No nyt jos koskaan ois ketjun jakaminen paikallaan.
Tuo pääpusku eli pään/kypärän hyötykäyttö on hyvä aihio, kuten jo näkyy.
Ei vaan kuulu poliisityöhön juurikaan.. vaikka olen kyllä itte nähnyt kun mellakkaveikot antaa muovikypäränpintaa tättäreille.
Tottuneita myllyttäjiä nääs.
Kiitos Lasselle asiaanpalauttavasta viestistä, mä en oikeasti ole tajunnut että tuo suora pikavalehtelu faktoista ois noin häpeämätöntä.
Epämiellyttävää.
Mitä tuohon Mänzyn kuivakkuuteen tulee.
Onko tuo lippa todella iskuloiventaja vaiko kypärän tukevoittaja? Vai molempia?
On toki kevyempi kuin hatunkiertävä tukeva panta ja siten varmaankin sivulujuuden takia tarpeellinen. Huonon miekkaosuman tuo voi jopa syrjään ohjatakin, on vaan hiukka oudossa paikkassa.
Ei sitä nyt tarvitse alleviivata että roomalaisten viralliseen taistelukäytäntöön tuskin kuului kypäriedellä rymistely.
Kyse lie käytännön muovaamasta kädentaidosta, soveltavasta osaamisesta. Ammattisotilaista kun oli kyse.
Verrokkina tämä ikuistettu.
Tuskinpa tolla puukolla sytykkeitä vuollaan tai lapiolla monttuja kaivellaan pelkästään.
Ja veikkaanpa että tuo kypäräkin on heilahtanut lähimylläkässä monastikin.
Olen kyllä kuullut jotta brittien kevyempi kypäri oli helppokäyttöisempi ja vikkelämpi kuin sakemanniversio. Lähti päästäkin ripeämmin.
Sitä käytetään mitä on ja eiköhän se pääpuskukin ole legioonailaisveteraaneilta lähtenyt aika epäröimättä?