Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Penkkitulos
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Penkkitulos
No joo. Olen teini-iästä (eka kosketus punttien kanssa) asti ollut yli 100% kunnossa, eli ihan itestään. Että yleispätevähän tuollanen taulukko ei voi olla. Vaikka varmaan kiva. Puolen vuoden treenillä pääsee tasolle 130%, joka tuossa on usean vuoden taso.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Penkkitulos
Joo, en tiedä mistä noi prosentit on saatu. Kai niistä jotain osviittaa saa, jos katsoo että penkkitulos korreloi jotenkin yleisen voimatason kanssa.
Kaverini on treenannut salilla monta vuotta (varmasti yli 10), taustalla on liikunta-alan opintoja (eli voisi olettaa että osaa laatia saliohjelman), on hakenut voimanosto-oppia mm. voimanoston ja voimamies-urheilun maailman huippunimiltä, kilpailee itse vahvamieskisoissa jne, mutta niin vaan taitaa penkkitulos olla alle 100%. Voi tietenkin olla, että johtuu siitä että ei ole ikinä harrastanut sellaista lajia jossa penkkitulosta tarvitsisi. Sellainen 18-tonninen rekka kuitenkin liikkuu aika kivasti tuollakin penkillä.
Kaverini on treenannut salilla monta vuotta (varmasti yli 10), taustalla on liikunta-alan opintoja (eli voisi olettaa että osaa laatia saliohjelman), on hakenut voimanosto-oppia mm. voimanoston ja voimamies-urheilun maailman huippunimiltä, kilpailee itse vahvamieskisoissa jne, mutta niin vaan taitaa penkkitulos olla alle 100%. Voi tietenkin olla, että johtuu siitä että ei ole ikinä harrastanut sellaista lajia jossa penkkitulosta tarvitsisi. Sellainen 18-tonninen rekka kuitenkin liikkuu aika kivasti tuollakin penkillä.
Seppo Vesala
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Penkkitulos
Vahvamieskisaajat ovat yleensä aika isolla rasvaprosentilla, koska lajeissa ei juurikaan ole tarkoitus liikuttaa omaa painoa vaan ulkoista kuormaa. Erilaisissa nosto- ja kantolajeissa suurempi kehon paino on jopa avuksi.
Prosentuaalinen tulos kehonpainostahan putoaa tosi paljon jos hankkii esim. 30 kiloa lisää rasvamassaa ja tulos pysyy samana. Olettaisin että nuo tulokset on ajateltu sellaiselle melko kiinteässä kunnossa olevalle kaverille.
Prosentuaalinen tulos kehonpainostahan putoaa tosi paljon jos hankkii esim. 30 kiloa lisää rasvamassaa ja tulos pysyy samana. Olettaisin että nuo tulokset on ajateltu sellaiselle melko kiinteässä kunnossa olevalle kaverille.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
- etupotkija
Penkkitulos
Tässä on maailman kovin voimamies, Zydrunas "Sitruuna" Savickas. Koska mies painaa noin 180kg niin ei hän varmaan aivan hirveää prosenttimäärää omasta painostaan penkkaa.
Antti Sariola
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
Penkkitulos
Joo, toki on niin että voimamiehet hakevat sitä ylivoimaa eivätkä kireyttä. Taulukko tosin ulottuu 145 kiloon, ja koska aika harva on kireänä tuon painoinen, niin voisi ajatella että taulukko huomioisi tämän, ainakin jossain määrin. Olisiko taulukko tarkempi, jos se olisi laskettu rasvattoman painon mukaan? Tai siinä olisi joku kerroin joka huomioisi rasvaprosentin?
Mutta ajatteli vahvamieskisaajan penkkitulosta sitten suhteessa omaan painoon tai ihan kiloina, niin onhan se aika selvää että pelkästä penkkituloksesta ei voi vetää kovin suoraan yhtäläisyysmerkkejä yleiseen voimatasoon. Esimerkiksi mave olisi huomattavasti parempi mittari, mutta ei välttämättä siitäkään voisi ihan suoraan kaikkea päätellä.
