Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Penkkitulos

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Paljonko nostat penkistä?

<10kg
0
Ei ääniä
10kg
0
Ei ääniä
20kg
0
Ei ääniä
30kg
0
Ei ääniä
40kg
2
3%
50kg
4
5%
60kg
2
3%
70kg
6
8%
80kg
8
10%
90kg
6
8%
100kg
16
20%
110kg
17
22%
130kg
10
13%
150kg
3
4%
170kg
3
4%
200kg
1
1%
250kg
0
Ei ääniä
300kg
0
Ei ääniä
>300kg
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 79

Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Penkkitulos

#181

Viesti Ile »

No niin, kokeilin äsken yli 15 vuoden (!) tauon jälkeen penkkimaksimia. 100 kg meni!

Olen kyllä aika tyytyväinen. Tunnustan tehneeni asianmukaisen "piikkauksen" ja priorisoineeni jonkin verran penkkiä viime kuukausina ihan maksimitulosta silmällä pitäen, mutta isossa kuvassa kyseisellä liikeellä ei ole hirveän suurta roolia harjoitushistoriassani ollut.

Noin vuosi sitten olin kyllä vastaava putki menossa mutta silloin olkapää kipeytyi. Nytkin ollut viitettä kipeytymisestä vaikka olen yrittänyt tehdä hommat kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Eli kai tässä nyt aletaan lähestyä niitä rajoja, että paljon enempää ei ole mielekästä tällä kropalla tavoitella, kun ei tolla penkkimaksimilla niin suurta itseisarvoa mulle ole kunhan nyt on vähintään markan pena.. :)

Joku nettisensei kun vielä myöntäisi kaken mustan vyön kohtuulliseen hintaan...
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3844
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#182

Viesti Puni »

Höh, jäi penasta kymmenes toisto 60kg tissille, sniff. Rankaisin mavella sitten. En silti tiiä toivunko mokomasta heikkouskohtauksesta ikinä.
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Penkkitulos

#183

Viesti Kari Aittomäki »

Tosta satasesta muistuu mieleen kun käytiin kasarilla itteeni nuoremman serkkupojan hautajaisissa. Joka tapahtuma kaikkineen on tarina sinänsä johon itsekin osallistuin..
mutta.. hautajaisten jälkipelit.
Oli ollu vähä näkemisissä taukoo ja kaikki oli kasvatettu lihaa ja karvoja ja semmosia.
Olin siinäkunnossa kuin treenaajat on eli fyysinen.
Sehän nappas nuorempien serkkujen silmään ja kun mentiin varsinaisiin mouruajaisiin niin sällit haasto mut melko välittömästi näyttään penakyvykkyyttäni.
Sellasessa romanttisessa liiterigymissä tottakai. Satanen tankoon ja kylmiltään näyttään.
Nostin jalat irti maasta ja vedin sellasen ripeän kasin, pompautin vielä kapealle otteelle ja vedin vitosen.

Sitte virnisteltiin puolin ja toisin ja sällit kerto että ovat käyneet karatetreeningissä kirkolla. Kiai.
Mitäs siinä muuta pysty kuin vienosti kertoilla että olen muuten sitte mustavyä, oikeen virallisesti ja sitäpaitti saan palkkaa opettamisesta.
Kuten tuolloin sainkin.

Sällit reagoi kuten penariippuvaiset reagoi, ravasivat välittömästi äitini luokke kyselemään:
- Salme, onko Karilla mustavyö karatessa?
- On sillä kai.

Eli juu, karatedani ja satasen pena on Täyttymys.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Penkkitulos

#184

Viesti Ile »

:)

Tästä aihepiiristä vois kyllä joku koota muistelmateoksen esim. työnimellä "Markan Pena - penkkipunnerruksen kulttuurihistoria" yhtenä alaotsikkona "1980-luvun autotalligymit: Levikset jalassa ja Näkkipaketti takataskussa"...
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#185

Viesti JariMarjamaa »

Niin no, mun jouluna alkanut Ykkösmaksimin pyhään kolminaisuuteen kuuluu tietty myös Leviä Pena.
Niin pistetään sekin tarina tänne.

