Oikein hyvää itsenäisyyspäivää!

Kuva

Metsästys

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

katar
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2008
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Metsästys

Viesti katar »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008848003.html Metsästävät potkulaiset, onko tämä ihan ihmisen tekoja vai eläimen? Veikkaan itse ihmisten, mutta en ole ihan varma. Erikoiselta näyttää ainakin.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Jaawa
etupotkija
Lauteille: Toukokuu 2022

Metsästys

Viesti Jaawa »

katar kirjoitti: touko 28, 2022, 15.56Metsästävät potkulaiset, onko tämä ihan ihmisen tekoja vai eläimen? Veikkaan itse ihmisten, mutta en ole ihan varma. Erikoiselta näyttää ainakin.
Jos saisin paikanpäällä käydä katsomassa, että onko kasassa miten eri ikäisen olosia jäänteitä, mitä jälkiä niissä on, ja tarkalleen minkä eläimen raatoja, niin voisin ehkä päätellä vähäsen tapahtumien kulkua. Mutta kuvista ja täysin informaatioköyhästä jutusta ei oikein pysty todeta konkretiaa.

Vipa kuva antaa vähä oudon idean, isomman hirvieläimen lapa, mutta toisaalta muut raadot on pieniä. Tosi vaaleaa karvaa, kauriita, peuroja, ohan niitä tosi vaaleitakin. Lapoineen päivineen, on outoja lihaluita ollakseen jätteitä, se viittais eläiten tekosiin, tai just kolariraatoihin jotka viety samaan paikkaan? Vai oisko luonnollisesti ehkä sattumalta samalla paikalla vaan tullu useampi petojen kaato peräjälkeen? Miksei joku salakaatajakin ilman aikomusta syödä mitään, tai sitten joku haaska, mutta haaska on yleensä järkevämpi haudata ja peittää vaikka kannoilla tai jollain mistä pääsee hajut kuitenki välistä, ei näy mitään semmosta tuossa.

Monta muutaki ihmeellistä juttua, jos ihminen ois asialla, tautien takia ei noita jätteitä jätetä luontoon, ikäviä pöpöjä jotka tarttuu koiriin. Mettään jätetä muutaku suolistuksen kamat. Ohjeistus on viedä kaatikselle tai muuhun paikalliseen jätehommaan. Monasti ei haluta haudatakkaan jätteitä, pohjavesien takia.

Jotenki tuntuu, että tässä ois vaan joku keskivertoa erikoisempi luonnollinen tapahtumaketju taustalla. Varmaksi ei voi mitenkään tietää, mutta ei se mahdotonta oo etteikö susi tai ilves vois olla tappanu samalle haaskalle useampaa elukkaa. Heh, on kyllä lopulta aivan turha vaivata päätänsä tämmösellä, mutta tulipa mietittyä. On tuo lopulta aika syrjässä tuola, en koe että tässä tarvii olla mitään väärää tai rikosta kuitenkaan.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Metsästys

Viesti MtJ »

katar kirjoitti: touko 28, 2022, 15.56 https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008848003.html Metsästävät potkulaiset, onko tämä ihan ihmisen tekoja vai eläimen? Veikkaan itse ihmisten, mutta en ole ihan varma. Erikoiselta näyttää ainakin.
Oudointa tuossa on, että kasaa ei ole levitelty pitkin maita ja mantuja, yleensä isokin raato häviää kevääseen mennessä pieniksi luun pätkiksi ja karvakasoiksi siellä täällä. Esimerkiksi 9000 kilon kalakasa hävisi kevääseen mennessä niin, että jäljellä oli lähinnä sileämpi pelto siltä kohdin, missä kalakasa oli ollut ja se oli tallottu pääosin pienpetojen ja varisten/harakoitten toimesta sileäksi.

Mahdoton sanoa yhdestä kuvasta, tuo kasan olemassaolo yleensä jäi ihmetyttämään.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Metsästys

Viesti Mjölnir »

Minusta liikennevahinkoeläinten kokoamispaikka on täysin looginen vaihtoehto
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Lauteille: Tammikuu 2006

Metsästys

Viesti MtJ »

Kyllä, erittäin todennäköinen.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä

Seuraajat

Kuvake
AlexMachine
Kuvake
Eelo
halmehe
Kari Aittomäki
katar
Maastokuvio
Kuvake
MarkkuT