Mutta ajatteli vahvamieskisaajan penkkitulosta sitten suhteessa omaan painoon tai ihan kiloina, niin onhan se aika selvää että pelkästä penkkituloksesta ei voi vetää kovin suoraan yhtäläisyysmerkkejä yleiseen voimatasoon. Esimerkiksi mave olisi huomattavasti parempi mittari, mutta ei välttämättä siitäkään voisi ihan suoraan kaikkea päätellä.
Seppo Vesala
-
- etupotkija
Penkkitulos
Sitruunahan vetää maasta 410kg ja voimamiestyyliin 440kg. Penkkienkkakin on toki kunnioitettavat 285kg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Žydrūnas_Savickas" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/Žydrūnas_Savickas" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
Penkkitulos
Esimerkiksi meikäläisellä tämä viimeksi alkanut melko määrätietoisen voimaharjoittelun jakso on kestänyt nyt yli vuoden ja pohjien rakentamisen jälkeen mukana on "isompiakin" liikkeitä ja treenit on melko koviakin yms.. ja olen kovemmassa kunnossa kuin vuosiin, mutta kertaakaan en ole edes lämmittelyliikkeenä kokeillut penkkipunnerrusta tänä aikana. Eli ainakin omalla kohdalla penkkitulos korrelloisi oletettavasti aika huonosti yleisen voimatason kanssa.
Onneksi tuli jo nuorempana otettua se markan pena.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2009
Penkkitulos
Jep ero on selvä. Iskun vaikutus tuntuu nuskassa asti vaikka kaveri ei edes sparranut lujaa. Kampaillut 15v ja penkki 200kgAndy kirjoitti: Ja kun muutaman kerran ottaa nyrkin päähän tuommoiselta +150kg penkkipunnertavalta kaverilta niin sitä huomaa että on sillä penkkituloksellakin väliä matsissa. Supermassa Marko Savolainen muuten löi aika kovaa...
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
-
- etupotkija
Penkkitulos
Voit vastata yksärilläkin, jos haluat. Tai johonkin toiseen threadiin. Tai luonnollisesti ignoorata koko jätkän. Miten harjoittelet ja mikä on tavoite? Mitkä ovat tähän asti olleet tulokset, ehkä jopa numeeriset?Ile kirjoitti: Esimerkiksi meikäläisellä tämä viimeksi alkanut melko määrätietoisen voimaharjoittelun jakso on kestänyt nyt yli vuoden ja pohjien rakentamisen jälkeen mukana on "isompiakin" liikkeitä ja treenit on melko koviakin yms.. ja olen kovemmassa kunnossa kuin vuosiin, mutta kertaakaan en ole edes lämmittelyliikkeenä kokeillut penkkipunnerrusta tänä aikana. Eli ainakin omalla kohdalla penkkitulos korrelloisi oletettavasti aika huonosti yleisen voimatason kanssa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Penkkitulos
Minulla on täysin sama paino-mave-suhde. Jos Savickas painaa 180 kg, niin minä painan tasan puolet siitä. Minun raakamave on 205, mikä on tasan puolet tuosta 410 kg:sta. Eli paino-mave-suhde 2,28.Andy kirjoitti: Sitruunahan vetää maasta 410kg ja voimamiestyyliin 440kg. Penkkienkkakin on toki kunnioitettavat 285kg.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Penkkitulos
Tuolla kätevä laskuri voimanostossa käytettyjen Wilks-pisteiden laskuun:Mjölnir kirjoitti: Minulla on täysin sama paino-mave-suhde. Jos Savickas painaa 180 kg, niin minä painan tasan puolet siitä. Minun raakamave on 205, mikä on tasan puolet tuosta 410 kg:sta. Eli paino-mave-suhde 2,28.
http://wilkscalculator.com/kg
Tässä sinun tapauksessasi Wilks-pisteinä ero on sinun 130 vs. Savickasin 220, eli "jonkin verran" tuo virallinen kaava poikkeaa suorasta jakolaskusta.