Jouluna tuli enari, 92.5kg, just ja just.
Nyt se tuli ekalla lähestymis punnerruksella "helposti".
Joten seuraavaan 95 ja varmistaja.
Se ei ollut ihan kartalla ja auttoi liikaa, 95 nousi kevyesti.
Viimeiseen 97.5, ja avustaja ei ihan niin paljoa auttanut liikaa.
Joten virallinen enari yhä 92.5, ja epävirallinen 97.5kg
Mappe
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 302
Lauteille: Elokuu 2011
Etulaji: Taekwondo
Takalajit: Judo, Jujutsu

Penkkitulos

#186

Viesti Mappe »

Kari Aittomäki kirjoitti: helmi 10, 2018, 02.47 Tosta satasesta muistuu mieleen kun käytiin kasarilla itteeni nuoremman serkkupojan hautajaisissa. Joka tapahtuma kaikkineen on tarina sinänsä johon itsekin osallistuin..
mutta.. hautajaisten jälkipelit.
Oli ollu vähä näkemisissä taukoo ja kaikki oli kasvatettu lihaa ja karvoja ja semmosia.
Olin siinäkunnossa kuin treenaajat on eli fyysinen.
Sehän nappas nuorempien serkkujen silmään ja kun mentiin varsinaisiin mouruajaisiin niin sällit haasto mut melko välittömästi näyttään penakyvykkyyttäni.
Sellasessa romanttisessa liiterigymissä tottakai. Satanen tankoon ja kylmiltään näyttään.
Nostin jalat irti maasta ja vedin sellasen ripeän kasin, pompautin vielä kapealle otteelle ja vedin vitosen.

Sitte virnisteltiin puolin ja toisin ja sällit kerto että ovat käyneet karatetreeningissä kirkolla. Kiai.
Mitäs siinä muuta pysty kuin vienosti kertoilla että olen muuten sitte mustavyä, oikeen virallisesti ja sitäpaitti saan palkkaa opettamisesta.
Kuten tuolloin sainkin.

Sällit reagoi kuten penariippuvaiset reagoi, ravasivat välittömästi äitini luokke kyselemään:
- Salme, onko Karilla mustavyö karatessa?
- On sillä kai.

Eli juu, karatedani ja satasen pena on Täyttymys.

Eihän sole poika temphu eikä mikhään! Miehän aikhanaan ekaa kerthaa salilla oisko ollu vuotta -76,-77 tai -78 nii mie lämphönä penkhasin satasella sadan toisthon sarjoja ja tauolla mie heithin tankhon ilmaan ja naphasin hamppailla sen kiinni. Ne sanovat salilla että miula on kylä vahvimpia hamhaita mitä Lapisa kasvaa. Ykkösiä ku mie otin niin kolmeen sathaan kiloon asti vielä naputhelin toisella kädellä samalla tekstaria. Sen mie vaan halusin sanoa! :D
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#187

Viesti JariMarjamaa »

JariMarjamaa kirjoitti: joulu 19, 2017, 09.29 Eilen 1x92.5kg
Joten ääni 80->90kg
Ja eilen vihdoin ja viimein Maaginen Markka, joten äänestys 90->100kg
Ja +7.5kg viime keväästä.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Penkkitulos

#188

Viesti JanneM »

MÄkin pääsin muuttamaan tän äänestyksen tulosta. Tuossa pari kk sitten tuuppasin 135kg penkiltä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#189

Viesti fuusetsu »

Itselläni on taas lyhyt parin kuukauden punttikausi takana. Pitäisi saada jumpattua tasaisemmin ympäri vuoden, niin ei tarvitsisi aina aloittaa uudestaan nollista. Tällä kertaa laskennallinen maksimi nousi aloitustasosta 72 kg -> 86 kg, joten päivitin oman tuloksen galluppiin. Vaikka taisi se 80 olla ylitetty jo keväänkin jumppakuurin aikana.

