekin arvioin. Kapea ote on kuitenkin huomattavasti hankalampi ja työntönä heikompi kuin leveä. Siitä heittona tuo +10 kg. Leveällä olen ottanut junnuna 3 x 110 kg ja 1 x 127,5 kg. Ykkönen pitää herkistellä ylös. Mikan taulukko on silloin mielestäni alakantiin. Jos satkulla saa kolmosen saa ykkösen kyllä jonnekin 112,5:een.Mjölnir kirjoitti:En myös osaa varmasti sanoa tuota suhdetta leveä-kapea, mutta minun matematiikkani mukaan seiska kahdeksallakympillä vastaa noin satasen ykköstä.MikaM kirjoitti:En ole asiantuntija, mutta ainkaan itsellä tuo matikka ei toimi.Rawson kirjoitti: Tämän hetken tuloksesta en tiedä, koska punnertaminenkin tuottaa kovahkoa kipua rinnassa. Syksyllä meni parin kuukauden treenillä kapealla otteella 7 x 80 kg. Vastannee jotain 110 kg tulosta leveällä otteella.
Purple belt papa power
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2005
Penkkitulos
Vaikka ei pääsekään salille kuin 3krt/vko niin voisi olla hyvä idea pilkkoa treenit jo nyt eikä tehdä kaikkea joka kerta.MarkkuT kirjoitti: Usein on ennen penkkiä tehtynä tempaus/työntö, tempaus-/työntöveto ja etu-/takakyykky. En oikein saa mahtumaan enempää kuin kolme treeniä viikkoon, joten treenit venyvät mulla ihan liian pitkiksi. Nyt kokeilen kausittain painottaa jotain osa-aluetta. Ainakin kyykyssä tuntuu toimivan. Ehkä tulevaisuudessa kerkiää useammin salille, että saa pilkottua järkevämpiin osiin tuota kuormaa.
-
- etupotkija
Penkkitulos
Tästä syystä kirjoitin _itsellä_. Sun kolmosen ja ykkösen suhde kun ei mahdu esim tuohon RM taulukkoon ollenkaan, joka aika monella on tarkka. Itse asiassa sulla on todella erikoisen kaukana kolmonen ja ykkönen. Ettei ykkönen ollut 117,5?
edit: tämä siis Rawsonille.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
Penkkitulos
Painonnostossa on erittäin vaikea kehittyä, jos harjoittelee pääliikkeitä harvemmin kuin kerran viikossa. Painonnosto on hyvin tekninen ja haastava laji.voipa kirjoitti:Vaikka ei pääsekään salille kuin 3krt/vko niin voisi olla hyvä idea pilkkoa treenit jo nyt eikä tehdä kaikkea joka kerta.MarkkuT kirjoitti: Usein on ennen penkkiä tehtynä tempaus/työntö, tempaus-/työntöveto ja etu-/takakyykky. En oikein saa mahtumaan enempää kuin kolme treeniä viikkoon, joten treenit venyvät mulla ihan liian pitkiksi. Nyt kokeilen kausittain painottaa jotain osa-aluetta. Ainakin kyykyssä tuntuu toimivan. Ehkä tulevaisuudessa kerkiää useammin salille, että saa pilkottua järkevämpiin osiin tuota kuormaa.
-
- munillepotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2006
Penkkitulos
Ei ollut 117,5 kg. Todennäköisesti tuo 3 x 110 kg on ollut "helppo", ts. nelonenkin olisi voinut olla lähellä ja 127,5 kg parin viikon herkistelyn tulos sekä nappisuoritus. Tuo tapaihtui 90-luvun alkupuoliskolla legendaarisella M-Clubilla Turussa, jossa soitettiin heavy metal musiikkia ja karjuttiin adrenaliini-tasot kattoon. Siitä tuli vähintään +5 kg suoritukseen.MikaM kirjoitti: Tästä syystä kirjoitin _itsellä_. Sun kolmosen ja ykkösen suhde kun ei mahdu esim tuohon RM taulukkoon ollenkaan, joka aika monella on tarkka. Itse asiassa sulla on todella erikoisen kaukana kolmonen ja ykkönen. Ettei ykkönen ollut 117,5?
Purple belt papa power
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
Penkkitulos
Mulla on sellainen mielikuva, että vuosia sitten kun nostin ennätykseni 100 kg eli "markan" penkistä, niin harjoitteluvaiheessa olisin saanut 90 kilolla vain kaksi tai maksimissaan kolme toistoa. Tuolloin treenailin about yhden kevään enemmän penkkiä, minkä jälkeen kokeilin enkkaa.
Tähän kyllä liittyi se, että nostotekniikkani ei ollut kummoinen ja sain nimenomaan siihen ennätysyritykseen hyviä neuvoja joltain gurummalta. Ehkä olisivat ne harjoitussarjatkin niillä neuvoilla menneet paremmin.
Nythän tilanne on se, että käyn salilla tyypillisesti kolmisen kertaa viikossa, mutta penkki ei ole aikoihin kuulunut harjoitusohjelmaani. Mutta katsotaan nyt jos vielä innostuisin siitäkin, nimittäin hauiskäännöt otin jo pitkästä aikaa ohjelmaan tänä keväänä
Tähän kyllä liittyi se, että nostotekniikkani ei ollut kummoinen ja sain nimenomaan siihen ennätysyritykseen hyviä neuvoja joltain gurummalta. Ehkä olisivat ne harjoitussarjatkin niillä neuvoilla menneet paremmin.
Nythän tilanne on se, että käyn salilla tyypillisesti kolmisen kertaa viikossa, mutta penkki ei ole aikoihin kuulunut harjoitusohjelmaani. Mutta katsotaan nyt jos vielä innostuisin siitäkin, nimittäin hauiskäännöt otin jo pitkästä aikaa ohjelmaan tänä keväänä
-
- etupotkija
Penkkitulos
Olen jäsen.....Rawson kirjoitti:Ei ollut 117,5 kg. Todennäköisesti tuo 3 x 110 kg on ollut "helppo", ts. nelonenkin olisi voinut olla lähellä ja 127,5 kg parin viikon herkistelyn tulos sekä nappisuoritus. Tuo tapaihtui 90-luvun alkupuoliskolla legendaarisella M-Clubilla Turussa, jossa soitettiin heavy metal musiikkia ja karjuttiin adrenaliini-tasot kattoon. Siitä tuli vähintään +5 kg suoritukseen.MikaM kirjoitti: Tästä syystä kirjoitin _itsellä_. Sun kolmosen ja ykkösen suhde kun ei mahdu esim tuohon RM taulukkoon ollenkaan, joka aika monella on tarkka. Itse asiassa sulla on todella erikoisen kaukana kolmonen ja ykkönen. Ettei ykkönen ollut 117,5?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2005
Penkkitulos
En sellaista ehdottanutkaan.Mika kirjoitti: Painonnostossa on erittäin vaikea kehittyä, jos harjoittelee pääliikkeitä harvemmin kuin kerran viikossa. Painonnosto on hyvin tekninen ja haastava laji.
-
- etupotkija
Penkkitulos
Okei, mitä sitten ehdotit, kun huomioi että Markun lajina on painonnosto, jossa hän on myös kisannut?
Aiheeseen en varmaankaan saa tätä liitettyä.
Aiheeseen en varmaankaan saa tätä liitettyä.
Seuraajat
airakti • grappling • Hemmukka • Ile • Invictus • Jani Rantalainen • Jorge • Kari Aittomäki • magamies • MarkkuT • P.Laton • TuomasP • Veepee • voipa