Onko muuten kellään tietoa järjestetäänkö voimanostossa Wilks-kisoja? Eli, että nostajat pistettäisiin pisteiden perusteella paremmuusjärjestykseen painoluokasta riippumatta. Painonnostossa Sinclair-kisoja järjestetään, tuossa vanha Urheiluruudun juttu yksistä sellaisista:
[video][/video]
Ylipotkija: Video upotettu.
Edit: Miksi nuo videot on muuten pakko aina upotella? Laitoin tarkoituksella linkkinä, jotta veisi vähemmän tilaa, koska kyseinen pätkä oli niin sivussa itse aiheesta.
Ain't no one.
-
- etupotkija
Penkkitulos
Kiitos kysymästä, vastaan helppouden vuoksi suoraan tässä ketjussa, vaikka pääosin onkin off topic.MikaM kirjoitti: Voit vastata yksärilläkin, jos haluat. Tai johonkin toiseen threadiin. Tai luonnollisesti ignoorata koko jätkän. Miten harjoittelet ja mikä on tavoite? Mitkä ovat tähän asti olleet tulokset, ehkä jopa numeeriset?
Mun tilanne on siis se, että ikä alkaa jo nelosella, ja haluan kehittää ja ylläpitää kohtuullisen "toiminnallista" ja tavallaan kamppailutyyppistä lihasvoimaa ja tehdä sen pitkäjänteisesti loukkaantumiset ja haitallisemmat kipeytymiset välttäen.
Tyypillinen suosikkiliike on vaikkapa toistoleuanveto, jossa en ole nyt vähän aikaan kokeillut rajojani mutta haluaisin lähitulevaisuudessa rikkoa puhtailla toistoilla vanhan ennätykseni, joka on 19 (kehonpainoni lienee noin 90 kg). Leanvetojen ja taljavetojen lisäksi yläkropan pääliikkeitä ovat erilaiset pystyasennossa tehtävät punnerrukset. Pääasiassa toistomäärät eivät yläkropan liikkeissä kuitenkaan tähtää sellaiseen kestävyyteen kuin leuanvedossa vaan tyypillisesti mennään vähän isommilla painoilla.
Mulla on perinteisesti ollut selkäongelmia ja vähän polvikipujakin, sekä näihin liittyen vääriä käsityksiä siitä etteivät tietyt liikkeet sopisi minulle. Jotkut kyykky- ja maastavetotyyppiset "isommat" liikkeet ovatkin mulle tulleet tavallaan uusina liikkeinä mukaan, kun olen huomannut, että tietyt versiot oikein tehtyinä sopivatkin ihan hyvin. Mitään maksimeita en ole kokeillut mutta osassa liikkeistä sarjapainot menevät yli sadan kilon.
Kyllä se penkkipunnerruskin saattaa jossain vaiheessa tulla mukaan. Nyt vain ohjelmani on mielestäni ollut ihan tasapainoinen ilman sitä.
-
- etupotkija
Penkkitulos
Meillähän on yllättävänkin samanlainen tarina, jopa leuanvetoennätys! Penkkipunnerrushan on kyllä kokovartaloliike, Siten, että hyvä suoritus vaatii koko kroppaa vaikutusten toki korostuessa tietenkin navan yläpuolelle. (Vähän topiccia tähänkin)
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
Penkkitulos
Joo, ja nyt kun on saatu taas pohjatyöt tehtyä, niin on kyllä muutenkin kiva päästä välillä tekemään vähän enemmän sellasia "testosarjoja" ja siihen penkki olisi kieltämättä hyvä liike. Toki siinäkin pitäisi taas jumpata tekniikka kuntoon, ennen kuin kannattaa mennä lyhyihin sarjoihin.MikaM kirjoitti: Penkkipunnerrushan on kyllä kokovartaloliike, Siten, että hyvä suoritus vaatii koko kroppaa vaikutusten toki korostuessa tietenkin navan yläpuolelle. (Vähän topiccia tähänkin)
Seuraajat
airakti • grappling • Hemmukka • Ile • Invictus • Jani Rantalainen • Jorge • Kari Aittomäki • magamies • MarkkuT • P.Laton • TuomasP • Veepee • voipa