Kauden alku: 55,0 kg × 9 -> RM1 72,2 kg
Kauden loppu: 67,5 kg × 8 -> RM1 86,2 kg

75 kg olen lämmittelyissä nostanut oikeasti penkistä ja kyllä siinä tuntuu vielä jonkun verran varaa olevan. Tekniikka on minulla parantunut jonkin verran. Ajatus siitä, että työntää selällä penkkiä vasten ja rintalihasten parempi aktivointi on auttanut. Aikaisemmin yritin miettiä tangon kulkemaa reittiä niin, että se palautuisi ala-asennon jälkeen nopeasti hartioiden päälle. Tuosta ajattelusta oli minulle vain haittaa. Nyt mietin vain, että tanko nousee kohti kattoa, eikä se pääse heilumaan.


Olen vaihtanut myös alkulämmittelyt. Vähemmän juoksua laitteessa ja punnerruksia, enemmän yläkropan aktiivista "avaamista" mm. kuminauholla, lapaluupunnerruksilla ja lapaluukäsinkohonnoilla. Minulla on selkeästi eteenpäin kääntyneet hartiat ja pelkästään käsissä olevan kepin saaminen pään yli on joskus melkein mahdotonta. Kuminauhalla homma onnistuu paremmin ja saan sillä hyvät dynaamiset venytykset. Olkapäät ovat nyt vihoitelleet paljon vähemmän, kuin aikaisemmilla jumppakausilla.


Joulun jälkeen olen ajatellut kokeilla kauden lopetuksen kunniaksi oikeaa penkkimaksimia ja käsinkohonnan toistomaksimia ilman lisäpainoja. Kyykyn ja maven maksimit olisi myös kiva kokeilla. Kyykyssä minulla on tekniikka kuitenkin niin huono (se muuttui pikkuhiljaa vahingossa "voimanostotyyliseksi" ja ylirasitti selän), että siinä taidan jättää maksimit kokeilematta. Maastavedon olen tehnyt romanialaisena (jalat hieman koukussa ja jäykkinä), joten siinä maksimin kokeilu olisi vähän turhaa. Tuskin saisin edes peruutettua "lataustelineeltä" maksimien kanssa suorituspaikalle.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Penkkitulos

#190

Viesti Kari Aittomäki »

Kokeilepa tukiliikkeenä niskantakaa punnertamista.
Monet tekee istuallaan mutta minä jätän jakkkaran muille, selkä pysyy paremmin aktiivisena kun tuki tulee jaloista.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 11223
Lauteille: Kesäkuu 2008

Penkkitulos

#191

Viesti Jorge »

Aika maltilla tekisin niskan takaa punnerruksia; toisille se on kehittävä tukiliike, toisilta hajottaa olkapäät, hartiat, niskat ym. - jotkut valmentajat, PT:t jne. ovat laittaneet koko liikkeen pannaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Penkkitulos

#192

Viesti Kari Aittomäki »

Maltilla nimenomaan.
Alkuvaiheessa riittää tanko tai jopa harjanvarsi.
Aukaisee lukumiehen hartioita koko mukavasti ja vahvistaa yläselkää/työntöliikettä.

Mä pääsin aikanaan penkissä etiäppäin juuri niskantakaapöngerryksellä.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#193

Viesti fuusetsu »

Minulla on ollut niin pitkään kuin itse muistan eteenpäin kääntyneet olkapäät. Ala-asteen alkupuolella taidettin astma todeta, ja silloin puhuttuun astmaryhdistä. Tuota termiä en ole sittemmin kuullut enkä löytänyt sen jälkeen kyllä mistään. Eli ainakin 30 vuotta vanha vaiva.

Nyt kun ei ole tullut harrastettua kamppailulajeja pidempään aikaan ihan pieniä pätkiä lukuunottamatta, niin on jäänyt venyttelyt vähemmälle. Uusia verryttelyjä penkkiä varten etsiessäni löysin harjanvarrella tehtäviä aukaisuja, jotka oli aika mahdotonta toteuttaa. Vaihdoin omasta ideastani harjanvarren kuminauhaan. Sen kanssa saa käännettyä kädet yläkautta taakse ja takana kuminauha venyttää hyvin. Sen kanssa pystyy hyvin liikuttamaan käsiä edestakaisin jäykkien kohtien yli.

Tuo yhdistettynä lapaluupunnerruksiin ja lapaluukäsiokontoihin on auttanut penkkipunnerruksessa tuomaan lavat enemmän yhteen ja selän paremmin penkkiä vasten. Ekalla kerralla ihan hämmästelin, minkälaiseen tukevaa asentoon pystyi menemään rennosti.


Niskantakaa punnerruksia en ole koskaan tehnyt. Ala-asento siinä näyttäisi venyttävän kyynärpäitä taaksen ja lapoja yhteen. Salilla on penkin lähettyvillä parikin smith-räkkiä, joilla tuota voisi kokeilla verryttelyyn.


Salikortiin kuuluu myös kaikki ryhmäliikunnat, joita ei hirveästi tällä pikkukylän sivusalilla ole, ja siellä olisi tarjolla vartalonhuoltoa kerran viikossa. Sinne tekisi vähän mieli mennä kun on paikat muutenkin jumissa, mutta siellä voisi tulla vähän setämiesfiilikset :)

Asiaan liittymättömänä vielä. Salilla jossa käyn, on nykyään tarjolla myös Defendoa. Olivat vuoden "salaa" harjoitelleet ja hommanneet opettajapätevyydet. Eivät vieläkään hirveästi sitä mainosta. Se vaan ei kuulu ilmaisiin jumppiin, enkä viitsisi siitä erikseet maksaa, kun ei kuitenkaan tulisi niin ahkerasti sillä käytyä. Lajina kuitenkin kiinnostaisi.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Penkkitulos

#194

Viesti airakti »

Eilen tuli pitkästä aikaa koitettua penkkitulosta, 110kg nousi, toisaalta olen tyytyväinen, toisaalta v1tuttaa. Tyytyväinen olen siksi että, oikea olkapään kiertäjäkalvosin on leikattu 2 kertaa, molempien leikkausten jälkeen penkki alkoi uudestaan pelkällä tangolla, siinäkin oli tekemistä moneksi kuukaudeksi, vuosi sitten kipeytyi vasen olkapää sellaiseksi ettei takkia saanut nostettua narikkaan, ilmeisesti mitään ei kumminkaan ollut hajonnut, koska on itsestään "korjautunut" voimaa ei vieläkään ole kehuttavaksi asti. Olkapäät/hartiat tuntuu olevan aika keskeinen osa penkkipunnerusta, joten näillä eväillä pitää ehkä tyytyä tulokseeni.
TimppaA
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#195

Viesti MarkkuT »

Siinä 105:ssä se pyörii, vaikka oma paino on tullut kymmenisen kiloa alas 85->75. Muutaman kerran olen 107,5 punninnut, mutta eipä ole noussut. Viimeksi viikko sitten kokeilin. Viime aikoina olen kyllä tehnytkin enimmäkseen pystypunnerrusta, jossa tavoitteena oman painon punnertaminen.

Itse kyllä pumppailen niskan takaa leveällä tempausotteella ja tykkään liikkeestä, vaikka olkapääongelmia on minullakin ollut. Istuen, seisaaltaan ja lämmitellessä myös kyykyssä pönöttäen. Painonnostovalmentaja minulle niskan takaa punnerrusta määräsi ja sanoi, että tätä ei sitten tehdä isoilla. Pienillä painoilla pitkää sarjaa. Varmaan tuo leveämpi otekin on hyvä olkapäiden kannalta.
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 4 kurkkijaa